Nie trać czasu na szukanie częœci! Motodoradca zrobi to za Ciebie.

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Suzuki Alto

Mały miejski samochód klasyfikowany w segmencie A, zaliczany do grupy tzw. „kei-carów”. Jego produkcja ruszyła w 1979 roku. Pierwsze cztery generacje Alto wytwarzane w latach 1979-2005 były dostępne głównie na rynkach azjatyckich. Dopiero od szóstej generacji, która debiutowała w roku 2002, model oferowany jest też na innych kontynentach, w tym w Europie. W 2009 roku Suzuki zaprezentowało siódmą ewolucję Alto, która wypełnia lukę w grupie maluchów marki, obok modeli Swift i Splash. Pierwowzorem Alto był prototyp Suzuki A-Star Concept. Jego bliźniaczym modelem jest Nissan Pixo.

Generacje Suzuki Alto

Designerzy Alto postarali się o to, aby jego karoseria nie wyglądała jak pudełko z doczepionymi kółkami. W efekcie, japoński „maluch” ma znacznie więcej wdzięku niż np. Fiat Panda. „Łezkowate” reflektory, duży i mocno zaokrąglony grill, unosząca się ku tyłowi linia szyb bocznych czy muskularny zderzak tylny nadają autu (a raczej autku) styl nie do podrobienia. Oprócz ciekawej stylistyki, karoseria ma jeszcze jeden atut – zapewnia rekordowo niski współczynnik oporu powietrza, co pozytywnie wpływa i na osiągi, i na zużycie paliwa.

Choć są samochody miejskie, które całkiem nieźle sprawdzają się w roli „rodzinnych transporterów”, małe Suzuki zdecydowanie nie należy do takich modeli. Po pierwsze, na tylnej kanapie jest tak ciasno, że nawet dzieci mogą mieć powody do narzekań, a po drugie bagażnik „połknie” niewiele więcej niż mieściło się w poczciwym Fiacie 126p. Na domiar złego, dostępu do kufra skutecznie „broni” wysoki próg. Trzeba jednak przyznać, że jako pojazd dla dwóch osób Alto sprawdzi się doskonale – przednie miejsca oferują bowiem nie tylko pokaźną (jak na auto tej wielkości) ilość przestrzeni, ale i bardzo wygodne fotele.

Oprócz dużej swobody ruchów i komfortowego fotela, miejsce pracy kierowcy ma też i inne zalety. Prowadzenie uprzyjemnia należyta pozycja za kierownicą, niezła widoczność i wzorowa czytelność wskaźników. Nie bez znaczenia jest także wysoki poziom ergonomii – wszelkie przyciski i przełączniki są tam, gdzie być powinny, a na dodatek są odpowiednio duże i przejrzyście opisane. Tablica rozdzielcza przyciąga wzrok dwubarwną kolorystyką, odpycha natomiast bardzo przeciętnymi tworzywami wykończeniowymi.

Małe, aerodynamiczne, a na dodatek bardzo lekkie Alto najlepiej sprawdza się w mieście zachwycając kierowcę swoją zwrotnością. Podczas jazdy w trasie daje o sobie znać przynależność klasowa pojazdu, jednak trzeba przyznać, że jak na „mieszczucha” zarówno stabilność na zakrętach, jak i skuteczność resorowania kształtują się na przyzwoitym poziomie. Na poziomie wręcz katastrofalnym jest z kolei wydajność układu hamulcowego – aż dziw bierze, że tak słabo hamujące auto w ogóle zostało dopuszczone do sprzedaży.

Cena – w tej dyscyplinie miejskie Suzuki ma się czym pochwalić. Nie dość, że jest jedną z najtańszych propozycji w klasie A, to daje do dyspozycji całkiem żwawy silnik. Lista wyposażenia seryjnego wygląda niestety mizernie – nie znajdziemy na niej bocznych airbagów, centralnego zamka, elektrycznie sterowanych szyb przednich czy radia. Wyposażenie opcjonalne prezentuje się niestety jeszcze gorzej – nawet za dopłatą nie dostaniemy ESP, elektrycznego sterowania lusterkami czy regulacji wysokości fotela kierowcy. Niedostępne są też „elektryczne” okna tylne, ale to akurat nie dziwi – pomimo 5-drzwiowego nadwozia, tylne szybki da się tylko uchylić.

Komentarze redakcji

Powagosław: Szkoda, że projektantom Alto zabrakło odwagi (albo pieniędzy?) i tylko w umownej formie wdrożyli koncepcje zastosowane w prototypie A-Star. To mógł być awangardowy maluch, a wyszedł maluch bardzo przeciętny.
Luzacjusz: Małe samochody bywają ponoć najbardziej sexy. A ten? Bardziej sexy jest krasnal ogrodowy zapatrzony w grecką figurkę z gipsu wyginającą się pośrodku oczka wodnego z ceraty z metra ciętej, obłożonej kamieniami rzecznymi, przeplatanymi wężem świetlnym w kolorach tęczy. Ok., wystarczy.

Silniki Suzuki Alto

Suzuki Alto VI - jaki silnik wybrać?

1.0l, 3 cylindry i 68KM – w sumie specjalnego komentarza do tych danych nie trzeba, bo już po nich widać, że Alto jest tylko tanim autem do miasta. Silnik o dziwo nie dokucza dźwiękiem jak mogłoby się początkowo wydawać. Przy miejskich prędkościach jest całkiem zrywny, a męczący warkot zaczyna wdzierać się do kabiny dopiero powyżej 100km/h. Chociaż z drugiej strony i tak zagłusza go szumiący wiatr…

Publikacje o Suzuki Alto

Suzuki Alto - Mały ale skuteczny
 
Nasz test

Lekki, prosty i niedrogi - taka charakterystyka miejskiego modelu Suzuki już wiele mówi o tym czego należy się po nim spodziewać. To przede wszystkim opcja dla praktycznych.

Mała wejściówka

Suzuki zafundowało sobie nowego malucha. Nazywa się Alto. Ma 3,5 m długości, 1,6 m szerokości i 1,47 m wysokości oraz rozstaw osi 2,36 m. Niewiele? Według Suzuki dla miejskiego autka wystarczy. Zwłaszcza w mieście, gdzie pożądaną cechą jest promień zawracania wynoszący 4,5 m.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Suzuki Alto

Suzuki Alto na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Suzuki AltoautoWcentrum - społeczność Suzuki Alto

najwyższe oktanyAuta - Suzuki Alto

Suzuki Alto 51,21

Suzuki Alto 33,78

Suzuki Alto Popierdółka 51,34

Suzuki Alto Tetetka 44,58

Suzuki Alto Lexus Mały 30,99

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Suzuki Alto

adamlexus 30,19

CB-COUGAR 30,11

berettoo 30,16

grog1 30,13

Ditta 30,00

grogol 71,21

bigdickbuster 61,16

więcej kierowców

Katalog nowych aut

Suzuki Alto

30 900

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (68 KM): 1.0

 

Skrzynie biegów

manualna: 5-biegowa

 

Katalog nowych aut Suzuki Alto
 

Najpopularniejsza wersja Suzuki Alto

Suzuki Alto 1.0 68KM - 5 drzwiowy hatchback

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
radio / CD
wspomaganie kierownicy

Dostępne kolory

Cena katalogowa

30 900

Zobacz ofertę Suzuki Alto 1.0 68KM - 5 drzwiowy hatchback
 

Suzuki Alto najczęściej porównywane z:

Smart Fortwo
1.0 mhd (71 KM)
Fiat 500
1.2 (69 KM)
Volkswagen up!
1.0 (60 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Suzuki Alto 1,0 68KM Club Demonstracyjny Suzuki Alto 1,0 68KM Club
Rocznik: 2013. Przebieg: 100 km. Silnik: 1.0 68KM, benzynowy.
Cena: 39 490 zł 33 490 zł
Zyskujesz: 6 000 zł Zobacz szczegóły »
Nissan Qashqai Acenta Nissan Qashqai Acenta
Rocznik: 2014. Silnik: 1.2 115KM, benzynowy.
Cena: 83 700 zł 74 900 zł
Zyskujesz: 8 800 zł Zobacz szczegóły »

Używane Suzuki Alto

Suzuki Alto
1.0 benzyna 68 KM
4 km, 2013
34 400 PLN
Suzuki Alto
1.0 benzyna 68 KM
40 900 km, 2010
19 600 PLN
Suzuki Alto
benzyna 68 KM
43 960 km, 2012
0 PLN
Suzuki Alto
1.1 benzyna 63 KM
2003
6 300 PLN

Ocena auta Suzuki Alto

Wybrane opinie

Suzuki Alto Hatchback 0.8 (39 KM)

Auto kupiłem okazyjnie za 150 zł. Auto było do remontu. Karoseria była w stanie przyzwoitym. Po wymianie końcowego tłumika (160 zł z montażem), remoncie kapitalnym "góry silnika" (rozwiercanie cylindrów na 39mm, planowaniu głowicy, wymianie pierścieni, sprzęgła oraz wymianie zaworów łączny koszt naprawy 1193,78 zł) auto naprawdę super. Po remoncie mam o jakieś 4 konie więcej pod maską. Mówiąc krótko zakochałem się w tym autku. Nie zamierzam se go pozbywać. W porównaniu do Maruti Suzuki (którego produkowali Hindusi) naprawdę warto.

dodał: Muciek
Suzuki Alto Hatchback 1.1 i 16V (62 KM)

Alto IV to samochód bardzo dobry (może nie doskonały). W mieście sprawdza się wyśmienicie, na autostradzie znośnie. Atutem autka jest przede wszystkim ekonomiczność, a poza tym bezpieczeństwo (2x air-bag, abs) + niesamowita zwrotność połączona z rozmiarami. Tym samochodem zawsze zaparkujesz w centrum. Na uwagę zasługuje unowocześniona (sympatyczna) stylistyka nadwozia i odejście (wreszcie) od kanciastej stylizacji charakterystycznej dla Alto I,II i III generacji.

dodał: test123
Suzuki Alto Hatchback 0.8 (40 KM)

Autko typowo miejskie. Na dłuższych trasach również się sprawdza jeśli jadą 2 osoby. Bardzo niskie zużycie paliwa. Faktycznie, części (oprócz typowej eksploatówki) trudno dostępne i drogie. Można sporo dopasować np z Tico. Bardzo wrażliwy na podmuch wiatru (co wynika z budowy - wąski i wysoki). Ogólnie jednak duuużo więcej zalet niż wad. Łatwe parkowanie i manewrowanie w mieście. Dynamiczny i zwrotny i... nie często spotykany w Polsce.

dodał: regulusb7v@interia.pl
Suzuki Alto Hatchback 0.8 (39 KM)

auto wszędzie się zmieści na parkingach raz mnie sąsiad zablokował na parkingu swoim poldkiem, była małą przestrzeń więc mu pokazałem styl jazdy po chodnikach :D to auto się nadaje do każdej jazdy, a przy tym pakowawne tyle rzeczy co ja w tym woże to czasami auta typu cahtback większe mają problem z zapakakowaniem czegoś co do mnei wchodzi bez problemu

dodał: szeroki
Suzuki Alto Hatchback 0.8 (40 KM)

Jestem posiadaczem tego autka od roku i poza wymiana szczek ham. z tyłu oraz łożysk kól przednich zaraz po zakupie od 1 własciciela nic sie nie popsuło samochód ma dobre przyspieszenie, no tak do 80km/h później jest trochę mułowaty, ale niby na prętkościomierzu jest 150/h a jak wcisnie sie do dechy gaz to dalej sie rozpędza :)

dodał: miki30@poczta.onet.pl

Suzuki Alto

16 komentarzy

15 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~lewy~lewy

Do ~fantom666: po sam korek!!!

~fantom666~fantom666

Hej!
Czy mieliście kiedyś problemy z serwo hamulcowym w Alto? Ja mam Alto z 1998 i ostatnio mi padło. Oryginału nigdzie nie mogę znaleźć, próbowałem od innych aut, ale od matiza nie pasuje, od swifta też nie. Były łudząco podobne, dopóki nie przyszło do zakładania na miejsce... Czy nie wiecie, od jakiego samochodu powinno pasować. Pozdrawiam i z góry dzięx za odpowiedź.

~zenuś~zenuś

Hej !
mam Alto z 2004 roku od jakichś trzech lat kupiłem bardzo tanio w UK gdzie mieszkam, wymieniłem wydech i teraz przewód od chłodnicy mi cieknie, nie wiem jaki kupić, są w internecie uniwersalne ale nie znam rozmiaru.
pomoże ktoś?

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Suzuki

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
6 561
Przejechany dystans
2 923 019 km
Zatankowanego paliwa
183 197 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
724
Wydanych pieniędzy
277 701 zł
Średnie wydatki na auto
1 172 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
1 353
Wydanych pieniędzy
508 274 zł
Średnie wydatki na auto
2 145 zł
Zobacz dzienniki kosztów Suzuki (237)

Testy zderzeniowe Suzuki Alto

Najnowsze testy zderzeniowe Suzuki Alto przeprowadzone przez Euro NCAP.

Suzuki Alto 1.0 GL, RHD
2009

Suzuki Alto
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Suzuki

Zużycie paliwa Suzuki Alto

Na podstawie 70 raportów spalania

Pb
LPG
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Kotecek, dodano: 28.05.2012 15:57

Kupiłem Suzuka w salonie w lutym i od końca lutego nim jeżdżę. Auto chyba na dotarci. Zrobiłem nim 1.327km i jestem zadowolony ze spalania aczkolwiek mogło by być trochę lepiej. Ale to może jak już się dotrze. Najwyższe spalanie jakie zanotowałem to 4,31 a najniższe to 3,71. Średnia dla auta wg Motostatu kształtuje się na poziomie 4,02. Jeżdżę głownie po polskich wsiach więc większych przeszkód na drogach nie ma ale co jakiś czas trzeba zwolnic i przyspieszyć co zjada paliwo. Można to chyba określić cyklem mieszanym. Do miasta bardzo rzadko jeżdżę. Czasem będzie duża Łódź lub mniejsze Koluszki. Po autostradach nie jeżdżę, bo w okolicy nie ma żadnej a w dodatku są one płatne. Mój styl jazdy to bezkompromisowy aco-driving. A więc stała jazda, bez elektrycznych dodatków (klima, radio, światła - mam LEDowe 8W), z zamkniętymi szybami kołami podpompowanymi na 2,7 bara (wyniki spalania dla opon letnich). Prędkości... Najwięcej w zakresie 55-80km/h. Małe odległości do 500m 40-45km/h aby zbyt dużo przyspieszania na takim odcinku nie było. Biegi zmieniam następująco: 1/2 - 20km; 2/3 - 40-45km; 3/4 - 60km; 4/5 - 70km. Czasem może być 5km wyżej lub niżej ale to zależy od warunków na drodze. Prędkość obrotowa... nie mam obrotomierza ale chyba jeżdżę (stała jazda) głównie przy 2.000RPM. Twierdzę tak na podstawie wypowiedzi użytkownika z forum Suzuki, który samodzielnie obrotomierz zamontował. Jak jeszcze pojeżdżę trochę to znowu napiszę wrażenia i wtedy dodam jak spala toto w zimie. Ogólne wrażenie bardzo pozytywne na temat auta. Małe, przyjemne, wszędzie się zmieści. Nie ma żadnych zbędnych dodatków, które będą się psuły. Takie powinno być auto. niestety teraz trudno takie nowe modele znaleźć, bo większość przypomina już statki kosmiczne. Jakość wykonania, taka se tak jak we wszystkich autach tej klasy. Ale w końcu a to ma zawieść sprawne i tanio z punktu A do B i Suzuk te wymagana spełnia :)

pełny raport Suzuki Hatchback 1.0

autor: Jurek, UK, dodano: 27.11.2005 13:54

Ceny przegladow/czesci dosc wyskie. Zuzycie paliwa rewelacyjnie niskie.

pełny raport Suzuki Hatchback 1.1 i 16V

autor: grogol, dodano: 24.11.2012 15:03

jadac samotnie bez bagazu i delikatnie operujac gazem mozna osiagnac wysrubowane spalanie podane przez producenta, ale kto tak jezdzi? Ja uzywam glownie auta na dojazdy do pracy przy komplecie osob (znaczna czesc drogi poza miastem)spalam srednio 5,5 litra na setke wiec bolu raczej nie ma, przeglad gwarancyjny drogi, 155 funtow (790 zl) za wymiane filtra i oleju, zdzierstwo!

pełny raport Suzuki Hatchback 1.0

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Diagnozy usterek

Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Suzuki Alto

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Suzuki Alto

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Suzuki Alto

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Suzuki Alto, oglądali także