Zgłoś sugestię Żarówka
 
Uruchomiliśmy nową wyszukiwarkę portalową: sprawdź!
Szukaj
Nie trać czasu na szukanie części! Motodoradca zrobi to za Ciebie.

VW TRENDS 5/2014 nadjeżdża!

VW TRENDS 5/2014 nadjeżdża!

Volkswagen Golf IV Hatchback 1.6 100KM 1997-2003 - Zużycie paliwa

Podsumowanie 173 raportów spalania auta z tym silnikiem

Raporty spalania Volkswagen Golf IV Hatchback 1.6 100KM 1997-2003

produkowany od do roku
,

Szczegóły spalania [l/100km]
Pb
LPG
 

Minimalne średnie spalanie:

7,8
8,8
Jest to średnie minimalne spalanie jakie zanotowałeś w jeździe mieszanej, w cyklach miejskich i pozamiejskich, z możliwością dowolnej przewagi jednego z nich, do wykluczenia cyklu pozamiejskiego włącznie.

Maksymalne średnie spalanie:

10,3
10,9
Jest to średnie maksymalne spalanie jakie zanotowałeś w jeździe mieszanej, w cyklach miejskich i pozamiejskich, z możliwością dowolnej przewagi jednego z nich, do wykluczenia cyklu pozamiejskiego włącznie.

Minimalne spalanie przy oszczędnej jeździe:

6,6
7,8
Jest to najmniejsze zużycie paliwa, jakie odnotowałeś pokonując możliwie duży dystans z zachowaniem maksymalnie umiarkowanej dynamiki i prędkości na jaką pozwoliły warunki drogowe, najlepiej krajowe.
Liczba raportów:
119
54
 
Filtr

Lista 173 raportów spalania

sortuj komentarze od
Pb
8,8
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 19.04.2010 02:39:20 przez

Witam. Golf 4 1.6 8v 74kw (101ps. kod silnika AKL) z automatyczną 4-ro biegową skrzynią. Auto w idealnym stanie, jeździ na dużych kolach 225/45R17, oczywiście w lato. Tankowane jest tylko 98 Dynamic z Lotosa rzadko inne 98. Spalanie w mieście w okolicach 10l/100km. Dynamika wystarczająca do przemieszczania się z punktu A do punktu B dla kogoś kto nie potrzebuje emocji podczas jazdy. Auto na codzień robi ok 30 km do pracy i spowrotem, często z wlączoną klimatyzacją. Trasa poza miastem na spokojnie, tz. w sznurku pojazdów bez jakiegoś nagminnego wyprzedzania 7-7.5l. Jazda autostaradowa..... i tu pojawia się problem. Skrzynia ma "krókie biegi" co sprawia że silnik kręci się wysoko przy większych prędkościach, 140km/h to ponad 4,5 tyś. obr. i zużycie wynosi 12-14l. Raz pojechalem 180 ale obrotomierz malo nie chcial się zawinąć jeszcze raz od okola........dochodzil do czerwonego pola. Więc auto typowo miejskie. Wręcz idealne dla kobiety. Z usterek do tej pory wymieniony zostal czujnik temp. silnika, silownik elektryczny klapy bagażnika, zerwana linka podniśnika szyby. Nie licząc spraw eksploatacyjnych- hamulce, oleje, filtry, rozrząd. Auto mam od 4 lat, przy zakupie mialo 250 tyś.km prawdziwego przebiegu, teraz zbliża sie 300tyś. i żona nawet nie chce slyszeć o zmianie na coś nowszego. Cale szczęście mam swoje (też VW Group)

więcej »

Pb
8,0
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 09.03.2010 18:52:10 przez

