Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Skoda Roomster

Lata produkcji: 2006 - teraz
Segment: Mikrovany
Model klasyfikowany w grupie minivanów (segment K), choć jest to przyporządkowanie umowne, bo swoimi wymiarami Roomster plasuje się w klasie aut kompaktowych. Pierwszy samochód Skody w segmencie MPV i pierwszy po przejęciu czeskiej marki przez Volkswagena, który nie został zbudowany na płycie podłogowej VW. Jego produkcja rozpoczęła się w 2006 roku. Model bazuje na prototypie o tej samej nazwie zaprezentowanym trzy lata wcześniej. Technologicznie powiązany jest z modelami Octavia i Fabia. Dotychczas powstało prawie 600 tysięcy egzemplarzy Roomstera.

Komentarze redakcji

Powagosław: Pierwsza Skoda, która nie jest tylko klonem Volkswagena. Jak na Skodę, całkiem stylowa i zaskakująco ciekawa. Do tego funkcjonalna i przestronna. Jednym słowem – czeska sensacja.
Luzacjusz: Jest kilka rzeczy, za które lubię Czechy. Na przykład za ładne kobiety, dobre piwo i Jożina z Bażin. Za Roomstera też mają plusa. Ale ten plus nie oznacza, że kupiłbym to auto.

Odważne projekty nigdy nie były domeną designerów Skody. Roomster trochę temu zaprzecza, bo choć spoglądając na niego z przodu i z tyłu nietrudno odgadnąć, że mamy do czynienia z produktem czeskiej marki, profil boczny zaskakuje oryginalnością. Co prawda ogólna sylwetka nadwozia wieje nieco nudą (ma kształty typowe dla aut z gatunku MPV), jednak jedyny w swoim rodzaju projekt szyb bocznych przyciąga uwagę. Jak twierdzą styliści, linia okien obrazuje połączenie dynamicznego kompaktu z funkcjonalnym minivanem. Co ciekawe, podobnie jak Fabię, opisywany model można zamówić z dachem w innej barwie niż reszta karoserii.

Zajmując miejsce za kierownicą, łatwo domyślić się, że Skoda zbudowała Roomstera wykorzystując do tego celu podzespoły modelu Fabia. W kokpicie królują elementy rodem z „dawcy organów”, co oznacza, że do dyspozycji jest deska rozdzielcza, która choć nie grzeszy urodą i odpycha monotonną kolorystyką, okazuje się bajecznie prosta w obsłudze i bardzo czytelna. Szkoda, że kierowcę otaczają twarde plastiki, które są nieprzyjemne w dotyku. Dobrze natomiast, że prowadzący może cieszyć się z dopracowanej pozycji za „kółkiem” i udanie wyprofilowanego fotela.

Wnętrze Roomstera przekonuje do siebie obszernością i wręcz zachwyca funkcjonalnością. W obu rzędach siedzeń wygospodarowano multum przestrzeni, co tyczy się zwłaszcza miejsca nad głowami. Do tego „dorzucono” imponująco pojemny luk bagażowy, którego efektywne wykorzystanie ułatwia wysoka ładowność. Z elementów świadczących o funkcjonalności wymienimy z kolei liczne schowki umiejscowione w kabinie pasażerskiej, schowek w bagażniku, a przede wszystkim tylne siedzenia, które można przesuwać, składać lub całkowicie wyjąć tworząc z auta pojazd do przeprowadzek.

Wysokie nadwozie Roomstera rodzi obawy o kołysanie się auta podczas pokonywania krętych dróg oraz nieprzewidywalne zachowanie podczas błyskawicznych manewrów. Na szczęście, obawy te mają niewiele wspólnego z rzeczywistością. Dzięki sztywno zestrojonemu zawieszeniu i bezpośredniemu układowi kierowniczemu, czeski minivan stabilnie pokonuje wszelkie łuki, a szybkie ruchy kierownicą nie wytrącają go z równowagi. Co ważne, pomimo pewnych własności jezdnych podwozie z należytą skutecznością resoruje niedoskonałości nawierzchni.

