Gorące tematy

Nasze testy

Wszystkie modele

Galerie

Toyota Avensis/Avensis Verso

Limuzyna klasy średniej (segment D) produkowana od 1997 roku. Jeden z najpopularniejszych modeli w swojej klasie, a także jeden z najlepiej sprzedających się aut Toyoty. Avensis I powstał jako następca modelu Carina E. W 2000 roku został poddany modernizacji, zaś trzy lata później Toyota przedstawiła odmieniony model Avensis II. W 2006 roku przeszedł facelifting, a w 2009 roku rozpoczęto sprzedaż trzeciej, najnowszej generacji auta. Po raz pierwszy Avensis nie jest dostępny w opcji liftback (tylko sedan i kombi), natomiast od 2002 roku jego wersją minivan jest Avensis Verso.

Generacje Toyota Avensis

  • Wybierz generację: Toyota Avensis III (2009 - teraz)
    Toyota Avensis III
    Toyota Avensis III Sedan Facelifting 2.2 D-CAT 177KM - galeria redakcyjna - widok z przodu Toyota Avensis III Sedan Facelifting 2.2 D-CAT 177KM - galeria redakcyjna - widok z tyłu Toyota Avensis III Sedan Facelifting 2.2 D-CAT 177KM - galeria redakcyjna - prawy bok Toyota Avensis III Sedan Facelifting 2.2 D-CAT 177KM - galeria redakcyjna - drzwi tylne lewe od wewn Toyota Avensis III Sedan Facelifting 2.2 D-CAT 177KM - galeria redakcyjna - pełny panel przedni Toyota Avensis III Sedan Facelifting 2.2 D-CAT 177KM - galeria redakcyjna - tylna kanapa

    Toyota Avensis III

    Trzecia, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu (kod T270), wprowadzona na rynek w 2009 roku. Avensis III przeszedł stylistyczną rewolucję, za projekt nowego samochodu odpowiedzialni byli styliści z biura designerskiego Toyoty ED2. Nieznacznie...

    więcej o Toyota Avensis III

  • Wybierz generację: Toyota Avensis II (2001 - 2009)
    Toyota Avensis II

    Toyota Avensis II

    Sprzedaż drugiej i najnowszej generacji Avensis rozpoczęła się w 2003 roku. Sylwetka auta, której projektantem był Japończyk Suguya Fukusato stała się bardziej spójna i przemyślana i wyraźnie odróżniała samochód od wyglądu jego poprzednika. Model utrzymał...

    więcej o Toyota Avensis II

  • Wybierz generację: Toyota Avensis I (1997 - 2003)
    Toyota Avensis I

    Toyota Avensis I

    Pierwsza generacja Avensis została zaprezentowana w 1997 roku jako następca udanej Cariny E. Model pod wieloma względami przypominał swojego poprzednika (podobna, choć unowocześniona sylwetka, detale stylizacyjne i te same silniki) i z roli zastąpienia...

    więcej o Toyota Avensis I

Avensis III

Pierwsze wcielenie Avensisa wystylizowano zupełnie bez polotu, przez co nawet w chwili debiutu auto wyglądało niezbyt nowocześnie. Drugą generację zaprojektowano nieco odważniej, nadając karoserii bardziej prestiżowego wizerunku. W przypadku trzeciej, prezentowanej odsłony design stał się znacznie bardziej wyrazisty, dzięki czemu stylistyka Avensisa nie ginie już tak w tłumie, jak miało to miejsce w przypadku poprzedników. Nie jest to może materiał na konkurs piękności, ale ciekawie zaprojektowane reflektory, grill czy lampy tylne dodają mu własnego charakteru.

Wnętrze popularnej limuzyny Toyoty zapewnia bardzo komfortowe warunki podróżowania. Kabina pasażerska ma do zaproponowania wystarczającą ilość miejsca w obu rzędach siedzeń oraz dobrze wyprofilowane fotele, które nie męczą nawet podczas długich wyjazdów. Z kolei bagażnik proponuje użytkownikom multum przestrzeni na walizki, w miarę regularne kształty oraz funkcjonalne schowki. W transporcie przedmiotów o poważniejszych gabarytach pomaga równa powierzchnia powstająca po złożeniu tylnej kanapy oraz wysoka ładowność samochodu.

Przestronność i funkcjonalność to jednak nie wszystkie atuty wnętrza. Z miejsca kierowcy powinniśmy docenić logicznie rozplanowane instrumenty pokładowe, niezbyt awangardowe, ale za to wyśmienicie czytelne zegary, a także wysoką jakość zarówno montażu, jak i samych materiałów wykończeniowych. Do idealnych nie zaliczymy niestety pozycji za kierownicą oraz widoczności na zewnątrz.