Samochód nie należy do ekonomicznych. Zimą ciężko jest uzyskać średnie spalanie mniejsze o 9,0l/100km, przeciętnie mam 9,5l/100km przy dość dynamicznej jeździe jak na ten napęd w Golfie IV. W lecie przy włączonej klimatyzacji średnie spalanie klasyfikuje się na poziomie 8,4l/100km do 8,8l/100km również jeżdżąc w miarę dynamicznie. Nie ukrywam, że średnio pokonuję niewiele bo maks 250km tygodniowo. Z czego trasa to 50-60km w jedną i drugą stronę (włącznie 120km) reszta miasto - dojazd do pracy (zawsze zimny silnik) po 7km tam i z powrotem w dużych korkach + wyjazdy na zakupy (również korki i krótkie odcinki, zimny silnik) co daje maks. 130km w tygodniu po zakorkowanym mieście. Spalanie nie zachwyca, jednak analizując trudno oczekiwać cudów przy jeździe w 25% na zimnym lub niedogrzanym silniku. Osobom prowadzącym podobny do mojego tryb eksploatacji pojazdu polecam wersję GOLFa IV 1.4 16V. Często nim jeździłem jako drugim, gdzie ekonomika (średnio 7,5l lato - 8,4l zima)jest o poziom wyżej porównując do 1.6. Dynamika jak na miasto wystarczająca. Na TDI szkoda czasu i pieniędzy, to są samochody perfekcyjne na trasy.

więcej »

LPG
9,4
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 04.12.2011 00:19:12 przez

Moj Golf iv 1,6 100KM nie nalezy do najekonomiczniejszych. Po przejechaniu 5 tys km stwierdzam ze gdybym nie przerobił go na gaz to raczej bym nie byl zadowalony ze spalania. Srednie spalanie z przejechanych kilometrów (nie kierujac sie wsakazaniami komputera pokladowego lecz licząc morlanie km i spalony gaz) wyszlo mi 10,5l/100 i tu jeszcze weszła wakacyjna trasa 800km. Na autostradzie jadąc to 140 zaladowany full plus 4 osoby wyszlo mi spalanie 11,8 i wiekszeggo jeszczenie osiagnalem nawet jezdzac po miescie. Ogolnei w trasach tak w granicach 100-120 spalnie wychodzi mi ok 7,5l wiec optymistyczna wersja, ale w miesice to prezkracza sie 10l nawet jezdzac w miare oszczednie. Jezeli chodzi o komfort jazdy i awarie to nie mam sie do czego doczepic.

więcej »

LPG
9,4
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 04.12.2011 00:25:38 przez

Moj Golf iv 1,6 100KM nie nalezy do najekonomiczniejszych. Po przejechaniu 5 tys km stwierdzam ze gdybym nie przerobił go na gaz to raczej bym nie byl zadowalony ze spalania. Srednie spalanie z przejechanych kilometrów (nie kierujac sie wsakazaniami komputera pokladowego lecz licząc morlanie km i spalony gaz) wyszlo mi 10,5l/100 i tu jeszcze weszła wakacyjna trasa 800km. Na autostradzie jadąc to 140 zaladowany full plus 4 osoby wyszlo mi spalanie 11,8 i wiekszeggo jeszczenie osiagnalem nawet jezdzac po miescie. Ogolnei w trasach tak w granicach 100-120 spalnie wychodzi mi ok 7,5l wiec optymistyczna wersja, ale w miesice to prezkracza sie 10l nawet jezdzac w miare oszczednie. Jezeli chodzi o komfort jazdy i awarie to nie mam sie do czego doczepic.

więcej »

LPG
8,3
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 13.03.2011 20:06:35 przez

Założyłem sekwencję z butlą w kole i po przejechaniu 20 000km jeżdżąc codziennie 200km po polskich drogach mogę napisać że: - ten silnik do rewelacyjnych nie należy. Po pierwsze spalanie w trasie (robię tylko trasy) nie jest stabilnie, tzn jadąc eko drajwing 90km/godz, bez gwałtownych manewrów i tankując LPG zawsze na tej samej stacji Golf spala od 7.3 do 8.2. Trasa zawsze ta sama jakby co:-), opony napompowane do 2.6 atmosfery - minimalne spalanie: 7.3 - maksymalne spalanie na trasie to 9.2 - jadąc 150km/godz spalił mi... 8.8 W/w osiągnięte w sezonie jesienno-zimowym. W mieście nie mam pojęcia ile Golf spali, myślę że ponad 10.

