Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Subaru Legacy

Lata produkcji: 1989 - teraz
Segment: Klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany od 1989 roku. W ofercie Subaru Legacy zastąpił model Leone. Legacy tylko teoretycznie nawiązuje do swojego poprzednika, gdyż od początku był od niego większy i znacznie bardziej komfortowy. Od początku dostępny w wersjach sedan i kombi, których cechą charakterystyczną jest napęd na cztery koła. Model mający silną pozycję na rynku w swojej klasie (ponad 3,5 mln sprzedanych egzemplarzy), wielokrotnie nagradzany, również za sukcesy w sportach samochodowych. Obecnie na rynku dostępna jest piąta generacja modelu.

Komentarze redakcji

Powagosław: Legacy to krzykliwy silnik typu bokser i napęd na cztery koła. To również klasyczna (bardziej niż kiedykolwiek wcześniej) limuzyna z detalami podkreślającymi sportowy charakter. Do tego bardzo dobra jakość wykonania.
Luzacjusz: Stylistyczna elegancja Legacy jest jakaś taka koreańska. I przyciężkawa jak obiad u teściowej. Mnie nie przekonuje, choć słyszałem, że to świetny samochód.

Legacy V

Nudne, sztampowe i całkowicie pozbawione wyrazu - takie były w ocenie wielu kierowców cztery pierwsze odsłony modelu Legacy. Projektanci Subaru wzięli sobie do serca te niepochlebne opinie i piątą generację narysowali tak, by zwracała uwagę ciekawymi kształtami. Efekt? Samochód faktycznie prezentuje się mniej konwencjonalnie od poprzedników, jednakże wiele elementów jego stylistyki (od bryły nadwozia, przez przetłoczenia, po formę lamp) może budzić kontrowersje.

Mieszane uczucia wywołuje również widok, jaki wita nas po otwarciu drzwi. Deska rozdzielcza łączy różne kształty i kolory z nagromadzeniem przycisków, przełączników i pokręteł, wprowadzając tym samym pewien chaos. Zegary są na szczęście czytelne, a rozmieszczenia klawiszy można się nauczyć. Powodów do narzekań nie daje jakość wykończenia wnętrza, bowiem materiały są przyzwoitej klasy, zaś staranność montażu stoi na najwyższym poziomie.

Subaru Legacy V to kawał samochodu, a pokaźne rozmiary zewnętrzne przekładają się na ogromną ilość przestrzeni w środku. Niezależnie od tego, czy usiądziemy z przodu, czy zajmiemy miejsce na tylnej kanapie, będziemy mogli cieszyć się dużą swobodą ruchów. Liczyć możemy też na pojemny kufer, który w kombi jest dodatkowo łatwo dostępny i bardzo ustawny (w sedanie funkcjonalność nieco kuleje). Szkoda, że auto nie ma już bezramkowych szyb.

Jeśli szukacie limuzyny, która zapewni maksymalną trakcję w każdych warunkach, to trafiliście w dziesiątkę. Dzięki seryjnemu, dopracowanemu napędowi na cztery koła auto spod znaku Plejad gwarantuje bezpieczną jazdę w najróżniejszych warunkach drogowych i pogodowych. Na jakość prowadzenia pozytywny wpływ ma także silnik typu bokser obniżający środek ciężkości. Skuteczność resorowania dziur i precyzja działania układu kierowniczego - na dobrym poziomie.

Wcześniejsze generacje Subaru Legacy słynęły z nieprzeciętnej trwałości i bezawaryjności. W przypadku piątej, opisywanej odsłony jest na szczęście podobnie, przy czym warunkiem bezproblemowej eksploatacji jest rezygnacja z usterkowego silnika wysokoprężnego (a to oznacza drastyczne zawężenie grona potencjalnych nabywców). Jednostki benzynowe są niezawodne, można je przerobić na zasilanie LPG, a pozostałe elementy auta również świetnie znoszą próbę czasu. Podaż modelu na rynku jest ograniczona, większość samochodów ma za to dobre wyposażenie. Koszty serwisowe mogą niestety nadszarpnąć stan domowego budżetu.

Legacy IV

Klasyczna sylwetka, minimum przetłoczeń i garść sportowych akcentów - nadwozie Legacy nie rzuca się w oczy, ale może się podobać. Po otwarciu bezramkowych drzwi dowiadujemy się, że również stylizacja wnętrza nie chwyta za serce, jednak dzielnie znosi próbę czasu. Odporne na upływ lat jest również wykończenie, a to za sprawą trwałych materiałów i solidnego montażu. Pod względem przestronności kabina prezentuje się natomiast przeciętnie - z przodu jest wygodnie, ale z tyłu brakuje miejsca nad głową. Nieco obszerniejszy mógłby być również bagażnik.

