Zgłoś sugestię Żarówka
 
Uruchomiliśmy nową wyszukiwarkę portalową: sprawdź!
Szukaj

Mercedes W124 - Zużycie paliwa

Podsumowanie 872 raportów spalania tego auta

Raporty spalania Mercedes W124

produkowany od do roku
,

Silniki benzynowe Mercedes W124

Silnik
Średnie spalanie
[l/100km]
Liczba raportów
Koszt jazdy
[100km, śr. cena paliwa]
Pb
LPG
10,1
14,5
3 / 1
50,1 zł
36,5 zł
 
7,4
14,2
1 / 4
36,7 zł
35,7 zł
 
9,9
11,4
33 / 28
49,1 zł
28,7 zł
 
-
-
- / -
-
-
 
-
-
- / -
-
-
 
10,3
12,1
24 / 7
51,0 zł
30,4 zł
 
11,3
12,2
66 / 46
56,0 zł
30,7 zł
 
8,2
-
1 / -
40,6 zł
-
 
11,6
13,6
19 / 12
57,5 zł
34,2 zł
 
-
-
- / -
-
-
 
11,1
-
2 / -
55,0 zł
-
 
11,3
12,3
18 / 1
56,0 zł
31,0 zł
 
13,8
15,4
40 / 15
68,4 zł
38,8 zł
 
-
-
- / -
-
-
 
12,5
19,0
2 / 1
61,9 zł
47,8 zł
 
13,3
15,0
33 / 4
65,9 zł
37,7 zł
 
-
-
- / -
-
-
 
-
-
- / -
-
-
 
15,0
13,8
3 / 1
74,3 zł
34,7 zł
 
21,1
-
2 / -
104,6 zł
-
 
-
-
- / -
-
-
 
12,2
-
1 / -
60,5 zł
-
 
29,1
-
1 / -
144,2 zł
-
 

Silniki Diesla Mercedes W124

Silnik
Średnie spalanie
[l/100km]
Liczba raportów
Koszt jazdy
[100km, śr. cena paliwa]
 
 
ON
 
ON
 
6,5
6
31,8 zł
 
6,9
154
33,8 zł
 
7,7
26
37,7 zł
 
7,4
109
36,2 zł
 
8,0
3
39,2 zł
 
7,9
28
38,7 zł
 
8,9
17
43,6 zł
 
8,1
84
39,6 zł
 
8,1
11
39,6 zł
 
10,4
4
50,9 zł
 
9,1
61
44,5 zł
 
Filtr

Lista 872 raportów spalania

sortuj komentarze od
ON
7,6
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 16.10.2009 14:44:44 przez

Zasadniczo podstawa nauczyć się jeździć autoamtem. Dawniej mi pił sporo więcej, aktualnie jest nadzwyczaj zadowolony, a nie jeżdżę na emeryta, a mimo to nie osiągam wiecej niz 9,5 l/100 km - miasto, a w trasie już spokojnie mieszczę się do 6 litrów, do Vmax - 90-110km/h. Sam nie mogłem w to uwierzyć. Dawniej - 10-12 l miasto, 7,2 trasa. Z mojego doświadczenia wynika, że: - rozpędzać dynamicznie, najkrócej jak się da, ale - jadąc ze stałą prędkością zdecydowanie oduczyć się niepotrzebnego dociskania gazu - tzn. nawet lekko odpuścić gaz, byleby obroty nie spadały. Okazuje się bowiem, że zwłaszcza w obciążonym aucie można lekko za mocno dociskać gaz i auto albo bardzo delikatnie przyspiesza - prawdziwe pożeranie paliwa na wysokim biegu, albo po prostu jedzie ze stałą prędkością, ale ma ciąglw za dużo paliwa. Po prostu psychologia, nic więcej. Obawa, że pod pedałem za mało - jest głupia i paliwożerna. Sprawdź, na jak niskim uchyleniu gazu jesteś w stanie jechać ze stałą prędkością i pilnuj tego. Na końcu będziesz zadowlony. Jak masz wyprzedzać - jak punkt pierwszy - kickdown i ile się da z niego wycisnąć, przy czym pamiętaj, że diesel na mechanicznie sterowanej pompie czasem dostaje za dużo, więc - z wyczuciem, bo tylko przelwasz paliwo przez cylidnry, a auto mozę zebrać się lepiej przy powolniejszym dociaskaniu gazu. Pozdrawiam

więcej »

