Szukaj

Informacje o Suzuki Alto

Lata produkcji: 1982 – 2014
Segment: Auta najmniejsze
Mały miejski samochód segmentu A, zaliczany do grupy tzw. „kei-carów”. Produkowany w latach 1979-2014 (później tylko w Japonii). Pierwsze cztery generacje Alto z lat 1979-2005 były dostępne w Azji. Dopiero od szóstej generacji w roku 2002, model oferowany jest też na innych kontynentach, w tym w Europie. Ostatnia, siódma generacja Alto debiutowała w 2009 roku, wypełniając lukę w grupie maluchów marki, obok modeli Swift i Splash. Jej pierwowzorem był prototyp Suzuki A-Star Concept, zaś bliźniaczym modelem - Nissan Pixo. W 2014 roku następcą Alto na rynku europejskim i indyjskim został Suzuki Celerio.
czytaj więcej
Powagosław
Szkoda, że projektantom Alto zabrakło odwagi (albo pieniędzy?) i tylko w umownej formie wdrożyli koncepcje zastosowane w prototypie A-Star. To mógł być awangardowy maluch, a wyszedł maluch bardzo przeciętny. ~Powagosław
Luzacjusz
Małe samochody bywają ponoć najbardziej sexy. A ten? Bardziej sexy jest krasnal ogrodowy zapatrzony w grecką figurkę z gipsu wyginającą się pośrodku oczka wodnego z ceraty z metra ciętej, obłożonej kamieniami rzecznymi, przeplatanymi wężem świetlnym w kolorach tęczy. Ok., wystarczy. ~Luzacjusz

Suzuki Alto – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Oceny Suzuki Alto

Liczba ocen: 74
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 3,8
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Brak poważnych usterek + Koszty utrzymania + Widoczność

Wady

- Ergonomia - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,2
~Muciek
Hatchback 0.8 39KM 29kW
Suzuki Alto II
Auto kupiłem okazyjnie za 150 zł. Auto było do remontu. Karoseria była w stanie przyzwoitym. Po wymianie końcowego tłumika (160 zł z montażem), remoncie kapitalnym "góry silnika" (rozwiercanie cylindrów na 39mm, planowaniu głowicy, wymianie pierścieni, sprzęgła oraz wymianie zaworów łączny koszt naprawy 1193,78 zł) auto naprawdę super. Po remoncie mam o jakieś 4 konie więcej pod maską. Mówiąc krótko zakochałem się w tym autku. Nie zamierzam se go pozbywać. W porównaniu do Maruti Suzuki (którego produkowali Hindusi) naprawdę warto.
4,2
~Wied
Hatchback 0.8 40KM 29kW
Suzuki Alto III
Jak na swój wiek spisuje się świetnie, myślę że lepszy wybór od popularniejszych CC, SC mimo trochę droższych części które przeważnie są produkcji japońskiej. Tico w zasadzie jest bliźniaczą konstrukcją, jednak to nie ta sama jakość mechaniczna.
4,5
~xxx
Hatchback 1.0 68KM 50kW
Suzuki Alto VI
To moja kolejna opinia poprzednia była 2 lata temu. Dlatego też podniosłem ocenę z uwagi na niezawodność auta (nie było serwisowane w ramach gwarancji) i osiągi a co za tym idzie także bardzo niskie koszty utrzymania

Raporty spalania Suzuki Alto

Liczba raportów: 78
Średnie spalanie dla Suzuki Alto
4,8 – 7,3
l/100 km
6,4 – 6,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,3
Hatchback 1.0 68KM 50kW
Suzuki Alto VI
Samochód nabyłem w salonie. Zaskoczył mnie pozytywnie swoją funkcjonalnością, zwrotnością. Wyglądem tego auta nie byłem zachwycony lecz rekompensatą za to były niskie koszty eksploatacyjne, na trasie poniżej 4 litrów, w mieście poniżej 5, średnie spalanie po przejechaniu 5 tyś km oscylowało na poziomie 4,2. Dla mnie jest to wynik zadowalający. Przy tak wysokich cenach paliw człowiek chciałby aby silnik jeszcze mnie zużywał paliwa, ale należy się cieszyć i z takich rezultatów. Koszt całego baku paliwa to około 180zł, który starcza mi średnio na 715km. Ceny przeglądów w serwisie optymalne na każdą kieszeń, części w miarę przystępnych cenach. Ogólnie polecam wszystkim ten model Suzuki, jest w miarę ekonomicznym autem idealnym do miejskiej dżungli.
4,0
Liczba komentarzy: 1
Hatchback 1.0 68KM 50kW
Suzuki Alto VI
Kupiłem Suzuka w salonie w lutym i od końca lutego nim jeżdżę. Auto chyba na dotarci. Zrobiłem nim 1.327km i jestem zadowolony ze spalania aczkolwiek mogło by być trochę lepiej. Ale to może jak już się dotrze. Najwyższe spalanie jakie zanotowałem to 4,31 a najniższe to 3,71. Średnia dla auta wg Motostatu kształtuje się na poziomie 4,02. Jeżdżę głownie po polskich wsiach więc większych przeszkód na drogach nie ma ale co jakiś czas trzeba zwolnic i przyspieszyć co zjada paliwo. Można to chyba określić cyklem mieszanym. Do miasta bardzo rzadko jeżdżę. Czasem będzie duża Łódź lub mniejsze Koluszki. Po autostradach nie jeżdżę, bo w okolicy nie ma żadnej a w dodatku są one płatne. Mój styl jazdy to bezkompromisowy aco-driving. A więc stała jazda, bez elektrycznych dodatków (klima, radio, światła - mam LEDowe 8W), z zamkniętymi szybami kołami podpompowanymi na 2,7 bara (wyniki spalania dla opon letnich). Prędkości... Najwięcej w zakresie 55-80km/h. Małe odległości do 500m 40-45km/h aby zbyt dużo przyspieszania na takim odcinku nie było. Biegi zmieniam następująco: 1/2 - 20km; 2/3 - 40-45km; 3/4 - 60km; 4/5 - 70km. Czasem może być 5km wyżej lub niżej ale to zależy od warunków na drodze. Prędkość obrotowa... nie mam obrotomierza ale chyba jeżdżę (stała jazda) głównie przy 2.000RPM. Twierdzę tak na podstawie wypowiedzi użytkownika z forum Suzuki, który samodzielnie obrotomierz zamontował. Jak jeszcze pojeżdżę trochę to znowu napiszę wrażenia i wtedy dodam jak spala toto w zimie. Ogólne wrażenie bardzo pozytywne na temat auta. Małe, przyjemne, wszędzie się zmieści. Nie ma żadnych zbędnych dodatków, które będą się psuły. Takie powinno być auto. niestety teraz trudno takie nowe modele znaleźć, bo większość przypomina już statki kosmiczne. Jakość wykonania, taka se tak jak we wszystkich autach tej klasy. Ale w końcu a to ma zawieść sprawne i tanio z punktu A do B i Suzuk te wymagana spełnia :)
5,8
Hatchback 1.0 54KM 40kW
Suzuki Alto III
Idealne auto dla kobiety, jezdzi nim moja żona ale czasem wsiądę :) Mało pali, zbiera się całkiem całkiem, maksymalna prędkość 156 km/h :) spala wtedy okolo 6 litrow. Jedynym minusem jest to, że gdy wsiądzie w niego więcej niż 250kg spalanie rośnie parabolicznie :P nawet ponad 8 litrów. Ruch miejski okolo 5. Super autko na zakupy i do ruchu miejskiego. I uwaga - jak na swoje rozmiary środek niesamowicie przestronny! Duzo wiekszy niz tico czy seicento a czesci taniutkie :) aaa no i japończyk ! :):):) pozdrawiam
Suzuki Alto