Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Mercedes W124 - Zużycie paliwa

Mercedes
W124
Wybierz
nadwozie
lub silnik
lista nadwozi Mercedes W124
lista silników Mercedes W124
Pb Benzynowe
On Diesla
Ukryj

Podsumowanie 886 raportów spalania tego auta

Raporty spalania Mercedes W124

produkowany od
do
roku
,

Silniki benzynowe Mercedes W124

Silnik
Średnie spalanie
[l/100km]
Liczba raportów
Koszt jazdy
[100km, śr. cena paliwa]
Pb
LPG
10,1
14,5
3 / 1
48,6 zł
27,7 zł
 
7,4
14,2
1 / 4
35,6 zł
27,1 zł
 
9,9
11,4
33 / 28
47,7 zł
21,8 zł
 
12,0
13,7
1 / 1
57,8 zł
26,2 zł
 
-
-
- / -
-
-
 
10,3
12,1
24 / 7
49,6 zł
23,1 zł
 
11,3
12,2
68 / 47
54,4 zł
23,3 zł
 
8,2
-
1 / -
39,5 zł
-
 
11,6
13,6
19 / 12
55,8 zł
26,0 zł
 
-
-
- / -
-
-
 
11,1
-
2 / -
53,4 zł
-
 
11,3
12,3
18 / 1
54,4 zł
23,5 zł
 
13,8
15,4
40 / 15
66,4 zł
29,4 zł
 
-
-
- / -
-
-
 
12,5
19,0
2 / 1
60,2 zł
36,3 zł
 
13,2
15,0
34 / 4
63,5 zł
28,6 zł
 
-
-
- / -
-
-
 
-
-
- / -
-
-
 
15,0
13,8
3 / 1
72,2 zł
26,4 zł
 
21,1
-
2 / -
101,6 zł
-
 
-
-
- / -
-
-
 
12,2
-
1 / -
58,7 zł
-
 
29,1
-
1 / -
140,1 zł
-
 

Silniki Diesla Mercedes W124

Silnik
Średnie spalanie
[l/100km]
Liczba raportów
Koszt jazdy
[100km, śr. cena paliwa]
 
ON
 
ON
6,5
6
30,4 zł
 
6,9
154
32,2 zł
 
7,7
29
36,0 zł
 
7,4
110
34,6 zł
 
8,0
3
37,4 zł
 
7,9
28
36,9 zł
 
8,9
17
41,6 zł
 
8,1
86
37,8 zł
 
8,1
11
37,8 zł
 
10,4
4
48,6 zł
 
9,1
63
42,5 zł
 
Filtr

Lista 887 raportów spalania

ON
7,6
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 16.10.2009 przez

Zasadniczo podstawa nauczyć się jeździć autoamtem. Dawniej mi pił sporo więcej, aktualnie jest nadzwyczaj zadowolony, a nie jeżdżę na emeryta, a mimo to nie osiągam wiecej niz 9,5 l/100 km - miasto, a w trasie już spokojnie mieszczę się do 6 litrów, do Vmax - 90-110km/h. Sam nie mogłem w to uwierzyć. Dawniej - 10-12 l miasto, 7,2 trasa. Z mojego doświadczenia wynika, że: - rozpędzać dynamicznie, najkrócej jak się da, ale - jadąc ze stałą prędkością zdecydowanie oduczyć się niepotrzebnego dociskania gazu - tzn. nawet lekko odpuścić gaz, byleby obroty nie spadały. Okazuje się bowiem, że zwłaszcza w obciążonym aucie można lekko za mocno dociskać gaz i auto albo bardzo delikatnie przyspiesza - prawdziwe pożeranie paliwa na wysokim biegu, albo po prostu jedzie ze stałą prędkością, ale ma ciąglw za dużo paliwa. Po prostu psychologia, nic więcej. Obawa, że pod pedałem za mało - jest głupia i paliwożerna. Sprawdź, na jak niskim uchyleniu gazu jesteś w stanie jechać ze stałą prędkością i pilnuj tego. Na końcu będziesz zadowlony. Jak masz wyprzedzać - jak punkt pierwszy - kickdown i ile się da z niego wycisnąć, przy czym pamiętaj, że diesel na mechanicznie sterowanej pompie czasem dostaje za dużo, więc - z wyczuciem, bo tylko przelwasz paliwo przez cylidnry, a auto mozę zebrać się lepiej przy powolniejszym dociaskaniu gazu. Pozdrawiam

więcej »
ON
7,6
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 16.10.2009 przez

Zasadniczo podstawa nauczyć się jeździć autoamtem. Dawniej mi pił sporo więcej, aktualnie jest nadzwyczaj zadowolony, a nie jeżdżę na emeryta, a mimo to nie osiągam wiecej niz 9,5 l/100 km - miasto, a w trasie już spokojnie mieszczę się do 6 litrów, do Vmax - 90-110km/h. Sam nie mogłem w to uwierzyć. Dawniej - 10-12 l miasto, 7,2 trasa. Z mojego doświadczenia wynika, że: - rozpędzać dynamicznie, najkrócej jak się da, ale - jadąc ze stałą prędkością zdecydowanie oduczyć się niepotrzebnego dociskania gazu - tzn. nawet lekko odpuścić gaz, byleby obroty nie spadały. Okazuje się bowiem, że zwłaszcza w obciążonym aucie można lekko za mocno dociskać gaz i auto albo bardzo delikatnie przyspiesza - prawdziwe pożeranie paliwa na wysokim biegu, albo po prostu jedzie ze stałą prędkością, ale ma ciąglw za dużo paliwa. Po prostu psychologia, nic więcej. Obawa, że pod pedałem za mało - jest głupia i paliwożerna. Sprawdź, na jak niskim uchyleniu gazu jesteś w stanie jechać ze stałą prędkością i pilnuj tego. Na końcu będziesz zadowlony. Jak masz wyprzedzać - jak punkt pierwszy - kickdown i ile się da z niego wycisnąć, przy czym pamiętaj, że diesel na mechanicznie sterowanej pompie czasem dostaje za dużo, więc - z wyczuciem, bo tylko przelwasz paliwo przez cylidnry, a auto mozę zebrać się lepiej przy powolniejszym dociaskaniu gazu. Pozdrawiam

więcej »
ON
9,2
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 17.02.2011 przez

Cóż, Rakieta to to nie jest, raczej toczy się niż jeździ, skrzynia musi się głęboko zastanowić, jaki bieg wybrać. Ale to nie dlatego się kupuje ten czołg, silnik odpala na dotyk, temperatura nie robi mu różnicy, nagrzewa się momentalnie, niesamowicie cichy, a zarazem silny. Dźwięk silnika na wyższych obrotach to jest muzyka dla uszu. Przy prędkości 150km/h silnik jakby tego nie zauważał, wewnątrz cisza i spokój, no i ten komfort, nie dorówna mu raczej jakikolwiek nowy samochód. Przepali wszystko, a i przy spokojnej jeździe nie spali dużo, przeszkodą na drodze ku ekonomiczności stoi skrzynia- pancerna i niezniszczalna, która pomaga kierowcom nie załatwić silnika zbyt wcześnie. Mechanik stwierdził, że teraz już takich samochodów się nie robi, powiedział też, że części bardzo tanie i łatwo dostępne, nie wiem, bo nic się nie psuje. Świadomość jazdy ostatnim prawdziwym Mercedesem oraz te spojrzenia innych kierowców i przechodniów - bezcenne. W124 da radość jazdy i nauczy wyobraźni za kierownicą, trzeba się kilka razy zastanowić czy warto wyprzedzać, choć jazda wolno tym krążownikiem to też frajda^^ Przebieg 350 000

więcej »
Pb
10,4
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 11.04.2015 przez

Samochód nie psuje sie nadmiernie często, wymieniam tylko części któe wymienia się przy urzytkowaniu w mieście typu Wrocław (elementy zawieszenia), które są w naprawdę niskich cenach. Naprawy zgodne ze zużyciem, zmęczeniem materiału... Jeśłi chodzi o spalanie, to przy tradycyjnym sposobie jazdy kabrioletem (nie myliś ze sposobem jazdy typowym dla roadstera, bo to zupełnie inna para kaloszy -> polecam moja opinię nt utrzymania SLK 200 Kompressor), to pali ok 8-9 l/100 km. Jeśli trzeba gdzieś przyspieszyc to nie powinno przekroczyc 11,4l/100km. Jest to rzeczywiste spalanie zmierzone na trasie Frankfurt/M. - Wrocław. Srednia prędkość wynosiła 140 km/h i takie spalanie podaje też instrukcja obsługi. Biorąc pod uwagę ilość wrażeń oraz ich intensywność i niepowtarzalność, uważam to za małe spalanie, tym bardziej jeśłi wziąć pod uwagę że jest tylko o jakieś 2l większe niż w Astrze czy Golfie. W mieście... co za różnica :) Tym samochodem nie jeździ sie w mieście na długich trasach ze sklepu do przedszkola, biura i nie wiem jeszcze gdzie, na takich trasach jeździ sie rowerem. Polecam.

więcej »
Pb
7,4
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 26.11.2007 przez

Aby ocenić spalanie, trzeba by sprecyzować jakie się przyjmuje kryteria. Większość osób pewnie uzna ten model diesla za mało ekonomiczny ale według mnie, jest inaczej. Jest to auto prawie 20-letnie, ma kształt cegły i waży prawie 1,5 tony. Jeśli wziąć to wszystko pod uwagę, to średnie spalanie na poziomie 8l/100km uważam za bardzo dobre. W mieście, przy niekorzystnych warunkach spali i 10 ale na trasie spala nie więcej niż 7 nawet przy ostrzejszej jeździe. Raz spalił mi nawet 5,8l/100km kiedy jechałem z Krakowa do Bydgoszczy zachowując średnią prędkość ok. 110km/h. Kiedy pokonywałem tę samą trasę innym razem, na przemian stojąc godzinę w korku albo próbując "nadrobić" jadąc 190km/h to i tak nie wziął więcej niż 7,8l/100km. Uważam ten wynik za rewelacyjny. Poza tym auto dysponuje naprawdę imponującym momentem obrotowym i spalony ON nie idzie w gwizdek. Samochód nawet jak na dzisiejsze standardy zbiera się przyzwoicie a kiedy potrzeba coś holować lub wjechać pod górkę, to wiele innych aut wymięka (tylko ta manualna skrzynia jest nie przypiął nie wypiął).

więcej »
ON
6,5
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 08.09.2009 przez

mogę polecić 2.0 dla spokojnych ludzi, naprawdę silniczek ze skrzynią 4 biegowa to dla cierpliwych i oszczędnych, spalanie przy normalnej jeździe dla tego modelu to 5 litrów ON w trasie i ok. 7 litów w mieście. Ale 2.0D ze skrzynią 5 biegową, to już spora różnica, szczególnie w przyśpieszeniu, naprawdę ten silnik z tą skrzynią już w trasie sprawuje się rozsadnie, przyśpieszenie na pusto mogę śmiało porównać do 250D, z tym że przy 4 osobach lub przyczepce niestety czuć źe to tylko 75 KM. Spalanie porównywalne, może ciutek wyższe od 4-biegowej skrzyni, ale warto zdecydować się taki model. Nie odczuwa różnicy w jakości paliwa, i nawet dobra oranżadka(z dodatkiem oleju) w żadnym stopniu nie wpływa negatynie na ten motor, a więc reszta to mity.Ale przy tym spalaniu nie warto ryzykować kontroli celników. Oby tylko był nieprzekombinowany....szanowany silnik nawet powyżej 400 000 km ma pracę cichutką, bez klekotów i kopcenia. Dlatego warto czasami dać 1000zł drożej i nie przykładać ogromnej wagi do rocznika. Mój ´89r. to jazda na poziomie.

więcej »
ON
6,5
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 20.09.2009 przez

Auto stare ale żadnego porównania do tych nowych plastikowych dupowozów i to juz wystarczy. Żadnego skrzypienia ściągania buczenia podskakiwania itp. Bezawaryjny bezpieczny , super hamulce, super ogrzewanie, super komfort. Legenda najlepszego auta i silnika to jest prawda i niewierze aby kiedykolwiek zrobili takie auto co dorówna W124. Mimo bezawaryjności należy stosować oryginalne cześć i powinien przejechać milion km i więcej. Porażka jest tylko wtedy gdy trafimy na egzemplarz użytkowany przez typowego polskiego morderce pojazdów, który uważa ze to jest nie do zdarcia więc nie trzeba wymieniać płynów filtrów i nic nie robić, gdy jednak, co jest bardzo trudne, zajadą takie auto, to podpicują i jako igiełkę sprzedadzą, a potem.... i takich jest przewaga. Ale uwaga to nie jest pojazd dla młodych gniewnych, lecz dla dostojnych wymagających komfortu, wygody i bezpieczeństwa za najmniejsze jednak koszty z tym związane. Najlepsza prędkość podróżowania waha się między 80-130km . Pozdrawiam mułosników legendy W124.

więcej »
ON
6,3
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 04.12.2011 przez

Silnik dosyc oszczędny, choć nie zbadalem jeszcze spalania w samym cyklu miejskim. Ceny cześci przystępne, niektóre nawet opłaca się kupić w ASO. Warto korzystać z części marki lemforder, febi, boge, swag itp., gdyz oszczędność potrafi się zemścić. Naprawy warto powierzać mechanikom specjalizującym sie w marce, gdyż wielu nie ma pojecia, albo nie chce naprawiać tych aut, Mercedes ma niby proste rozwiązania, ale nietypowe. Niezawodność drobne: Akurat kupiłem dobre auto i wiedziałem co jest w nim do zrobienia, nic mnie nie zaskoczyło. Wymieniłem wszystkie oleje, filtry i płyny, uszczelke pokrywy pompy wtryskowej, tarcze i klocki z przodu, amortyzator gazu, włacznik wiatraka, tulejki wspornika drążka itp. Ceny naprawde śmieszne w porównaniu do współczesnych aut, gdzie ludzie za wymiane rozrządu zostawiaja po 2tyś zł. Z drobnymi poprawkami blacharsko-lakierniczymi włożyłem w to auto max. 2 tyś zł, z tym się liczyłem, ale mam pewny i niezawodny środek transportu.

więcej »
LPG
13,7
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 07.01.2015 przez

Auto pod względem właściwości trakcyjnych świetne, zawieszenie cud miód i orzeszki, przy 150 nie czuć że się jedzie po polskich drogach. Ale silnik 2.0 do tego auta jest za słaby... rozpędza się lata świetlne, a spala jak na te osiągi niczym smok wiktoriański. Na trasie wlokąc się za tirem z prędkością 80 km/h spalił 10 litrów gazu! Jadąc swobodnie, bez pojazdu robiącego tunel aerodynamiczny 12, a normalna, żwawa jazda z wyprzedzaniem i płynną jazdą w granicach 120 km/h to 14 litrów. Do miasta lepiej nie wjeżdżać i omijać z daleka, jeżdżąc jak dziadek po mieście spali 16 litów, a jeżdżąc dynamicznie (co i tak nie pozwala temu samochodowi zarzucić tyłem chyba że właśnie spadł śnieg) spalanie dochodzi do 20 litrów! Auto polecam ale nie z tym silnikiem, 3.2 to najmniejsza jednostka do tego czołgu która będzie bardziej dynamiczna i oszczędniejsza bo silnik nie będzie przeciążony.

więcej »
LPG
12,2
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 26.01.2014 przez

MIÓD MALINA !!! Silnik R6 220KM + skrzynia manualna McLaren + GAZ sekwencja Stag 200 i mamy tanią przyjemność z jazdy klasykiem. Przed zakupem Wahałem się, bo spalanie...opłaty...części... A potem miłe zaskoczenie : długa trasa ok. 400 km jadąc normalnie- spalanie 10 LPG, trasy do 200 km nie przekraczało 12 l LPG, miasto ok. 10 000 tyś. mieszkańców ok. 15 L LPG. Zimą bez większych zmian, autko w nieogrzewanym garażu, ale bardzo szybko łapało temperaturę 40 stopni C i przechodziło na gaz. Opłaty w PZU jak za 1.9 tdi ok.600zł rocznie. Części hmm... ceny podobne do diesli w tym modelu. Polecam!!!! Proponuję szukać bez rdzy(przy tej mocy pod burchlami mogą być resztki nieprzyjemnych przygód),suchym, równo pracującym silnikiem(mechanicy nie podepną kompa, a samemu pogmerać przy silniku troszkę ciasno), poza tym tylko lać, jeździć i oglądać zazdrosne spojrzenia kierowców.

więcej »
;