Zachowanie podczas jazdy to dla Avensisa niezbyt ciekawa dyscyplina. Układ jezdny jest dość twardy, przez co komfort resorowania jest ograniczony, a mimo to właściwości trakcyjne nie powalają na kolana. Zarówno stabilność na zakrętach, jak i skuteczność filtrowania nierówności można jednak zaakceptować, gorzej jest z działaniem układu kierowniczego – jego nieprecyzyjna praca sprawia, że kierowca nie do końca wie, co dzieje się aktualnie z przednimi kołami. Jeżeli chodzi o skuteczność hamulców, ta okazuje się – dla odmiany – absolutnie perfekcyjna.

Kosztami zakupu japońska limuzyna plasuje się pośrodku stawki w segmencie D. Podobnie jest zresztą ze standardem wyposażenia – co prawda nie musimy dopłacać za pakiet airbagów (włącznie z kolanową poduszką dla kierowcy), elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne czy klimatyzację, jednak w serii nie dostaniemy aluminiowych felg, a nawet elektrycznej regulacji szyb tylnych. Jak przystało na Toyotę, Avensis kusi atrakcyjnymi warunkami gwarancji oraz powszechnie znaną bezawaryjnością.

Avensis II

Wzornictwo Avensisa zasługuje na pochwałę - próżno w nim szukać finezji, ale elegancji i ponadczasowego charakteru oferuje on ponad miarę. Dotyczy to zarówno nadwozia, jak i wnętrza, w którym zresztą próżno szukać większych wad. Kokpit przekonuje do siebie czytelnymi zegarami, logicznie rozplanowanymi elementami obsługi, dobrymi materiałami wykończeniowymi i porządnym montażem. Cała kabina pasażerska może poszczycić się natomiast dużą ilością miejsca oraz wygodnymi siedzeniami. Wreszcie, bagażnik ma do zaoferowania okazałą pojemność i doskonały dostęp (choć mógłby być bardziej foremny).

Toyotę Avensis II. generacji najłatwiej spotkać z dieslem pod maską. Niestety, podobnie jak w przypadku innych współczesnych "ropniaków", są to konstrukcje narażające właściciela na poważne wydatki - kosztowna jest zwłaszcza wymiana filtra cząstek stałych w 2.2 D-CAT. Najmniej problematyczny wydaje się oszczędny silnik 2.0 D-4D/126 KM. Z jednostek benzynowych polecamy natomiast wersje 1.8 VVT-i oraz 2.0 D-4. Podwozie japońskiego auta zostało zestrojone pod kątem skutecznego pochłaniania dziur, ale zapewnia ono bezpieczne prowadzenie.

Decydującym się na zakup limuzyny klasy średniej spod znaku Toyoty radzimy omijać egzemplarze z początkowego okresu produkcji - miały one szereg tzw. "chorób wieku dziecięcego". Większość udało się na szczęście wyeliminować, dzięki czemu Avensis znów zaczął brylować w rankingach niezawodności. Koszty serwisowania kształtują się na średnim poziomie - z racji popularności modelu, podstawowe naprawy są tanie, ale już wymiana np. 2-masowego koła w dieslu okazuje się droga. Ceny auta na rynku wtórnym są wysokie, a tzw. "okazje" to zwykle pofirmowe "trupy".

Komentarze redakcji

Powagosław: Dotychczas były łagodne zmiany i różne wcielenia stylistycznego konserwatyzmu. Teraz jest rewolucja, efekt zdecydowanie lepszy, choć nie na tym polega filozofia Toyoty, by szokować i ekscytować wyglądem. Dlatego dziękujemy i za taką ekstrawagancję.
Luzacjusz: Pamiętam taki film, w którym główny bohater, nudziarz-fajtłapa rozmawia z grupą zbirów. Mówi do nich: „Ja też w swojej młodości miałem kłopoty z prawem. Raz nawet przeszedłem przez ulicę na czerwonym świetle”. Avensis pręży się jak WC Picker, ale nadal jest grzecznym nudziarzem.

Silniki Toyota Avensis

Toyota Avensis III - jaki silnik wybrać?

Najtańsza wersja ma benzynowy motor 1.6 132KM – trochę mało jak na sporą limuzynę. Silnik lubi wysokie obroty i warto być tego świadomym. Najlepszy wybór to jednak benzynowe 1.8 147KM lub 2.0 152KM. Też lubią wspinać się po obrotomierzu, ale w ich przypadku przynajmniej czuć moc. Diesle są jednak znacznie elastyczniejsze – 2.2 D-CAT 177KM jeździ świetnie, ale kosztuje straszne pieniądze. Dobrym kompromisem pomiędzy ceną a spalaniem jest wariant 150-konny. Najsłabszy ma z kolei 126KM – też o dziwo pozytywnie zaskakuje swoją dynamiką.