więcej »

Pb
8,5
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 17.12.2010 00:42:16 przez

Zużycie paliwa nie zachwyca. W praktyce ciężko się zmieścić w 8 l, nawet na trasie. W mieście pali już ponad 10 l, a przy bardzo spokojnej jeździe na trasie, prawie 7 l. Ceny przeglądów, napraw i części w ASO to kpina i rozbój w biały dzień. U normalnych mechaników ceny są w miarę przystępne, a dostęp do części oryginalnych / zamiennych / używanych – ogromny. W praktyce jednak, często coś się psuje i koszty utrzymania okazują się bardzo duże. Dobrze, że przynajmniej silnik się raczej nie psuje. Nie chcę nawet myśleć, co by było, gdybym miał „osławiony” TDI...

więcej »

LPG
9,4
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 12.03.2014 14:41:35 przez

Golf IV 1.6 SR, automatyczna, czterobiegowa skrzynia biegów, gaz sekwencyjny, autko w bardzo dobrym stanie. Przez skrzynię autko typowo miejskie - na trasy brakuje wyższego przełożenia. Kompromis pomiędzy hałasem silnika, spalaniem oraz prędkością jazdy to około 110 km/h. Powyżej zdecydowanie brakuje piątego biegu, spalanie przekracza 10l/100km. Przy spokojnej jeździe na trasie, spalanie gazu to około 8l/100km (w trybie emeryta nawet 7.6). W cyklu mieszanym z ostatnich kilku tysięcy kilometrów, spalanie gazu to 10l/100km.

więcej »

LPG
9,0
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 13.09.2007 13:06:35 przez

Nie mam nic do zarzucenia. Jeśli chcecie jeździć tym modelem (1.6SR) na benzynie - ODRADZAM! Mała moc kusi, żeby go cisnąć na wyższych obrotach, a to drastycznie wpływa na zużycie benzyny. Po przerzuceniu się na LPG robię na pełnym baku gazu (34 litry) po mieście 280km, nie ukrywając, że troszkę go cisnę. Udało mi się zejść do 8litrów na niemieckiej autostradzie ale to jadąc 110km/h na 5. biegu. Przeglądy u znajomego mechanika za śmieszne pieniądze - części zamienne, łatwo dostępne i w przystępnej cenie.

więcej »

LPG
10,4
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 11.09.2011 15:14:20 przez

golf z tym silnikiem to samochód to samochód typowo miejski i jak na samochód miejski bardzo dużo pali , silnik jest najlepszy w swojej klasie , ale skrzynia ,,, 110 na 5 biegu = grubo ponad 3000rpm więc nie ma ekonomi , natomiast golf ma świetny zakres obrotów i niemal zawsze ma cos pod nogą , na miasto bardziej polecałbym 1.4 16v lub 1.6-1.8 ale 16 i 20 v ze względu na ekonomie , a na trasy wiadomo ,,, TDI , dla szukajacych czegoś szybczego 1.8T oraz 2.3v5 ewentualnie 1 gar więcej = vr6 max r32 :)

więcej »

Pb
8,7
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 28.07.2012 20:56:59 przez

Jak chce się szybko jechać - to musimy przygotować się na bardzo wysokie spalanie w granicach 11-12 litrów. Ciągłe przyspieszenia, hamowania znacznie podwyższają spalanie. Jeżeli jedziemy około 90-100 na trasie, ze stałą prędkością, to spalanie jest niskie. W mieście też da się zejść do nawet 9.5-10 litrów jeżeli nie przyspieszamy, nie gonimy i spokojnie jedziemy. Ogólnie jeżeli chcemy zaoszczędzić, są to dobre silniki, bo nie wymagają częstych napraw i po 250,000 km nic poważnego się nie stało.

