Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Suzuki Alto

Lata produkcji: 1982 - 2014
Segment: Auta najmniejsze
Mały miejski samochód segmentu A, zaliczany do grupy tzw. „kei-carów”. Produkowany w latach 1979-2014 (później tylko w Japonii). Pierwsze cztery generacje Alto z lat 1979-2005 były dostępne w Azji. Dopiero od szóstej generacji w roku 2002, model oferowany jest też na innych kontynentach, w tym w Europie. Ostatnia, siódma generacja Alto debiutowała w 2009 roku, wypełniając lukę w grupie maluchów marki, obok modeli Swift i Splash. Jej pierwowzorem był prototyp Suzuki A-Star Concept, zaś bliźniaczym modelem - Nissan Pixo. W 2014 roku następcą Alto na rynku europejskim i indyjskim został Suzuki Celerio.

Komentarze redakcji

Powagosław: Szkoda, że projektantom Alto zabrakło odwagi (albo pieniędzy?) i tylko w umownej formie wdrożyli koncepcje zastosowane w prototypie A-Star. To mógł być awangardowy maluch, a wyszedł maluch bardzo przeciętny.
Luzacjusz: Małe samochody bywają ponoć najbardziej sexy. A ten? Bardziej sexy jest krasnal ogrodowy zapatrzony w grecką figurkę z gipsu wyginającą się pośrodku oczka wodnego z ceraty z metra ciętej, obłożonej kamieniami rzecznymi, przeplatanymi wężem świetlnym w kolorach tęczy. Ok., wystarczy.

Designerzy Alto postarali się o to, aby jego karoseria nie wyglądała jak pudełko z doczepionymi kółkami. W efekcie, japoński „maluch” ma znacznie więcej wdzięku niż np. Fiat Panda. „Łezkowate” reflektory, duży i mocno zaokrąglony grill, unosząca się ku tyłowi linia szyb bocznych czy muskularny zderzak tylny nadają autu (a raczej autku) styl nie do podrobienia. Oprócz ciekawej stylistyki, karoseria ma jeszcze jeden atut – zapewnia rekordowo niski współczynnik oporu powietrza, co pozytywnie wpływa i na osiągi, i na zużycie paliwa.

Choć są samochody miejskie, które całkiem nieźle sprawdzają się w roli „rodzinnych transporterów”, małe Suzuki zdecydowanie nie należy do takich modeli. Po pierwsze, na tylnej kanapie jest tak ciasno, że nawet dzieci mogą mieć powody do narzekań, a po drugie bagażnik „połknie” niewiele więcej niż mieściło się w poczciwym Fiacie 126p. Na domiar złego, dostępu do kufra skutecznie „broni” wysoki próg. Trzeba jednak przyznać, że jako pojazd dla dwóch osób Alto sprawdzi się doskonale – przednie miejsca oferują bowiem nie tylko pokaźną (jak na auto tej wielkości) ilość przestrzeni, ale i bardzo wygodne fotele.

Oprócz dużej swobody ruchów i komfortowego fotela, miejsce pracy kierowcy ma też i inne zalety. Prowadzenie uprzyjemnia należyta pozycja za kierownicą, niezła widoczność i wzorowa czytelność wskaźników. Nie bez znaczenia jest także wysoki poziom ergonomii – wszelkie przyciski i przełączniki są tam, gdzie być powinny, a na dodatek są odpowiednio duże i przejrzyście opisane. Tablica rozdzielcza przyciąga wzrok dwubarwną kolorystyką, odpycha natomiast bardzo przeciętnymi tworzywami wykończeniowymi.

Małe, aerodynamiczne, a na dodatek bardzo lekkie Alto najlepiej sprawdza się w mieście zachwycając kierowcę swoją zwrotnością. Podczas jazdy w trasie daje o sobie znać przynależność klasowa pojazdu, jednak trzeba przyznać, że jak na „mieszczucha” zarówno stabilność na zakrętach, jak i skuteczność resorowania kształtują się na przyzwoitym poziomie. Na poziomie wręcz katastrofalnym jest z kolei wydajność układu hamulcowego – aż dziw bierze, że tak słabo hamujące auto w ogóle zostało dopuszczone do sprzedaży.