Publikacje o Toyota Avensis

Czy warto kupić: używana Toyota Avensis III (od 2009)?

Typowy średniak, który nie wyróżnia się linią nadwozia, standardem wykończenia wnętrza, osiągami czy właściwościami jezdnymi. Jest jednak pozbawiony irytujących mankamentów, dzielnie znosi trudy codziennej eksploatacji i powoli traci na wartości. Czy warto kupić używaną Toyotę Avensis III (T27)?

Toyota Avensis Wagon - królowa poprawności
 
Nasz test Toyota Avensis Wagon 2.0 Valvematic Multidrive S Premium

Niektóre samochody nie wyróżniają się z tłumu, nie szokują rozwiązaniami technicznymi, osiągami czy standardem wykonania. Potrafią przy tym zupełnie nie irytować swojego użytkownika. Jedną z kandydatek do tytułu królowej poprawności jest Toyota Avensis.

Toyota Avensis - z emeryta w nastolatka
 
Nasz test Toyota Avensis 2.2 D-CAT 177KM

Każdy typ nadwozia w jakimś stopniu charakteryzuje swojego kierowcę. Oczywiście tylko stereotypowo. Kabriolety odmładzają - przynajmniej psychikę. Białe vany dodają punkty do brawury na drodze, a sedany? Mnożą dwukrotnie faktyczny wiek kierowcy. Czy oby na pewno? Dziś sprawdzamy to na przykładzie Toyoty...

Bez emocji - Toyota Avensis (2003-2008)
 
Nasz test

Popularna, niepozorna, wygodna. Druga generacja Toyoty Avensis nie budzi większych emocji. W przypadku używanych egzemplarzy równie ważny jest fakt, że japońska limuzyna klasy średniej nie wywołuje także negatywnych emocji...

Toyota Avensis I - godny następca

Producenci aut poniekąd nie mają prostego życia. Z jednej strony przy projektowaniu nowego auta, pod presją księgowych (koszty) i opinii publicznej, muszą tak przemyśleć każde swoje posunięcie, by nie być posądzonym o nonszalancję. Stworzenie auta, które nieustannie będzie się psuło i doprowadzało właściciela...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Toyota Avensis

Toyota Avensis na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Toyota AvensisautoWcentrum - społeczność Toyota Avensis

najwyższe oktanyAuta - Toyota Avensis

Toyota Avensis Toycia:) 72,50

Toyota Avensis 50,18

Toyota Avensis Ta jest fajna. 48,74

Toyota Avensis 55,66

Toyota Avensis 61,46

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Toyota Avensis

Qchar 94,50

przemidor 30,19

Colbe 61,68

kuba587 80,41

piotr4gaz 30,18

BMWdriver 30,11

Marcinelli 88,31

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Toyota Avensis

Czarno na desce
Czarno na desce Dziś w drodze (a raczej tuż przed) do pracy spotkała mnie przykra niespodzianka....
Walentynki czyli romantyczna wymiana opon.... Nokian na Nokiana
Walentynki czyli romantyczna wymiana opon.... Nokian na Nokiana Tak się stało, że aktualne Nokiany poszły do innego samochodu a musiałem zakupić...
Nowe gumki
Nowe gumki Przyjąłem zasadę, że jeśli średniotygodniowa temperatura spadnie poniżej 7st C, ...
Fatalny stan dróg w Polsce!
Fatalny stan dróg w Polsce! Wszyscy jeżdżący po naszych drogach mają możliwość doświadczać wielu różnych syt...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Toyota Avensis

od 86 900 zł do 139 900

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (132 - 152 KM): 1.6 Valvematic, 1.8 Valvematic, 2.0 Valvematic

 

Diesel (112 - 143 KM): 1.6 D-4D, 2.0 D-4D

Skrzynie biegów

manualna: , 6-biegowa

 

automatyczna:
Katalog nowych aut Toyota Avensis
 

Najpopularniejsza wersja Toyota Avensis

Toyota Avensis 1.6 Valvematic 132KM - 4 drzwiowy sedan

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
radio / CD
wspomaganie kierownicy
tempomat

Dostępne kolory

Cena katalogowa

86 900

Zobacz ofertę Toyota Avensis 1.6 Valvematic 132KM - 4 drzwiowy sedan
 

Toyota Avensis najczęściej porównywane z:

Volkswagen Passat
1.8 TSI BlueMotion Technology (180 KM)
BMW Seria 2
218d (150 KM)
Volkswagen Passat
1.6 TDI BlueMotion SCR (120 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Ford Mondeo Gold X Ford Mondeo Gold X
Rocznik: 2010. Przebieg: 97 727 km. Silnik: 2.0 103KM .
Cena: 47 900 zł
Ford Mondeo 1.5 EcoBoost Titanium Ford Mondeo 1.5 EcoBoost Titanium
Rocznik: 2015. Przebieg: 11 860 km. Silnik: 1.5 118KM .
Cena: 99 800 zł

Używane Toyota Avensis

Toyota Avensis
2.0 diesel 116 KM
265 km, 2005
26 000 PLN
Toyota Avensis
2.0 diesel 126 KM
60 000 km, 2009
37 700 PLN
Toyota Avensis
2.0 benzyna 152 KM
6 140 km, 2012
79 900 PLN
Toyota Avensis
2.0 benzyna 152 KM
2 682 km, 2012
81 900 PLN

Ocena auta Toyota Avensis/Avensis Verso

  • Średnia ocena
    na podstawie 1380 opinii
  • 4,16
  • Średnia dla segmentu
    Klasa średnia: 4,21

Wybrane opinie

Toyota Avensis Kombi 2.0 TD (90 KM)

Witam zamieszczam kolejną już ocenę mojej Toyotki, pierwszą napisałem na świeżo, pół roku temu, teraz mam za sobą20tys kilometrów i mogę co nie co więcej napisać/zweryfikować. Pierwszą uwagą jaką chciałbym się podzielić to ceny części zamiennych i eksploatacyjnych- to mit że sąone drogie, trzeba tylko troszkę się pointeresować co i jak i gdzie. Musiałem zrobić niestety wszystko z hamulcami (tarcze+klocki- Lukas, szczęki- Lukas, linka hamulca- wszystkie 3 części) i nie wyniosło mnie to wiele więcej niż w poprzedniej Skodzie Felicji. Elementy gumowe polecam jednak oryginalne, wymieniałem końcówki drążków stabilizacyjnych- oryginał 60zł sztuka, zamiennik 10zł, ale nie wytrzyma więcej nad 20-30tys km. Olej- tu sprawy mają się tak: autko ma (wg tego co licznik pokazuje) 270tys km i nie można się oszukiwać, że nie będzie brało oleju, jednak ja wymieniam olej co 10-12 tys km i na tym dystansie ubytek nie przekracza pół litra, więc nic nie dolewam, tylko wymieniam. Nie oszczędzam też na oleju,...

dodał: jarek.figiel@gmail.com
Toyota Avensis Kombi 2.0 D-4D (116 KM)

To wprawdzie wersja podstawowa "SOL " ale jakie było moje zdziwienie gdy chciałem podgrzać lusterka. Sądziłem że zepsute. Co jak co ale żeby w aucie tej klasy nie było lusterek podgrzewanych ? Przyznam że kupując nie sprawdzałem czy ta opcja jest w standardzie bo .... to już standard w autach niższej klasy !! Podobna sytuacja dotyczy podgrzewanej przedniej szyby. Druga sprawa to silnik. Moment obrotowy niższy niż być powinien aż o 11%. Auto dynamicznie przyspiesza ale po założeniu boxa osiągnąłem niewiele ponad to co deklaruje fabryka! Tylko że za dopłatą. Uchwyt na napoje umieszczony nad panelem radia to już rewelacja. Wychlapałem trochę coli i już przyciski od radia kleją się z obudową. Ogólne wrażenie psuje też sprzedawca niszcząc barbarzyńsko pod pretekstem przebudowy na wersję ciężarową trzeci pas bezpieczeństwa na tylnych siedzeniach. Dlaczego mają odkręcać skoro prościej jest przeciąć? Można dokupić za 650 + montaż :))). Tylko dlaczego mam płacić dwa razy? Tłumaczenia sprzedawcy:...

dodał: Jawa
Toyota Avensis Sedan 1.6 VVT-i (110 KM)

byc moze "doskonale (5)" to przesada, ale nie ma nic pomiedzy "4" a na "4" nie zasluguje. widzialem rozne uwagi w poprzednich ocenach. niektore byly nispotykane a mojej avensis (np skrzypienie plastikow), a niektore... smieszne, jak np zimne powietrze z centralnych nawiewow. zimne powietrzez ze srodkowych kratek leci tylko przy ustawieniu "na szybe" i "na szybe i na nogi" i jest to rozwiazanie spotykane rowniez w innych smochodach. zimne powietrze ze srodkowych nawiewow lecialo w moim poprzednim samochodzie - vectrze z ´92. nie wiem dlaczego tak jest, ale na podstawie faktu, iz w avensis zimne powietrze leci tylko przy "ustawieniu na szybe" i "na szybe i na nogi" mozna sie odmyslac, ze jest jakis powod zastosowania takeigo rozwiazania. byc moze chodzi o nieogrzewane, suche, swieze powietrze, ktore nie bedzie dopuszczalo do parowania szyb (chcemy przeciez odparowac szyby ustawiajac nadmuchy na nie) (mieszanaka tego powietrza z powietrzem ogrzanym). nie wiem czy to prawda, ale jest...

dodał: dfharhreiehgsutrh
Toyota Avensis Sedan 2.0 TD (90 KM)

teraz moja OGÓLNA OCENA!! Toyota ma juz legendarną bezawaryjność - ale na samej legendzie sie nie jeżdzi nie patrząc wogóle do samochodu... pewnie Ci, którzy narzekają kupili wyjeżdżone samochody - w których nie był zmieniany olej, nie było dbane o zawieszenie u ukł. kierowniczy... narzekacie na spalanie? - a robiliście regulację zaworów? - serwis podaje że regulacja ma być co 80 000 km... pali dużo? - a zmienialiście kiedykolwiek filtr powietrza? paliwa? to naprawde wdzięczny samochód - o ile sie o niego dba... - u mnie na szczęście tylko serwisowe wymiany.. oleje, filtry... warto zajrzeć na poduszki zawieszenia... końcówki drążków - bo przy naszych drogach to sie zużywa... wymiana rozrządu.. itp... raz sieprzejechałem na tzw. zwykłych mechanikach i czeka mnie teraz wymiana całego napinacza paska mikro (ten od klimy i wspomagania).... serwis w krakowie na zakopiańskiej powiedział, że nie zdarzało sie im nigdy wymieniać tej rolki.. a tymbardziej napinacza, który jest mechaniczny...

dodał: Mefistofeles Małopolska
Toyota Avensis Hatchback 2.2 D-4D (150 KM)

jestem b.zadowolony z tego autka!wybierałem go dłuuugo ,około 2 miesięcy(czytałem inne opinie,testy niezawodnościowe,spalania,porównania do innych marek z tego segmentu itp.)odwiedziłem z dwadziescia komisów,wybrałem go z grona (accord,saab 93, passat, mazda 6 i primera-chodź ta ostatnia skreślona została na początku bo to autko juz teraz jest bardziej francuskie niz japonskie)-zdecydowało przede wszystkim wygoda,przestrzen dla mnie i rodzinki,elastycznosc w miare miekkie zawieszenie(tutaj przegrał zbyt sportowy twardy accord-chociaz silnik z przedzialu tych aut nie do pobicia) saab był za głosny i ciasny,passat-ubogi w środku(jednak zajal 2 miejsce bo sliczny z zewnatrz-nowa buda no i silnik legenda tdi) mazda kazda ktora ogladalem cos miala nie tak,a to cos drgalo,klekotaly schowki np,no i srodek tez ubogi jak w vw-eii za kazdym razem jak wsiadalem do avensis po ogladaniu innych marek to czulem ze to jest to! wadą moze jest to ze z zewnatrz to autko jest za ładniutkie,troche za limuzynowate,rzuca...

dodał: jacktorrence1977@tlen.pl
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + ergonomia
  • Wady
  • - jakość/cena
  • - widoczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Toyota Avensis

Toyota Avensis Verso Toyota Avensis III Facelifting 2015 - galeria redakcyjna Toyota Avensis III kombi Facelifting Toyota Avensis III sedan Facelifting Toyota Avensis I Kombi Toyota Avensis III Sedan Facelifting 2.2 D-CAT 177KM - galeria redakcyjna Toyota Avensis 2.0 Prestige - galeria redakcyjna Toyota Avensis III Kombi Facelifting (2015) Toyota Avensis I Sedan Toyota Avensis
Zobacz inne galerie Toyota

Opinie o instalacji LPG

Toyota Avensis

  • 1.
  • 4,75 Toyota Avensis II 1.6 VVT-i (110KM) 2003r.
    dodał: Slavoo, 07.06.2010

    Instalacja założona w Toyocie Radość to pierwsza instalacja w moich dotychczasowych autach założona profesjonalnie, aż chce się oglądać jakość montażu. Nie była tania i szczerze mówiąc, to gdybym ja miałbym tyle wydać, to głęboko bym się zastanawiał. Auto przejechało na gazie już 180kkm i za około 20kkm będzie miało do zrobienia głowicę (siada jedno gniazdo na zaworze wydechowym), więc jak na Toyotę, to chyba niezły wynik, a zaoszczędzone pieniądze z jazdy na gazie spokojnie wystarczą na remont (koszt ok. 1,5kkm). Instalacja Vialle wymaga przeglądów co 50-60kkm - w praktyce jest to przegląd/renowacja pompy i czyszczenie zbiornika - koszt 400-600zł. Zalecane jest tankowanie gazu na porządnych stacjach sieciowych. Ja kiedyś w drodze na Chorwację zatankowałem jakiś syf i po powrocie musiałem czyścić całą instalację: pompę, zbiornik, przewody i wtryskiwacze. Z serwisów zdecydowanie polecam SCS (czyli autoryzowanego przedstawiciela), pozostałym tylko się wydaje, że znają instalacje tego typu. Silnik faktycznie chodzi lepiej na gazie, ale wynika to chyba z faktu, że instalacja sterowana jest oryginalnym sterownikiem silnika (nie ma swojego sterownika), więc z chwilą przełączenia na benzynę silnik musi się dostroić do pracy na benzynie. Potrzeba na to kilkudziesięciu kilometrów. Dużą zaletą jest brak paronika, nawet w największe mrozy wystarcza przejechanie 1-2km i silnik przerzuca się na gaz. Podsumowując... jeśli masz okazję kupić auto z instalacją Vialle, to warto się zastanowić. Instalować nową... raczej nie warto.

  • 2.
  • 5,00 Toyota Avensis I 2.0 (128KM) 1998r.
    dodał: kaczor, 15.11.2008

    auto na II generacji jeździ super nic się nie dzieje,świec nie wymieniałem od kupna pojazdu,przewody orginalne tez nie wymieniałem.Oleju spala na 15.000tys ok.0,5-1l.Spalanie gazu w Warszawie 11l a w trasie ok.9 jadąc 120-130(140-150 ok.10-10,5).Uważam ze mówienie że sekwencja jest lepsza nie potwierdza się bynalmniej w mojej starej toyocie.Spadek mocy na II gen.ok.5%.Najważniejsze jest to nie jaka instalacja ale jej prawidłowy montaż(wiem co mówie miałem kilka pojazdów na lpg i bywało róznie)Teraz mam gazownika w Rembertowie na ul.Fiszera i gość ma bardzo duze pojęcie.Był to 32 gazownik który usunął mi problem w silniku 2,0 8zaworowym.Chociaż 31 partaczy w Warszawie i na lubelszczyznie mówili ze ten silnik tak ma.Tych 31 to byli fachowcy od wymiany swiec i przewodów.32 gazownik nie wymieniał swiec i przewodow tylko poprawił po innych partaczach montaz.Zrobiłem 60tys na tych samych swiecach i przewodach i sprzedałem pojazd.Człowiek zadzwonił po 8miesiącach ze dobry zrobił zakup.W tych ciężkich czasach tylko lpg.Disel tez ale tylko nowy,uzywka oznacza trzymanie ok.10.000 w zapasie na podzespoly.Dziekuje

  • 3.
  • 5,00 Toyota Avensis I 1.8 (110KM) 1998r.
    dodał: marek, 13.01.2015

    Rewelacja, toyotą przejechałem po zainstalowaniu gazu 100 tyś (obecnie na liczniku mam 250 tyś km) i żadnych problemów. Nie odczuwam też obniżenia mocy. Przy dynamicznej jeździe pali średnio 8 - 8,5 l/100 km. Wcześniej miałem instalację gazową zwykłą w Fiacie Uno poj. 1.1 i powiedziałem nigdy więcej gazu. Teraz mogę powiedzieć, że montaż instalacji z sekwencyjnym wtryskiem w toyocie z silnikiem 7A-FE był strzałem w dziesiątkę. Polecam każdemu,kto rocznie pokonuje autem duże odległości i chce obniżyć koszty na zakup paliwa. Jedyną wadą jest konieczność przejechania około 3 km w okresie zimowym aby załączył się gaz. Poza okresem zimowym gaz załącza się po 1km.

  • 4.
  • 5,00 Toyota Avensis I 1.8 (110KM) 2000r.
    dodał: Dario, 15.07.2011

    Kilka lat zastanawiałem się nad LPG w Toyocie, wcześniej Carinie E teraz Ave I. W końcu po totalnym zamieszaniu po czytaniu wpisów na forum. Żona postanowiła - zakładamy. I ... jest super, autko spisuje się doskonale, powiem, że mam wrażenie iż na niskich obrotach lepiej się zbiera. Spalanie po mieście do 10l, choć kilka dni temu na trasie nad morze na jednym baku 38l przejechałem dokładnie 500km, ale max prędkość 120 i generalnie spokojna jazda. Sam byłem w szoku. U gazownika byłem 2x przy zakładaniu i po roku na wymianę filtrów.

  • 5.
  • 4,00 Toyota Avensis II 1.8 VVT-i (129KM) 2004r.
    dodał: Nie gaz w ave 2, 25.01.2012

    W moim Avensisie została zamontowana faza ciekła przez Toyote.Wszystko było OK do przebiegu 107000.Wtedy trzeba było robić gniazda zaworowe i głowice.Po następnych 25000 na gazie do zrobienia są tłoki i pierścienie.Polecam to auto na gazie jeśli chce zrobić 100000 potem zaczynają się wydatki.Teraz zostało mi już wymienić silnik. Nie bierzcie pod uwagę komentarzy w stylu zrobiłem 20000 i jest super.Wszystko wychodzi później. ZDECYDOWANIE NIE POLECAM I PRZESTRZEGAM

  • 6.
  • 5,00 Toyota Avensis I 1.6 (110KM) 2000r.
    dodał: Ted, 01.05.2011

    Właśnie założyłem gaz do mojej Ave. Koszt 2,5 tys. Silnik pracuje równo bez żadnych problemów. Uruchamianie jest na benzynie a po przejechaniu około 300m przeskakuje na LPG praktycznie jest to nie wyczuwalne. Nie odczuwam żadnych strat mocy silnika czy kłopotów z wkręcaniem go na wyższe obroty. Testuję zużycie gazu i podzielę się tą informacją już niedługo.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Toyota Avensis

Toyota Avensis

484 komentarze

329 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~pasaciarz~pasaciarz

Mam problem. Mam passata 1.9 tdi,autko mało pali ale gdy jadę przez wieś nocą,to pompowtryski tak stukają ,że wszystkich budzę. Czy z Avensis będzie podobnie? Hałas ten mozna porównać do maszyny do szycia Łucznik

~Bartek M.~Bartek M.

Do ~igor trzebiatowski:
Witam serdecznie, miałem taki przypadek ze swoim avensis. Generalnie ten samochód ma problem z elektryką w postaci zbyt dużego napięcia do świateł. Żarówki palą się jak szalone. U mnie nie trzymał obrotów i trzeba było stojąc na światłach cazasem wrzucić luz i utrzymać gazem obroty. Pierwsze co robiłem w ASO to regulacja napięcia, niewiele to dało, słabsze żarówki (troszke kombinowane) też nie pomogły. A wszystko wskazywało na elektronikę. Po dłuższym czasie okazało się, że winowajcą okazało się paliwo. Doprowadziło to do wymiany katalizatora (juz drugiej), do najpierw uszkodził się zawór przy chłodnicy. Chwile po wymianie było dobrze a potem w ciągu dosłownie jednej szybszej podróży poszła pompa wody. Wszystko tak szybko się działo, że doprowadziło to do zatarcia tłoków! Jak dotarłem do ASO było już po zawodach. Po silniku. Kupiłem silnik z "anglika" wymieniłem i teraz samochód chodzi jak z nut. Trochę to kosztowało, stresu i pieniędzy ale powiem, że warto było. Auto od nowości u mnie i nigdy tak dobrze nie pracował.
Sprawdź jeszcze w ASO pompe wody u siebie, u mnie jak pisałem wszystko wskazywało na elektrykę a okazało się coś innego.
Aha, jeszcze dodatkowo przy traceniu obrotów, włączała mi się kontrolka oprócz silnika, dodatkowo o wyłączonym VSC, to podobno komputer już wariował.

~igor trzebiatowski~igor trzebiatowski

Witam,mam nietypowy przypadek,świeci mi sie lampka silnika i w czasie jazdy czasami odcina mi pedal gazu,czyli odcina moc,auto nie gaśnie,ale nie mogę dalej jechać.Sprawdzone zostały wszystkie rzeczy mechaniczne,typu,pompa,wtryski,listwa camon,itd.wszystko jest sprawne,natomiast jest gdzieś problem z elektryką..odcięcie gazu następuje zazwyczaj na drugim biegu,jakby duży pobór mocy,za duży...po zdjęciu klemów z akumlatora,błąd się kasuje ale na chwilę,powraca,lampka się znowu zapala i odcina gaz,czy ktos coś wie?gdzie przyczyna?podobno jeśli jest coś nie w porządku ze światłami,wtedy dzieje się coś z elektrycznościa...proszę o pomoc,nietypowy przypadek....