Tradycyjnie dla marki spod znaku plejad, pod maską Subaru Legacy IV znajdziemy boksera, a generowany moment napędowy trafia na cztery koła. W gamie silnikowej znalazły się trzy jednostki benzynowe i jeden diesel. Te pierwsze sporo "palą", ale okazują się dynamiczne i niezawodne. Diesel z kolei kapitalnie łączy dobre osiągi ze skromnym zużyciem paliwa, jednak boryka się z kilkoma poważnymi problemami. Choć zawieszenie jest komfortowe i generuje na łukach lekkie przechyły nadwozia, napęd 4x4 zapewnia idealną trakcję w każdych warunkach.

Wybierając benzynowego Legacy wystarczy regularnie kontrolować stan oleju i dbać o sprzęgło, aby zagwarantować sobie spokojną eksploatację - poziom niezawodności japońskiego modelu to klasa sama w sobie, nieosiągalna dla większości rywali. Wysokie ceny auta na rynku wtórnym są w tym przypadku jak najbardziej uzasadnione. Trudniej zgodzić się z kosztami części - zamienniki do najtańszych nie należą, a niektóre elementy dostaniemy tylko w ASO.

Dane techniczne Subaru Legacy

Silniki

Moc silników 103-280 KM

Poj. silników 1 820-3 000 cm3

Prędkość maks. 174-250 km/h

Przyspieszenia 0-100 6,3-13,4 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Subaru Legacy

Średnia ocena modelu

na podstawie 310 opinii

4.27

Średnia dla segmentu: Klasa średnia 4.18

Zalety

+ Układ jezdny

+ Silnik

+ Widoczność

Wady

- Wyciszenie

- Skrzynia biegów

- Koszty utrzymania

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (86%)
NIE (14%)

Wybrane oceny kierowców Subaru Legacy

Silnik mojego Legacy ma 165KM. Były trzy wersje silnika 2.0 w tej generacji Legacy. Stary SOHC o mocy 137KM, nowszy ... więcejDOHC ze zmiennymi fazami rozrządu (AVCS) i mocą 165KM, i ten sam silnik wykastrowany w 2007 (po liftungu) do 150KM - tylko po to aby zdystansować go od posiadającego tę samą moc silnika 2.5. Szkoda, że nikt z autocentrum nie pomyślał o umieszczeniu wszystkich wersji, gdyż mają zupełnie odmienne charakterystyki i przebieg momentu obrotowego. Właśnie moment obrotowy jest najfajniejszy w nowszym silniku. Ciężko uwierzyć, że silnik o pojemności "zaledwie" 2000cm3, bez doładowania, jest tak elastyczny. Od niecałych 3000 do 7000 obrotów niezależnie od biegu, przyspiesza bardzo chętnie. Samochód nie posiada tylu elektronicznych "gadżetów" co nowe Mondeo czy Passat. Jednak wystarczy się tylko przejechać (nie trzeba szybko), i człowiek wie za co płaci. Żaden inny samochód tej klasy za podobną cenę nie oferuje tak dobrego napędu. Skromny, elegancki wizerunek, i inżynieria najwyższej klasy, to jest to co najbardziej podoba się w Subaru Legacy. Bajońskie koszty utrzymania Subaru można wsadzić między bajki, jeździłem praktycznie wszystkimi japońskimi markami (oczywiście z silnikami benzynowymi), i Subaru nie wygląda gorzej niż np. Nissan. Poza tym, wszelkie różnice zwrócą się przy odsprzedaży, gdyż Subaru jest drugą marką (za Porsche) która najmniej traci na wartości. Co do niedomagania hamulców opisywanego przez niektórych posiadaczy, proponuję sprawdzić na jaki rynek był wyprodukowany ich samochód, gdyż wersje na rynek amerykański (produkowane w USA swoja drogą) mają hamulce odpowiednie do jazdy w USA (innymi słowy hamulce od hulajnogi). Więc dla mnie argument, że nie spisują się na krętych europejskich drogach, nie jest wart funta kłaków. Jeśli chcemy importować Legacy, i nie zależy nam na modelu 2.5GT, proponuję osobiście poszukać zadbanego modelu (w europejskiej wersji), gdzieś w salonie Subaru w Niemczech lub Szwajcarii. Warto dopłacić te kilka tysięcy zł. i mieć normalne Subaru, a nie wersję oszczędnością. Poza tym, pamiętajmy że, silnik 2.0R ma już dostateczną moc do szybkiego poruszania się, a mieści się w najniższej stawce akcyzowej. Sam kupiłem mój samochód jako używany w jednym z bawarskich salonów Subaru. Kupiłem samochód igłę, zapłaciłem dobrą cenę i jeszcze dostałem rok gwarancji :] (P.S. Nie uważam że wersja US jest zła, i tak jest o niebo lepsza niż taka europejska Toyota Avensis. Jednak chcę podkreślić, że różnica w cenie wersji na różne kontynenty, ma swój powód - odbiorca amerykański oczekuje dobrej ceny, i dużego uchwytu na napoje. Nie obchodzi ile tłoczków mają zaciski hamulców). ukryj
dodano 07.09.2011 przez
Niestety, ale ogólna ocena kiepska. Auto jeśli się nie psuje, jest bardzo dobre. Świetne osiągi, prowadzenie, fenomenalny napęd AWD. Ale ... więcejpsuje się zdecydowanie za często i w sposób zagrażający zdrowiu, a nawet życiu. Mój egzemplarz jest bezwypadkowy, kupiony i serwisowany w Polsce, nie ma więc wytłumaczenia dla takiej kiepskiej awaryjności/jakości. ukryj
dodano 17.11.2010 przez
Legacy to naprawdę dobry samochód. Dynamika wystarczająca. Napęd jest naprawdę genialny - możesz dojechać wszędzie w każdą pogodę(im cięższe warunki ... więcejtym go bardziej doceniasz)- idzie jak czołg - "subarowa pogoda" go cieszy. Na śniegu jak po szynach - dopóki masz prześwit przejedziesz po wszystkim(w awaryjnych sytuacjach włączasz reduktor jedziesz dalej). Jechaliśmy z jednym "sceptykiem" leśną drogą na 1700 mnpm - jak wysiadł na górze przestał już uważać że audi robi najlepsze quattro :) haha - respect. Jak dużo jeździcie po górach, po śliskim, w trasę - nie ma co kombinować - idealna fura. Generalnie Subaru ciężko porównywać z jakąkolwiek inną marką (to mój czwarty, następny też już wiem jaki kupić) Jedyne co to polecam wymiane tarcz i zacisków na coś większego - wtedy hamuje. Nie wiem czy konstruktor subaru mieszkał w Polsce czy mu tak wyszło przez przypadek - po za napędem ułatwiającym pokonywanie naszych kolein itp to mega twardziel, zawieszenie w szczególności. Samochód wprost stworzony na nasze drogi. No i ten pomruk... Ma jedną wadę - jak ktoś lubi szpanować to niech go nie kupuje(blachary nie kojarzą) Pozdrawiam ukryj
dodano 26.03.2009 przez
Jest OK, napęd i silnik, według mnie, super. Kilka mankamentów by się znalazło, szczególnie po porównianiu z konkurencą (choć ta ... więcejteż nie jest bez wad :)) ukryj
dodano 15.04.2011 przez
Zobacz oceny Subaru Legacy Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Subaru Legacy

Pb
5,70 - 18,27
Na podstawie 189 raportów spalania
ON
4,90 - 11,33
Na podstawie 59 raportów spalania
LPG
8,63 - 16,00
Na podstawie 47 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Subaru Legacy

