Zgłoś sugestię Żarówka
 
Uruchomiliśmy nową wyszukiwarkę portalową: sprawdź!
Szukaj
Nie trać czasu na szukanie części! Motodoradca zrobi to za Ciebie.

Toyota Avensis II - Zużycie paliwa

Podsumowanie 678 raportów spalania tego auta

Raporty spalania Toyota Avensis II

produkowany od do roku
,

Silniki benzynowe Toyota Avensis II

Silnik
Średnie spalanie
[l/100km]
Liczba raportów
Koszt jazdy
[100km, śr. cena paliwa]
Pb
LPG
8,1
9,5
34 / 8
42,1 zł
24,1 zł
 
7,6
8,7
152 / 16
39,5 zł
22,0 zł
 
8,7
-
13 / -
45,3 zł
-
 
8,8
-
94 / -
45,8 zł
-
 
9,7
-
12 / -
50,5 zł
-
 
10,1
-
1 / -
52,5 zł
-
 
-
-
- / -
-
-
 
10,5
-
2 / -
54,6 zł
-
 

Silniki Diesla Toyota Avensis II

Silnik
Średnie spalanie
[l/100km]
Liczba raportów
Koszt jazdy
[100km, śr. cena paliwa]
 
 
ON
 
ON
 
6,3
167
32,1 zł
 
6,3
73
32,1 zł
 
6,7
54
34,1 zł
 
8,1
52
41,3 zł
 
Filtr

Lista 678 raportów spalania

sortuj komentarze od
ON
6,6
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 24.02.2013 11:48:13 przez

Moja opinia: 3 lata jazdy, 55 tys. km (samochód użytkowany rodzinnie). Sprawdzanie spalania komputerem i zawsze na podstawie przeliczania ilości spalonego paliwa do przejechanych km. - zawsze tankuję do pełna co pozwala mi porównywać obliczone spalanie kompa - a tu czasem są drobne różnice średnio od 0.1 nawet do 0.4 l/km. Spalanie miasto: wielkość miasta 300 tys.; do pracy 12 km; garażowany (zimą to ma znaczenie na dogrzewanie silnika); zimą przy normalnej jeździe średnio 8.4 l/km; można zejść do 7.6 ale to już trzeba naprawdę eko i delikatnie przyśpieszać; latem jest dużo lepiej - średnio 7.2 - 7.4 ale i do 6.8 można zejść, a jak zawsze chcesz być pierwszy na światłach (jeżeli nie trafisz na lepszego przeciwnika :)) to 8.5 do 8.8 średnio pali. Natomiast nigdy na zbiorniku paliwa nie wyszło mi w okolicach 9 l. Jak czytam że w mieście pali 10 to chyba samochodem się nie jeździ a cały dzień w korkach stoi (może i tak jest). Jeżeli w mieście są lekko dłuższe proste to jak da się jechać spokojnie na 5 lub 6 biegu i do tego na tempomacie - bajka aż miło popatrzeć jak średnie spalanie spada - na zbiorniku paliwa o 1 l/km. Spalanie trasa: tutaj znaczenie ma jakość drogi. Autostrada tempomat 140 km/h, klima, pełne obciążenie (bagażnik załadowany po dach - Ci co mają rodzinę daleko i jadą z dziećmi wiedzą o co chodzi) to wychodzi 6.7 - 7.0 l/km (różnie od pory roku). Ale jak się wyłączy klimę, radio to spalanie spada o ok. 0.4 do poziomu 6.6 l/km. Natomiast jak się jeździ w trasie np. (400 - 500 km) trochę po drodze nr 7 i po mazurskich drogach :( utrzymując średnią prędkość na całej trasie na poziomie 80-90 km/h co przyczynia się że lepsze proste jeździ się po 120 - 130 km/h, ograniczenia do 60-70 km/h (nie opowiadajmy bajek na trasie prawie nikt nie zwalnia do 50) to 6.2-6.3 l/km, natomiast jak się jeździ wolniej średnio 70-80 km/h to spada do 5.6 l/km. UWAGA - jak mówię że średnio 70-80 km/h to i tak dłuższymi prostymi trzeba gnać 110-120 km/h. Natomiast rekord eko-jazdy na trasie pustym autem to 5.1 km/h (450 km trasy - i tylko raz - frustracja). Krótkimi odcinkami udawało się zejść poniżej 5 l/km ale przeliczając na całą trasę nigdy.