Marketingowcy ze Skody rozsądnie skalkulowali ceny Roomstera, dzięki czemu za to niezwykle wszechstronne auto zapłacimy mniej niż za kompaktowego hatchbacka. Problem w tym, że niskie koszty zakupu idą w parze z niskim standardem wyposażenia – w serii nie otrzymamy ani ESP, ani klimatyzacji, ani nawet… przednich szyb sterowanych elektrycznie. Wybierając bogatszą odmianę musimy liczyć się z faktem, że cena nie będzie już taka atrakcyjna…

Dane techniczne Skoda Roomster

Silniki

Moc silników 70-105 KM

Poj. silników 1 198-1 896 cm3

Prędkość maks. 155-184 km/h

Przyspieszenia 0-100 11,5-16,9 s

zobacz dane techniczne

Oceny Skoda Roomster

Średnia ocena modelu

na podstawie 189 opinii

3.84

Średnia dla segmentu: Mikrovany 3.98

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Ergonomia

+ Skrzynia biegów

Wady

- Stosunek jakość/cena

- Widoczność

- Wyciszenie

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (67%)
NIE (33%)

Wybrane oceny kierowców Skoda Roomster

W podsumowaniu. Auto z przodu Fabia z tyłu Oktawia jeśli chodzi o zawieszenie - dość komfortowe. Silnik nowoczesny, ze sporym zapasem ... więcejmocy i temperamentem, przy wrażliwej nodze może być oszczędny, ale frajda z jazdy jest. I chyba to co najważniejsze dla osoby chcącej kupić takie, a nie inne auto. Ogrom miejsca z tyłu dla pasażerów i ogromny bagażnik. Mam wrażenie, że większy niż w Yeti. Dlaczego piszę takie, a nie inne auto? Bo urodą ono nie grzeszy, ale swoimi właściwościami funkcjonalnymi jest bezkonkurencyjne w tej cenie oczywiście. Szukałem kombi, ale ceny tych aut z segmentu C były o 10tys. większe od tego. A ilość miejsca dla pasażerów większa jest w tym. Aspekt aranżacji wnętrza i ilość miejsca z tyłu oraz cena przeważyły nad decyzją zakupu. ukryj
dodano 08.11.2010 przez
To zwykły samochód. Z jednej strony przestronny, pakowny, idealny dla rodziny 2+1 lub 2. Z tym silnikiem bardzo przeciętny, choć ... więcejnie jest zawaligroga. Mam fabryczny gaz więc też przyjazny dla kieszeni. Nic nie psuje się. Z drugiej strony BARDZO GŁOŚNY!! Jakość użytych materiałów pozostawia wiele do życzenia (twadre ja stal, sam plastik), ich spasowanie jest dobre. Ale ich jakość i zapewne poczynione oszczędności w wygłuszeniu robi swoje. Samochód może lepiej by się sprzedawał gdyby nie materiały i HAŁAS. Dodam, że w firmie mam taki 1.9 diesel - tam już głowę urywa. ukryj
dodano 10.05.2010 przez
Dobre auto dla osub lubiacych naprawiać auta bo skoda Roomster to wymarzone auto do tego celu. Zacznę od początku auto kupione ... więcejjako trzecie w domu tkie małe służbowe autko (nie dla pracownikow ) i zaczeło się 3x padla elektronika ale to nie koniec zawieszenie rozlatuje się co 6 tyś km ( polskie drogdi dla skody to przeszkoda nie do pokonania ) urwane odboiniki tylniego zawieszenia to norma ( co nato ASO tak bywa w tym modelu ? ! ? ! ) czy to koniec NIE ten dobry nowoczesny niemiecki silni z tą całą ich super technologią rozlecial się prz 41 tyś km !!! ( AAAAA !!!!) co nato ponownie pan z ASO "nie jest tajemnicą że silniki 1.2 i 1.4 TSI są naigorszymi silnikami w europie i na świecie i tak wogule prawdopodobnie zostaną wycofane z produkcji bo dodatkowo rozlatują się pierścienie tłokowe, a nawet całe pękają tłoki. Oprócz tego nagminne są awarie sprzęgła kompresora oraz zbieranie się nagaru w głowicy' Teraz gdy zostalem oswiecony przez serwis skody za co im dziekuje TWIERDZE ŻE SKODA TO NAJWIĘKSZY ZŁOM DLA DEBILI ( szkoda że i ja do nich należe, a własciwie należalem bo smiecia pozbyłem się ) ukryj
dodano 19.01.2013 przez
Przyjazny jak dla mnie samochód.Pakowny ,wielofunkcyjny, ale z tyłu nadaje sie do siedzenia dla 2 osób.Deska dosyć przyjemna ale ... więcejmogły by być lepsze plastyki ukryj
dodano 07.09.2008 przez
Zobacz oceny Skoda Roomster Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Skoda Roomster

Pb
5,03 - 10,87
Na podstawie 131 raportów spalania
ON
4,37 - 9,57
Na podstawie 81 raportów spalania
LPG
6,90 - 9,83
Na podstawie 18 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Skoda Roomster