ON
7,6
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 16.10.2009 14:44:35 przez

Zasadniczo podstawa nauczyć się jeździć autoamtem. Dawniej mi pił sporo więcej, aktualnie jest nadzwyczaj zadowolony, a nie jeżdżę na emeryta, a mimo to nie osiągam wiecej niz 9,5 l/100 km - miasto, a w trasie już spokojnie mieszczę się do 6 litrów, do Vmax - 90-110km/h. Sam nie mogłem w to uwierzyć. Dawniej - 10-12 l miasto, 7,2 trasa. Z mojego doświadczenia wynika, że: - rozpędzać dynamicznie, najkrócej jak się da, ale - jadąc ze stałą prędkością zdecydowanie oduczyć się niepotrzebnego dociskania gazu - tzn. nawet lekko odpuścić gaz, byleby obroty nie spadały. Okazuje się bowiem, że zwłaszcza w obciążonym aucie można lekko za mocno dociskać gaz i auto albo bardzo delikatnie przyspiesza - prawdziwe pożeranie paliwa na wysokim biegu, albo po prostu jedzie ze stałą prędkością, ale ma ciąglw za dużo paliwa. Po prostu psychologia, nic więcej. Obawa, że pod pedałem za mało - jest głupia i paliwożerna. Sprawdź, na jak niskim uchyleniu gazu jesteś w stanie jechać ze stałą prędkością i pilnuj tego. Na końcu będziesz zadowlony. Jak masz wyprzedzać - jak punkt pierwszy - kickdown i ile się da z niego wycisnąć, przy czym pamiętaj, że diesel na mechanicznie sterowanej pompie czasem dostaje za dużo, więc - z wyczuciem, bo tylko przelwasz paliwo przez cylidnry, a auto mozę zebrać się lepiej przy powolniejszym dociaskaniu gazu. Pozdrawiam

więcej »

ON
9,2
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 17.02.2011 23:54:29 przez

Cóż, Rakieta to to nie jest, raczej toczy się niż jeździ, skrzynia musi się głęboko zastanowić, jaki bieg wybrać. Ale to nie dlatego się kupuje ten czołg, silnik odpala na dotyk, temperatura nie robi mu różnicy, nagrzewa się momentalnie, niesamowicie cichy, a zarazem silny. Dźwięk silnika na wyższych obrotach to jest muzyka dla uszu. Przy prędkości 150km/h silnik jakby tego nie zauważał, wewnątrz cisza i spokój, no i ten komfort, nie dorówna mu raczej jakikolwiek nowy samochód. Przepali wszystko, a i przy spokojnej jeździe nie spali dużo, przeszkodą na drodze ku ekonomiczności stoi skrzynia- pancerna i niezniszczalna, która pomaga kierowcom nie załatwić silnika zbyt wcześnie. Mechanik stwierdził, że teraz już takich samochodów się nie robi, powiedział też, że części bardzo tanie i łatwo dostępne, nie wiem, bo nic się nie psuje. Świadomość jazdy ostatnim prawdziwym Mercedesem oraz te spojrzenia innych kierowców i przechodniów - bezcenne. W124 da radość jazdy i nauczy wyobraźni za kierownicą, trzeba się kilka razy zastanowić czy warto wyprzedzać, choć jazda wolno tym krążownikiem to też frajda^^ Przebieg 350 000

więcej »

Pb
7,4
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 26.11.2007 23:51:39 przez

Aby ocenić spalanie, trzeba by sprecyzować jakie się przyjmuje kryteria. Większość osób pewnie uzna ten model diesla za mało ekonomiczny ale według mnie, jest inaczej. Jest to auto prawie 20-letnie, ma kształt cegły i waży prawie 1,5 tony. Jeśli wziąć to wszystko pod uwagę, to średnie spalanie na poziomie 8l/100km uważam za bardzo dobre. W mieście, przy niekorzystnych warunkach spali i 10 ale na trasie spala nie więcej niż 7 nawet przy ostrzejszej jeździe. Raz spalił mi nawet 5,8l/100km kiedy jechałem z Krakowa do Bydgoszczy zachowując średnią prędkość ok. 110km/h. Kiedy pokonywałem tę samą trasę innym razem, na przemian stojąc godzinę w korku albo próbując "nadrobić" jadąc 190km/h to i tak nie wziął więcej niż 7,8l/100km. Uważam ten wynik za rewelacyjny. Poza tym auto dysponuje naprawdę imponującym momentem obrotowym i spalony ON nie idzie w gwizdek. Samochód nawet jak na dzisiejsze standardy zbiera się przyzwoicie a kiedy potrzeba coś holować lub wjechać pod górkę, to wiele innych aut wymięka (tylko ta manualna skrzynia jest nie przypiął nie wypiął).

więcej »

ON
6,5
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 08.09.2009 02:18:05 przez

mogę polecić 2.0 dla spokojnych ludzi, naprawdę silniczek ze skrzynią 4 biegowa to dla cierpliwych i oszczędnych, spalanie przy normalnej jeździe dla tego modelu to 5 litrów ON w trasie i ok. 7 litów w mieście. Ale 2.0D ze skrzynią 5 biegową, to już spora różnica, szczególnie w przyśpieszeniu, naprawdę ten silnik z tą skrzynią już w trasie sprawuje się rozsadnie, przyśpieszenie na pusto mogę śmiało porównać do 250D, z tym że przy 4 osobach lub przyczepce niestety czuć źe to tylko 75 KM. Spalanie porównywalne, może ciutek wyższe od 4-biegowej skrzyni, ale warto zdecydować się taki model. Nie odczuwa różnicy w jakości paliwa, i nawet dobra oranżadka(z dodatkiem oleju) w żadnym stopniu nie wpływa negatynie na ten motor, a więc reszta to mity.Ale przy tym spalaniu nie warto ryzykować kontroli celników. Oby tylko był nieprzekombinowany....szanowany silnik nawet powyżej 400 000 km ma pracę cichutką, bez klekotów i kopcenia. Dlatego warto czasami dać 1000zł drożej i nie przykładać ogromnej wagi do rocznika. Mój ´89r. to jazda na poziomie.

więcej »

ON
6,5
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 20.09.2009 20:54:48 przez

Auto stare ale żadnego porównania do tych nowych plastikowych dupowozów i to juz wystarczy. Żadnego skrzypienia ściągania buczenia podskakiwania itp. Bezawaryjny bezpieczny , super hamulce, super ogrzewanie, super komfort. Legenda najlepszego auta i silnika to jest prawda i niewierze aby kiedykolwiek zrobili takie auto co dorówna W124. Mimo bezawaryjności należy stosować oryginalne cześć i powinien przejechać milion km i więcej. Porażka jest tylko wtedy gdy trafimy na egzemplarz użytkowany przez typowego polskiego morderce pojazdów, który uważa ze to jest nie do zdarcia więc nie trzeba wymieniać płynów filtrów i nic nie robić, gdy jednak, co jest bardzo trudne, zajadą takie auto, to podpicują i jako igiełkę sprzedadzą, a potem.... i takich jest przewaga. Ale uwaga to nie jest pojazd dla młodych gniewnych, lecz dla dostojnych wymagających komfortu, wygody i bezpieczeństwa za najmniejsze jednak koszty z tym związane. Najlepsza prędkość podróżowania waha się między 80-130km . Pozdrawiam mułosników legendy W124.

więcej »

ON
6,3
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 04.12.2011 16:28:39 przez

Silnik dosyc oszczędny, choć nie zbadalem jeszcze spalania w samym cyklu miejskim. Ceny cześci przystępne, niektóre nawet opłaca się kupić w ASO. Warto korzystać z części marki lemforder, febi, boge, swag itp., gdyz oszczędność potrafi się zemścić. Naprawy warto powierzać mechanikom specjalizującym sie w marce, gdyż wielu nie ma pojecia, albo nie chce naprawiać tych aut, Mercedes ma niby proste rozwiązania, ale nietypowe. Niezawodność drobne: Akurat kupiłem dobre auto i wiedziałem co jest w nim do zrobienia, nic mnie nie zaskoczyło. Wymieniłem wszystkie oleje, filtry i płyny, uszczelke pokrywy pompy wtryskowej, tarcze i klocki z przodu, amortyzator gazu, włacznik wiatraka, tulejki wspornika drążka itp. Ceny naprawde śmieszne w porównaniu do współczesnych aut, gdzie ludzie za wymiane rozrządu zostawiaja po 2tyś zł. Z drobnymi poprawkami blacharsko-lakierniczymi włożyłem w to auto max. 2 tyś zł, z tym się liczyłem, ale mam pewny i niezawodny środek transportu.