więcej »

Pb
9,0
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 26.01.2013 07:37:23 przez

Avensisa T 25 (2.0 VVT) użytkuje od kilku lat. Samochód ten służy mi głownie do przemieszczania się po mieście podczas dojeżdżania do pracy. Niestety jest to krótki odcinek prawie 3 kilometrowy i wtedy spalanie jest wysokie ok. (12 l/100 km. Wystarczy jednak, że dłużej pojeżdżę po mieście na rozgrzanym silniku to spalanie średnie schodziło poniżej (10 l/100 km). Natomiast w cyklu mieszanym w moim przypadku przejazd na zakupy do większego miasta na odcinku 50 km gdzie 3/4 to trasa, a reszta to jazda od świateł do świateł i szukanie miejsca na zaparkowanie to wtedy średnia ze spalania wynosi około (8,3 l/100km). Minimalne spalanie można osiągnąć oczywiście w trasie na dużych dystansach w moim przypadku w naszych warunkach drogowych z zachowaniem rozsądnej i bezpiecznej jazdy udało mi się uzyskać średnie spalanie (6,7 l/100km). Podsumowując to wszystko i biorąc pod uwagę moje doświadczenie z tym samochodem mogę stwierdzić, iż silnik 2.0 VVT może być oszczędny w długiej trasie i cyklu mieszanym ale jest mało oszczędny na odcinkach do 3 km gdzie pracuje na zimnym silniku. Jest to zresztą przypadłość wszystkich samochodów. Jednak silniki benzynowe maja duże rozbieżności pomiędzy trasą a "zimnym" miastem. Diesel będzie i tak oszczędniejszy ale w tym silniku odpadają wydatki na utrzymanie diesla w dobrej kondycji (wtryski, turbo, sprzęgło, paski, itp. . Użytkuje też jednocześnie ( służbowe i znajomych) inne samochody i są to przeważnie diesle i wiem ile kosztuje ich utrzymanie, czasem koszt jednorazowej naprawy 8 letniego diesla wynosił 1/4 jego wartości.

więcej »

ON
7,2
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 16.08.2011 22:48:31 przez

Samochód z początkowej serii produkcyjnej, silnik po generalnym remoncie co poprawiło też spalanie (wcześniej brał bardzo dużo oleju i tracił moc), na długich trasach przy płynnej jeździe z prędkością 70-110 km (5-6 bieg, obroty 1,5 - 2,5 "1/3 gazu") potrafi spalić bardzo mało (wskazanie z komputera do 4,7), realnie licząc po tankowaniach + dystansach mogę potwierdzić 5,5 l/100 km, w trybie mieszanym jest już różnie od 6,5 w górę, w jeździe w 100 miejskiej dochodzi do 9,5 - 9,8. (maksimum miałem jakieś 11,5 l bak poszedł na 100 % stanie w korkach) Oczywiście to są wskaźniki dla jazdy "Eco" - spalanie rośnie dramatycznie jak zaczyna się deptać mocniej. Np. na trasie jazda z częstym wyprzedzaniem, dużymi przyspieszeniami to od razu co najmniej 2-3 litry na 100 km więcej. Wyniki dla spokojnej jazdy mogę potwierdzić na przejechanych 40 000 km. W razie potrzeby silnik ma duże rezerwy mocy. Nie mam pojęcia z czego wynikają podawane tu przez niektórych wyniki - na pewno po części szarpany styl jazdy + przełożenia. U mnie spalanie spadło też trochę po remoncie silnika - o jakiś litr/100 km więc może faktycznie też jest jakiś feler z regulacja fabryczną.

więcej »

ON
7,6
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 25.01.2009 00:39:15 przez

Potwierdzam opinię że auto "fabrycznie ustawione" pali jak smok przy optymalnej eksploatacji (pow. 10,5/100km)i jak na deklarowane przez prod. 400Nm to nie powala osiągami. Jedyny rozsądny ratunek to zmiana oprogramowania komputera pojazdu. Spalanie zmaleje o 1,5-2 l/100 km. Polecam Firmę 44tuning - zobaczcie ich referencje o Toyocie. Kolejna uwaga - pamiętajcie by trzymać sie obrotów w zakresie 2000 do 3100 i zobaczycie że wynik już sie poprawi o około 1 l/100 km pliwa mniej. Jazda pon. 2000 obrotów jest o 50% bardziej "żarłoczna". Kolejna sprawa: jesli macie 120 zł w kieszeni pojedzcie na hamownię i zobaczcie ile koni faktycznie ma wasz pojazd. Jak się u mnie okazało miał 166 zamiast 177 Km i 386 zamiast 400Nm. Czyli producent auta leci w przysłowiowego "preta". Wiele aut wyszło z fabryki z jeszcze gorszymi parametrami... i na nic Wam katalogowe dane. Jeśli ktoś pisze że osiąga znacznie mniejsze zuzycie paliwa niż srednio 7,5l/100 km to jest to ten kierowca którego musicie wyprzezdać bo pyka 60-70km/h poza miastem lub rusza jak ślimak. Zawalidroga faktycznie może uzyskać wyniki podawane w katalogu przez producenta. Zwykły kierowca już nie.

więcej »

ON
4,8
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 12.02.2012 23:20:39 przez

Witam wszystkich, moja Avensis jest rewelacyjna, mam ten samochód od roku i za każdym razem mnie pozytywnie zaskakuje. Mój rekord to 3,3 l/100km auto zatankowane do pełna, 1 osoba, średnie 80 km/h, trasa ok 120 km, obroty nie więcej niż 2000, było ślisko więc jechałam spokojnie. Obecnie przy mrozach -10 st C pokazuje 5 l/100km. Dojeżdżam do pracy ok 30 km, uzyskuję 4,5 l. Zauważyłam, że nie ma większej różnicy pomiędzy miastem a trasą(w moim modelu). Wynik 6 l/100km komputer pokazywał raz ale od razu skojarzyłam to z paliwem, które zatankowałam na przypadkowej stacji. Od tego momentu tankuję tyko na dużych stacjach (BP) np.: Diesel Ultimate. To też polecił mi mechanik, warto tankować lepsze paliwo niby wychodzi drożej ale w rezultacie możemy uniknąć kosztownych napraw. Pewnie pomyślicie że opinia "baby" jest mało przydatna bo wolno jeździ wcale nie, jeżdżę dynamicznie(to nie tylko moja opinia), za to na koniec jeszcze jeden test: 5,5 l jazda po mieście ale za kółkiem mój kolega, który jeździ ostro. Polecam to auto. PS. koszt pierwszej wymiany oleju+filtry 600 zł.Samego oleju wchodzi prawie 6 l full syntetyk. Wymiana klocków+tarcze 800zł.

więcej »

ON
7,3
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 09.01.2012 15:25:45 przez

Witam, Mam od nowości egzemplarz z silnikem 177 aktualnie 5,5 roku - 2006 rok. Aktualnie mam przejechane 140000 km. W samochodzie nie było ani jednej awarii. Na gwarancji zostały wymienione lampy xenonowe z uwagi na wadę fabryczną. Przy 135000 wymieniłem gumy zawieszenia 200 zł i tylne tuleje przednich wachaczy 400 zł ceny w warsztacie z robocizną (koszt w toyocie x2,5). Pierwsze klocki przy 80 tys. Drugich jeszcze nie wymieniałem. I to właściwie wszytko. Spalanie. Samochód pali 6.1 l przy jeździe ok 110km/h - na 6 biegu i to jest najtańsza jazda. Na autostradzie przy jeździe ok 130 km pali już 6,8 - 7 l , przy 160 km/h 7,8 - 8,3l, jazda 160-200 km/h 8,6-9,2 litrów. Powyżej 200 - 240 km/h (dane z licznika,) 10 - 10.5 litrów. Testowane wiele razy, coś trzeba robić za kierownicą.. Tankuje zwykłe paliwo ON, nie tankuje droższych paliw BP itp. Wycieczka w 5 osób załadowany po dach, trumna 440 l na dachu, tempomat ustawiony na 115 km/h spalanie 7,2 l mierzone na dystansie 450km (50% autostrada)reszta zadupiami. Po 140 tys czuć że zawieszenie nie jest już takie jak nowe...

