Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Skoda Roomster

Model klasyfikowany w grupie minivanów (segment K), choć jest to przyporządkowanie umowne, bo swoimi wymiarami Roomster plasuje się w klasie aut kompaktowych. Pierwszy samochód Skody w segmencie MPV i pierwszy po przejęciu czeskiej marki przez Volkswagena, który nie został zbudowany na płycie podłogowej VW. Jego produkcja rozpoczęła się w 2006 roku. Model bazuje na prototypie o tej samej nazwie zaprezentowanym trzy lata wcześniej. Technologicznie powiązany jest z modelami Octavia i Fabia. Dotychczas powstało prawie 600 tysięcy egzemplarzy Roomstera.

Skoda Roomster Facelifting 1.2 TSI - galeria redakcyjna - widok z przodu
Skoda Roomster Facelifting 1.2 TSI - galeria redakcyjna - widok z przodu
Skoda Roomster Facelifting 1.2 TSI - galeria redakcyjna - lewy bok
Skoda Roomster Facelifting 1.2 TSI - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Skoda Roomster Facelifting 1.2 TSI - galeria redakcyjna - kokpit
Skoda Roomster Facelifting 1.2 TSI - galeria redakcyjna - tylna kanapa złożona, widok z bagażnika
Skoda Roomster Facelifting 1.2 TSI - galeria redakcyjna - tylna kanapa

Odważne projekty nigdy nie były domeną designerów Skody. Roomster trochę temu zaprzecza, bo choć spoglądając na niego z przodu i z tyłu nietrudno odgadnąć, że mamy do czynienia z produktem czeskiej marki, profil boczny zaskakuje oryginalnością. Co prawda ogólna sylwetka nadwozia wieje nieco nudą (ma kształty typowe dla aut z gatunku MPV), jednak jedyny w swoim rodzaju projekt szyb bocznych przyciąga uwagę. Jak twierdzą styliści, linia okien obrazuje połączenie dynamicznego kompaktu z funkcjonalnym minivanem. Co ciekawe, podobnie jak Fabię, opisywany model można zamówić z dachem w innej barwie niż reszta karoserii.

Zajmując miejsce za kierownicą, łatwo domyślić się, że Skoda zbudowała Roomstera wykorzystując do tego celu podzespoły modelu Fabia. W kokpicie królują elementy rodem z „dawcy organów”, co oznacza, że do dyspozycji jest deska rozdzielcza, która choć nie grzeszy urodą i odpycha monotonną kolorystyką, okazuje się bajecznie prosta w obsłudze i bardzo czytelna. Szkoda, że kierowcę otaczają twarde plastiki, które są nieprzyjemne w dotyku. Dobrze natomiast, że prowadzący może cieszyć się z dopracowanej pozycji za „kółkiem” i udanie wyprofilowanego fotela.

Wnętrze Roomstera przekonuje do siebie obszernością i wręcz zachwyca funkcjonalnością. W obu rzędach siedzeń wygospodarowano multum przestrzeni, co tyczy się zwłaszcza miejsca nad głowami. Do tego „dorzucono” imponująco pojemny luk bagażowy, którego efektywne wykorzystanie ułatwia wysoka ładowność. Z elementów świadczących o funkcjonalności wymienimy z kolei liczne schowki umiejscowione w kabinie pasażerskiej, schowek w bagażniku, a przede wszystkim tylne siedzenia, które można przesuwać, składać lub całkowicie wyjąć tworząc z auta pojazd do przeprowadzek.

Wysokie nadwozie Roomstera rodzi obawy o kołysanie się auta podczas pokonywania krętych dróg oraz nieprzewidywalne zachowanie podczas błyskawicznych manewrów. Na szczęście, obawy te mają niewiele wspólnego z rzeczywistością. Dzięki sztywno zestrojonemu zawieszeniu i bezpośredniemu układowi kierowniczemu, czeski minivan stabilnie pokonuje wszelkie łuki, a szybkie ruchy kierownicą nie wytrącają go z równowagi. Co ważne, pomimo pewnych własności jezdnych podwozie z należytą skutecznością resoruje niedoskonałości nawierzchni.

