Szukaj

Informacje o Subaru Impreza

Lata produkcji: 1992 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od roku 1992 (na Starym Kontynencie dostępny od roku 1994), model z segmentu C (niższa klasa średnia). W gamie marki Subaru Impreza jest następcą modelu Leone. Olbrzymią popularność Impreza uzyskała przede wszystkim za sprawą triumfów w Rajdowych Mistrzostwach Świata, dzięki którym stała się samochodem kultowym. Od początku swojej obecności na rynku Subaru Impreza nagradzana była wiele razy (m.in. nagroda „Samochód Roku 2000” według magazynu „Wheels”). Nazwa Impreza pochodzi od „impresa” – włoskiego słowa, które tłumaczy się jako „osiągniecie”.
czytaj więcej
Powagosław
Kultowy samochód z ryczącym bokserem pod maską. Wciąż. Ale Impreza zerwała z wizerunkiem swoich poprzedników i dziś jest nijakim kompaktowym hatchbackiem dla masowego odbiorcy. ~Powagosław
Luzacjusz
Colin McRae przewraca się w grobie. A mnie przewraca się w żołądku. Nigdy bym nie pomyślał, że przyjdzie taki dzień, w którym Imprezę pomylę z Lanosem. ~Luzacjusz

Subaru Impreza – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Subaru Impreza - wyceny aut używanych

Sprawdź zanim znajdziesz wymarzone auto

Oceny Subaru Impreza

Liczba ocen: 219
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Układ jezdny + Silnik + Całokształt

Wady

- Wyciszenie - Karoseria - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,6
~Kama
Hatchback 2.5 WRX 230KM 169kW
Subaru Impreza III
No cóż. Do tej pory jeździłem roznymi samochodami aby przemiescic się z punktu A do B w celu załatwienia jakiejś sprawy, np. dojazdu do pracy. Wrx GH jest aktualnie pierwszym samochodem gdzie celem bywa jazda sama w sobie. Przypomnij sobie: kiedy po raz ostatni wyszedłem z domu aby się po prostu „przejechać”?... bokiem. Poza tym, z WRXem będziesz czekał na pierwszy śnieg niczym dziecko na św. Mikołaja i narzekał, ze drogowcy odśnieżyli jednak ulice. Niestety ~14/15L w porywach do 28 przy ostrym pałowaniu może zaboleć, ale co tam, przecież zamiast jeść możesz dotankowac. Seryjny wydech i hamulce to porażka. Tarcze wentylowane i dobre klocki ferodo lub hawk’i załatwią sprawę. Jeśli kupujesz, to szukaj auta z polskiego ASO z pewna historią. Zwróć uwagę na skrzynie biegów, stan blachy, Japończyk może (poważnie) korodowac. Po zakupie: często sprawdzaj i zmieniaj olej, lej dobre paliwo, na stacji po tankowaniu od czasu do czasu sprawdź ciśnienie w oponach, nie paluj na zimnym! Jeśli miałbym wybrać inne auto, to tylko STI.
4,2
~pmwas
Hatchback 2.0 i 150KM 110kW
Subaru Impreza III
Subaru to przede wszystkim "legendarny" napęd AWD i silnik bokser. III generacja Imprezy zasłynęła ponadto kontrowersyjnym (piszą "lanosowatym" wyglądem nadwozia typu hatchback. Miało ono ponoć zainteresować marką "zwykłego Kowalskiego", szukającego rodzinnego hatchbacka (przynajmniej tak spekuluje prasa), a mnie się wydaje, że po prostu wpisuje się w ówczesny trend projektowania azjatyckich hatchbacków. Mógłby być bardziej stylowy, niemniej pisanie, że Hyundai i30 to przy nim designerski majstersztyk uważam za "lekką" przesadę. Wersja, którą mam przyjemność jeździć to najsłabsza wersja oferowana wówczas w MM Cars w Katowicach (wersji 1.5 w ogóle nie mieli), wyposażona w wolnossący silnik 2.0l, oczywiście w układzie bokser. Oczywiście Impreza to nie auto dla każdego, co wielokrotnie zaznaczyłem w poniższej recenzji. Zastosowanie napędu 4x4 i dosć mocnego boksera w ciężkim aucie ma swoje konsekwencje i dla kogoś, kto - choćby przez swój styl jazdy - nie skorzysta z dodatkowych możliwości, które te rozwiązania dają - auto stanie się tylko źródłem niepotrzebnych kosztów i nerwów...
4,7
~jabłko
Hatchback 1.5 i 107KM 79kW
Subaru Impreza III
Witojcie... Autko kupione i sprowadzone oczywiście z zagranicy , użytkowane było niepełne 5 lat i 70% miasto i 30% w trasie . Sylwetka jak kto lubi , niektórzy porównują do Lanosa ale mi się podoba, jest bardzo porządnie zrobiona, trwała i zabezpieczona przed korozją.. . Wnętrze obszerne dla 4 osób nawet 5 osób może swobodnie się zmieścić ,bagażnik nie powala ale na wakacje da się spakować :-) i po oparciu tylnych siedzeń nie ma płaskiej podłogi tylko jest mały schodek w dół - można dzięki temu więcej zmieścić do bagażnika, Karoseria bardzo dobra odporna na wgniecenia i rdzę . Bardzo dobry układ jezdny , nie ma belki z tyłu skrętnej tylko normalne wahacze, dzięki temu wygodnie się jeździ . Bardzo dobry silnik i nie jest jakieś duże spalanie ja bym powiedział że przeciętne. ze względu właśnie na ten bezawaryjny silnik i wysoką jakość wykonania n kupił bym ten samochód znowu , dodatkowym atutem tego autka jest niezawodna elektryka i podzespoły,bardzo trwałe i mocne...nie powinno być problemu z późniejszą odsprzedażą tego samochodu chętnych na pewno nie zabraknie- model z tym silnikiem jest idealny dla rodziny, i co za tym idzie mała utrata na wartości . ja bardzo polecam Imprezę z tym silnikiem .