Auto ma aktualnie 2600 km. Zgodzę się z innymi, że TSI bardzo mało pali w cyklu miejskim. Zdecydowanie więcej poza ... więcejnim. Maksymalnie spalanie dotyczy właśnie bardziej szybkiej jazdy na trasie niż miasta. W trasie przy prędkościach 140-180 km auto dochodzi do średnich na poziomie 8-9 L. W mieście(Warszawa) udało mi się osiągnąć bez specjalnego wysiłku(zwykłe wyprzedzanie, jazda na zmianę szybki-wolny pas) spalanie nawet 6L. Co ciekawe auto wskazuje średnie spalanie na trasie od 0 km do aktualnego przebiegu 7,5 L, z moich wyliczeń jednak wychodzi 8,2-8,3L. Różnica do oceny czytającego. Warto wspomnieć o warunkach użytkowania. Temperatury głownie minusowe nawet do -20 stopni. Pracująca non stop nagrzewnica bez klimatyzacji. Odcinki na zmianę krótkie(5-20km) jak i dłuższe 50-100 km na raz. Wracając do podanych przeze mnie wyników. 5,5 litrów wolna jazda po Warszawie i przedmieściach. 8,5 L-szybka jazda na drodze w tym wypadku ekspresowej. 6,5L - jazda z prędkościami na trasie około 100-120 km/h. ukryj
dodano 29.12.2010 przez
Spodziewałem się, że będzie mniej palił (reklamy peany pieją na ten temat). Ale tragedii też nie ma. Jazda po płaskim ... więcejterenie umożliwia utrzymanie spalania na poziomie ok. 5,5l/100km. Kraków-Tarnów dla przykładu 5,5l/100km. Jak mieszkam w terenie górskim i jest różnie. Średnio wychodzi ok. 5,7-6,0. Zależne jest to od pory roku, natężenia ruchu na drodze i opon. Na zimówkach spala mniej. Niemożliwe, a jednak. Letnie buty to Brigdestone ER300, zimowe Continental ContiWinterContact TS830. Styl jazdy ten sam. Jedynie jazda w śniegu zmienia proporcje. Na asfalcie, różnica na korzyść zimówek. Jazda po mieście to inna bajka. 10km odcinek przejechałem od zimnego startu na średnim spalaniu...12l/100km. Korek był sakramencki, a później nadrabiałem zaległości...nie wiedziałem, że jest tu tyle temperamentu. Edycja - Po "naprawie" turbiny i aktualizacji softu jest jakby mniej łasy na paliwo, na razie obserwuję. ukryj
dodano 25.02.2012 przez
Po roku jeżdżenia: średnie spalanie na zimowych oponach (węższe): 6,1 średnie spalanie na letnich oponach (szersze): 6,5 na autostradzie przy dłuższej jeździe idzie ... więcejzejść do 4,7 nawet 4,5 wg. wskazań komputera pokładowego MAXI-DOT- potrafi przy pełnym baku 55l pokazać dystans nawet 1200km do następnego tankowania (ale wiadomo to chwilowe przeliczenia dotyczące właśnie pokonywanego odcinka trasy -autostrady). Dużo tez zależy od stylu jazdy: - w mieście w lato przy spokojnej jeździe z sporadycznie włączana klimatyzacją da radę w tych 6,0-6,5 się zmieścić - tez miasto przy bardziej agresywnej jeździe od korka do korka, od świateł do świateł przy stale włączonej klimie 6,8-7,0 - zima przy cieńszych oponach, spokojnym stylu jazdy od 5,4 do 6,0 Więcej w statystykach: http://www.autocentrum.pl/dziennik-kosztow/skoda/roomster/zlomek-1999806259/wydatki-paliwowe ukryj
dodano 10.10.2014 przez
Mam Roomstra scouta wynajmowanego od pracodawcy w Czechach, przejechałem nim już od grudnia 5 tys km. silnik rewelka, spalanie spore ... więcejbo terem górzysty jezdze nim na trasie wałbrzych - mlada boleslaw, gdy srednia praedkosc 150 km odcinka jest kolo 60 km na godzine, spalanie na trasie przy eko drivingu w terenie górystym 5,7-5,9, ale gdy nie ma czasu i trochę nim cisne tak ze w wałbrzychu jestem w niespelna 2 godz a predkosc srednia przejazdu przekracza 80 km/h spalanie srednie wzrasta mi zaledwie o litr wiec czy jest sens oszczedzac? W Walbrzychu miedzy 6,5-8,5 w zależnosci od tego czy sa korki czy ruch odbywa się plynnie... Z gory 0.0 pod góre 18-24 na drugim biegu ale jadac umiarkowanie na trojce ze stała szybkoscie pod gore pokazuje mi 9,8-11,8. Srednie od 5000 mam 6,7 z czego 30% to miasto- górzysty wałbrzych i plaska czeska mlada boleslav:) ukryj
dodano 29.01.2012 przez
TSI jest specyficzny. W mieście potrafi spalić ... 4.6 l / 100 W trasie potrafi spalić 5l / 100. Potrafi też spalić ... więcejponad 8l ( w trasie - jazda za jakimś szaleńcem). Bardzo źle jest w górach. Auto próbuje udawać, że żadnych podjazdów nie ma. Niby mu się to udaje, ale kosztem wielkiego siorba z baku. Jazda autostradą z max prędkością (auta) to spalanie w okolicach 20l (i marna przyjemność). Średnio 6 - 6.5 litra w Polsce... (po mieście mniej :-) ) Dużo więcej w krajach gdzie są autostrady. W teorii to auto może być dość ekonomiczne. W praktyce ten silnik jest na tyle miły, że aż przykro go nie cisnąć. Tankuje tylko markowe benzyny bo szkoda autka... i ekonomiczność idzie w (tam gdzie rośnie wanilia). ukryj
dodano 26.08.2010 przez
Zobacz raporty spalania Skoda Roomster Dodaj raport spalania

Publikacje o Skoda Roomster

Przeczytaj pozostałe 27 publikacje o Skoda Roomster

Nowe Skoda Roomster

nowe Skoda Roomster
Skoda Roomster
ceny od 47 250 zł do 73 000

Skoda Roomster Mikrovan Facelifting 1.2 70KM od 2010

w pakiecie ACTIVE

w cenie katalogowej brutto

47 250 zł

Wyposażenie standardowe
Lusterka zewnętrzne w kolorze czarnym, matowe wykończenie krawędzi okien tylnych drzwi
Sygnalizacja niezapiętych pasów kierowcy
Dwa chowane haczyki na siatki w części bagażowej
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet dla palących (100 zł)
Pakiet na bezdroża (350 zł)
Pakiet Green tec (1 400 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet dla palących (100 zł)
Pakiet na bezdroża (350 zł)
Pakiet Green tec (1 400 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 31 oferty Skoda Roomster

Dealerzy Skoda

MARSZAŁEK

P.H.-U. M & M MARSZAłEK Skoda Częstochowa

śląskie, Częstochowa, Makuszyńskiego 70/72

Więcej

PLICHTA - Aleksander Plichta

Plichta - Aleksander Plichta Skoda Gdańsk

pomorskie, Gdańsk, Grunwaldzka 339

Więcej

AUTO CENTRUM ZBIGNIEW KIERAT

AUTO CENTRUM ZBIGNIEW KIERAT Skoda Tychy

śląskie, Tychy, Begonii 12

Więcej

AUTO VIVA

SUNNY SP.Z O.O. Skoda Poznań

wielkopolskie, Poznań, Obornicka 249

Więcej

ELCAR SP. Z O.O.

Elcar Sp. z o.o. - Autoryzowany Salon i Serwis Škoda Auto nr 14

dolnośląskie, Wrocław, Grunwaldzka 49-51

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Skoda Roomster

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

1 937

Przejechany dystans

285 739 zł

Zatankowanego paliwa

68 257 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

144

Wydanych pieniędzy

56 931 zł

Średnie wydatki na auto

1 017 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

716

Wydanych pieniędzy

197 845 zł

Średnie wydatki na auto

3 533 zł

ZOBACZ 56 dzienników kosztów Skoda Roomster Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Skoda Roomster

Liczba wpisów: 5
komentarzy(1)
komentarzy(1)
komentarzy(3)
komentarzy(3)
komentarzy(5)
Zobacz inne typowe słabe punkty Skoda Roomster dodaj typowy słaby punkt

Opinie o instalacjach LPG w Skoda Roomster

Liczba wpisów: 2
Zastanawiałem się, czy zakładać instalację ze względu na relatywnie niskie przebiegi auta w skali rocznej, ale sprawdziło się - żadnych ... więcejproblemów. ukryj
dodano 18.04.2014 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Skoda Roomster

Skarbnica wiedzy o Skoda Roomster

Ciekawostki
dodano 28.01.2012 przez
Oceniając własności jezdne tego modelu, można stwierdzić, że zasada "dwa w jednym" sprawdziła się się doskonale. Przecież zawieszenie Roomstera to połączenie układu jezdnego Fabii i…
dodano 28.01.2012 przez
Nazwa Roomster to prawdziwy strzał w dziesiątkę. Wspaniale oddaje charakter samochodu (room – pokój, ster – od roadster – samochód sportowy) i nawiązuje do doskonale…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą