Szukaj

Informacje o Subaru XV I Crossover 2.0i 150KM 110kW 2012-2016

Lata produkcji: 2012 – 2016
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od roku 2012, kompaktowy crossover (segment I) był pierwszym tego typu modelem w gamie Subaru. W katalogu japońskiego producenta Subaru XV stał się następcą modelu Outback Sport, jak również Imprezy XV, będącej do tego czasu jedynie uterenowioną odmianą Imprezy. Debiut Subaru XV w roku 2011 poprzedziło zaprezentowanie prototypu noszącego nazwę XV Concept. Samochód w dalszym ciągu powiązany jest blisko z Subaru Imprezą IV generacji (m.in. ta sama platforma podłogowa, zbliżony design), jednakże odwrotnie niż w przypadku Imprezy XV, obecnie to Impreza oparta jest na XV, a nie przeciwnie.
czytaj więcej
Powagosław

Przed Państwem najbardziej jaskrawy i prowokacyjny stylistycznie model Subaru, jaki trafił do seryjnej produkcji. Jego projektanci w końcu doszli do wniosku, że współczesny crossover musi wyglądać groźnie (poprzednia Impreza XV nie robiła takiego wrażenia), nawet jeśli tak naprawdę jest rodzinnym vanem. A przecież XV ma większe ambicje.

~Powagosław
Luzacjusz

Uroda aut Subaru, szczególnie ostatnio, jest odwrotnie proporcjonalna do ich ceny. W przypadku XV, jedno i drugie trudno zrozumieć. W sumie, mówiąc łagodnie, miłość od pierwszego wejrzenia jest możliwa tylko wtedy, jeśli, nie daj Boże, masz z -7 dioptrii. Ale czego oko nie widzi, tego sercu nie żal.

~Luzacjusz
Produkowany od 2012 do 2016 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 6200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 196 Nm przy 4200 obr/min
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów bokser
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 90 mm
Dodatkowe informacje silnik chłodzony cieczą, z łożyskowanym wałem korbowym, łańcuchem rozrządu o bezobsługowych napinaczach i systemem zmiennych faz rozrządu AVCS (Active Valve Control System)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 Symmetrical AWD
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny Stop & Go
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(63%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Układ jezdny + Widoczność

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~franciszek
Subaru XV I
Crossover 2.0i 150KM 110kW
jeden chwali drugi - nienawidzi - nie wiem -chyba niektórzy nie maja xv aa chca cos gdzies dodac ale czym to jest spowodowane i co to komu da ? .od siebie napisze iz jest to całkiem przyzwoite auto / auto produkowane w japonii/ zatem jak wszyscy wiedzą niezawodne potrafiące dużo przejachac i malo spalic . tylko eksplooatacja - porównywanie subaru do innych aut z segmentu crossover /suv nie ma sensu bo to jest subaru z prawdziwym stałym napędem na 4 koła dodatkowo symetrycznym majacym 22 cm przeswitu. to wszystko jest spakowane w segment kompakt / golf ,auris ,impreza / ma wszystko to co trzeba miec / exlusive / i prowadzi sie jak subaru na blocie , na asfalcie na sniegu itp . noty w testach bezpieczenstwa ncap najwyzsze - NAJWYZSZE- napisałem jeszcze raz . wieć o co chodzi - nie rozumiem . jezeli ktos porównuje auto niech to porówna dobrze a nie np z duster? jezeli jezdzi mercedesem z gwiazda to subaru ma ich szesć . ...krotko - samochód na każdą okazje i na każdą drogę - unikatowy -bezawaryjny . dobrze ze niedoceniany bo mozna go tanio kupić .dziekuje
4,4
~setariff
Subaru XV I
Crossover 2.0i 150KM 110kW
Auto jest z nami od nowości, ponad 5 lat. Ma przejechane 110 tysięcy, stąd myślę, że opinia będzie rzetelna i pomocna. Samochód z pewnością nie dla każdego, i z pewnością nie pozbawiony wad. Wnętrze zupełnie nieadekwatne do ceny, wykończone tanio i dość nieprecyzyjnie, skrzypi i jest niezbyt przyjemne w dotyku. Hałas przy prędkościach autostradowych wysoki. A przecież mówimy o aucie za sporo ponad 120k zł. To boli. ALE Subaru kupuje się głównie dla niezawodności, dobrego boksera i ponadprzeciętnych własności terenowych. A te wszystkie cechy w tym aucie znajdziemy. Niesamowita wręcz bezawaryjność
3,1
~JakubK
Subaru XV I
Crossover 2.0i 150KM 110kW
Swoją opinie o tym aucie napisałem dokładnie w2014 r przy przebiegu 10000km - jako JakubK. W chwili obecnej auta ma 45000km i 3 lata. Niestety auto jest dla mnie olbrzymim rozczarowaniem i niestety muszę przyznać że wszystkie negatywne opinie napisane przez innych użytkowników są prawdziwe. Auto jest głośne. Nawet bardzo. Przy prędkościach autostradowych ciężko normalnie rozmawiać, a nawet słuchać radia. Silnik jest za słaby do masy tego auta. Podczas jazdy w pojedynkę jest ok. Sytuacja diametralnie się zmienia kiedy do auta załadujemy komplet pasażerów. Tylna oś wydaje dzwięki i notorycznie aktywuje ESP. Serwis do tanich nie należy - wymiana 2 filtrów powietrza i oleju 1200PLN. Co najbardziej mnie rozczarowało to obsługa w ASO. Żadna ze zgłaszanych usterek podczas corocznych przeglądów nie została naprawiona. Potrafią tylko brać pieniądze i wymieniać części eksploatacyjne
Subaru XV I Crossover