Marketingowcy ze Skody rozsądnie skalkulowali ceny Roomstera, dzięki czemu za to niezwykle wszechstronne auto zapłacimy mniej niż za kompaktowego hatchbacka. Problem w tym, że niskie koszty zakupu idą w parze z niskim standardem wyposażenia – w serii nie otrzymamy ani ESP, ani klimatyzacji, ani nawet… przednich szyb sterowanych elektrycznie. Wybierając bogatszą odmianę musimy liczyć się z faktem, że cena nie będzie już taka atrakcyjna…

Komentarze redakcji

Powagosław: Pierwsza Skoda, która nie jest tylko klonem Volkswagena. Jak na Skodę, całkiem stylowa i zaskakująco ciekawa. Do tego funkcjonalna i przestronna. Jednym słowem – czeska sensacja.
Luzacjusz: Jest kilka rzeczy, za które lubię Czechy. Na przykład za ładne kobiety, dobre piwo i Jożina z Bażin. Za Roomstera też mają plusa. Ale ten plus nie oznacza, że kupiłbym to auto.

Wersje nadwozia Skoda Roomster

Silniki Skoda Roomster

Lista silników:
1.2 12V (70KM), 1.4 16V (75KM), 1.4 16V (85KM), 1.6 16V (105KM), 1.6 i 16V (105KM), 1.2 TDI CR DPF (75KM), 1.4 TDI (70KM), 1.4 TDI (80KM), 1.6 TDI CR DPF (90KM), 1.6 TDI CR DPF (105KM), 1.9 TDI (105KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.

Publikacje o Skoda Roomster

Skoda Roomster 1.2 TSI - przestrzeń dla każdego
 
Nasz test Skoda Roomster 1.2 TSI

Debiutująca na rynku w 2006 roku Skoda Roomster od początku miała łączyć pewne przeciwieństwa. Auto rodzinne i do tego akcenty sportowe. Duża ładowność samochodu i przyjemność z jazdy. Sama nazwa pochodzi od połączenia słów "room" i "roadster". Czy leciwa Czeszka ma czym jeszcze zaskoczyć...

Przegląd rynku nowych samochodów: tanie auta z LPG

Kupując tani samochód zależy nam na możliwie jak najniższych kosztach użytkowania. W najtańszych samochodach dostępnych na naszym rynku wykorzystywane są silniki bez turbodoładowana, które lepiej znoszą gaz niż skomplikowane jednostki napędowe ery downsizingu. Dziś przyglądamy się nowym samochodom zasilanym...

Sprytna i trwała - Skoda Roomster (2006- )

Roomster powstał z połączenia Fabii i Octavii. Nie każdy jest zachwycony specyficzną stylizacją czeskiego minivana. Samochód ma jednak sporo asów w rękawie - praktyczność, trwałość i dobre właściwości jezdne.

Skoda Roomster - długi dystans. Krótko mówiąc...
 
Nasz test

Dobry znajomy, a nawet przyjaciel - tak można określić naszego testowego Roomstera po niemal dwóch miesiącach jazdy. Niedługo pożegnamy się z czeskim przyjacielem, a póki kluczyki z zielonym logiem leżą jeszcze na moim biurku, zabieram się do podsumowania naszej znajomości.

Skoda Roomster - długi dystans. Rywale
 
Nasz test

Jak każde inne auto, także i Roomster musi walczyć o swoje miejsce na rynku z innymi przedstawicielami segmentu minivanów. W tym odcinku porównam Roomstera z trzema autami: Citroenem C3 Picasso, Fiatem Qubo i Nissanem Note.

Przeczytaj pozostałe 5 artykułów o Skoda Roomster

Skoda Roomster na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Skoda RoomsterautoWcentrum - społeczność Skoda Roomster

najwyższe oktanyAuta - Skoda Roomster

Skoda Roomster Rumek 31,33

Skoda Roomster 33,50

Skoda Roomster Rumcajs 41,42

Skoda Roomster Dzikus 31,32

Skoda Roomster Romeczek 60,55

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Skoda Roomster

fotogram 32,00

d1010mm1 41,91

Zachar 94,22

Yaroslavus 30,00

jacekon1 30,11

spayder 43,87

daroslav-bytom 72,40

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Skoda Roomster

Wybór Rodziny
Wybór Rodziny Piąty dzień testu. Czas leci, na liczniku pojawiają się kolejne kilometry, a ja ...
Spaceman
Spaceman Szósty dzień testu. Przebieg: niecałe 850 km. Gdyby Roomster mógł się uśmiechnąć...
Podróżnik
Podróżnik Czternasty dzień testu. Krótkie wakacje zaliczone, na liczniku mam już około 2.5...
Skoda Roomster - pierwszy tysiak
Skoda Roomster -  pierwszy tysiak 1000 km - pierwsz koty za płoty, do skrzyni sie przyzwyczajam i narazie nie bedz...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Skoda Roomster

od 47 250 zł do 74 400

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (70 - 105 KM): 1.2, 1.2 TSI, 1.4 16V

 

Diesel (75 - 105 KM): 1.2 TDI CR DPF, 1.6 TDI CR DPF

Skrzynie biegów

manualna: 5-biegowa

 

automatyczna: 7-stopniowa
Katalog nowych aut Skoda Roomster
 

Najpopularniejsza wersja Skoda Roomster

Skoda Roomster 1.2 TSI 85KM - 5 drzwiowy minivan

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
hak
alufelgi
radio / CD
ESP
wspomaganie kierownicy
klimatyzacja
system nawigacji
czujnik parkowania
podgrzewane fotele
centralny zamek

Dostępne kolory

Cena katalogowa

50 050

Zobacz ofertę Skoda Roomster 1.2 TSI 85KM - 5 drzwiowy minivan
 

Skoda Roomster najczęściej porównywane z:

Ford Tourneo Courier
1.0 EcoBoost (100 KM)
Ford B-MAX
1.0 EcoBoost (125 KM)
Ford B-MAX
1.6 Duratec Ti-VCT (105 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Infiniti FX S Pre Infiniti FX S Pre
Rocznik: 2013. Przebieg: 32 200 km. Silnik: 3.0 176KM .
Cena: 280 850 zł 219 000 zł
Zyskujesz: 61 850 zł Zobacz szczegóły »
Nissan Pathfinder 2,5D SE Nissan Pathfinder 2,5D SE
Rocznik: 2013. Silnik: 2.5 140KM .
Cena: 191 300 zł 134 900 zł
Zyskujesz: 56 400 zł Zobacz szczegóły »

Ocena auta Skoda Roomster

Wybrane opinie

Skoda Roomster Mikrovan 1.4 TDI (70 KM)

samochód słuzbowy,jezdze dosc ostro-obrotomierz krecie sie w zakresach 3000-4500obr-jest to jedyna metoda wydobycia z auta jakiejs dynamiki.Do tej pory nie bylo zadnej powaznej uterki ktoraby unieruchomila pojazd.dobijajaca jest wszechobecnosc wątpliwej zreszta jakosci plastiku .Dziwne,ze pomimo tylu wad,ktore opisalem w poszczegolnych sekcjach jezdzi mi sie nim bardzo dobrze-silnik słaby i głosny,a jazda sprawia przyjemnosc-na prawde dziwne...Ogólnie-autko bardzo fajne,ale koniecznie z silnikime 1,9tdi-słabsze diesle to porażka

dodał: sebur
Skoda Roomster Mikrovan 1.6 i 16V (105 KM)

Za tą cenę można kupić lepszy samochód. Wybrałem Skodę, bo słyszałem opinie, że kiepska reputacja tej marki to już nieaktualny mit. To jednak nieprawda - to są wciąż średnio (lub nawet słabo) wykonane samochody. Nigdy więcej Skody.

dodał: Bart S.
Skoda Roomster Mikrovan 1.6 i 16V (105 KM)

całkiem przyzwoite autko,dużo tańsze dopłaty do opcji w stosunku do konkurencji, pojemny bagażnik z możliwością aranżacji, pasażerowie też nie muszą narzekać na brak miejsca nawet nad głową

dodał: jerzy.black
Skoda Roomster Mikrovan 1.4 TDI (70 KM)

Jak na miano auta rodzinnego w wersji średnio bogatej skromna ilość schowków (brak pakietu schowki ale to powinno być w standardzie). Silnik dla mało wymagających.

dodał: pablo
Skoda Roomster Mikrovan 1.4 16V (85 KM)

