Szukaj

Informacje o Subaru Legacy IV Kombi 2.0 i 16V 150KM 110kW 2003-2009

Lata produkcji: 2003 – 2009
Segment: Klasa średnia
Auto na naszym rynku trochę niedocenione i o ile nadwozie jest bardziej herbatką z melisy, niż kieliszkiem wódki, to silniki są rynkowym kunsztem. Najsłabszy, benzynowy motor o pojemności 2.0l może i nie oszałamia, ale za to w zupełności wystarczy do w miarę dynamicznej jazdy u nie narwanych kierowców. Faktycznie trzeba wejść na wysokie obroty, żeby pokazał, co naprawdę potrafi, ale ten dźwięk boksera... choćby dla niego warto. Sporo osób pewnie uzna, że szuka czegoś więcej. Motor 2.5l 173KM jest trochę dynamiczniejszy, ale prawdziwe emocje zapewni w wersji z turbosprężarką i mocą 250KM. Podobną moc ma jeszcze benzynowe 3.0l – oba pozwalają zobaczyć „setkę” w czasie poniżej 7 sekund, a w tak spokojnym stylizacyjnie aucie to naprawdę bezcenne. Dla oszczędnych jest 150-konny diesel. Zimny pracuje trochę „oschle”, ale jak już się rozgrzeje, to robi się znacznie ciekawiej. Do tego chętnie pnie się po obrotomierzu, turbodziura nie przeraża swoją wielkością... co tu dużo mówić – dobry silnik wysokoprężny.
czytaj więcej
Powagosław
Legacy to krzykliwy silnik typu bokser i napęd na cztery koła. To również klasyczna (bardziej niż kiedykolwiek wcześniej) limuzyna z detalami podkreślającymi sportowy charakter. Do tego bardzo dobra jakość wykonania. ~Powagosław
Luzacjusz
Stylistyczna elegancja Legacy jest jakaś taka koreańska. I przyciężkawa jak obiad u teściowej. Mnie nie przekonuje, choć słyszałem, że to świetny samochód. ~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2009 roku
Pojemność skokowa 1994 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 187 Nm przy 4400 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów bokser
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Układ jezdny + Widoczność + Całokształt

Wady

- Wyciszenie - Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,4
~SzymonM
Subaru Legacy IV
Kombi 2.0 i 16V 150KM 110kW
Nie ma w liście silnika o mocy 2.0 138 KM. Jeździłem autkiem ponad rok do momentu aż jakiś pomyleniec przejechał na czerwonym swoją piękną Bawarką i mnie skasował. Jak go kupowałem miałem obiekcje co do 4 biegowego automatu, jak się szybko okazało niesłusznie całkiem żwawo się zbiera, jedyny minus powyżej 140 brakuje 5 biegu i robi się troche głośno. Przeniesienie napędu jak to w subaru to MAJSTERSZTYK nie jest to możę napęd 50%x50% jak w imprezie ale komputer robi swoje śnieg lód nie ma problemu wszędzie się zajedzie i to z uśmiechem na twarzy. Kedyne zastrzeżenie jakie można mieć to spalanie samochód średnio pali 10 l/100, ojciec ma takiego samego tyle że z silnikiem H6 i pali litr więcej a frajda z jazdy nie do porównania więc jak już to szukajcie tego silnika. Jeśli szukacie bezpiecznego, niezawodnego ale nie do końca ekonomicznego samochodu to jak najbardziej jest to samochód dla ciebie.
4,3
~Leszek
Subaru Legacy IV
Kombi 2.0 i 16V 150KM 110kW
Na wstępie auto z silnikiem 2.0 137 KM wybór celowy z uwagi na montaż i obsługę instalacji LPG. Auto sprowadzone ze Szwajcarii przy przebiegu ciut ponad 202000. Zawsze byłem zafiksowany na subaru więc ocena może być subiektywna. Rozważałem Imprezę lub bardziej Forestera, a skończyło się na Legacy Kombi. W Foresterze jest lepsza widoczność siedzi się wyżej jednak jest jak dla mnie za "ciasny" i nie mam potrzeby często zjeżdżać z utwardzonej drogi, po zamontowaniu LPG to już prawie nie ma bagażnika.
4,6
~Rafał G
Subaru Legacy IV
Kombi 2.0 i 16V 150KM 110kW
Bardzo pozytywny popis Japońskich inżynierów. Widać, że samochód jest zaprojektowany aby zawstydzić renomowane europejskie marki (np. BMW). Solidność wykonania, niesamowity napęd, i niezawodność to jego największe atuty. Przy tym jest to wilk w owczej skórze, nawet w dyskretnej wersji kombi prowadzeniem daje wiele radości posiadaczowi. Maszyna z którą kierowca zżywa się w czasie prowadzenia, a mruczenie silnika słyszy w głowie nawet w nocy. Przy tym jest praktyczna, wygodna, niezawodna, i wcale nie tak droga w utrzymaniu jak mawiają \"wszystkowiedzący\". Na początku, zastanawiałem się dlaczego samochód tej klasy może, aż tak bardzo trzymać wartość. Już po jeździe próbnej zdałem sobie sprawę. Jest to samochód zupełnie inny niż Toyota Avensis czy Honda Accord. Od razu czujemy, że jest to samochód w którego produkcji najwięcej do powiedzenia mieli inżynierowie, nie księgowi.
Średnie spalanie dla Subaru Legacy IV Kombi 2.0 i 16V 150KM 110kW 2003-2009
9,8
l/100 km
10,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,7
Subaru Legacy IV
Kombi 2.0 i 16V 150KM 110kW
Nie oszukujmy się w prawdzie na rynku jest coraz więcej zamienników to jednak subaru jest w Polsce marką niszową dla koneserów, znawców tematu. Powoduje to że jest mało części zamiennych i firm mających je w swojej ofercie. Jednak części te mimo iż droższe to jednak solidniejsze i na dłużej starczają pod warunkiem że to nie najtańszy chiński zamiennik. Bzdurą jest opinia o padających sprzęgłach, wszystko jest poprawnie wyliczone i zaprojektowane winę ponosi użytkownik który nie potrafi obsługiwać sprzęgła prawię sportowego (tzw. zero - jedynkowego) i traktuje je jak moja babcia.
8,5
Subaru Legacy IV
Kombi 2.0 i 16V 150KM 110kW
Trzeba schować między bajki wszystkie mity o niebotycznym spalaniu samochodów tej marki. Przynajmniej w tej wersji z tym silnikiem, utrzymuje się na bardzo przyzwoitym poziomie. Przede wszystkim dlatego, że jest to jedna z nowocześniejszych jednostek Subaru (DOHC ze zmiennymi fazami AVCS), średnie spalanie w cyklu mieszanym oscyluje w granicach 8-9 litrów benzyny co jak na tak dynamiczne auto z napędem na 4 koła, jest wynikiem rewelacyjnym. Ciężko mi się wypowiadać o cenach części gdyż nie musiałem ich wymieniać, jednak na allegro widać, że są niższe niż te do Saab'a czy Alfa Romeo. Jeśli chodzi o części typowo eksploatacyjne, jak filtry, są one wspólne dla większości samochodów japońskich (np. filtry oleju te same co w Nissanie). Jeśli chodzi o ceny serwisowania, wiele zależy od miasta w jakim mieszkamy, w mieście którym mieszkam robocizna w ASO jest droższa niż w ASO BMW, jednak w innych dużych miastach (np. w Poznaniu) stanowi 60% tej kwoty. Innymi słowy wiele zależy od tego gdzie mieszkamy. Jednak, jako że mojego samochodu już nie obowiązuje gwarancja, korzystam z innej stacji obsługi specjalizującej się w samochodach japońskich, i jestem z nich bardzo zadowolony.
8,3
Subaru Legacy IV
Kombi 2.0 i 16V 150KM 110kW
Zużycie paliwa wbrew obiegowym opiniom nie jest takie duże (przynajmniej w modelach z tym silnikiem). Na początku rozważałem montaż instalacji LPG, jednak gdy zaobserwowałem jego stosunkowo umiarkowany apetyt na paliwo uznałem, że szkoda zachodu. Wyobraźcie sobie moje zaskoczenie gdy zauważyłem mniejsze spalanie niż w moim starym Nissanie Primera Kombi z silnikiem 1.6i o_O. Części do Subaru są dość tanie i łatwo dostępne, co jest drogie to serwis w ASO - w końcu muszą jakoś zarabiać, gdyż większość modeli (przynajmniej z silnikami benzynowymi) wita tam raczej rzadko. Najlepiej jednak prezentuje się amortyzacja pojazdu (a raczej jej brak). Subaru jest na drugim miejscu (za Porsche) w utrzymywaniu swojej wartości. Rzeczywiście, może koszt utrzymania Subaru jest większy niż np. Nissana, jednak wszystko zwraca się nam przy odsprzedaży.

Usterki Subaru Legacy IV

Liczba wpisów: 7
Problem z przepustnicą - brak mocy pomiędzy 2000 a 3000 obrotów.
  • Subaru Legacy IV
  • silnik
Witam, moim problemem jest brak mocy albo wyraźny jej zanik w zakresie obrotów pomiędzy 2 a 3 tys. W serwisie na komputerze wyszedł błąd przepustnicy. Po jej resecie praca silnika wraca do normy ale po ok 150km znów zaczynają się problemy. Na początku serwis subaru powiedział, że trzeba przeczyścić przepustnicę i ze 2 razy zresetować ustawienie kompa, ale to również pomogło tylko na chwilę. Później powiedzieli, że te silniki tak mają (2.0 benzyna produkowane pomiędzy 2003 a 2007) i że producent sprawdzał tą usterkę ale zrzucił winę na polskie paliwo, bo podobno tylko w Polsce ta usterka występuje. Czy to jest możliwe, że samochód może mieć usterkę której autoryzowany serwis nie jest w stanie zdiagnozować i wykluczyć? (wgrywanie nowego softu też nie pomaga). Czy ktoś może mi pomóc?
Problem rozwiązany
14 komentarzy
Sprzęgło
  • Subaru Legacy IV
  • układ napędowy
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 4
Sprzęgło w naszym samochodzie zepsuło się po 36000km od zakupu, zapłaciliśmy 1600 euro, bo to było w Niemczech. Mieliśmy forda focusa, przejechałem 200000km i nic. Dotrzymał do zmiany po 7 latach, a tego po 2 chcemy zmienić na inny samochód.
4 komentarze
Nieprzyjemne stuki z przedniego zawieszenia.
  • Subaru Legacy IV Kombi 2.0 i 16V 150KM 110kW 2003-2009
  • zawieszenie
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 6
Nieprzyjemne stuki dochodzace z przedniego zawieszenia (przebieg 60tys rok prod 2007)przy pokonywaniu poprzecznych nierówności. Jest to słyszlane w szczególnosci przy skręconych kołach. Wstyd, aby przy tej klasie samochodu cos takiego miało miejsce. ASO jest świadome tej usterki.
6 komentarzy
Subaru Legacy IV Kombi