Trzeba schować między bajki wszystkie mity o niebotycznym spalaniu samochodów tej marki. Przynajmniej w tej wersji z tym silnikiem, utrzymuje ... więcejsię na bardzo przyzwoitym poziomie. Przede wszystkim dlatego, że jest to jedna z nowocześniejszych jednostek Subaru (DOHC ze zmiennymi fazami AVCS), średnie spalanie w cyklu mieszanym oscyluje w granicach 8-9 litrów benzyny co jak na tak dynamiczne auto z napędem na 4 koła, jest wynikiem rewelacyjnym. Ciężko mi się wypowiadać o cenach części gdyż nie musiałem ich wymieniać, jednak na allegro widać, że są niższe niż te do Saab'a czy Alfa Romeo. Jeśli chodzi o części typowo eksploatacyjne, jak filtry, są one wspólne dla większości samochodów japońskich (np. filtry oleju te same co w Nissanie). Jeśli chodzi o ceny serwisowania, wiele zależy od miasta w jakim mieszkamy, w mieście którym mieszkam robocizna w ASO jest droższa niż w ASO BMW, jednak w innych dużych miastach (np. w Poznaniu) stanowi 60% tej kwoty. Innymi słowy wiele zależy od tego gdzie mieszkamy. Jednak, jako że mojego samochodu już nie obowiązuje gwarancja, korzystam z innej stacji obsługi specjalizującej się w samochodach japońskich, i jestem z nich bardzo zadowolony. ukryj
dodano 20.06.2012 przez
Spalanie spalaniem. Ja zaczne od tego, ze najbardziej irytujaca rzecza w tym aucie jest zawieszenie. To nie jest sportowe kombi. ... więcejTo auto dla Amerykanow. Mocne rozczarowanie. Dynamika auta. Posiadajace 13 koni wiecej ale tyle samo momentu obrotowego Volvo S60 daje odczucia nieporownywalnie lepsze. Zeby jechac - trzeba kopac gaz a to sie odbija na zuzyciu paliwa. Tak, wiem ze to 4WD. Boxer na rope. Niestety, klekocze jak kazdy czterocylindrowiec. Niemniej auto daje sie tolerowac - niestety nie napisze lubic. Podobalo mi sie wizualnie - kupilem w ciemno. Ale nie zaprzyjaznimy sie. Swietna trakcje psuje kanapowate zawieszenie. Wnetrze archaiczne - ale to mi akurat mi nie przeszkadza. Hamulce niezle, zuzycie paliwa akceptowalne. Najlepiej jezdzi mi sie tym autem z przyczepa :) W serwisie jeszcze nie bylem. Aha, poprzedni wlasciciel juz zmienial sprzeglo, po 43 kkm. Ja jezdze bez stresu aczkolwiek praca sprzegla jest dosc specyficzna. ukryj
dodano 12.11.2010 przez
Samochód bardzo dobrze pod względem spalania spisuje się na trasie, najlepiej na autostradzie. Wtedy to przy nawet dość sporych prędkościach ... więcej(takich, że już mało który handlowiec z dieslem byłby mnie w stanie dogonić) nie przekracza 11,5 litrów. Przy spokojnej jeździe autostradowej ok 120-140kmh potrafi zejść do ok 9l/100km. Nieco więcej pali też przy jeździe po polskich krajówkach, gdzie trzeba sporo przyspieszać i hamować, ale też da radę w granicach 10l/100km. Subaru najbardziej bolą krótkie trasy na zimnym silniku, wtedy to jest w stanie spalić ok 15-16 l/100km. Przy odrobinie dobrej woli można pewnie ze spalaniem w ruchu miejskim zejść do 12-13 litrów. Koszty przeglądów również nie powalają, a oprócz regularnego serwisowania nic się nie psuje (przynajmniej do 115tyś km - ile dotychczas nim przejechałem) Generalnie - samochód na trasy, do zabawy (a ta jest świetna), nie do miasta. ukryj
dodano 11.09.2011 przez
Witam!Posiadam wersję o mocy 165 KM,ale taka nie jest tu uwzględniona.Spalanie wygląda następująco-trasa przy prędkościach 170-200km/h to ok.13-14 litrów.Przy jezdzie ... więcej110-130km/h(szybciej tylko podczas wyprzedzania) na długiej trasie 7,6 litra i myślę,że mniejsze spalanie jest realne.W mieście na szczęście zbyt dużo nie jeżdżę-tutaj spalanie jest rzeczywiście wyższe niż u konkurencji i oscyluje pomiędzy 10 a znakiem zapytania-wszystko zależy od stylu jazdy i natężenia ruchu.Jeżeli chodzi o silnik,to jedyne określenie,jakie mi się nasuwa to CZYSTA POEZJA;-)Przestałem słuchać muzyki w samochodzie-ten dzwięk jest bardziej interesujący,niż większość stacji radiowych.SUBARU nie jest autem dla każdego-jeżeli "tanio" jest dla kogoś głównym kryterium przy zakupie samochodu,to zdecydowanie odradzam.Jeżeli jednak ktoś chce poczuć PRZYJEMNOSĆ-zdcecydowanie polecam! ukryj
dodano 29.08.2010 przez
Kupując to auto bałem się ile może palić ten diesel, jednak spalanie przy mojej nodze jest rewelacyjne jak na tę ... więcejklasę auta. Przejechałem blisko 20 tys. kilometrów i średnie spalanie wyniosło 5,6 l/100km (jezdżać do 2/2,5 tys. obrotów, wyżej właściwie tylko przy wyprzedzaniu), a biorąc pod uwagę to, że auto zbiera się naprawdę dobrze to ten wynik wydaje mi się dobry. Poza tym wyprzedzanie- tutaj możemy spokojnie poszaleć. Dźwięk silnika-wiadomo odrazu, że diesel, ale bez jakiegoś klekotania, a od 2 do 4 tys obrotów dosyć przyjemny. Brak ramek w drzwiach równiez przyciąga uwagę. Jezdziłem wcześniej autem z napędem na przód, ale już bym chyba do niego nie wrócił, bo 4x4 o wiele lepiej trzyma się drogi. Co wkurza? Podświetlenie radia w dzień przy dużym słońcu (przy włączaniu automatycznie się przyciemnia). Właściwie to kupiłbym tego japończyka jeszcze raz! ukryj
dodano 12.01.2015 przez
Zobacz raporty spalania Subaru Legacy Dodaj raport spalania