Przyjazny jak dla mnie samochód.Pakowny ,wielofunkcyjny, ale z tyłu nadaje sie do siedzenia dla 2 osób.Deska dosyć przyjemna ale mogły by być lepsze plastyki

dodał: dyż

Galerie Skoda Roomster

Skoda Roomster Scout Skoda Roomster - świeżo po odbiorze Skoda Roomster cd Skoda Roomster - Podróżnik - galeria redakcyjna Skoda Roomster Facelifting 1.2 TSI 105KM - galeria redakcyjna Skoda Roomster 2010 Skoda Roomster Skoda Roomster 1.9 TDI - galeria redakcyjna Skoda Roomster - galeria redakcyjna Skoda Roomster 2007
Zobacz inne galerie Skoda

Opinie o instalacji LPG

Skoda Roomster

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Skoda Roomster

Skoda Roomster

27 komentarzy

24 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~sqt~sqt

autko super praktyczne i wygodne. Dzieki fajnemu komfortowi dobrze sprwdza sie na długich trasach spalanie fajne bo 9l gazu na 100km

~sebastian~sebastian

Do ~Monika: yeeep- racja koniec 2012 a u nich nic sie nie zmienilo radze nie oddawac a przy ewentualnym odbiorze dobrze sprawdzic auto czy nie porysowane,p[lasiki cale itd itp ....

~Wojtek~Wojtek

Do ~Bombel: Mi ten sam silnik (model też z 2012 r) spala 7.5-8l na autostradzie przy prędkości 130 - 140 km/h. Wyciszenie jest tragiczne. Poza tymi dwoma mankamentami autko bardzo funkcjonalne i przyjemne.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Skoda

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
34 923
Przejechany dystans
22 011 126 km
Zatankowanego paliwa
1 142 762 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
3 627
Wydanych pieniędzy
1 297 179 zł
Średnie wydatki na auto
1 156 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
7 921
Wydanych pieniędzy
2 262 196 zł
Średnie wydatki na auto
2 016 zł
Zobacz dzienniki kosztów Skoda (1 122)

Testy zderzeniowe Skoda Roomster

Najnowsze testy zderzeniowe Skoda Roomster przeprowadzone przez Euro NCAP.

Skoda Roomster

Skoda Roomster
2006

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Skoda

Zużycie paliwa Skoda Roomster

Na podstawie 224 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Konrad, dodano: 14.02.2011 23:49

Rewelacja. Dynamika podobna do analogicznego diesla, dużo prostszy, tańszy w zakupie i serwisowaniu silnik: brak wtrysków piezoelektrycznych, filtra cząsteczek stałych, paska zębatego rozrządu, skomplikowanej głowicy 16v i paru innych drobiazgów, o których zazwyczaj nie myśli się porównując diesla z benzyną. Duet TSI i DSG to dziś moim zdaniem najlepsza oferta na rynku. Pozdrawiam

pełny raport Skoda Mikrovan Facelifting 1.2 TSI

autor: Piotr z Kielc , dodano: 17.10.2007 11:39

jak na taki silniczek i normy producenta, to mały zawód ( jak niektórzy osiagaja 4,3-4,5 l/100 ???) Wkurzająca jest róznica między wskazaniem komputera a rzeczywistym spalaniem - ponad 10% ( np.komp. pokazuje 5,8, ja tankuje i wychodzi 6,6)

pełny raport Skoda Mikrovan 1.4 TDI

autor: Milanek17, dodano: 03.06.2013 02:06

Instalacja Staga założona w 2013 r samochodzik daję radę pomimo tego że jest to typowy rodzinny przewoźnik, przy spokojnej jeździe w mieście potrafi się zadowolić niecałymi 9 litrami gazu , natomiast nie udało mi się przekroczyć 10 l pomimo szybszej jazdy. Na trasie przy średniej prędkości 120-140 spalil 7,7 l . Samochodzik polecam osobą statecznym gdyż samochód nie dostarcza żadnych wrażeń . Typowy nudny oszczędny rodzinny powóz. Pozdrawiam.

pełny raport Skoda Mikrovan 1.4 16V

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Skoda Roomster

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Skoda Roomster

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Skoda Roomster
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Skoda Roomster 1.2 TSI 105KM
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Skoda Roomster, oglądali także