więcej »

Oblicz koszty własnej jazdy 1.6 100KM 1997-2003

Skrzynia biegów:
manualna
automatyczna
Napęd:
jedna oś
4x4
Koszt przejechania 100 km [zł]:
Mój styl jazdy
oszczędny
zrównoważony
dynamiczny
Koszt miesięczny [zł]:
5
25
50
75
100
15 tysięcy km rocznie

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Mitsubishi Lancer 1,8 140KM Sportback Invite

Demonstracyjny Mitsubishi Lancer 1,8 140KM Sportback Invite

Rocznik: 2014. Przebieg: 200 km. Silnik: 1.8 140KM, benzynowy.

Cena: 70 890  ►  61 900 zł

Zyskujesz 8 990 zł Zobacz szczegóły »

Demonstracyjny SEAT Leon FR ST

Demonstracyjny SEAT Leon FR ST

Rocznik: 2013. Przebieg: 2 651 km. Silnik: 1.4 140KM, benzynowy.

Cena: 86 603  ►  71 900 zł

Zyskujesz 14 703 zł Zobacz szczegóły »

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Volkswagen Golf, oglądali także

Auto w Firmie

Dowiedz się więcej o Volkswagen Golf

Kierowcy zainteresowani tym modelem odwiedzili także

Przeczytaj o Volkswagen Golf

VW Golf GTE - Hybryda z genem sportowca
VW Golf GTE - Hybryda z genem sportowca Kiedy w roku 1976 na rynku pojawiła się limitowana wersja Golfa GTI, nikt nie przypuszczał, iż tak spodoba się klientom, że Gran Turismo Injection na stałe zadomowi się w ofercie Volkswagena. Sześć generacji i prawie czterdzieści lat później, do duetu GTI oraz GTD dołącza najmłodszy eko-brat, model GTE.

Volkswagen Golf - zobacz filmy

Volkswagen Golf GTD 2.0 TDI-CR 184 KM - acceleration 0-100 km/h
Volkswagen Golf GTD 2.0 TDI-CR 184 KM - acceleration 0-100 km/h Dokładny pomiar przyspieszenia wykonany DriftBoxem. Tym razem sprawdziliśmy Volkswagena Golfa GTD z silnikiem 2.0 TDI-CR o mocy 184 KM.
VW Golf VII - 4 zalety i 4 wady
VW Golf VII - 4 zalety i 4 wady Kochani, przyszedł nam do głowy pomysł, aby do naszych artykułów, opisujących testowane przez nas samochody, dołączać wideokomentarz, omawiający największe zalety i wady tego auta. To jest pierwszy "pilotowy" filmik, zrobiony jak to się mówi "na szybko". Wypadło na VW Golfa VII :-) Czekamy na Wasze opinie. Czy ten kierunek videotestów Wam się podoba? Rozwijać ten temat? Zapraszamy do oglądaniania, przed Wami 4 zalety i 4 wady Volkswagena Golfa VII
Volkswagen Golf Sportsvan - obsługa głosowa
Volkswagen Golf Sportsvan - obsługa głosowa Kolejny test systemu rozpoznawania mowy i obsługi głosowej. Tym razem sprawdziliśmy jak ta funkcja działa w modelu Volkswagen Golf Sportsvan. Zapraszamy do oglądania!
Dodaj nowy raport Rankingi O serwisie

Zużycie paliwa to obszerny serwis tworzony od 2002 roku przez samych kierowców.


Obecnie zawiera ponad 175 000 raportów spalania wszystkich samochodów jeżdżących po naszych drogach.


Zebrane raporty spalania tworzą statystyczny obraz zużycia paliwa danego samochodu.

Liczba raportów
Wszystkich 185 680
Volkswagen Golf IV Hatchback 1.6 100KM 1997-2003 173

Polecamy!

Opony letnie - promocja!

autoWcentrum