Newsy o Subaru Legacy

Przeczytaj pozostałe 8 newsów o Subaru Legacy

Generacje Subaru Legacy

Dealerzy Subaru

AGRYKOLEX

AGRYKOLEX Subaru Szczecin

zachodniopomorskie, Szczecin, A. Struga 78

Więcej

AUTO AG

SOLIX Subaru Olsztyn

warmińsko-mazurskie, Olsztyn, Lubelska 40

Więcej

DUKIEWICZ SP. J.

STYL SUBARU DUKIEWICZ SP.J. Subaru Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Jubilerska 6

Więcej

EMIL FREY POLSKA S.A

AUTORYZOWANY DEALER EMIL FREY POLSKA S.A. Subaru Kraków

małopolskie, Kraków, J. Conrada 45

Więcej

JM AUTO SP. Z O.O.

JM AUTO SP. Z O.O. Subaru Wrocław

dolnośląskie, Wrocław, Krakowska 1

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Subaru Legacy

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

1 132

Przejechany dystans

168 895 zł

Zatankowanego paliwa

41 000 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

79

Wydanych pieniędzy

59 943 zł

Średnie wydatki na auto

1 934 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

126

Wydanych pieniędzy

57 264 zł

Średnie wydatki na auto

1 847 zł

ZOBACZ 31 dzienników kosztów Subaru Legacy Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Subaru Legacy

Liczba wpisów: 17
komentarzy(4)
komentarzy(1)
komentarzy(6)
komentarzy(0)
komentarzy(4)
komentarzy(2)
Zobacz inne typowe słabe punkty Subaru Legacy dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Subaru Legacy

Liczba wpisów: 7
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Subaru Legacy Dodaj wpis do autodiagnozy

Opinie o instalacjach LPG w Subaru Legacy

Liczba wpisów: 7
Wtryski: HANA H2000 Reduktor: KME SILVER Jednostka sterująca: AEB KING Instalacja spisuje się bardzo dobrze, silnik pracuje równo. Czas spalania ... więcejgazu a benzyny 98 jest taki sam - moc taka sama. Polecam. Spora oszczędność na paliwie. Przegląd instalacji (wymiana filtru fazy ciekłej co 15kkm + wymiana filtra lotnego co 30kkm). Przegląd przy 15kkm 100 zł i przegląd przy 30kkm 180 zł. Olej w silniku należy wymieniać co 10-15kkm. Przy instalacji gazu ważny jest model silnika *wykończenie model kod silnika. Polecam instalacje gazową oszczędność w eksploatacji pojazdu to 45% kosztów przejechania 100km. ukryj
dodano 24.12.2014 przez
do tej pory jezdzilem dieslem, od paru miesiecy sliczna subaru legacy i to był dobry wybór. Do instalacji LPG namówił ... więcejmnie znajomy, ze montował na ul.kolejowej w Radomiu tam znaja sie na rzeczy. Pojechałem, a mam do pokonania niecałe 80km.do warsztatu.Szef doradził ze 4 generacja to tylko Landi Renzo Omegas.Pewna włoska instalacja.Umówiłem sie i załozyłem, jestem pod wrazeniem moje legacy turbo smiga fantastycznie nna LPG.Polecam 100%. ukryj
dodano 19.10.2014 przez
Mam zamontowany gaz BRC w swoim Subaru i jestem wrecz zachwycony! Roznica miedzy benzyna a gazem jest nie odczuwalna!. Serdecznie ... więcejpolecam wszystkim Energy Gaz Polska, w ciagu jednego dnia mialem gaz w swoim aucie. Ceny naprawde konkurencyjne. ukryj
dodano 20.12.2010 przez
dodano 16.01.2009 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Subaru Legacy

Skarbnica wiedzy o Subaru Legacy

Ciekawostki
dodano 19.10.2011 przez
Hill Holder jest to urządzonko które umożliwia łatwiejszy podjazd pod górę po zatrzymani się - Wrzuceniu jedynki i trzymaniu pedału sprzęgła. Jedyną czynność w tym…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą