Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

TATA Indica

Lata produkcji: 2008 - 2011
Segment: Auta najmniejsze
Model należący do segmentu B produkowany od 1998 roku. Pierwszy osobowy samochód własnej konstrukcji indyjskiego koncernu, który od 2008 roku obecny jest również na polskim rynku. Cztery lata wcześniej Indica debiutowała w Europie. W latach 2003-2005 w Wielkiej Brytanii oferowano zmodyfikowaną wersję samochodu pod szyldem Rover City Rover. Na bazie Indiki powstał model Indigo. Projektantem obu aut jest Polak Justyn Norek. W 2008 roku w Indiach rozpoczęła się sprzedaż następcy Indiki o nazwie Indica Vista. Na razie nie jest on importowany do Europy.

Komentarze redakcji

Powagosław: Cena tego samochodu częściowo rekompensuje wiele mankamentów tego auta. Jednym z nich jest banalna stylistyka. Można powiedzieć, że pod tym względem Indica to podróż w czasie. Mało sentymentalna.
Luzacjusz: Jest taka teoria, według której właściciele zwierząt wizualnie się upodabniają do swoich pupili. Jeśli oglądaliście serial „Gliniarz i prokurator”, zrozumiecie, że sporo w tym prawdy. A jeśli działa to również w przypadku właścicieli samochodów? Nie życzę nikomu, żeby upodobnił się do tego „indyka”.

Ci, którzy lubują się w nieszablonowych formach designerskich i nowoczesnych detalach, nie znajdą w „maluchu” Taty bratniej duszy. Z kolei ci, którzy pragną tradycyjnych kształtów nie wyróżniających się z tłumu, będą z indyjskiego produktu wielce zadowoleni. Na tle swoich awangardowych rywali auto wygląda tak, jak europejskie modele sprzed kilku – kilkunastu lat. Przód prezentuje się może – za sprawą atrakcyjnych reflektorów – w miarę świeżo, ale linia boczna i pas tylny nie zachwycają.

Śmiałych koncepcji stylistycznych uniknięto także projektując wnętrze. Przed kierowcą rozpościera się deska rozdzielcza łącząca proste wzornictwo i ponurą kolorystykę z centralnym umieszczeniem zegarów. To ostatnie rozwiązanie pozwoliło producentowi obniżyć koszty projektowania i produkcji, ale z punktu widzenia użytkownika okazuje się bardzo nieergonomiczne. Same przełączniki pokładowe rozplanowano z głową, dzięki czemu obsługa kokpitu nie nastręcza problemów. Jeśli chodzi o wykończenie, plastiki już z daleka wyglądają na tanie, ale biorąc pod uwagę cenę i klasę pojazdu trudno je krytykować.

Niestety, pozycji za kierownicą do ideału bardzo, bardzo daleko. Fotela nie można odsunąć na wystarczającą odległość, a szukanie lewą stopą podnóżka kończy się niemiłym zaskoczeniem. Sam fotel okazuje się dla odmiany wyjątkowo wygodny, w czym zasługa zarówno jego sprężystości, jak i wyprofilowania. Bez zastrzeżeń ocenić należy obszerność wnętrza – jak na samochód tego pokroju w obu rzędach jest wystarczająco przestronnie. Przyzwoicie prezentuje się pojemność kufra, szkoda tylko, że jego wykorzystanie utrudnia nieprzeciętnie wysoki próg i nieregularne kształty.

Już krótka przejażdżka Tatą ulicami polskich miast wystarczy, aby poznać jedną z największych zalet opisywanego modelu. Z wyrwami jezdni, wystającymi studzienkami i innymi przeszkodami rodzimych dróg auto radzi sobie wyśmienicie. Miękko zestrojone zawieszenie nienagannie pochłania nierówności nawierzchni i robi to niezwykle cicho. Za poziom resorowania konstruktorom samochodu należą się gromkie brawa, ale za właściwości jezdne – słowa krytyki. Podwozie fatalnie sprawdza się na zakrętach, a w bezpiecznym prowadzeniu pojazdu przeszkadza układ kierowniczy, któremu określenie precyzja działania jest zupełnie nieznane.

Dla nikogo zaskoczeniem nie powinien być fakt, że indyjski „mieszczuch” zachęca do siebie bardzo niską ceną zakupu. Dla niektórych niespodzianką okazać się może natomiast wyposażenie, jakie Tata oferuje bez dopłaty. Standard obejmuje nie tylko czołowe airbagi, wspomaganie układu kierowniczego i centralny zamek, ale także światła przeciwmgłowe, wszystkie szyby sterowane elektrycznie i – uwaga – klimatyzację! Korzystność oferty jest więc poza wszelką dyskusją.

Dane techniczne TATA Indica

Silniki

Moc silników 70-86 KM

Poj. silników 1 248-1 405 cm3

Prędkość maks. 155-170 km/h

Przyspieszenia 0-100 12,0-16,0 s

zobacz dane techniczne

Oceny TATA Indica

Średnia ocena modelu

na podstawie 47 opinii

4.08

Średnia dla segmentu: Auta najmniejsze 3.76

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Widoczność

+ Stosunek jakość/cena

Wady

- Drobne usterki

- Ergonomia

- Wyciszenie

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (83%)
NIE (17%)

Wybrane oceny kierowców TATA Indica

Indica vista to doskonała propozycja dla bezpretensjonalnych ludzi,którzy wolą poruszać się nowym,tanim ,dobrze wyposażonym autem klasy budżetowej niż leciwym gruchotem ... więcejprestiżowej marki kupionym za podobną kwotę.Wielką niewiadomą jest utrata wartości visty(raczej duża),ale będę się tym martwił najwcześniej za trzy lata (po upływie gwarancji na samochód). ukryj
dodano 26.01.2011 przez
W sumie autko niezłe za niewielką kasę z niezłym wyposażeniem
dodano 05.05.2011 przez
Auto super ale na dwie dekady wstecz. Dzisiaj minimum jest o wiele wyższe. Nieżle wyposażone w standardzie ale nie dopracowane ... więcejw szczegółach. Plastiki trzeszczą, i są niespasowane. Serwis nie potrafi jeszcze ich naprawiać. Zbywają jak mogą. A namolnych obwiniają o usterki z winy użytkownika. ukryj
dodano 16.04.2010 przez
Tanie i dobre auto... spisuje się na medal... kształty są bardzo imponujące :D choć TATA NANO najtańsze auto świata to ... więcejnieładne i okropne auto... TATA INDICA to auto z o niebo lepszym silnikiem i wyposażeniem :D ukryj
dodano 15.03.2009 przez
Zobacz oceny TATA Indica Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa TATA Indica

Pb
4,77 - 9,43
Na podstawie 42 raportów spalania
ON
3,93 - 7,67
Na podstawie 11 raportów spalania
LPG
5,13 - 8,30
Na podstawie 6 raportów spalania

Wybrane raporty spalania TATA Indica

Przy zimowej jeździe samochód spalił mi 8 litrów benzyny (krótkie trasy,miasto)-natomiast jesienią średnie zużycie paliwa (przewaga jazdy poza miastem) wyniosło ... więcej6,1 l.(nie przekraczałem prędkości dopuszczalnej w pierwszym okresie eksploatacji).Koszty serwisu:niskie ceny (na poziomie fiata),pod tym względem tata bije koreańską konkurencję na głowę.Materiały eksploatacyjne-tanie ,fiatowskie.Relatywnie drogie mogą okazać się ceny części blacharskich.Minus:przeglądy techniczne co 15 tys.km.Plus:gwarancja na trzy lata (100 tys.km). ukryj
dodano 26.01.2011 przez
Spalanie uważam na wysokim poziomie w stosunku do wagi samochodu. Jeżdzę bardzo spokojnie i oszczędnie w zeszłym roku spalanie było ... więcejo pół litra niższe. Natomiast zimą jest problem z odpaleniem, jak by był bardo niski poziom ssania, muszę odpalać na wciśniętym gazie do połowy.W serwisie nikt nie jest zainteresowany by pomóc. ukryj
dodano 26.04.2012 przez
Po 5000km wszystkie opinie zapisywane w internecie, określam "kit". Jakaś Panienka pisze że autko pali 4l i poniżej. Widać nigdy ... więcejnim nie jeździła. Moja najbardziej ekonomiczna jazda poza miejska to 5.9l. Zaś mieszana to 6.8l. Kto pisze o 4l, chyba tylko diler reklamuje auto aby sprzedaż wzrosła. ukryj
dodano 16.04.2010 przez
Zagazowany 500 km po kupnie, na pełnym baku Paliwa PB zrobił jakieś 600 km bak 44 l czyli PB pali ... więcejjakieś 6,5-8 l. Na początku z Gazem były problemy ( coś z montażem) a teraz pali 7,2-8 gazu plus trochę benz na rozpałkę. Wnioski zakładać gaz od razu po kupni. Licząc 9x2zł mamy 18 zł za 100 km ukryj
dodano 28.01.2015 przez
Średnio w całej historii jeżdżenia - 7,66 l (pewnie ok. 80-90% miasto). Na samej trasie jeżdżąc w sposób zrównoważony, lub trochę ... więcejbardziej dynamiczny - 5,4-6 l. W samym mieście jeżdżąc dynamicznie z klimatyzacją przez 95% czasu latem - 9-10 l. ukryj
dodano 05.02.2012 przez
Zobacz raporty spalania TATA Indica Dodaj raport spalania

Generacje TATA Indica

Dealerzy TATA

Autopol Michalski Motors

Autopol Michalski Motors TATA Plonsk

mazowieckie, Płońsk, Młodzieżowa 50

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów TATA Indica

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

124

Przejechany dystans

12 778 zł

Zatankowanego paliwa

3 335 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

5

Wydanych pieniędzy

997 zł

Średnie wydatki na auto

166 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

24

Wydanych pieniędzy

10 042 zł

Średnie wydatki na auto

1 674 zł

ZOBACZ 6 dzienników kosztów TATA Indica Załóż dziennik kosztów

Opinie o instalacjach LPG w TATA Indica

Liczba wpisów: 4
Zamontowałam instalację gazową w tym warsztacie . Jest to wtrysk gazu . Samochód śmiga aż miło .Jak dla mnie super. ... więcejPolecam .Mój Tata Indica był pierwszym takim samochodem w tym warsztacie i jest super . Instalację mam w całości nową . Polecam ten zakład , a wszyscy użytkownicy marki TATA mogą tam jechać śmiało . Pozdrawiam Ewa . ukryj
dodano 20.02.2012 przez
Założyłem po 1000km, teraz mam przejechane 6500km.
dodano 04.03.2012 przez
Założyłem po przejechaniu 1000km.
dodano 08.07.2012 przez
polecam. szybko i poprawnie
dodano 02.07.2014 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG TATA Indica

Skarbnica wiedzy o TATA Indica

Ciekawostki
dodano 24.08.2011 przez
Tata Indica jest pierwszym w historii całkowicie indyjskim samochodem.
Zobacz więcej Podziel się wiedzą