Szukaj

Informacje o Toyota Avensis I Sedan 1.6 110KM 81kW 1997-2002

Lata produkcji: 1997 – 2002
Segment: Klasa średnia
Debiutująca w roku 1997, pierwsza generacja Toyoty Avensis w ofercie japońskiej marki zastąpiła udany model Carina E. Auto było pod wieloma aspektami podobne do swego poprzednika (zbliżone, aczkolwiek unowocześnione kształty, elementy stylizacyjne oraz te same silniki) i stało się godnym jego następcą. Toyota Avensis I przeszła obszerną modernizację w roku 2000. W oparciu o ten model w roku 2002 powstał Avensis Verso – minivan, który w ojczyźnie producenta oferowany był pod nazwą Toyota Ipsum. Pierwszą generację Avensisa wycofano z produkcji w roku 2003.
czytaj więcej
Powagosław
Dotychczas były łagodne zmiany i różne wcielenia stylistycznego konserwatyzmu. Teraz jest rewolucja, efekt zdecydowanie lepszy, choć nie na tym polega filozofia Toyoty, by szokować i ekscytować wyglądem. Dlatego dziękujemy i za taką ekstrawagancję. ~Powagosław
Luzacjusz
Pamiętam taki film, w którym główny bohater, nudziarz-fajtłapa rozmawia z grupą zbirów. Mówi do nich: „Ja też w swojej młodości miałem kłopoty z prawem. Raz nawet przeszedłem przez ulicę na czerwonym świetle”. Avensis pręży się jak WC Picker, ale nadal jest grzecznym nudziarzem. ~Luzacjusz
Produkowany od 1997 do 2002 roku
Pojemność skokowa 1587 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 150 Nm przy 3800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Skrzynia biegów - Karoseria - Widoczność

Wybrane oceny

4,6
~krzysztof_kuczyński
Toyota Avensis I
Sedan 1.6 110KM 81kW
Jak dla mnie - Złote Auto! Kupione w salonie, w rodzinie było 17 lat. Od zakupu regularnie serwisowany w serwisie Toyoty. Po zrobieniu prawka jeździłem 2,5 roku. Fantastyczna (może wręcz legendarna!) niezawodność. W ciągu całej eksploatacji psuły się tylko: 1. silnik - ciągnął olej, ale okazało się że to kwestia akurat tej serii cylindrów jakie fabrycznie wsadzili- w serwisie wymienili je bezpłatnie i nigdy nie zaliczył już żadnej poważniejszej awarii, 2. Alternator - po kilkunastu latach padł podczas jazdy, nie stwarzając jednak niebezpieczeństwa - trzeba było wymienić, 3. po 12 latach ze starości przeżarł się kolektor wydechowy i po prowizorycznej chałupniczej naprawie (która wytrzymała trasę z Warszawy nad Bałtyk), poszedł do wymiany, 4. raz zakleszczyły się wycieraczki, 5. w ostanim roku użytkowania urwała się jedna cewka zapłonowa. Silnikowi 1.6 troszeczkę zbywa na mocy, jednak w trasę jest zupełnie wystarczająca. Prowadzenie bardzo przyjemne. Wnętrze przestronne i niesamowicie komfortowe - system audio i głośniki jak dla mnie bajeczne. Takiego fabrycznego brzmienia nie słyszałem nigdy w żadnym nowym samochodzie! Amortyzacja i wybieranie nierówności - bardzo dobre. Garść mankamentów - to jednak dość duże spalanie - ok. 8,1 l/100 km w cyklu mieszanym, i trochę słaba widoczność ukośnie na boki do przodu przez grube słupki. Z czasem lekka korozja progów i brzegów błotników- reszta karoserii bez zarzutu (może dlatego że produkowane było tylko w UK?). Mało ergonomiczna wymiana żarówek w reflektorach. I jednak w sedanie totalnie nieefektywne składanie tylnej kanapy. Ogólnie samochód do dłuższych przelotów miedzymiastowych i dla rodziny - idealny. W mieście niestety gorsza elastyczność, trudniejsze parkowanie i wyższe zużycie paliwa. Tak polubiłem to auto, że niemal przysłowiowo płakałem, jak sprzedawałem...
4,8
~Łukasz
Toyota Avensis I
Sedan 1.6 110KM 81kW
Bardzo fajne rodzinne auto. Spędziliśmy w nim wiele lat i wędrowało po rodzinie, dziś idzie do przyjaciół. Nigdy nas nie zawiodło, poza dolewaniem benzyny i zmianą oleju oraz okresowo żarówek H7 bez najmniejszej awarii, auto po 11 latach użytkowania jest tak sprawne jak wyjechało z salonu. Dzisiaj już takich aut nie robią. A w wersji poliftowej na alufelgach 16 cali nawet świetnie wygląda, karoseria jest w miarę ponadczasowa i nie zestarzała się za bardzo. Auto jest przestronne, wyjątkowo komfortowe (wygodniej chyba tylko w Mercedesie), ma duży bagażnik. Przytulne, welurowe wykończenie wnętrza - nie cienka szmatka jak w następcach. Obsługa jest intuicyjna, to co potrzebne jest na pokładzie już od wersji Terra Plus. Podstawowy benzyniak, podobnie cała jak reszta auta, fanów sportowej jazdy nie zachwyci - chociaż 11,3 do setki to przyzwoity wynik i pozwala na dynamiczne poruszanie się. Jest za to bardzo kulturalnie i przy delikatnym traktowaniu potrafi być tak zaskakująco oszczędny, że diesel jest moim skromnym zdaniem bez sensu, tym bardziej, że bywa bardziej awaryjny. Zdecydowanie odradzam natomiast fanom LPG: nie psujcie tych znakomitych aut, one do tego się nie nadają, znam 2 auta z remontem głowicy po 50tys. na \"gazie\". Ja napisałem, że nie kupiłbym tego auta drugi raz głównie dla tego, że polubiłem dynamiczną jazdę i przerzuciłem się na hot hatche, z której to perspektywy Avensis jest delikatnie mówiąc przyziemny (czytaj: nudny) :P
4,7
~Avefan
Toyota Avensis I
Sedan 1.6 110KM 81kW
Powiem krótko - niezaprzeczalna zaleta tego samochodu jest to, że leje się do niego paliwo, wymienia się olej co 15 tys i po prostu sie jeździ. Auto oferuję dużo miejsca w środku i jeszcze więcej w bagazniku (dla porównania nowa Honda Accord choć z zewnątrz duuużo większa to w środku ciaśniejsza, przynajmniej z tyłu i w bagazniku). Pewnie, że silnik 1,6 nie daje sportowych osiagów, ale jest bezawaryjny i tym samym tani w eksploatacji. Przejechałem nim ponad 100 tys i nie zamierzam rozstawać się z autem dopóki nie zacznie cos szwankować - obawiam się, że może to jeszcze długo potrwać:). Wady... są... nudna stylistyka wnętrza, ale zależy co jest dla kogo najwazniejsze. Jak komus zależy na stylistyce, niech kupi alfę a następnie odwiedza serwisy co pół roku. Ja w serwisie zostawiam 600zl co rok i na tym koniec.
Średnie spalanie dla Toyota Avensis I Sedan 1.6 110KM 81kW 1997-2002
7,6
l/100 km
8,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,9
Toyota Avensis I
Sedan 1.6 110KM 81kW
Toyota kupiona w bardzo dobrym stanie od 1 właściciela. Klocki starczają na około 50kkm, przy 270 kkm do wymiany były tuleje w tylnym zawieszeniu i stabilizator. Dodatkowo był problem z rozwarstwiającym się kolektorem dolotowym (naprawa 300 zł) i padła skrzynia biegów - możliwe że powodem była moja nadgorliwość z wymianą wszystkich płynów w tym oleju skrzyni biegów albo po prostu jej czas nadszedł. Skrzynia z montażem 5 biegowa to wydatek około 1000 zł, ja zdecydowałem się na wstawienie skrzyni + półosi z Celicy 6 biegowej (1800zł). Miałem nadzieję na trochę rzadsze wizyty u mechanika ale tragedii dalej nie ma. Spalaniem jestem zachwycony. Jeżdżąc spokojnie w trasie do 90 km można zejść do 5 litrów. Trasa Toruń - Bieszczady - Toruń, razem około 1200 km, 2 osoby + dużo bagażu spalanie 5,4 l. Z moich badań wynika, że zasady eco jazdy niezbyt się z tym silnikiem sprawdzają. Zastosowanie zmiennej długości układu dolotowego itp. spowodowały, że silnik ma większą sprawność na niższych obrotach więc energiczne przyspieszanie trochę traci sens.
7,1
Toyota Avensis I
Sedan 1.6 110KM 81kW
Przy egzemplarzu o znanym pochodzeniu zero napraw, szczególnie po faceliftingu. Materiały eksploatacyjne typu klocki hamulcowe czy świece schodzą 2-3x rzadziej niż w niemieckich autach o francuzach nie wspominając, do tego łańcuchowy rozrząd i trwałe zawieszenie. Średnia serwisu rocznego auta, nie licząc kupna opon i akumulatora raz w jego historii łącznie z przeglądami w ASO przez pierwsze 3 lata nie przekroczyła mi 500pln / rok a niemało jeżdżę!!! Fiat Punto kosztował mnie rocznie ponad 4 razy więcej nie wpominając że palił więcej niż Avensis... Uwaga - polskie serwisy zalewały jakimś Castrolem który zżerał uszczelki i niektóre sztuki mają kłopoty z uszczelnieniem silnika - koniecznie zwrócić uwagę na zużucie oleju i szybko naprawić jakby trzeba było dolewać więcej niż 1 raz między przeglądami. Niestety nie jest to tania naprawa.
7,1
Toyota Avensis I
Sedan 1.6 110KM 81kW
Przy ekonomicznej jeździe: 8,4 w miescie (wrocławskie korki - 10km/90min !!!); 5,4 na trasie (jazda w okolicach 100-110km/h); średnie 6,4. Przy dynamicznej jeździe z klimą, 500W audio, etc. - miasto to 9,2, trasa 6,7, autostrada 7,4 (160-180 km/h). OS rajdu Kłodzkiego na maxa w Walimiu - 9,9 l (moje poprzednie Punto 1.2 palilo wtedy 14...). LPG: miasto 12,3; trasa 7,8; mieszany 9,8 - UWAGA - MONTAZ GAZU NIEOPLACALNY I BEZSENSOWNY do VVTi - mimo zainstalowania b. porządnej instalacji za ponad 4tys. i jej serwisowania jak należy spalanie LPG tak duże, że instalacja zaczyna się zwracać po ok. 50tys.... kiedy to zwykla pada głowica silnika... Do LPG jeśli w ogóle to tylko silniki sprzed 2001 bez VVTi !!! Jeżdżę teraz na benzynie, istalacja gazowa wywalona i jest niemal tak samo w portfelu. Nawet lepiej, bo bez serwisu gazowego.

Usterki Toyota Avensis I

Liczba wpisów: 35
podciśnieniowy nastawnik kolektora dolotowego w 7A-FE 1.8 lean burn
  • Toyota Avensis I Sedan 1.8 110KM 81kW 1997-2002
  • silnik
  • 200 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 0
Każda rurka kolektora dolotowego dzieli się na dwie połówki, a w każdej połówce jest klapka-przepustniczka. Są sterowane podciśnieniowym nastawnikiem (siłownikiem), który jest sterowany elektrozaworem (na zasadzie włącz-wyłącz). Normalnie, 7A-FE jeździ na ubogiej mieszance, ale w specyficznych warunkach silnik dostaje więcej paliwa co powoduje otwarcie nastawnika by to paliwo się spaliło. Niestety, w nastawniku parcieje membrana, co powoduje nieprawidłową pracę silnika - brak "kopa" na wyższych obrotach i przy mocniejszym wciśnięciu gazu oraz zasysanie lewego powietrza (telepanie silnikiem przy pewnych obrotach). Tymczasowym rozwiązaniem jest odkręcenie siłownika i podwieszenie dźwigienki sterującej przepustniczkami za pomocą trytytki oraz zaślepienie wężyka do siłownika, ALE wtedy nie wolno mocniej przyspieszać ani jechać z wysokimi obrotami (warto obserwować kontrolkę ECONO, jeśli działa) bo silnik wyjdzie z Lean Burn, puści więcej paliwa, a to paliwo nie będzie miało się jak spalić. Efekt: zniszczy katalizator, bo dopali się w nim. Uboczny efekt: katalizator nie będzie wyrabiał z reakcją i za samochodem będzie czuć smród siarkowodoru. Nastawnik jest w ASO Toyoty traktowany jako część kolektora dolotowego (nie pamiętam ceny... 2300 albo 3200 zł). Używkę ciężko kupić, bo większość jest sparciała. Może ktoś ma patent na TRWAŁĄ regenerację gumowej membrany? Nastawnik da się rozdłubać, a potem uszczelnić, ale to nie jest trwałe rozwiązanie.
2 komentarze
Po przekręceniu kluczyka nie zapala
  • Toyota Avensis I Sedan 1.6 110KM 81kW 1997-2002
  • instalacja elektryczna
Witam mam Ave z 2000r przebieg oryginalny 185tys. W ubiegłym roku rozpoczęły się problemy z uruchomieniem silnika. Po przekręceniu kluczyka słychać jakby lekki trzask i rozrusznik nie kreci. Po ponownym naciśnięciu na kluczyk czasami zakręci a czasami nie. Zauważyłem że większe problemy z uruchomieniem występują w gorące dni gdy nadwozie się znacznie nagrzewa czasami trzeba 3-5 razy przekręcać kluczyk by rozrusznik zadziałał. Byłem u mechanika i wymienił automat przy rozruszniku. Usterka jakby chwilowo ustąpiła ale po 3 miesiącach jest tak samo jak przed wymianą. Nie wiem co może być przyczyna tej usterki. Może miał ktoś z Was podobny kłopot. Prosiłbym o pomoc i informację np na meila tadzikb59@o2.pl Najprawdopodobniej automat rozrusznika ale po wymianie usterka powtarza się. Nie wiem
Problem rozwiązany
3 komentarze
Toyota Avensis I - awaria*1
  • Toyota Avensis I
  • inne
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://www.aplussanantonio.com/trouble/check_engine.png&imgrefurl=http://www.aplussanantonio.com/transmission_troubleshooting.html&usg=__PbKg6mMt1PqSRkwLDFdY3oC_EuU=&h=136&w=150&sz=17&hl=pl&start=20&zoom=1&tbnid=tFhTTaWnhz7EjM:&tbnh=108&tbnw=120&prev=/images%3Fq%3Dcheck%2Bengine%26hl%3Dpl%26sa%3DX%26gbv%3D2%26biw%3D1280%26bih%3D841%26tbs%3Disch:10%2C684&itbs=1&iact=hc&vpx=1071&vpy=215&dur=156&hovh=108&hovw=120&tx=92&ty=56&ei=ZoHvTPLmHMegOv_N9bYK&oei=V4HvTKX2EMyBswaArejsCQ&esq=2&page=2&ndsp=20&ved=1t:429,r:4,s:20&biw=1280&bih=841 - oto link do kontroliki ktora czasami sie wlancza Witam! Moj wujek ma problem. Prubuje mu pomuc. Pewnego razu jadac sobie zapalila mu sie oto ta kontrolka co jest w linku wyzej i nagle samochodzik zgaz i nic nawet dodajac gazu. Dopiero przekrecajac kluczyk i prubujac uruchomic samochodzik kontrolka juz sie nie swiecila i autko chodzilo normalnie. Szukalem troche o tym w ksiazce zwiazanej z oto tym problemem ale sie tylko dowiedzialem ze to jakas awaria*1 i zeby oddac auto do serwisu. Czy mozna poradzic sobie z tym dylematem nie oddajac samochodu do serwisu?? Jezeli wktos wie jak poradzic sobie z tym problemem to piszcie!!! Dzieki:)
2 komentarze
Toyota Avensis I Sedan