Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Suzuki Kizashi

Model należący do klasy średniej (segment D), flagowa limuzyna Suzuki produkowana od 2009 roku (w Europie, w tym w Polsce oraz m.in. w Australii dostępna od 2010 roku). Debiut w tej klasie japońskiej marki. W jej ofercie Kizashi zastąpił niedostępny na europejskim rynku model Forenza. Pierwowzorami samochodu były trzy prototypy o tej samej nazwie (oznaczone dodatkowo cyframi 1, 2 i 3) prezentowane w latach 2007 i 2008. Nazwa Kizashi oznacza w języku japońskim „znak”, „omen” lub „ostrzeżenie”.

Suzuki Kizashi EcoCharge Concept - przód - reflektory włączone
Suzuki Kizashi EcoCharge Concept - koło
Suzuki Kizashi EcoCharge Concept - tył - reflektory włączone
Suzuki Kizashi EcoCharge Concept - zderzak tylny
Suzuki Kizashi EcoCharge Concept - pełny panel przedni
Suzuki Kizashi EcoCharge Concept - fotel kierowcy, widok z przodu
Suzuki Kizashi EcoCharge Concept - drzwi kierowcy od wewnątrz

Prezentując w 2007 roku prototypy Kizashi Concept oraz Kizashi 2 Concept, Suzuki dało nam nadzieję na nadejście wspaniale wystylizowanej limuzyny. Nasze oczekiwania zostały spełnione, bo choć produkcyjny model różni się wyglądem od konceptów, i tak wyjątkowo skutecznie przyciąga wzrok. Nadwozie wręcz ocieka detalami, które zaprojektowano w niepowtarzalnym stylu. Oryginalnie prezentują się światła przednie i tylne, przetłoczenia zderzaków, mocno pochylone szyby przednia i tylna, jak też – co wymaga szczególnego podkreślenia – końcówki wydechu. Największą uwagę zwraca jednak profil boczny, w którym ogromne połacie blachy idą w parze z wąziutkimi szybami nadając karoserii sportowego wizerunku.

Stylistyce wnętrza daleko niestety do designerskiego kunsztu, jakim może pochwalić się wygląd zewnętrzny. Sportowo wyprofilowana kierownica oraz zegary umieszczone w tubach to zdecydowanie za mało, aby przyciągnąć wzrok na dłużej. Na szczęście prosty design idzie w parze z prostotą użytkowania kokpitu. Przyciski pokładowe rozplanowano tak, że można je obsługiwać niemal z zamkniętymi oczami, a wszelkie wskaźniki zaprojektowano tak, że problem z odczytem informacji mogą mieć tylko nieliczni. Nie bez znaczenia jest też łatwość, z jaką kierowca dobiera sobie odpowiednią pozycję za „kółkiem”. Jeśli chodzi o jakość wykończenia, zarówno materiałom, jak i montażowi trudno cokolwiek zarzucić.

Pełnowymiarowy sedan klasy średniej powinien wygodnie przewieźć czterech podróżnych, zabierając przy okazji obfitą ilość bagażu. Jak z tym zadaniem radzi sobie Kizashi? Dobrze, ale nie idealnie. Kabina pasażerska zachęca do siebie udanie wyprofilowanymi, bardzo wygodnymi siedzeniami oraz dużą ilością miejsca na nogi, nieco odpycha jednak przestrzenią wygospodarowaną na głowy osób siedzących z tyłu. Skrytykować trzeba natomiast luk bagażowy – nie dość, że ma on mizerną pojemność, to jeszcze zawiasy tylnej klapy mocno wnikają do jego wnętrza.

O mankamentach wnętrza można jednak całkowicie zapomnieć wybierając się limuzyną Suzuki na krótką przejażdżkę. Wystarczy szybki przejazd serpentynami oraz dziurawymi drogami (polecamy ulice polskich miast), aby dowiedzieć się, że japoński samochód nie tylko świetnie się prowadzi, ale także skutecznie wybiera nierówności. Co ważne, z kapitalnie zestrojonym zawieszeniem idzie w parze dopracowany układ kierowniczy – dzięki jego bezpośredniej pracy, kierowca czuje pełną kontrolę nad pojazdem.

Projektanci Kizashi spisali się na medal – stworzyli bowiem samochód, który porywający wygląd łączy z wygodnym wnętrzem oraz genialnym prowadzeniem. Ich prace poszły jednak nieco na marne, bowiem marketingowcy zafundowali autu ceny z najwyższej półki. Wysokie koszty mają swoje odzwierciedlenie w dużym silniku oraz bogatym wyposażeniu (które obejmuje m.in. komplet airbagów, automatyczną klimatyzację, podgrzewane fotele, skórzaną tapicerkę, tempomat i „ksenony”), ale brak tańszych opcji sprawia, że całe mnóstwo potencjalnych nabywców musi zrezygnować z Suzuki i udać się do konkurencji.

Komentarze redakcji

Powagosław: Najładniejszy samochód z literą „S” na masce. Pierwszy krok Suzuki w tym segmencie może być krokiem siedmiomilowym. Kizashi wygląda naprawdę dobrze, szkoda tylko, że tak niewiele zostało w nim z futurystycznych prototypów, które poprzedzały jego debiut.
Luzacjusz: Ostatnio przeżyłem to w Burger Kingu. Kawałki kurczaka wyglądały na zdjęciu, jakby były wielkości bagietki, ale w realu bardziej przypominały paluszki. Kizashi, jakkolwiek przyzwoicie się prezentuje, też udaje większego niż jest. Kupując limuzynę klasy średniej, dostajesz kompaktowego sedana. Japoński fast-food.

Silniki Suzuki Kizashi

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

Auto wbrew pozorom nie jest nadzwyczaj duże, dlatego benzynowy motor 2.4l 178KM jest w stanie zdziałać całkiem sporo. Automatyczna przekładnia trochę go usypia, ale w przypadku manualnej większość kierowców powinna być zadowolona. Jednostka chętnie przyspiesza, jest elastyczna i cicha. Czuć też ciągle lekką rezerwę mocy. Czy motor wynagradza brak diesla i czegoś naprawdę mocnego w ofercie? Cóż – jakoś musi.

Publikacje o Suzuki Kizashi

Suzuki Kizashi - próba katany
 
Nasz test

Kiedy samuraj wybiera się w nieznane mu strony, musi zadbać o swoje bezpieczeństwo. Jego podstawową bronią jest katana - tradycyjny miecz japońskich wojowników. Od niego będzie zależało, czy samuraj przeżyje na nowym terenie i czy będzie się cieszył szacunkiem.

Pierwsza limuzyna Suzuki

Suzuki postanowiło zwiększyć wymiar swoich samochodów i wchodzi w segment D, w którym dotychczas aut nie miało. Samochód nazywa się Kizashi i niedługo pojawi się także w Polsce.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Suzuki Kizashi

Katalog nowych aut

Suzuki Kizashi

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Suzuki Kizashi
 

Najpopularniejsza wersja Suzuki Kizashi

Suzuki Kizashi

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Suzuki Kizashi
 

Suzuki Kizashi najczęściej porównywane z:

 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Infiniti Q50 Q50 S Hybrid AWD Demonstracyjny Infiniti Q50 Q50 S Hybrid AWD
Rocznik: 2014. Przebieg: 7 000 km. Silnik: 3.5 364KM, .
Cena: 256 551 zł 229 000 zł
Zyskujesz: 27 551 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Infiniti Q50 DIESEL RWD Demonstracyjny Infiniti Q50 DIESEL RWD
Rocznik: 2013. Przebieg: 9 200 km. Silnik: 2.1 170KM, diesel.
Cena: 217 390 zł 179 900 zł
Zyskujesz: 37 490 zł Zobacz szczegóły »

Używane Suzuki Kizashi

Suzuki Kizashi
2.4 benzyna 184 KM
15 000 km, 2011
64 900 PLN
Suzuki Kizashi
2.4 benzyna 178 KM
29 000 km, 2011
67 900 PLN
Suzuki Kizashi
2.4 benzyna 180 KM
28 000 km, 2011
80 000 PLN
Suzuki Kizashi
benzyna
7 000 km, 2012
70 000 PLN

Ocena auta Suzuki Kizashi

Galerie Suzuki Kizashi

Suzuki Kizashi Apex Concept Suzuki Kizashi EcoCharge Concept Suzuki Kizashi
Zobacz inne galerie Suzuki

Suzuki Kizashi

Ostatnie komentarze:

~W.~W.

Jest spoko. Po przejechaniu 5000 km średnia 8,0 l/100 km. 1/3 w mieście reszta na trasie w tym 700 km na autostradzie. Pomiar nie z komputera tylko po zatankowanym paliwie i przebiegu. W najgorszym przypadku na 63 litrach 700 km.
Fajnie,

~Tomek~Tomek

Do ~vibowit: to znaczy ze musisz nauczyć się jeździć , jeśli jedziesz 80 na 5tce to jak na takich obrotach chcesz wyprzedzać. Napisz jaki samochód kupiłes to sprawdzimy czy aby napewno jesteś takim królem szos. Ja posiadam kizashi i nie mam żadnych problemów z wyprzedzeniem nawet mocniejszych silnikowo samochodów . Pozdrawiam Tomek

~ll~ll

bardzo bezpieczne auto stabilne

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Suzuki

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
6 412
Przejechany dystans
2 860 810 km
Zatankowanego paliwa
178 499 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
713
Wydanych pieniędzy
269 335 zł
Średnie wydatki na auto
1 166 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
1 346
Wydanych pieniędzy
504 830 zł
Średnie wydatki na auto
2 185 zł
Zobacz dzienniki kosztów Suzuki (231)

Zużycie paliwa Suzuki Kizashi

Na podstawie 9 raportów spalania

Pb
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: SÂławek, dodano: 22.12.2010 20:04

Tu się nie wypowiadam bo nie wiem. Ale po zestrojeniu skrzyni to raczej nie będzie za wiele zużywał paliwa.

pełny raport Suzuki Sedan 2.4 VVT

autor: Lucjan, dodano: 13.04.2011 11:05

miasto 10,8 trasa 7 - na początku nie wierzyłem że moze być tak dobrze - oby tak dalej!

pełny raport Suzuki Sedan 2.4 VVT

autor: iaceo, dodano: 27.04.2011 00:16

Silnik przy swojej mocy i pojemności nie jest paliwożerny i wcale nie trzeba pieścić pedału gazu. Wskazane szaleństwo od czasu do czasu. Przeglądy droższe niż w Hondzie, co nie ma uzasadnienia w ich zakresie.

pełny raport Suzuki Sedan 2.4 VVT

Skarbnica wiedzy o Suzuki Kizashi

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Suzuki Kizashi

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Suzuki Kizashi