więcej »

Pb
10,7
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 18.04.2008 09:26:24 przez

2 osoby, "emerycka" przejazdzka w weekend nad Soline, bez przekraczania 100km/h, bez ostrego przyspieszania, full relax. 600km. - 8,0l/100km. Normalna jazda mieszana w Polsce 11,5. Jazda po niemieckiej autostradzie (czyli pelne nieprzyjemnie dla ucha rzerzenie super silnika Toyoty) - 12,5 - 13,5 l/100km. Przy takim spalaniu super konstruktorzy wlozyli do samochodu malutki zbiornik, wiec przy takiej jezdzie tankowanie co 3 godziny. Nie sposób usnac za kierownica :-) Osiagi silnika, skrzynia. Jeden przyklad. Zakopianka, pod górke, przedmna Audi A6 1,9 TDI. Moze miec max. 130kM, prawdopodobnie jednak 110kM (mój ma 150! a co!) Audi wazy co najmniej 300-400kg wiecej. Przyspieszanie pod górke w Toyocie - redukcja do 3, w deche, zarzezilo, spalanie 25l a Audi zmyka jakbym Komarem jechal! Taki to silnik. Nie wyprzedzisz bez zmiany biegu na wyzszy w polowie wyprzedzania. Mój passat mial tez 150kM - 1,8T benzyna. Spalal 2-4 litrów mniej i mial prawdziwa moc, moment, i porzadne konie a nie jakies male japonskie koniki.

więcej »

ON
8,4
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 23.03.2009 17:07:55 przez

Łatwo jest pisać ludziom opinie o spalaniu tego auta czytając wskazania komputera pokładowego. Niestety komputer pokładowy nie pokazuje dokładnego spalania. Mam 12 własncyh przykładów (tzw. pełnych tankowań i przejazdach w zmiennych warunkach ruchu). Wlewam 55 l do baku (ful bak) i resetuję komputer. Po przejechaniu 670 km na pełnym baku komputer pokazuje średnią spalania 6,8 l/100 km. Na stacji wlewam po sam korek -kolejne 55,3 l i ponownie komputer pokazuje zasięg 668 km. WNIOSEK: przejechanie 670 km na 55,3 l daje 55,3 l/ 670 km x 100 = 8,2 l/100. I to jest faktyczne spalanie tego auta!!! Więc tych co odczytają wskazania komputera pokładowego i cytują TU nie można brać pod uwagę!!!!! Powielają tylko błędy i robią innych w konia!. Jeśli nie, to czy ktoś z was, co podaje spalanie 6 l/100 km zrobił 920 km na 55 litrach???. Nie bądźcie ludzie matołami - liczcie. Zupełny matoł to ten co odczytuje chwilowe spalanie z komputera pokładowego i podaje, ze przy 140 km /h pali mu 5.5 l. To jest fizycznie nierealne.

więcej »

Pb
7,7
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 30.04.2008 12:17:01 przez

Jak na tą wielkość auta i automat uważam, iż najlepsze w klasie. W mieście spokojnie mieszczę się w 10l. Na CPNie raz mi wyszło 9,5l/100km. Zaskakująco mało na trasie. Przy stałej prędkości 120km/h komputer zszedł ze średnim spalaniem do 6,2l/100km! Przy 140-150 na stacji wyszło 7,5l. Po przesiadce z Primery 1.6 jestem zaskoczony, iż spalanie wzrosło tak niewiele w porównaniu do Nissana Średnio jakieś 1 litr więcej w mieście i 0,5l na trasie. Ceny przeglądów w ASO jak wszędzie. Około 1000PLN za duży przegląd po 60.000km. Ja zapłaciłem 780 za ten przegląd ale dlatego iż filtr powietrza było niezużyty więc go zostawili jak i klocki były wymienione przy 45.000km wiec te dwa elementy mi odpadły. Plus dla ASO gdyż nie naciągali na wymianę tych elementów - a mogli. Zaproponowali mi lampę przednią za 1200PLN gdzie na innych rynkach zachodniej europy to samo w garażu Toyoty w przeliczeniu na PLN kosztuje - 500!! Ale to już importer ceny ustala a nie oni.

więcej »

