Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

TATA Indica

Model należący do segmentu B produkowany od 1998 roku. Pierwszy osobowy samochód własnej konstrukcji indyjskiego koncernu, który od 2008 roku obecny jest również na polskim rynku. Cztery lata wcześniej Indica debiutowała w Europie. W latach 2003-2005 w Wielkiej Brytanii oferowano zmodyfikowaną wersję samochodu pod szyldem Rover City Rover. Na bazie Indiki powstał model Indigo. Projektantem obu aut jest Polak Justyn Norek. W 2008 roku w Indiach rozpoczęła się sprzedaż następcy Indiki o nazwie Indica Vista. Na razie nie jest on importowany do Europy.

Generacje TATA Indica

Ci, którzy lubują się w nieszablonowych formach designerskich i nowoczesnych detalach, nie znajdą w „maluchu” Taty bratniej duszy. Z kolei ci, którzy pragną tradycyjnych kształtów nie wyróżniających się z tłumu, będą z indyjskiego produktu wielce zadowoleni. Na tle swoich awangardowych rywali auto wygląda tak, jak europejskie modele sprzed kilku – kilkunastu lat. Przód prezentuje się może – za sprawą atrakcyjnych reflektorów – w miarę świeżo, ale linia boczna i pas tylny nie zachwycają.

Śmiałych koncepcji stylistycznych uniknięto także projektując wnętrze. Przed kierowcą rozpościera się deska rozdzielcza łącząca proste wzornictwo i ponurą kolorystykę z centralnym umieszczeniem zegarów. To ostatnie rozwiązanie pozwoliło producentowi obniżyć koszty projektowania i produkcji, ale z punktu widzenia użytkownika okazuje się bardzo nieergonomiczne. Same przełączniki pokładowe rozplanowano z głową, dzięki czemu obsługa kokpitu nie nastręcza problemów. Jeśli chodzi o wykończenie, plastiki już z daleka wyglądają na tanie, ale biorąc pod uwagę cenę i klasę pojazdu trudno je krytykować.

Niestety, pozycji za kierownicą do ideału bardzo, bardzo daleko. Fotela nie można odsunąć na wystarczającą odległość, a szukanie lewą stopą podnóżka kończy się niemiłym zaskoczeniem. Sam fotel okazuje się dla odmiany wyjątkowo wygodny, w czym zasługa zarówno jego sprężystości, jak i wyprofilowania. Bez zastrzeżeń ocenić należy obszerność wnętrza – jak na samochód tego pokroju w obu rzędach jest wystarczająco przestronnie. Przyzwoicie prezentuje się pojemność kufra, szkoda tylko, że jego wykorzystanie utrudnia nieprzeciętnie wysoki próg i nieregularne kształty.

Już krótka przejażdżka Tatą ulicami polskich miast wystarczy, aby poznać jedną z największych zalet opisywanego modelu. Z wyrwami jezdni, wystającymi studzienkami i innymi przeszkodami rodzimych dróg auto radzi sobie wyśmienicie. Miękko zestrojone zawieszenie nienagannie pochłania nierówności nawierzchni i robi to niezwykle cicho. Za poziom resorowania konstruktorom samochodu należą się gromkie brawa, ale za właściwości jezdne – słowa krytyki. Podwozie fatalnie sprawdza się na zakrętach, a w bezpiecznym prowadzeniu pojazdu przeszkadza układ kierowniczy, któremu określenie precyzja działania jest zupełnie nieznane.

Dla nikogo zaskoczeniem nie powinien być fakt, że indyjski „mieszczuch” zachęca do siebie bardzo niską ceną zakupu. Dla niektórych niespodzianką okazać się może natomiast wyposażenie, jakie Tata oferuje bez dopłaty. Standard obejmuje nie tylko czołowe airbagi, wspomaganie układu kierowniczego i centralny zamek, ale także światła przeciwmgłowe, wszystkie szyby sterowane elektrycznie i – uwaga – klimatyzację! Korzystność oferty jest więc poza wszelką dyskusją.

Komentarze redakcji

Powagosław: Cena tego samochodu częściowo rekompensuje wiele mankamentów tego auta. Jednym z nich jest banalna stylistyka. Można powiedzieć, że pod tym względem Indica to podróż w czasie. Mało sentymentalna.
Luzacjusz: Jest taka teoria, według której właściciele zwierząt wizualnie się upodabniają do swoich pupili. Jeśli oglądaliście serial „Gliniarz i prokurator”, zrozumiecie, że sporo w tym prawdy. A jeśli działa to również w przypadku właścicieli samochodów? Nie życzę nikomu, żeby upodobnił się do tego „indyka”.

Publikacje o TATA Indica

Blisko przełomu
 
Nasz test

Pamiętacie reklamę, w której młody Hindus "modernizuje" swój samochód sadzając mu na masce słonia? Przez długi czas tak mi się kojarzyła indyjska motoryzacja. Pierwsze modele firmy Tata, jakie pojawiły się na naszym rynku zdawały się taką opinię potwierdzać. Vista wskazuje, że słoń poszedł...