Cena – w tej dyscyplinie miejskie Suzuki ma się czym pochwalić. Nie dość, że jest jedną z najtańszych propozycji w klasie A, to daje do dyspozycji całkiem żwawy silnik. Lista wyposażenia seryjnego wygląda niestety mizernie – nie znajdziemy na niej bocznych airbagów, centralnego zamka, elektrycznie sterowanych szyb przednich czy radia. Wyposażenie opcjonalne prezentuje się niestety jeszcze gorzej – nawet za dopłatą nie dostaniemy ESP, elektrycznego sterowania lusterkami czy regulacji wysokości fotela kierowcy. Niedostępne są też „elektryczne” okna tylne, ale to akurat nie dziwi – pomimo 5-drzwiowego nadwozia, tylne szybki da się tylko uchylić.

Dane techniczne Suzuki Alto

Silniki

Moc silników 39-86 KM

Poj. silników 657-1 061 cm3

Prędkość maks. 150-155 km/h

Przyspieszenia 0-100 15,5-17,5 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Suzuki Alto

Średnia ocena modelu

na podstawie 70 opinii

4.11

Średnia dla segmentu: Auta najmniejsze 3.76

Zalety

+ Widoczność

+ Koszty utrzymania

+ Drobne usterki

Wady

- Układ jezdny

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

- Wyciszenie

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (89%)
NIE (11%)

Wybrane oceny kierowców Suzuki Alto

Krótko rzecz ujmując: niedocenione auto na naszym rynku. W dobrej cenie nabyłem samochód, który spełnia wszystkie zadania małego środka transportu ... więcejdo miasta " na co dzień". Jest ekonimiczny, przyjemny w prowadzeniu i niezawodny oraz wygodny. Jedynym minusem są wysokie ceny serwisowania w ASO (jak na tak tanie autko)- każdy przegląd to wydatek około 1100 zł. ukryj
dodano 23.05.2013 przez
Po 9 000 tyś. jest dobrze, ale czekam jak będzie dalej, mam nadzieję, że będzie dobrze.
dodano 13.10.2010 przez
Zobacz oceny Suzuki Alto Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Suzuki Alto

Pb
3,80 - 7,33
Na podstawie 69 raportów spalania
LPG
5,77 - 6,97
Na podstawie 3 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Suzuki Alto

Kupiłem Suzuka w salonie w lutym i od końca lutego nim jeżdżę. Auto chyba na dotarci. Zrobiłem nim 1.327km i ... więcejjestem zadowolony ze spalania aczkolwiek mogło by być trochę lepiej. Ale to może jak już się dotrze. Najwyższe spalanie jakie zanotowałem to 4,31 a najniższe to 3,71. Średnia dla auta wg Motostatu kształtuje się na poziomie 4,02. Jeżdżę głownie po polskich wsiach więc większych przeszkód na drogach nie ma ale co jakiś czas trzeba zwolnic i przyspieszyć co zjada paliwo. Można to chyba określić cyklem mieszanym. Do miasta bardzo rzadko jeżdżę. Czasem będzie duża Łódź lub mniejsze Koluszki. Po autostradach nie jeżdżę, bo w okolicy nie ma żadnej a w dodatku są one płatne. Mój styl jazdy to bezkompromisowy aco-driving. A więc stała jazda, bez elektrycznych dodatków (klima, radio, światła - mam LEDowe 8W), z zamkniętymi szybami kołami podpompowanymi na 2,7 bara (wyniki spalania dla opon letnich). Prędkości... Najwięcej w zakresie 55-80km/h. Małe odległości do 500m 40-45km/h aby zbyt dużo przyspieszania na takim odcinku nie było. Biegi zmieniam następująco: 1/2 - 20km; 2/3 - 40-45km; 3/4 - 60km; 4/5 - 70km. Czasem może być 5km wyżej lub niżej ale to zależy od warunków na drodze. Prędkość obrotowa... nie mam obrotomierza ale chyba jeżdżę (stała jazda) głównie przy 2.000RPM. Twierdzę tak na podstawie wypowiedzi użytkownika z forum Suzuki, który samodzielnie obrotomierz zamontował. Jak jeszcze pojeżdżę trochę to znowu napiszę wrażenia i wtedy dodam jak spala toto w zimie. Ogólne wrażenie bardzo pozytywne na temat auta. Małe, przyjemne, wszędzie się zmieści. Nie ma żadnych zbędnych dodatków, które będą się psuły. Takie powinno być auto. niestety teraz trudno takie nowe modele znaleźć, bo większość przypomina już statki kosmiczne. Jakość wykonania, taka se tak jak we wszystkich autach tej klasy. Ale w końcu a to ma zawieść sprawne i tanio z punktu A do B i Suzuk te wymagana spełnia :) ukryj
dodano 28.05.2012 przez
Samochód nabyłem w salonie. Zaskoczył mnie pozytywnie swoją funkcjonalnością, zwrotnością. Wyglądem tego auta nie byłem zachwycony lecz rekompensatą za to ... więcejbyły niskie koszty eksploatacyjne, na trasie poniżej 4 litrów, w mieście poniżej 5, średnie spalanie po przejechaniu 5 tyś km oscylowało na poziomie 4,2. Dla mnie jest to wynik zadowalający. Przy tak wysokich cenach paliw człowiek chciałby aby silnik jeszcze mnie zużywał paliwa, ale należy się cieszyć i z takich rezultatów. Koszt całego baku paliwa to około 180zł, który starcza mi średnio na 715km. Ceny przeglądów w serwisie optymalne na każdą kieszeń, części w miarę przystępnych cenach. Ogólnie polecam wszystkim ten model Suzuki, jest w miarę ekonomicznym autem idealnym do miejskiej dżungli. ukryj
dodano 05.06.2012 przez
Idealne auto dla kobiety, jezdzi nim moja żona ale czasem wsiądę :) Mało pali, zbiera się całkiem całkiem, maksymalna prędkość ... więcej156 km/h :) spala wtedy okolo 6 litrow. Jedynym minusem jest to, że gdy wsiądzie w niego więcej niż 250kg spalanie rośnie parabolicznie :P nawet ponad 8 litrów. Ruch miejski okolo 5. Super autko na zakupy i do ruchu miejskiego. I uwaga - jak na swoje rozmiary środek niesamowicie przestronny! Duzo wiekszy niz tico czy seicento a czesci taniutkie :) aaa no i japończyk ! :):):) pozdrawiam ukryj
dodano 23.10.2009 przez
Dla mnie pali 6L/100 czasem trochę więcej może mniej. Generalnie 6L/100 tylko miasto. Suzuki jest toporne ale trwałe. Kierownica bez ... więcejwspomagania chodzi b. lekko. Odpala w każdy mróz. Dynamiczny silnik. Matizy spalają więcej, jeżdżą wolniej,rdzewieją ale faktycznie wyglądają lepiej. Lewarek zmiany biegów wymaga przyzwyczajenia. Części dostępne i tanie. Polecam na dojazdy pracy. Niektóre wersja mają ładna kolorystykę. ukryj
dodano 22.03.2011 przez
I tutaj mam najwiekszy problem,wedlug ksiazki to powiniem palic okolo 5 litrow a spala blisko 7!!!Zgoda jezdze głownie po miescie ... więceji w korkach ale to i tak duzo za duzo jak na tak małe autko.Dodam ze naprawde nie jezdze agresywnie.Jest to sprawa ktora juz zgaszalem w serwisie,powiedziano mi ze bedzie lepiej po 5 tys bo silnik sie dotrze ale niewiele sie zmienilo,wkrotce planuje wizyte w serwisie. ukryj
dodano 15.11.2012 przez
Zobacz raporty spalania Suzuki Alto Dodaj raport spalania

Generacje Suzuki Alto

Dealerzy Suzuki

AUTO CLUB SP. Z O.O.

AUTO CLUB Suzuki Szczecin

zachodniopomorskie, Szczecin, Ustowo 56

Więcej

JM AUTO SP. Z O.O.

JM AUTO SP. Z O.O. Suzuki Wrocław

dolnośląskie, Wrocław, Bałtycka 15

Więcej

A.S. R.BIŃKOWSKI

A.S. R.BIŃKOWSKI Suzuki Radom

mazowieckie, Radom, Chrobrego 22

Więcej

AUTO CLUB SP. Z O.O.

AUTO CLUB Suzuki Biesiekierz k. Koszalina

pomorskie, Biesiekierz k. Koszalina, Stare Bielice 117D

Więcej

AUTO CLUB SP. Z O.O.

AUTO CLUB Suzuki Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Krakowska 169

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Suzuki Alto

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

461

Przejechany dystans

27 288 zł

Zatankowanego paliwa

5 794 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

25

Wydanych pieniędzy

7 162 zł

Średnie wydatki na auto

512 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

137

Wydanych pieniędzy

68 546 zł

Średnie wydatki na auto

4 896 zł

ZOBACZ 14 dzienników kosztów Suzuki Alto Załóż dziennik kosztów

Skarbnica wiedzy o Suzuki Alto

Ciekawostki
dodano 06.03.2012 przez
W 1979 roku, kiedy to pojawiło się pierwsze Alto (generacja SS30/40) kosztował on około 1900 dolarów. Nie było chyba wtedy tańszego i będącego jednocześnie całkiem…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą