Zgłoś sugestię Żarówka
Kliknij aby zamknąć

Niecodzienna moc na co dzień

Opel Vectra - Publikacje i artykuły motoryzacyjne

Opel
Vectra
Na skróty:
lista generacji Opel Vectra

Testy aut używanych - Opel Vectra

Może sprawiać problemy - Opel Vectra C (2002-2008)

30-01-2012, autor Łukasz Szewczyk
Dla zainteresowanych zakupem Vectry trzeciej generacji mamy dobre wieści. Na rynku wtórnym nie brakuje ciekawych samochodów, a ich ceny nie należą do wyśrubowanych. Szczególnie atrakcyjna jest wersja kombi, która dysponuje przestronnym wnętrzem i przepastnym bagażnikiem. Niestety są też gorsze wieści. Flagowy Opel lubi się psuć...

Produkcja Vectry trzeciej generacji rozpoczęła się w 2002 roku. Sedan, a później liftback (Vectra GTS), kombi (Vectra Caravan) i hatchback (Signum) z dobrym skutkiem zabiegały o względy klientów. Limuzyna Opla sprzedawała się przyzwoicie także w polskich salonach. Wiele samochodów trafiło do firmowych flot. Pokonywały w nich duże odległości oraz bywały ostro eksploatowane, jednak regularna obsługa serwisowa sprawia, że poleasingowe auta również zasługują na zainteresowanie, o ile ich historia jest udokumentowana.

W chwili debiutu Vectry C dni flagowej Omegi były już policzone. Produkcja tylnonapędowej limuzyny ustała w 2003 roku. Na dobrą sprawę klienci Opla nie odczuli jednak braku Omegi. Odpowiednio dobrane gabaryty, duży rozstaw osi oraz przestronne wnętrza pozwoliły Vectrze C na wypełnienie luki w ofercie. Bagażniki sedana i liftbacka mieszczą po 500 litrów. Kombi jest lepsze o 30 litrów, a po złożeniu tylnych siedzeń jest w stanie przyjąć imponujące 1850 litrów. Możliwości przewozowe dodatkowo zwiększa brak wystających nadkoli.

Linie nadwozia Vectry C są specyficzne. Masywne sylwetki i pozbawiony wyrazu pas przedni nie zbierały najwyższych not. Stosunkowo szybko, bo już w 2005 roku, Vectra została zmodernizowana. Zmiany ograniczyły się głównie do przednich świateł i grilla, które upodobniono do stosowanych w Astrze H.

Kabinę pasażerską zdominowały proste kształty. Brak designerskiego polotu jednym przypadnie do gustu, innym nie. Kierowcy dosyć jednoznacznie oceniają natomiast konsolę środkową – panel przeładowany przyciskami oraz pokrętłami mógłby być mniej skomplikowany. Na tle konkurentów doskonale wypada natomiast wyposażenie. ABS, sześć poduszek powietrznych, elektrycznie sterowane szyby z przodu oraz klimatyzację znajdziemy w każdym egzemplarzu. Wiele ciekawych pozycji znalazło się na liście opcji. Wśród nich: nawigacja, elektrycznie otwierana klapa bagażnika wersji kombi, dodatkowy radioodbiornik dla pasażerów tylnej kanapy, zawieszenie z elektronicznie regulowaną charakterystyką pracy, ergonomiczne fotele Recaro oraz pakiety ospojlerowania OPC Line.

Przestronne wnętrze, niezbyt sztywne zawieszenia i dobre wyciszenie czynią z Vectry idealnego kompana dalekich podróży. Nie bez znaczenia jest też duży rozstaw osi, który sprawia, że samochód ze stoickim spokojem reaguje na zmiany obciążenia oraz poprzeczne nierówności. Kto ceni komfort - będzie zadowolony. Vectra nie usatysfakcjonuje jednak kierowców ze sportową żyłką. Do precyzji i przewidywalności prowadzenia znanej z BMW serii 3, Audi A4 oraz Forda Mondeo sporo brakuje. Układ kierowniczy jest mocno wspomagany, a zawieszenia nie należą do sztywnych. Nawet najmocniejsze Vectry zaskakują nieprzyjemną podsterownością – na niewiele zdały się niskoprofilowe opony oraz utwardzone zawieszenia.

Raporty spalania Opel Vectra C - sprawdź, ile wydasz na stacjach paliw

Dla Vectry C przygotowano ogromną liczbę silników. Były nimi benzynowe 1.6 (100 i 105 KM), 1.8 (122 i 140 KM), 2.0T (175 KM), 2.2 (147 i 155 KM), 2.8T V6 (230, 250, 255 i 280 KM) i 3.2 V6 (211 KM) oraz wysokoprężne 1.9 CDTI (100, 120 i 150 KM), 2.0 DTI (100 KM), 2.2 DTI (125 KM), 3.0 V6 CDTI (177 i 184 KM). Aby uniknąć rozczarowania na drodze warto zrezygnować z podstawowych jednostek o mocy 100 KM. Z kolei osobom, które nie lubią przykrych niespodzianek w serwisach oraz na stacjach paliw nie polecamy motorów V6, które lubią „wypić”, a z racji skomplikowanych konstrukcji są trudne w serwisowaniu.

Jeżeli bezproblemowe podróżowanie stanowi priorytet, zakup Vectry C powinien zostać dobrze przemyślany. Według ADAC to… najbardziej kapryśny samochód klasy średniej. Lista regularnie stwierdzanych usterek jest naprawdę długa. Co gorsza, producent uporał się z nimi dopiero w ostatnich latach produkcji modelu. W Vectrach wytwarzanych do 2005 roku częste są usterki sterującej pracą silnika. Rok później rozwiązano problemy z pompą paliwa w silnikach benzynowych oraz zaworami recyrkulacji spalin, wtryskiwaczami, turbosprężarkami i wężami doprowadzającymi powietrze w silnikach wysokoprężnych. Kolejny spadek usterek ADAC odnotował w Vectrach z 2007 roku – producentowi udało się ograniczyć awaryjność alternatorów, zaworów sterujących ciśnieniem w układzie wtryskowym oraz filtrów cząstek stałych w dieslach.

Autorentgen - na co skarżą się posiadacze Opla Vectry C

Nienajlepsze zdanie na temat niemieckiej limuzyny ma również TUV. W zeszłorocznym zestawieniu czteroletnie Vectry zajęły wysokie, 24. miejsce w stawce 132 modeli, wyprzedzając m.in. Forda Mondeo, Audi A4 i BMW serii 3. W tym samym raporcie 4- i 5-letnie Vectry były notowane jako 83/120, natomiast 6- i 7-letnie zajęły 52. miejsce wśród 98 modeli. Podobny trend można zauważyć w opracowaniach ADAC - samochody z pierwszych lat są bardzo awaryjne, a wyraźna poprawa następuje po 2005 roku. Poszukując Vectry C warto brać więc przede wszystkim pod uwagę samochody po faceliftingu.

Wszechobecna elektronika bywa przyczyną różnorodnych problemów. Ze względu na obecność magistrali CAN naprawy elektroniki bywają kosztowne. W polskich realiach często stwierdzane są uszkodzenia wielowahaczowego zawieszenia (łączniki stabilizatorów, gumowe tuleje oraz tylne amortyzatory). Uszkodzenia nie zawsze są sygnalizowane przez stuki docierające z podwozia. Czasami pierwszym objawem są nierówno zużyte opony. W celu uniknięcia dodatkowych kosztów kierowcy zalecają regularne kontrole stanu zawieszenia.

Użytkownicy samochodu niemal jednogłośnie odradzają zakup Vectry z wysokoprężnymi motorami DTI, których użytkowanie utrudniają awarie kół pasowych, pomp wtryskowych oraz nieszczelności w układzie paliwowym, a także wycieki oleju. Ostrożność warto wzmóc w przypadku stwierdzenia jakichkolwiek niepokojących odgłosów z komory silnika oraz problemów z odpalaniem.

Opel Vectra C to jedna z najpopularniejszych limuzyn klasy średniej. Na przestronność wnętrza sedana i liftbacka narzekać nie można. Za sprawą powiększonego rozstawu osi naprawdę wielkie są kabiny hatchbacka (Opel Signum) oraz kombi. To ostatnie dysponuje także jednym z największych bagażników w segmencie. Vectra nie uchodzi za przykład trwałości, jednak dzięki łatwo dostępnym częściom koszty napraw pozostają na rozsądnym poziomie. Procentuje techniczne pokrewieństwo z Cadillakiem BLS, Fiatem Cromą, Saabem 9-3 oraz brytyjskim Vauxhallem Vectra.

Polecane silniki

Benzynowy 2.2: Opel Vectra C waży blisko 1,4 tony. Podstawowe silniki 1.6 i 1.8 muszą się więc nieźle napracować, by zapewnić jakąkolwiek dynamikę. Znacznie mocniejsza jednostka o pojemności 2.2 litra jest mniej obciążona, co sprawia, że osiągi są lepsze przy niemal identycznym zapotrzebowaniu na paliwo. Sprawdzony i popularny silnik Opla nie sprawia przykrych niespodzianek. Wolnossąca konstrukcja jest także ciekawą alternatywą dla doładowanego silnika 2.0 o mocy 175 KM – dysproporcja osiągów nie jest kolosalna, ale oszczędności paliwowe pozostają wyraźne.

Wysokoprężny 1.9 CDTI: Turbodiesel z Common Railem został opracowany przez Fiat-GM Powertrain i trafił pod maski licznych modeli różnych marek. W przypadku Vectry za optymalną wersję silnika 1.9 CDTI można uznać 120-konną. Zapewnia dobre osiągi i uchodzi za mniej problematyczną od bardziej wysilonej odmiany o mocy 150 KM.

Zalety:
+ Przestronne wnętrze i duże bagażniki
+ Szeroka i zróżnicowana paleta jednostek napędowych
+ Duża podaż na rynku wtórnym – także aut z polskich salonów

Wady:
- Problemy z trwałością wielu podzespołów
- Przeciętne właściwości jezdne
- Znaczna utrata wartości

Ceny wybranych części zamiennych - zamienników:
Wahacz (przód): 240-450 zł
Tarcze i klocki (przód): 200-500 zł
Sprzęgło (komplet): 220-800 zł

Przykładowe ceny ofertowe:
2.2 16V, 2003 r., 111000 km, 17 tys. zł
1.9 CDTI, 2006 r., 124000 km, 25 tys. zł
1.6, 2007 r., 95000 km, 30 tys. zł
2.8 OPC, 2006 r., 164000 km, 39 tys. zł

Autorem zdjęć jest Andrew_eop, użytkownik Opla Vectry

Opel Vectra C Kombi - galeria

Komentarze kierowców (61 komentarzy)
~xxx
4
|
0

vectra c 1.9 cdti czy toyota avensis d4d druga wersja?

27.04.2014 22:44:06 | napisz odpowiedź
~rajdowiec
2
|
1

Do ~tropher .: człowieku jak nie wiesz o czym mówisz to nie wypisuj bzdur,passat B5 FL 2.0 TDI mówi ci to coś ciemniaku

29.03.2014 14:18:07 | napisz odpowiedź
~tropher .
2
|
7

Do ~mirek1975: Passat b5 nigdy nie miał silnika 2.0tdi,tylko 1.9tdi .

01.01.2014 12:55:19 | napisz odpowiedź
~Sławek
17
|
0

co powiecie o Vectra 2002 rok 2.2 silnik disel

23.06.2013 21:48:39 | napisz odpowiedź
~piochur
5
|
4

kupiłem opla vectre 1,9 CDTI 2005r imam następujący problem,na wyświetlaczu nie ma czwartej ikony(samochodu),co za tym idzie :nie pokazuje mi jakie auto ma spalanie itp....co muszę w tym przypadku zrobić aby to uaktywnić

29.05.2013 10:12:29 | napisz odpowiedź
~piotr
3
|
4

posiadam opla vectre 1,9 CDTI i mam problem z komputerem pokładowym nie pokazuje mi czwartej ikony(samochód),a co za tym idzie to:brak informacji o spalaniu itp.....

29.05.2013 09:55:01 | napisz odpowiedź
~promocja
2
|
1

Do ~pemek: to do mechanika! na forum przeważnie będą wróżbici

11.05.2013 20:36:46 | napisz odpowiedź
~pemek
16
|
4

witam mam problem z vectra c z 2006r silnik traci moc

04.04.2013 20:00:20 | napisz odpowiedź
~heweliusz
35
|
14

witam, chce kupić vectre c 2002r 1.8 w benzynie, co wy na to?

27.02.2013 12:12:21 | napisz odpowiedź
~daro
3
|
0

Nie wiem co autor ma na myśli z tymi kołami pasowymi w 2.0 dti, mam VB z tym silnikiem i jakoś jedyny problem owszem ale może spotkać z głównym kołem tzw. dwumasowym, po ponad 200tys może się rozwulkanizować. Wymiana nieskomplikowana, koło zamiennik bd jakości 250zł. Problemowy może być układ podciśnienia, egr, zapychający się kolektor wlotowy- jak w większości doładowanych diesli. Silnik bardzo fajny, a w wersji Y20DTH nawet daje poczucie ciągu.

17.02.2013 16:50:28 | napisz odpowiedź
~Paweł
15
|
1

Do ~artur: Najleprzy silnik w vectrze c to fiatowski 1.9CDTI.

14.02.2013 09:42:10 | napisz odpowiedź
~artur
25
|
2

chce kupic opel vectra c 2002-2003.moze ktos mi doradzic jaki jest najlepszy silnik

02.02.2013 21:48:28 | napisz odpowiedź
~Mikołaj
1
|
1

Silnik ,tj.oczywiście 1.9 diesel,a nie jak napisałem 1.8 :)

01.02.2013 18:42:13 | napisz odpowiedź
~Mikołaj
7
|
3

...Właśnie kupiłem VC 1.8 CDTI(120 KM) 8V z 2008r.i zastanawiam się co będzie dalej,bo idealna nie jest po zakupie,tzn. filtry,oleje wiadomo trzeba Wymienić,ale i Układ Wydechowy"obrdzewiały"i nie wiadomo ile wytrzyma(?),tarcze jeszcze na 1,lub 2 lata(?).GABARYT tego auta podoba nam się bardzo,przebieg 117 tyś.km...Zobaczymy.Napiszę po kilkunastu-kilkudziesięciu tyś.km.jak się sprawuje.Narazie ją podziwiamy,bo jest OGROMNA,POJEMNA I WIELE CZYNNIKÓW NA +.

01.02.2013 18:40:19 | napisz odpowiedź
~olek
6
|
2

Mam problem z uruchomieniem silnika

24.01.2013 22:34:54 | napisz odpowiedź
~marek
6
|
14

co sadzicie o silniku 3.0 cdtimarek

17.10.2012 12:35:33 | napisz odpowiedź
~dziarson
8
|
1

Masakra 370 tys benzyna 1,8 w 2011 90 tys km po wioskach i róznych dziurach a przeglad zrobiony tydzien temu bez problemów = nie zniszczalne zawiesznie

16.06.2012 17:31:47 | napisz odpowiedź
~sd
9
|
3

Mam pytanie. Jak można w ogóle robić "test" kombi i zrobić bezsensowne zbliżenie nawigacji, a nie zrobić nawet zdjęcia bagażnika (nie wspomnę już o zdjęciu po złożeniu kanapy)! Nie jest to pierwsza tego typu wpadka na tym portalu. Mam propozycję, żeby każdy się zaczął przykładać do swojej roboty, to może coś się polepszy. Pozdrawiam fanów motoryzacji :)

22.05.2012 10:15:26 | napisz odpowiedź
~zlosnik
5
|
0

wielka kobyła:) fajne auto

23.04.2012 20:15:55 | napisz odpowiedź
~plus
3
|
0

mam Vvagon 2.2 z końca 2007, podwójna opcja OPCline, przebieg 78 tys. i choć koledzy nagabują chyba bym musiał z koniem na łeb się zamienić by sprzedać. Większego auta na rynku próżno szukać. Nic się nie dział i nie dzieje - odpukać, wygodnie, dobre, przyjazne - czego chcieć więcej - chyba jeszcze dłuuuugo będzie mi służyła

15.04.2012 22:47:12 | napisz odpowiedź
~olek
0
|
0

Autor tego artykuły podejrzany :D. Może pisał o VB?

25.03.2012 13:00:59 | napisz odpowiedź
~all
5
|
0

jaka awaryjność...mam vectrę 2.0 DTI 2002r i jak na razie super, mam przelatane 250 tysi i wymieniam tylko ole,j filtry i klocki, wnętrze przestronne super rodzinny samochód

19.03.2012 19:19:43 | napisz odpowiedź
~mk
3
|
0

z tym ze to najbardziej awaryjny model klasy d to ostro pojechali, na palcach 2rak mozna wskazac modele bardziej lub porownywalnie awaryjne. a co ciekawe VC 2,2 benz w tescie dlugodyst autoswiata jest w pierwszej 5tce bodajrze z wynikiem -5,
moja 1,8gts ma 215tys i w zasadzie trzeba rzec bezawaryjna

03.03.2012 00:32:49 | napisz odpowiedź
~Krzyś
2
|
0

Viki C to wspaniałe rodzinne auto. Moją jeżdżę już 4 lata i nic się nie dzieje mam dieselka CDTI 120 koni i przebieg prawie 250 000. Następny też będzie Opel. Polecam Vectrę C

13.02.2012 10:59:52 | napisz odpowiedź
~rad
2
|
1

Clarkson nigdy się nie wypowada rewelacyjnie o samochodach, które najczęściej pojawiają się na drogach. Jesli auto nie ma zacięcia sportowego to na 90% je objedzie w recenzji.

Druga sprawa to miałem Combo, jedną Astrę i teraz kolejną. Praktycznie nic mi się nie działo z tymi samochodami. Cokolwiek trzeba było wymienić to po bajecznie niskich kosztach. Części są super tanie. W tym roku będę kupował właśnie Viki C w benzynie. Celuję w wersję po lifcie.

Artykuł fajny chociaż wydaje mi się, że autor nie jest fanem Opla :)

10.02.2012 15:28:35 | napisz odpowiedź
~Pioto
0
|
3

Do wer1207: Mi też bardziej podobała się Vectra B. Ale tylko z wyglądu zewnętrznego.

31.01.2012 16:27:09 | napisz odpowiedź
~wer1207
0
|
3

Mi podobał się bardziej wcześniejsza vectra.

31.01.2012 16:15:32 | napisz odpowiedź
~V-Power
0
|
3

Do Pioto: Przecież Vectra B to istna padaka [los]

31.01.2012 19:23:24 napisz odpowiedź
~Pioto
2
|
0

Do V-Power: nie wiem, nie miałem. Może tak, ale dla mnie jest ładniejsza niż C. Zresztą, do cholery, tylko o wyglądzie mówiłem i to zewnętrznym!

31.01.2012 21:00:29 napisz odpowiedź
~włocławek_daro
3
|
0

super autko kiedyś takie kupie !

30.01.2012 20:45:54 | napisz odpowiedź
~V-Power
0
|
0

Do ~mirek1975: Chyba miałeś na myśli Passata B6 [los]

30.01.2012 18:41:39 | napisz odpowiedź
~mirek1975
3
|
1

szwagier miał passata b5 oczywiście 2,0 tdi król lawet ciągle miał problemy z tą furmanką! sprzedał to i kupił opla vectra c i zachwala w niebiosa

30.01.2012 18:35:45 | napisz odpowiedź
~Janek
2
|
1

Mam Vectre od nowości (2005) z silnikiem diesla i jestem bardzo zadowolony. Nigdy mnie nie zawiodła a przebieg ma już 250 000 Polecam ten wóz !

30.01.2012 18:32:19 | napisz odpowiedź
~fifarafa
0
|
0

No to ja od siebie pare lat temu co prawda vectra 1wszej gen. połamał mi sie wahacz :-)) ale była jazda w każdym słowa znaczeniu

30.01.2012 17:45:35 | napisz odpowiedź
~Nihlus
0
|
0

Do kolaz3: przecież tak jest w każdym aucie. Trzeba kupować dobrze, zadbane egzemplarze, sprawdzić je dokładnie a nie kupować "bo ładnie wygląda na zdjęciach". Ja mam 13 letnią Astrę II i od ponad 2 lat jak ją mam to odpukać tylko wymieniałem filtry i oleje.

30.01.2012 17:01:10 | napisz odpowiedź
~kolaz3
2
|
5

Witam
Znawcą może i nie jestem ale trochę już samochodów przerobiłem i na temat Opla mogę się wypowiedzieć w samochodach tych marek wiecznie się coś psuje miałem Opla vectrę b.
Około pół roku po sprowadzeniu z Niemiec walnęła skrzynia biegów, czujnik położenia wału dwa razy ,przepływomierz trzy razy, egr , na desce rozdzielczej wiecznie palił się czek miałem już dość tego samochodu.
Chciałem kupić Opla vectrę C kolega miał taką 2,2 L DTI ,to samo wiecznie coś, kupiłem Passata b6 2.0 TDI 140 KM już dwa lata nim latam i NIC SIĘ NIE DZIEJE , w tej chwili mam przelatane 240 tyś .
Pozdrawiam

30.01.2012 16:39:35 | napisz odpowiedź
~kolaz3
0
|
0

Do Nihlus: ok rozumiem skrzynia, ale te wszystkie podzespoły elektroniczne silnik w moim oplu miał tylko 4 czujniki ( ztego co pamiętam ) i qrwa wszystkie wymieniałem po kilka razy.
W tym samochodzie jest ich ok 20-stu i działają bez zastrzeżeń,
od tylu lat w oplu musiał bym już zmienić ze dwa razy przepływomież i kilka innych podzespołów
pozdrawiam

30.01.2012 18:05:26 napisz odpowiedź
~Nihlus
2
|
0

Do kolaz3: w takim razie nie pozostaje nic innego jak pogratulować udanego zakupu i życzyć aby kolejne auto było równie bezawaryjne :)

30.01.2012 18:30:00 napisz odpowiedź
~mucko1
0
|
0

Jakoś ten model nigdy mi nie przypadł do gustu, choć lubię tą markę. Te poprzednie wyglądały dużo ciekawiej. O niezawodności nic nie piszę, bo to powinni robić Ci, co nimi jeżdżą, lub jeździli. :))

30.01.2012 14:28:01 | napisz odpowiedź
~michal-q
1
|
0

to tak jak ja bym nazwał swoją lagunę limuzyną :)
ehh, w czasach minimalizacji dziwne rzeczy się dzieją, za kilka lat może corsę, punto i inne małe samochody też będą nazywać limuzyny klasy nizszej :)

30.01.2012 13:25:30 | napisz odpowiedź
~FIFARAFA
0
|
1

Do Nihlus: NIE KOPIOWAŁEM A CO DO OPLA NI MAM NIC, PODOBA MI SIĘ TEN OPELEK ZWŁASZCZA W KOMBI.CHODZI OTO ŻE TEN CO O NIM TAK SIĘ MÓWI Clarkson JEST TRAKTOWANY JAK JAKIŚ NIE ZWYKŁY ZNAWCA AUT KTÓRY PROWADZI ZWYCZAJNE BADZIEWIASTE SHOW

30.01.2012 13:04:05 | napisz odpowiedź
~Nihlus
0
|
0

Fifarafa mogłeś się chociaż postarać i przepisać ich nazwiska a nie zrobić kopiuj-wklej z wikipedii.
Pioto, May robił test Insigni OPC (a raczej Vauxhalla VXR) i bardzo pozytywnie się o niej wypowiadał ;)
A ode mnie powiem tyle: kocham Ople, ale nie polecam tej Viki :) Nie że jest zła, ale uważam że w tej cenie można znaleźć lepsze auto. No chyba że mamy egzemplarz sprawdzony, od rodziny np.

30.01.2012 12:47:44 | napisz odpowiedź
~Nihlus
0
|
0

Do ~FIFARAFA: jeśli Cię uraziłem, to wybacz. Nie to miałem na myśli. A jeśli już podejmujesz temat Clarcksona, to owszem, jakimś super znawcą nie jest (w końcu to dziennikarz) ale nie zapominajmy że prowadził o wiele więcej aut niż Ty czy ja, i to nie tylko "zwykłe" marki jak BMW czy Aston Martin, ale też egzotyki, o których my możemy tylko pomarzyć :)

30.01.2012 15:44:56 napisz odpowiedź
~fifarafa
0
|
0

Do Nihlus: Ale co mnie obchodzi co on prowadzi może nawet prowadzić rakietą, rzecz w tym że każdy dziennikarz ma swoje zdanie, ja na to nie patrze mam swoje zdanie i żaden dziennikarz mnie do niczego by nie przekonał do puki do póty bym się nie przejechał, oglądam programy moto na tvn turbo min. zakup kontrolowany z udziałem kornackiego czasami gada takie głupoty bardzo słabe przygotowanie chwali coś co jest awaryjne dziwie się że on jeszcze prowadzi ten program, Clarkson to dwulicowy bufon wyjeżdża z krytyką np. bmw, volvo,itd. a następnym programie je zachwala

30.01.2012 16:15:45 napisz odpowiedź
~Nihlus
1
|
0

Do ~fifarafa: masz rację, w ogóle programy tvn turbo to porażka, zwłaszcza program który prowadzi Prokop... No ale nie o tym chciałem napisać :) Kiedy będę miał tyle pieniędzy że będzie mnie stać na auto które testował Clarkson to chętnie obejrzę ten odcinek TG. Jednak do tego czasu, trzeba traktować ten program jako show (tak jak mówisz). A czy jest ono badziewiaste... No cóż, wolę obejrzeć to niż nasze wspomniane TVN Turbo :)

30.01.2012 16:19:32 napisz odpowiedź
~Pioto
0
|
0

Do ~fifarafa: Ja się zgadzam z opinią, że skoro on jeździł bardzo wieloma autami i to w sposób często ekstremalny, na granicy przyczepności to akurat o tej materii może coś powiedzieć. Poza tym o tym samochodzie się dobrze wypowiadał. Że prowadzi show to racja i że jest zarozumiały też, ale ma duże doświadczenie w jeżdżeniu torowym. O awaryjności i kosztach raczej nic nie powie, ale o prowadzeniu samochodu owszem.
Zresztą w powyższym artykule też krytykują Vectrę za podsterowność.

30.01.2012 19:29:21 napisz odpowiedź
~fifarafa
0
|
0

Do ~Pioto: podaj dowód

31.01.2012 10:23:00 napisz odpowiedź
~Pioto
1
|
1

Do ~fifarafa: Dowód na co? Że jeździł wieloma autami, czy że w sposób ekstremalny, czy że dobrze się wypowiadał o Vectrze, czy że w artykule skarżą się na podsterowność?

31.01.2012 16:26:28 napisz odpowiedź
~FIFARAFA
0
|
0

JA NIE ROZUMIEM CZEMU Clarkson Z TOP GEAR MA BYĆ JAKIMŚ SUPER EKSPERTEM (GURU) TO TUMAN, W MOTORYZACJI WIE TYLE CO KAŻDY POLSKI AMERYKAŃSKI CZY ANGIELSKI Z PROGRAMU "FIFTH GEAR" Vicki Butler-Henderson, Tom Ford, Tiff Needell, Jason Plato i Jon Bentley

30.01.2012 12:28:37 | napisz odpowiedź
~Pioto
0
|
1

Silniki GM mają tę dobrą stronę, że dobrze jeżdżą na LPG. I taka Vectra z LPG jest dobrą alternatywą dla diesli.
Swego czasu interesowałem się tym samochodem, ale po analizie potrzeb i lekturze opisów spasowałem. Jest za duży i nie prowadzi się tak, jakbym tego oczekiwał. W Top Gear Clarkson zjechał Vectrę OPC. Ciekawe czy Insignia tez jest tak podsterowna.
O ile na suchym nie ma to większego znaczenia, to na śliskiej nawierzchni ma już duże.
Chyba wolałbym Mondeo poliftingowe.
A w ogóle to wolałbym BMW albo Audi.

30.01.2012 11:19:58 | napisz odpowiedź
~zxc
0
|
0

Do michal-q: Masz klasę średnią niższą, czyt. kompakty lub segment C oraz średnią wyższą, czyt. segment E. Klasa średnia to segment D. Proste ;-)

30.01.2012 11:02:30 | napisz odpowiedź
~michal-q
0
|
0

co to jest limuzyna klasy średniej?
jakoś to stwierdzenie do mnie nie trafia

30.01.2012 10:26:39 | napisz odpowiedź
~michal-q
0
|
1

Do ~zxc: no to klasa średnia a nie limuzyna, bo przepraszam ale vectrze do limuzyny typu s classe czy 7er duuuuużo brakuje :)

30.01.2012 13:21:27 napisz odpowiedź
~zxc
0
|
0

Do michal-q: Limuzyna to również popularna nazwa typu nadwozia sedan i samochodów od klasy średniej w górę... ;)

30.01.2012 13:53:53 napisz odpowiedź
~Bijacz
0
|
0

Znajomy miał Vectre z salonu 1.9cdti 150 km, przy około 100.000 km po 4 latach silnik zaczął się sypać skończyło się naprawą w ASO ok. 8000 zł. Na szczęście znalazł się chętny na kupno ;)

30.01.2012 08:09:33 | napisz odpowiedź
~kubartek
1
|
0

230 tyś. kupiony z 170 tyś. prywatny import, 184 km zero problemów

30.01.2012 00:57:54 | napisz odpowiedź
~fsciekly_wonsz
0
|
0

Do Andrew_eop: [i]Natomiast samochód z niewiadomą historią może się wiązać z wydatkami.[/i]

[b]każdy[/b] samochód z niewiadomą historią może się wiązać z wydatkami. [palacz]

24.01.2012 17:10:28 | napisz odpowiedź
~V-Power
0
|
0

Odnoszę wrażenie iż autor nie miał nigdy nic wspólnego z tym samochodem :)) [down] Pierwszy raz czytam takie pier.doły na temat tego auta [los]

24.01.2012 00:08:50 | napisz odpowiedź
~debrek3
1
|
0

taki pikny a taki złośliwy :)))

23.01.2012 23:05:23 | napisz odpowiedź
~Andrew_eop
0
|
0

Merytoryczny i zwięzły artykuł. Znając historię serwisowania i eksploatacji auta - z czystym sumieniem polecam Vectrę C. Natomiast samochód z niewiadomą historią może się wiązać z wydatkami.

23.01.2012 22:13:25 | napisz odpowiedź
~Andrew_eop
0
|
0

Do fsciekly_wonsz: już wiesz po co jest "Dziennik pokładowy", a teraz dowiedz się co to jest "kontekst". Na koniec przypomnij sobie ostatnie zadnie Karrramby :)

24.01.2012 20:04:32 napisz odpowiedź