Pb
6,5
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 15.08.2009 21:32:12 przez

dane na podstawie komputera "pokładowego", w rzeczywistości nalezy dodać ok. 0,2 l, niemniej na zbiorniku "pod korek" po polskich drogach potrafi przejechać - mój rekord 980 km, a jeżdże duzo, bo nawet do 7 tys. miesięcznie. Wartośc w okolicach 5,4 (rekord) do 5,8 - w zalezności od terenu i wyprofilowania trasy, osiagam jeżdżąc płynnie w przedziale 85-115 km/h, co daje srednia w trasie ok. 75-85 km/h - z oszczędności i lenistwa ustawiam prawie zawsze trase najkrótszą, czyli przez wiochy, bo tak lubie - nie ma ciężarówek i oszołomów wyprzedzajacych na trzeciego, jedziesz spokojnie, dojeżdżasz w tym samym czasie i tylko trzeba uważać na pijaczków :) pozdrawiam baniacki P.S. zrobiłem juz ponad 200 tys. i tylko prosze tych co im wychodzi w trasie powyżej 7 l/100 km żeby troszke zdjęli noge z gazu, płynniej jechali i ruszali - od razu poczuja w kieszeni.

więcej »

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Infiniti Q50 3,5 AWD Hybrid

Demonstracyjny Infiniti Q50 3,5 AWD Hybrid

Rocznik: 2014. Przebieg: 7 000 km. Silnik: 3.5 364KM, .

Cena: 256 551  ►  229 000 zł

Zyskujesz 27 551 zł Zobacz szczegóły »

Demonstracyjny Infiniti Q50 DIESEL RWD

Demonstracyjny Infiniti Q50 DIESEL RWD

Rocznik: 2014. Przebieg: 5 000 km. Silnik: 2.1 170KM, diesel.

Cena: 224 937  ►  191 000 zł

Zyskujesz 33 937 zł Zobacz szczegóły »

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Toyota Avensis, oglądali także

Auto w Firmie

Dowiedz się więcej o Toyota Avensis

Kierowcy zainteresowani tym modelem odwiedzili także

Przeczytaj o Toyota Avensis

Toyota Avensis Wagon - królowa poprawności
Toyota Avensis Wagon - królowa poprawności Niektóre samochody nie wyróżniają się z tłumu, nie szokują rozwiązaniami technicznymi, osiągami czy standardem wykonania. Potrafią przy tym zupełnie nie irytować swojego użytkownika. Jedną z kandydatek do tytułu królowej poprawności jest Toyota Avensis.

Toyota Avensis - zobacz filmy

Toyota Avensis Wagon 2.0 152 KM - acceleration 0-100 km/h
Toyota Avensis Wagon 2.0 152 KM - acceleration 0-100 km/h Dokładny pomiar przyspieszenia Toyoty Avensis Wagon z silnikiem 2.0 152 KM i skrzynią CVT.
Toyota Avensis Wagon - zapowiedź testu
Toyota Avensis Wagon - zapowiedź testu Już wkrótce na naszym kanale pojawi się test modelu Toyota Avensis Wagon, w którym sprawdzimy wszystkie jego wady i zalety. Subskrybuj nasz kanał i śledź naszą stronę, aby niczego nie przegapić!
Toyota Avensis Wagon 2.0 152 KM, 2013 - test AutoCentrum.pl
Toyota Avensis Wagon 2.0 152 KM, 2013 - test AutoCentrum.pl Toyota Avensis jest na rynku już od jakiegoś czasu i jest autem bardzo dojrzałym. Tym razem postanowiliśmy sprawdzić wersję Wagon i przy okazji porównać ją do konkurencji z podobnej półki cenowej. Co z tego wyszło? Zapraszamy do oglądania!
Dodaj nowy raport Rankingi O serwisie

Zużycie paliwa to obszerny serwis tworzony od 2002 roku przez samych kierowców.


Obecnie zawiera ponad 175 000 raportów spalania wszystkich samochodów jeżdżących po naszych drogach.


Zebrane raporty spalania tworzą statystyczny obraz zużycia paliwa danego samochodu.

Liczba raportów
Wszystkich 185 534
Toyota Avensis II 678

Polecamy!

Opony letnie - promocja!

autoWcentrum