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Toyota

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
31 540
Przejechany dystans
27 346 273 km
Zatankowanego paliwa
996 446 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
3 331
Wydanych pieniędzy
1 265 305 zł
Średnie wydatki na auto
1 148 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
7 280
Wydanych pieniędzy
2 733 917 zł
Średnie wydatki na auto
2 481 zł
Zobacz dzienniki kosztów Toyota (1 102)

Testy zderzeniowe Toyota Avensis

Najnowsze testy zderzeniowe Toyota Avensis przeprowadzone przez Euro NCAP.

Toyota Avensis 2.0 D4-D, RHD
2009

Toyota Avensis
Toyota Avensis

Toyota Avensis
2003

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Toyota

Zużycie paliwa Toyota Avensis/Avensis Verso

Na podstawie 1462 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Karol, dodano: 08.11.2010 11:04

Te silniki maja fabryczny feler i Toyota nie chce się do tego przyznać. Po odpięciu przepływomierza silnik w trybie awaryjnym był jak muł ale palił jak 2,0D czyli mechanika OK. Oczyściłem przepływomierz specjalnym preperatem w sprayu podłączyłkem i nadal spalał około 6,0-7,0 l/100 km ale to była rakieta, nie wierzyłem. Niestety trwało to jakieś 150 kilometrów i wrócił do "normy" 12-13 l/100 km. Kolejne oczyszczenie przepływomierza nie pomogło. Nikt tego nie potrafi wytłumaczyć, Toyota napewno wie ale rżnie głupa. Podejrzewam, ze chodzi o włazidupstwo ekologiczne. Na testach i diagnostyce paramerty OK , a w eksploatacji do d. Przy takich ustawieniach i przepałach ciagle dopala sadzę w filtrze i dymi jak lokomotywa.

pełny raport Toyota Kombi 2.2 D-4D

autor: tadeuszarndt@po, dodano: 07.12.2008 10:15

Takie spalanie mnie dołuje. Kupując ten samochód liczyłem na oszczędność. W początkowym okresie było ono rzeczywiście niskie. Stąd minimalne w wysokości 6,2l osiągnąłem po przejechaniu 1200km na trasie po Polsce. Teraz niestety jest to blisko dna rozpaczy. Wiem, że po Bydgoszczy jeździ się fatalnie ale 12.9 litra przy naprawdę jak dla mnie oszczędnej jeździe oraz wykorzystywaniu całej wiedzy o miejscach i godzinach korków jest porażające. Czy to jest usterka elektroniki? Komputer nic nie wskazuje. Córka użytkuje poprzedniego Opla Vectrę 1,8 na gaz i jeżdżąc tylko po Warszawie praktycznie po centrum uzyskuje wynik w podobnej wielkości (12.8 ). Ale jest to jednak gaz oraz silnik duzo starszej generacji (10-letni samochód ). Co robić ?. Złomować (Avensisa nie Vectrę ) czy udawać, że nic się nie dzieje?.

pełny raport Toyota Sedan 2.0 VVT-i

autor: Mateusz, dodano: 26.10.2012 11:05

Tu bym nawet dał "6" tylko nie ma takiej oceny. Autem przejechałem 60 000km w dwa lata. teraz ma 320 000km. Z rzeczy które się zepsuły przez ten czas przy takim przebiegu to: łożysko przedniego prawego koła zaczęło szumieć, i wymieniłem także tylne łączniki stabilizatora. I to tyle!!! Nie liczę rzeczy typowo eksploatacyjnych, typu klocki tarcze, filtry. Zużycie paliwa doskonałe. Jeżdzę głównie w mieście, ale tras też trochę było. Przy "normalnej" jeździe w mieście spala mi od 6.2 do 6.7. Zimą przekracza delikatnie 7 litrów. Trasa z włączoną kilmą - tankowanie pod korek, 300km później miasto, trochę korków i z powrotem 300km (prędkość 100 - 140km/h) i znów tankowanie pod korek. Spalanie 5.7 Z rekordów, to kilka dni temu wracałem w nocy z Bielska do Krakowa, na trasie totalnie pusto, prędkość 70-90km/h (stówki napewno nie przekroczyłem) - komputer pokazał na miejscu 3.8 :) Jeśli chodzi o ceny części eksploatacyjnych, to kupuję zamienniki ale staram się te japońskie i jakościowo i cenowo wychodzi bardzo dobrze.

pełny raport Toyota Sedan 2.0 D-4D

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Toyota Avensis/Avensis Verso

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Toyota Avensis/Avensis Verso

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Toyota Avensis
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Toyota Avensis III 2.0 Valvematic 152KM
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Toyota Avensis, oglądali także