więcej »

LPG
12,2
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 26.01.2014 23:05:31 przez

MIÓD MALINA !!! Silnik R6 220KM + skrzynia manualna McLaren + GAZ sekwencja Stag 200 i mamy tanią przyjemność z jazdy klasykiem. Przed zakupem Wahałem się, bo spalanie...opłaty...części... A potem miłe zaskoczenie : długa trasa ok. 400 km jadąc normalnie- spalanie 10 LPG, trasy do 200 km nie przekraczało 12 l LPG, miasto ok. 10 000 tyś. mieszkańców ok. 15 L LPG. Zimą bez większych zmian, autko w nieogrzewanym garażu, ale bardzo szybko łapało temperaturę 40 stopni C i przechodziło na gaz. Opłaty w PZU jak za 1.9 tdi ok.600zł rocznie. Części hmm... ceny podobne do diesli w tym modelu. Polecam!!!! Proponuję szukać bez rdzy(przy tej mocy pod burchlami mogą być resztki nieprzyjemnych przygód),suchym, równo pracującym silnikiem(mechanicy nie podepną kompa, a samemu pogmerać przy silniku troszkę ciasno), poza tym tylko lać, jeździć i oglądać zazdrosne spojrzenia kierowców.

więcej »

Pb
10,3
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 28.10.2013 00:25:31 przez

Powiem tak: "Nikt nie jest doskonały!". Silnik ma ćwierć wieku. Mimo, iż "Niemiec", to swoje wypić musi jak rodak znad Wisły. Coś za coś, to nie zlepek plastików, blachy jak papier czy 3-cylindry. To przecież dwie tony, solidnego żelastwa na rami z wałem i tylnym napędem - to musi ważyć i żreć paliwo! W trasie np. 2200 km (W-wa-Duisburg-W-wa, przy spokojnej jeździe 110-120 km, na niemieckim paliwie, bez przeciążenia - nawet 9 l./100 km, w stolicy i w "korkach+ nawet 12,5 l/100 km. Ceny części i napraw nawet w starym serwisie mercedesa gdzie obok aut nowych spotykają się 124-ki z 123-kami i 107-kami - stosunkowo przyzwoite, zwłaszcza iż jest gwarancja bezawaryjnej jazdy do następnego przeglądu i.. zawsze jest możliwy wybór pomiędzy oryginałem a zamiennikiem (których jest w bród). Po prostu nie można "skrobać dupy szkłem...).

więcej »

ON
11,0
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 14.07.2007 21:30:35 przez

Witam szanownych czytelników. Pokuszę się stwierdzić że przy chamskiej jeździe na automacie kombi mi spala 13l max na mieście, nie znam spalania poza miejskiego bo żadko mam okazję gdzieś wyjechać, myślę że to w miarę dobre spalanie bo jest to moje już 6-te auto i mając doświadczenie innych marek to na tą masę i moc silnika rewelacyjne ma spalanie, jeśli chce ktoś mieć mniejsze spalanie to niech się ustawia na prawym pasie i jeździ jak taxówkarz, części hmm- jeszcze nie wiem bo mając mojego merola od roku jeszcze nie musiałem w niego inwestować ale już nie powiem zaczynam się rozglądać za elementami zawieszenia jak końcówki itp i żeczywiście ceny w miarę znośne, jak to mowi mój znajomy "nie ma jazdy bez gwiazdy" i "żeby mieć trzeba dbać" następny zakóp to raczej ta sama marka młodszy rocznikiem i jak nie kombi to cupe

więcej »
Dodaj nowy raport Rankingi O serwisie

Zużycie paliwa to obszerny serwis tworzony od 2002 roku przez samych kierowców.


Obecnie zawiera ponad 175 000 raportów spalania wszystkich samochodów jeżdżących po naszych drogach.


Zebrane raporty spalania tworzą statystyczny obraz zużycia paliwa danego samochodu.

Liczba raportów
Wszystkich 186 285
Mercedes W124 872