Przeczytaj pozostałe artykuły o TATA Indica

Społeczność kierowców TATA IndicaautoWcentrum - społeczność TATA Indica

najwyższe oktanyAuta - TATA Indica

TATA Indica hindus 88,85

TATA Indica 58,52

TATA Indica 51,04

TATA Indica 33,32

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - TATA Indica

ziga1960 27,23

anpa50 63,32

adastra1982 30,15

wislan 30,10

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - TATA Indica

"Hindus" znowu jak nowy i jego pierwsze "pudło"
Przez ostatni miesiąc hindus odmłodniał. Teraz wygląda tak jak z fabryki wyjecha...
"HINDUS" WCHODZI NA OBROTY - CZYLI POCZĄTEK SEZONU RAJDOWEGO
Na początku, coś o swoim charakterze. Nigdy nie lubiłem łatwizny. Im bardziej by...
III OGÓLNOPOLSKI ZLOT aWc PIECZYSKA-2012>>>20.08.2012r. o godz.9:12 skonał na moich rękach<<<
III OGÓLNOPOLSKI ZLOT aWc PIECZYSKA-2012>>>20.08.2012r. o godz.9:12 skonał na moich rękach<<< Niestety z niechęcią [nie chcem, ale muszem, bo żeście nawiali] ogłaszam koniec ...
"POPRAWINY ZLOTU PIECZYSKA-2012" z 10000km jazdy hindusem
Były poprawiny, ale się skończyły. Postaram się je opisać Wam w miarę szczegółow...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

TATA Indica

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut TATA Indica
 

Najpopularniejsza wersja TATA Indica

TATA Indica

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę TATA Indica
 

TATA Indica najczęściej porównywane z:

 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai i10 Access + pakiet klimatyzacja i radio Demonstracyjny Hyundai i10 Access + pakiet klimatyzacja i radio
Rocznik: 2014. Przebieg: 1 000 km. Silnik: 1.0 66KM, benzynowy.
Cena: 42 900 zł 37 900 zł
Zyskujesz: 5 000 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Suzuki Splash 1,0 CLUB Demonstracyjny Suzuki Splash 1,0 CLUB
Rocznik: 2013. Przebieg: 900 km. Silnik: 1.0 68KM, benzynowy.
Cena: 44 600 zł 34 900 zł
Zyskujesz: 9 700 zł Zobacz szczegóły »

Używane Tata Indica

Tata Indica
1.4 benzyna 85 KM
33 000 km, 2009
11 900 PLN
Tata Indica
1.4 benzyna 63 KM
40 000 km, 2010
12 900 PLN
Tata Indica
1.4 diesel
420 000 km, 2008
12 700 PLN
Tata Indica
1.4 benzyna 75 KM
68 500 km, 2010
13 900 PLN

Ocena auta TATA Indica

Opinie o instalacji LPG

TATA Indica

  • 1.
  • 5,00 TATA Indica I 1.4 SI (85KM) 2008r.
    dodał: Ewa, 20.02.2012

    Zamontowałam instalację gazową w tym warsztacie . Jest to wtrysk gazu . Samochód śmiga aż miło .Jak dla mnie super. Polecam .Mój Tata Indica był pierwszym takim samochodem w tym warsztacie i jest super . Instalację mam w całości nową . Polecam ten zakład , a wszyscy użytkownicy marki TATA mogą tam jechać śmiało . Pozdrawiam Ewa .

  • 2.
  • 5,00 TATA Indica I 1.4 SI (85KM) 2010r.
    dodał: anpa50, 04.03.2012

    Założyłem po 1000km, teraz mam przejechane 6500km.

  • 3.
  • 5,00 TATA Indica I 1.4 SI (85KM) 2010r.
    dodał: anpa50, 08.07.2012

    Założyłem po przejechaniu 1000km.

  • 4.
  • 5,00 TATA Indica I 1.4 SI (85KM) 2008r.
    dodał: jas60321, 02.07.2014

    polecam. szybko i poprawnie

Wszystkie opinie o instalacjach LPG TATA Indica

TATA Indica

15 komentarzy

10 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

SAWEKSAWEK

Panowie czy szukał ktoś zwas Bagażnika dachowego do naszej Visty bo ja szukałem i bez rezultatu może wiecie coś na ten temat

~miśka~miśka

mam autko 2 lata,jest ok,szczególnie na warunki miejskie,wszedzie zaparkuje,leje benzyne i tyle,żadnych usterek,polecam

~Przemek~Przemek

Sprzedam TATA INDICA 1.4 GLX na gwarancji do Sierpnia 2012 !!! Przebieg 13100 km 603646492

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów TATA

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
158
Przejechany dystans
48 738 km
Zatankowanego paliwa
4 137 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
8
Wydanych pieniędzy
997 zł
Średnie wydatki na auto
125 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
28
Wydanych pieniędzy
12 881 zł
Średnie wydatki na auto
1 610 zł
Zobacz dzienniki kosztów TATA (8)

Zużycie paliwa TATA Indica

Na podstawie 58 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: jĂłzek, dodano: 13.02.2009 13:48

Jak na tą moc to ok. Ale to po dł€zszej jeździe powiem, teraz tyle że nie jest źle.

pełny raport TATA Hatchback 1.4 SI

autor: Drab2525@gmail., dodano: 31.03.2009 23:49

Jak na razie ok. Średnio około 7 litrów.

pełny raport TATA Hatchback 1.4 SI

autor: T@T@, dodano: 11.08.2009 19:27

bardzo mało pali

pełny raport TATA Hatchback 1.4 SI
Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o TATA Indica

Podziel się wiedzą

Dane techniczne TATA Indica

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne TATA Indica

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali TATA Indica, oglądali także