Redakcja2.0 - motogazeta społecznościowa

wydrukuj artykuł Może sprawiać problemy - Opel Vectra C (2002-2008)

Może sprawiać problemy - Opel Vectra C (2002-2008)

Testy aut używanych

2012-01-30, Łukasz Szewczyk
  • Dla zainteresowanych zakupem Vectry trzeciej generacji mamy dobre wieści. Na rynku wtórnym nie brakuje ciekawych samochodów, a ich ceny nie należą do wyśrubowanych. Szczególnie atrakcyjna jest wersja kombi, która dysponuje przestronnym wnętrzem i przepastnym bagażnikiem. Niestety są też gorsze wieści. Flagowy Opel lubi się psuć...
  • ...ciąg dalszy
  • Jeżeli bezproblemowe podróżowanie stanowi priorytet, zakup Vectry C powinien zostać dobrze przemyślany. Według ADAC to… najbardziej kapryśny samochód klasy średniej. Lista regularnie stwierdzanych usterek jest naprawdę długa. Co gorsza, producent uporał się z nimi dopiero w ostatnich latach produkcji modelu. W Vectrach wytwarzanych do 2005 roku częste są usterki sterującej pracą silnika. Rok później rozwiązano problemy z pompą paliwa w silnikach benzynowych oraz zaworami recyrkulacji spalin, wtryskiwaczami, turbosprężarkami i wężami doprowadzającymi powietrze w silnikach wysokoprężnych. Kolejny spadek usterek ADAC odnotował w Vectrach z 2007 roku – producentowi udało się ograniczyć awaryjność alternatorów, zaworów sterujących ciśnieniem w układzie wtryskowym oraz filtrów cząstek stałych w dieslach.

    Autorentgen - na co skarżą się posiadacze Opla Vectry C

    Nienajlepsze zdanie na temat niemieckiej limuzyny ma również TUV. W zeszłorocznym zestawieniu czteroletnie Vectry zajęły wysokie, 24. miejsce w stawce 132 modeli, wyprzedzając m.in. Forda Mondeo, Audi A4 i BMW serii 3. W tym samym raporcie 4- i 5-letnie Vectry były notowane jako 83/120, natomiast 6- i 7-letnie zajęły 52. miejsce wśród 98 modeli. Podobny trend można zauważyć w opracowaniach ADAC - samochody z pierwszych lat są bardzo awaryjne, a wyraźna poprawa następuje po 2005 roku. Poszukując Vectry C warto brać więc przede wszystkim pod uwagę samochody po faceliftingu.

    Wszechobecna elektronika bywa przyczyną różnorodnych problemów. Ze względu na obecność magistrali CAN naprawy elektroniki bywają kosztowne. W polskich realiach często stwierdzane są uszkodzenia wielowahaczowego zawieszenia (łączniki stabilizatorów, gumowe tuleje oraz tylne amortyzatory). Uszkodzenia nie zawsze są sygnalizowane przez stuki docierające z podwozia. Czasami pierwszym objawem są nierówno zużyte opony. W celu uniknięcia dodatkowych kosztów kierowcy zalecają regularne kontrole stanu zawieszenia.

    Użytkownicy samochodu niemal jednogłośnie odradzają zakup Vectry z wysokoprężnymi motorami DTI, których użytkowanie utrudniają awarie kół pasowych, pomp wtryskowych oraz nieszczelności w układzie paliwowym, a także wycieki oleju. Ostrożność warto wzmóc w przypadku stwierdzenia jakichkolwiek niepokojących odgłosów z komory silnika oraz problemów z odpalaniem.

    Opel Vectra C to jedna z najpopularniejszych limuzyn klasy średniej. Na przestronność wnętrza sedana i liftbacka narzekać nie można. Za sprawą powiększonego rozstawu osi naprawdę wielkie są kabiny hatchbacka (Opel Signum) oraz kombi. To ostatnie dysponuje także jednym z największych bagażników w segmencie. Vectra nie uchodzi za przykład trwałości, jednak dzięki łatwo dostępnym częściom koszty napraw pozostają na rozsądnym poziomie. Procentuje techniczne pokrewieństwo z Cadillakiem BLS, Fiatem Cromą, Saabem 9-3 oraz brytyjskim Vauxhallem Vectra.

    Polecane silniki

    Benzynowy 2.2: Opel Vectra C waży blisko 1,4 tony. Podstawowe silniki 1.6 i 1.8 muszą się więc nieźle napracować, by zapewnić jakąkolwiek dynamikę. Znacznie mocniejsza jednostka o pojemności 2.2 litra jest mniej obciążona, co sprawia, że osiągi są lepsze przy niemal identycznym zapotrzebowaniu na paliwo. Sprawdzony i popularny silnik Opla nie sprawia przykrych niespodzianek. Wolnossąca konstrukcja jest także ciekawą alternatywą dla doładowanego silnika 2.0 o mocy 175 KM – dysproporcja osiągów nie jest kolosalna, ale oszczędności paliwowe pozostają wyraźne.

    Wysokoprężny 1.9 CDTI: Turbodiesel z Common Railem został opracowany przez Fiat-GM Powertrain i trafił pod maski licznych modeli różnych marek. W przypadku Vectry za optymalną wersję silnika 1.9 CDTI można uznać 120-konną. Zapewnia dobre osiągi i uchodzi za mniej problematyczną od bardziej wysilonej odmiany o mocy 150 KM.

    Zalety:
    + Przestronne wnętrze i duże bagażniki
    + Szeroka i zróżnicowana paleta jednostek napędowych
    + Duża podaż na rynku wtórnym – także aut z polskich salonów

    Wady:
    - Problemy z trwałością wielu podzespołów
    - Przeciętne właściwości jezdne
    - Znaczna utrata wartości

    Ceny wybranych części zamiennych - zamienników:
    Wahacz (przód): 240-450 zł
    Tarcze i klocki (przód): 200-500 zł
    Sprzęgło (komplet): 220-800 zł

    Przykładowe ceny ofertowe:
    2.2 16V, 2003 r., 111000 km, 17 tys. zł
    1.9 CDTI, 2006 r., 124000 km, 25 tys. zł
    1.6, 2007 r., 95000 km, 30 tys. zł
    2.8 OPC, 2006 r., 164000 km, 39 tys. zł

    Autorem zdjęć jest Andrew_eop, użytkownik Opla Vectry

  • Łukasz Szewczyk
 
 
 
 
Przeczytaj też o konkurencyjnych modelach:
 
 
 

Opony letnie - promocja!


Może sprawiać problemy - Opel Vectra C (2002-2008)

61 komentarzy

40 dyskutujących

Dodaj komentarz

1
 
0
~xxx~xxx

vectra c 1.9 cdti czy toyota avensis d4d druga wersja?

4 miesiące temu napisz odpowiedź

1
 
0
~rajdowiec~rajdowiec

Do ~tropher .: człowieku jak nie wiesz o czym mówisz to nie wypisuj bzdur,passat B5 FL 2.0 TDI mówi ci to coś ciemniaku

5 miesięcy temu napisz odpowiedź

1
 
6
~tropher .~tropher .

Do ~mirek1975: Passat b5 nigdy nie miał silnika 2.0tdi,tylko 1.9tdi .

8 miesięcy temu napisz odpowiedź

13
 
0
~Sławek~Sławek

co powiecie o Vectra 2002 rok 2.2 silnik disel

1 rok temu napisz odpowiedź

4
 
2
~piochur~piochur

kupiłem opla vectre 1,9 CDTI 2005r imam następujący problem,na wyświetlaczu nie ma czwartej ikony(samochodu),co za tym idzie :nie pokazuje mi jakie auto ma spalanie itp....co muszę w tym przypadku zrobić aby to uaktywnić

1 rok temu napisz odpowiedź

2
 
4
~piotr~piotr

posiadam opla vectre 1,9 CDTI i mam problem z komputerem pokładowym nie pokazuje mi czwartej ikony(samochód),a co za tym idzie to:brak informacji o spalaniu itp.....

1 rok temu napisz odpowiedź

2
 
1
~promocja~promocja

Do ~pemek: to do mechanika! na forum przeważnie będą wróżbici

1 rok temu napisz odpowiedź

15
 
4
~pemek~pemek

witam mam problem z vectra c z 2006r silnik traci moc

1 rok temu napisz odpowiedź

33
 
14
~heweliusz~heweliusz

witam, chce kupić vectre c 2002r 1.8 w benzynie, co wy na to?

1 rok temu napisz odpowiedź

3
 
0
~daro~daro

Nie wiem co autor ma na myśli z tymi kołami pasowymi w 2.0 dti, mam VB z tym silnikiem i jakoś jedyny problem owszem ale może spotkać z głównym kołem tzw. dwumasowym, po ponad 200tys może się rozwulkanizować. Wymiana nieskomplikowana, koło zamiennik bd jakości 250zł. Problemowy może być układ podciśnienia, egr, zapychający się kolektor wlotowy- jak w większości doładowanych diesli. Silnik bardzo fajny, a w wersji Y20DTH nawet daje poczucie ciągu.

1 rok temu napisz odpowiedź

15
 
1
~Paweł~Paweł

Do ~artur: Najleprzy silnik w vectrze c to fiatowski 1.9CDTI.

1 rok temu napisz odpowiedź

22
 
2
~artur~artur

chce kupic opel vectra c 2002-2003.moze ktos mi doradzic jaki jest najlepszy silnik

1 rok temu napisz odpowiedź

1
 
1
~Mikołaj~Mikołaj

Silnik ,tj.oczywiście 1.9 diesel,a nie jak napisałem 1.8

1 rok temu napisz odpowiedź

7
 
3
~Mikołaj~Mikołaj

...Właśnie kupiłem VC 1.8 CDTI(120 KM) 8V z 2008r.i zastanawiam się co będzie dalej,bo idealna nie jest po zakupie,tzn. filtry,oleje wiadomo trzeba Wymienić,ale i Układ Wydechowy"obrdzewiały"i nie wiadomo ile wytrzyma(?),tarcze jeszcze na 1,lub 2 lata(?).GABARYT tego auta podoba nam się bardzo,przebieg 117 tyś.km...Zobaczymy.Napiszę po kilkunastu-kilkudziesięciu tyś.km.jak się sprawuje.Narazie ją podziwiamy,bo jest OGROMNA,POJEMNA I WIELE CZYNNIKÓW NA +.

1 rok temu napisz odpowiedź

5
 
1
~olek~olek

Mam problem z uruchomieniem silnika

1 rok temu napisz odpowiedź

6
 
14
~marek~marek

co sadzicie o silniku 3.0 cdtimarek

1 rok temu napisz odpowiedź

8
 
1
~dziarson~dziarson

Masakra 370 tys benzyna 1,8 w 2011 90 tys km po wioskach i róznych dziurach a przeglad zrobiony tydzien temu bez problemów = nie zniszczalne zawiesznie

2 lata temu napisz odpowiedź

9
 
3
~sd~sd

Mam pytanie. Jak można w ogóle robić "test" kombi i zrobić bezsensowne zbliżenie nawigacji, a nie zrobić nawet zdjęcia bagażnika (nie wspomnę już o zdjęciu po złożeniu kanapy)! Nie jest to pierwsza tego typu wpadka na tym portalu. Mam propozycję, żeby każdy się zaczął przykładać do swojej roboty, to może coś się polepszy. Pozdrawiam fanów motoryzacji

2 lata temu napisz odpowiedź

5
 
0
~zlosnik~zlosnik

wielka kobyła fajne auto

2 lata temu napisz odpowiedź

3
 
0
~plus~plus

mam Vvagon 2.2 z końca 2007, podwójna opcja OPCline, przebieg 78 tys. i choć koledzy nagabują chyba bym musiał z koniem na łeb się zamienić by sprzedać. Większego auta na rynku próżno szukać. Nic się nie dział i nie dzieje - odpukać, wygodnie, dobre, przyjazne - czego chcieć więcej - chyba jeszcze dłuuuugo będzie mi służyła

2 lata temu napisz odpowiedź

0
 
0
~olek~olek

Autor tego artykuły podejrzany :D. Może pisał o VB?

2 lata temu napisz odpowiedź

5
 
0
~all~all

jaka awaryjność...mam vectrę 2.0 DTI 2002r i jak na razie super, mam przelatane 250 tysi i wymieniam tylko ole,j filtry i klocki, wnętrze przestronne super rodzinny samochód

2 lata temu napisz odpowiedź

3
 
0
~mk~mk

z tym ze to najbardziej awaryjny model klasy d to ostro pojechali, na palcach 2rak mozna wskazac modele bardziej lub porownywalnie awaryjne. a co ciekawe VC 2,2 benz w tescie dlugodyst autoswiata jest w pierwszej 5tce bodajrze z wynikiem -5,
moja 1,8gts ma 215tys i w zasadzie trzeba rzec bezawaryjna

2 lata temu napisz odpowiedź

2
 
0
~Krzyś~Krzyś

Viki C to wspaniałe rodzinne auto. Moją jeżdżę już 4 lata i nic się nie dzieje mam dieselka CDTI 120 koni i przebieg prawie 250 000. Następny też będzie Opel. Polecam Vectrę C

2 lata temu napisz odpowiedź

2
 
1
~rad~rad

Clarkson nigdy się nie wypowada rewelacyjnie o samochodach, które najczęściej pojawiają się na drogach. Jesli auto nie ma zacięcia sportowego to na 90% je objedzie w recenzji.

Druga sprawa to miałem Combo, jedną Astrę i teraz kolejną. Praktycznie nic mi się nie działo z tymi samochodami. Cokolwiek trzeba było wymienić to po bajecznie niskich kosztach. Części są super tanie. W tym roku będę kupował właśnie Viki C w benzynie. Celuję w wersję po lifcie.

Artykuł fajny chociaż wydaje mi się, że autor nie jest fanem Opla

2 lata temu napisz odpowiedź

2
 
0
~Pioto~Pioto

Do V-Power: nie wiem, nie miałem. Może tak, ale dla mnie jest ładniejsza niż C. Zresztą, do cholery, tylko o wyglądzie mówiłem i to zewnętrznym!

2 lata temu napisz odpowiedź

0
 
3
~V-Power~V-Power

Do Pioto: Przecież Vectra B to istna padaka

2 lata temu napisz odpowiedź

0
 
3
~Pioto~Pioto

Do wer1207: Mi też bardziej podobała się Vectra B. Ale tylko z wyglądu zewnętrznego.

2 lata temu napisz odpowiedź

1
 
1
~Pioto~Pioto

Do ~fifarafa: Dowód na co? Że jeździł wieloma autami, czy że w sposób ekstremalny, czy że dobrze się wypowiadał o Vectrze, czy że w artykule skarżą się na podsterowność?

2 lata temu napisz odpowiedź

0
 
3
~wer1207~wer1207

Mi podobał się bardziej wcześniejsza vectra.

2 lata temu napisz odpowiedź

0
 
0
~fifarafa~fifarafa

Do ~Pioto: podaj dowód

2 lata temu napisz odpowiedź

3
 
0
~włocławek_daro~włocławek_daro

super autko kiedyś takie kupie !

2 lata temu napisz odpowiedź

0
 
0
~Pioto~Pioto

Do ~fifarafa: Ja się zgadzam z opinią, że skoro on jeździł bardzo wieloma autami i to w sposób często ekstremalny, na granicy przyczepności to akurat o tej materii może coś powiedzieć. Poza tym o tym samochodzie się dobrze wypowiadał. Że prowadzi show to racja i że jest zarozumiały też, ale ma duże doświadczenie w jeżdżeniu torowym. O awaryjności i kosztach raczej nic nie powie, ale o prowadzeniu samochodu owszem.
Zresztą w powyższym artykule też krytykują Vectrę za podsterowność.

2 lata temu napisz odpowiedź

0
 
0
~V-Power~V-Power

Do ~mirek1975: Chyba miałeś na myśli Passata B6

2 lata temu napisz odpowiedź

2
 
1
~mirek1975~mirek1975

szwagier miał passata b5 oczywiście 2,0 tdi król lawet ciągle miał problemy z tą furmanką! sprzedał to i kupił opla vectra c i zachwala w niebiosa

2 lata temu napisz odpowiedź

2
 
1
~Janek~Janek

Mam Vectre od nowości (2005) z silnikiem diesla i jestem bardzo zadowolony. Nigdy mnie nie zawiodła a przebieg ma już 250 000 Polecam ten wóz !

2 lata temu napisz odpowiedź

2
 
0
~Nihlus~Nihlus

Do kolaz3: w takim razie nie pozostaje nic innego jak pogratulować udanego zakupu i życzyć aby kolejne auto było równie bezawaryjne

2 lata temu napisz odpowiedź

0
 
0
~kolaz3~kolaz3

Do Nihlus: ok rozumiem skrzynia, ale te wszystkie podzespoły elektroniczne silnik w moim oplu miał tylko 4 czujniki ( ztego co pamiętam ) i qrwa wszystkie wymieniałem po kilka razy.
W tym samochodzie jest ich ok 20-stu i działają bez zastrzeżeń,
od tylu lat w oplu musiał bym już zmienić ze dwa razy przepływomież i kilka innych podzespołów
pozdrawiam

2 lata temu napisz odpowiedź

0
 
0
~fifarafa~fifarafa

No to ja od siebie pare lat temu co prawda vectra 1wszej gen. połamał mi sie wahacz ale była jazda w każdym słowa znaczeniu

2 lata temu napisz odpowiedź

0
 
0
~Nihlus~Nihlus

Do kolaz3: przecież tak jest w każdym aucie. Trzeba kupować dobrze, zadbane egzemplarze, sprawdzić je dokładnie a nie kupować "bo ładnie wygląda na zdjęciach". Ja mam 13 letnią Astrę II i od ponad 2 lat jak ją mam to odpukać tylko wymieniałem filtry i oleje.

2 lata temu napisz odpowiedź

2
 
5
~kolaz3~kolaz3

Witam
Znawcą może i nie jestem ale trochę już samochodów przerobiłem i na temat Opla mogę się wypowiedzieć w samochodach tych marek wiecznie się coś psuje miałem Opla vectrę b.
Około pół roku po sprowadzeniu z Niemiec walnęła skrzynia biegów, czujnik położenia wału dwa razy ,przepływomierz trzy razy, egr , na desce rozdzielczej wiecznie palił się czek miałem już dość tego samochodu.
Chciałem kupić Opla vectrę C kolega miał taką 2,2 L DTI ,to samo wiecznie coś, kupiłem Passata b6 2.0 TDI 140 KM już dwa lata nim latam i NIC SIĘ NIE DZIEJE , w tej chwili mam przelatane 240 tyś .
Pozdrawiam

2 lata temu napisz odpowiedź

0
 
0
~Nihlus~Nihlus

Do ~fifarafa: masz rację, w ogóle programy tvn turbo to porażka, zwłaszcza program który prowadzi Prokop... No ale nie o tym chciałem napisać Kiedy będę miał tyle pieniędzy że będzie mnie stać na auto które testował Clarkson to chętnie obejrzę ten odcinek TG. Jednak do tego czasu, trzeba traktować ten program jako show (tak jak mówisz). A czy jest ono badziewiaste... No cóż, wolę obejrzeć to niż nasze wspomniane TVN Turbo

2 lata temu napisz odpowiedź

0
 
0
~fifarafa~fifarafa

Do Nihlus: Ale co mnie obchodzi co on prowadzi może nawet prowadzić rakietą, rzecz w tym że każdy dziennikarz ma swoje zdanie, ja na to nie patrze mam swoje zdanie i żaden dziennikarz mnie do niczego by nie przekonał do puki do póty bym się nie przejechał, oglądam programy moto na tvn turbo min. zakup kontrolowany z udziałem kornackiego czasami gada takie głupoty bardzo słabe przygotowanie chwali coś co jest awaryjne dziwie się że on jeszcze prowadzi ten program, Clarkson to dwulicowy bufon wyjeżdża z krytyką np. bmw, volvo,itd. a następnym programie je zachwala

2 lata temu napisz odpowiedź

0
 
0
~Nihlus~Nihlus

Do ~FIFARAFA: jeśli Cię uraziłem, to wybacz. Nie to miałem na myśli. A jeśli już podejmujesz temat Clarcksona, to owszem, jakimś super znawcą nie jest (w końcu to dziennikarz) ale nie zapominajmy że prowadził o wiele więcej aut niż Ty czy ja, i to nie tylko "zwykłe" marki jak BMW czy Aston Martin, ale też egzotyki, o których my możemy tylko pomarzyć

2 lata temu napisz odpowiedź

0
 
0
~mucko1~mucko1

Jakoś ten model nigdy mi nie przypadł do gustu, choć lubię tą markę. Te poprzednie wyglądały dużo ciekawiej. O niezawodności nic nie piszę, bo to powinni robić Ci, co nimi jeżdżą, lub jeździli.

2 lata temu napisz odpowiedź

0
 
0
~zxc~zxc

Do michal-q: Limuzyna to również popularna nazwa typu nadwozia sedan i samochodów od klasy średniej w górę...

2 lata temu napisz odpowiedź

1
 
0
~michal-q~michal-q

to tak jak ja bym nazwał swoją lagunę limuzyną
ehh, w czasach minimalizacji dziwne rzeczy się dzieją, za kilka lat może corsę, punto i inne małe samochody też będą nazywać limuzyny klasy nizszej

2 lata temu napisz odpowiedź

0
 
1
~michal-q~michal-q

Do ~zxc: no to klasa średnia a nie limuzyna, bo przepraszam ale vectrze do limuzyny typu s classe czy 7er duuuuużo brakuje

2 lata temu napisz odpowiedź

0
 
1
~FIFARAFA~FIFARAFA

Do Nihlus: NIE KOPIOWAŁEM A CO DO OPLA NI MAM NIC, PODOBA MI SIĘ TEN OPELEK ZWŁASZCZA W KOMBI.CHODZI OTO ŻE TEN CO O NIM TAK SIĘ MÓWI Clarkson JEST TRAKTOWANY JAK JAKIŚ NIE ZWYKŁY ZNAWCA AUT KTÓRY PROWADZI ZWYCZAJNE BADZIEWIASTE SHOW

2 lata temu napisz odpowiedź

0
 
0
~Nihlus~Nihlus

Fifarafa mogłeś się chociaż postarać i przepisać ich nazwiska a nie zrobić kopiuj-wklej z wikipedii.
Pioto, May robił test Insigni OPC (a raczej Vauxhalla VXR) i bardzo pozytywnie się o niej wypowiadał
A ode mnie powiem tyle: kocham Ople, ale nie polecam tej Viki Nie że jest zła, ale uważam że w tej cenie można znaleźć lepsze auto. No chyba że mamy egzemplarz sprawdzony, od rodziny np.

2 lata temu napisz odpowiedź