Raporty spalania Subaru Impreza

Liczba raportów: 307
Średnie spalanie dla Subaru Impreza
5,9 – 15,7
l/100 km
6,4
l/100 km
7,8 – 18,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,0
Sedan 2.5 WRX STI 300KM 221kW
Subaru Impreza III
Leci już 3 rok od kiedy zakupiłem używany samochód, żadnych przeróbek, wszystko pełna seria! Żadnych większych awarii i problemów, co prawda rocznie przejeżdzam około 8500km i od jakiegoś czasu wyjazdy służbowe, w tydzień 1300km. Jedynie z własnej obawy (ach, te opinie w necie!) wymieniłem rozrząd, oleje w skrzyni i dyferencjale, prawie natychmiast po zakupie. Olej wymieniam raz na rok tj. co ok. 10.000km. Wszystko gra i BUCZY :) Odnośnie samego spalania to maksymalnie na trasie dotychczas udało mi się zejść do 8.0 przy jeździe 80-90 czyli zgodnie z przepisami. W trasie przy jeździe swobodnej spalanie po przejechaniu 1000km 9.2, jazda głownie 140km, przyśpieszanie do 200 itp. W mieście to jest katorga, niestety. Dlatego zawsze tankuje za 100PLN i starczy mi to na przejechanie 140km plus zostaje jeszcze cała rezerwa tj. 10L Jak ktoś jest mało uzdolniony to cały bak wyleci w 20min. w każdym samochodzie.
15,0
Sedan 2.0 Turbo GT 4WD 211KM 155kW
Subaru Impreza I
Przede wszystkim takim autem nikt nie jeździ jak emeryt, więc trzeba wziąć na to poprawkę. Spalanie w mieście - w zatłoczonym mieście to pewnie i ponad 20 litrów spali. W mniej zatłoczonym myślę, że można zejść do 13-14, jadąć w miare dynamicznie. Jak ktoś będzie pajacować po mieście i jeździć do odcinki to myślę, że może i 40 litrów wsunąć. Minusem auta są koszty utrzymania - to już moje trzecia impreza i niestety, w każdą na dzień dobry musiałem włożyć minimum 10 tys. Ludzie kupując takie auto nieraz za 20k nie liczą sie z tym, że w ciągu roku trzeba połowę tego włożyć:D Póki jeździmy seryjnym autem to nie jest tak źle. Myślę, że jak już wszystko dorpowadzi siędo porządku to utrzymanie w ok. 3-5 tys rocznie jest realne. Niestety jak się zacznie dłubać to koszty rosną 2-3 krotnie, choćby samo strojenie to 1500zł.
14,0
Sedan 2.0 i 16V WRX 225KM 165kW
Subaru Impreza II
Przy ekonomicznej jeździe w cyklu spalanie zamyka się w granicach 10l/100 kilometrów. Miasto to minimalne spalanie na poziomie 12l/100km. Do autostradowych 140km/h nie wykracza poza 10l/100km. Najniższe zanotowane przeze nie spalanie, oczywiście nie wjeżdżając do miasta, to 7.9 litra, na paliwie premium za granicą. Górnej granicy teoretycznie nie ma :) Wszystko zależy od wodzy fantazji kierowcy. Auto ma przelotowy wydech i zrobiony 'remap'. Jest lekko przelane, dzięki czemu silnik powinien mieć sympatyczniej. Jak na tę moc, osiągi i radość, jaką daje jazda imprezą z wiatrakiem spalanie jest na przyzwoitym poziomie.

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 31
4,0
Kombi 2.0 i 16V 160KM 118kW
Subaru Impreza II
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 4PLUS
przebieg: 20 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
Impreza wyposażona jest w silnik EJ20F przystosowany do zasilania gazem i pierwsza instalacją gazowa (StarGas) była montowana w salonie Subaru podczas przeglądu na 20k km. Przy przebiegu ~160k km wymieniłem instalację ze wzglądu na problemy z wtryskami, parownikiem i serwisowaniem. Do dziś samochód przejechał 170k km z czego ~150k km z zasilaniem gazowym i silnik chodzi...
5,0
Sedan 2.0 i 16V WRX 225KM 165kW
Subaru Impreza II
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO OMEGAS
przebieg: 65 tys. km
użytkowana przez: 95 tys. km
Silnik bardzo mocny , spalanie w granicach 16 litrów przy spokojnej jeździe . Przy mocniejszej i dynamicznej jeździe spalanie wzrasta do 20 litrów . Instalacja nie koliduję w żaden sposób z silnikiem.
5,0
Sedan 2.0 i 16V WRX 225KM 165kW
Subaru Impreza II
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO OMEGAS
przebieg: 70 tys. km
użytkowana przez: 60 tys. km
Silnik boxer jest niesamowitym osiągnięciem inżynierów jednak jego apetyt na paliwo potrafi wkurzyć nie jednego fana motoryzacji . Spalanie auta dochodziło do 20 litrów benzyny przy dynamicznej jeździe , podczas zastosowania instalacji wartość ta w przybliżeniu wynosi tyle samo jednak gazu. Koszty spadły o połowę .
Subaru Impreza