Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Toyota Avensis

Lata produkcji: 1997 - teraz
Segment: Klasa średnia
Limuzyna klasy średniej (segment D) produkowana od 1997 roku. Jeden z najpopularniejszych modeli w swojej klasie, a także jeden z najlepiej sprzedających się aut Toyoty. Avensis I powstał jako następca modelu Carina E. W 2000 roku został poddany modernizacji, zaś trzy lata później Toyota przedstawiła odmieniony model Avensis II. W 2006 roku przeszedł facelifting, a w 2009 roku rozpoczęto sprzedaż trzeciej, najnowszej generacji auta. Po raz pierwszy Avensis nie jest dostępny w opcji liftback (tylko sedan i kombi), natomiast od 2002 roku jego wersją minivan jest Avensis Verso.

Komentarze redakcji

Powagosław: Dotychczas były łagodne zmiany i różne wcielenia stylistycznego konserwatyzmu. Teraz jest rewolucja, efekt zdecydowanie lepszy, choć nie na tym polega filozofia Toyoty, by szokować i ekscytować wyglądem. Dlatego dziękujemy i za taką ekstrawagancję.
Luzacjusz: Pamiętam taki film, w którym główny bohater, nudziarz-fajtłapa rozmawia z grupą zbirów. Mówi do nich: „Ja też w swojej młodości miałem kłopoty z prawem. Raz nawet przeszedłem przez ulicę na czerwonym świetle”. Avensis pręży się jak WC Picker, ale nadal jest grzecznym nudziarzem.

Avensis III

Pierwsze wcielenie Avensisa wystylizowano zupełnie bez polotu, przez co nawet w chwili debiutu auto wyglądało niezbyt nowocześnie. Drugą generację zaprojektowano nieco odważniej, nadając karoserii bardziej prestiżowego wizerunku. W przypadku trzeciej, prezentowanej odsłony design stał się znacznie bardziej wyrazisty, dzięki czemu stylistyka Avensisa nie ginie już tak w tłumie, jak miało to miejsce w przypadku poprzedników. Nie jest to może materiał na konkurs piękności, ale ciekawie zaprojektowane reflektory, grill czy lampy tylne dodają mu własnego charakteru.

Wnętrze popularnej limuzyny Toyoty zapewnia bardzo komfortowe warunki podróżowania. Kabina pasażerska ma do zaproponowania wystarczającą ilość miejsca w obu rzędach siedzeń oraz dobrze wyprofilowane fotele, które nie męczą nawet podczas długich wyjazdów. Z kolei bagażnik proponuje użytkownikom multum przestrzeni na walizki, w miarę regularne kształty oraz funkcjonalne schowki. W transporcie przedmiotów o poważniejszych gabarytach pomaga równa powierzchnia powstająca po złożeniu tylnej kanapy oraz wysoka ładowność samochodu.

Przestronność i funkcjonalność to jednak nie wszystkie atuty wnętrza. Z miejsca kierowcy powinniśmy docenić logicznie rozplanowane instrumenty pokładowe, niezbyt awangardowe, ale za to wyśmienicie czytelne zegary, a także wysoką jakość zarówno montażu, jak i samych materiałów wykończeniowych. Do idealnych nie zaliczymy niestety pozycji za kierownicą oraz widoczności na zewnątrz.

Zachowanie podczas jazdy to dla Avensisa niezbyt ciekawa dyscyplina. Układ jezdny jest dość twardy, przez co komfort resorowania jest ograniczony, a mimo to właściwości trakcyjne nie powalają na kolana. Zarówno stabilność na zakrętach, jak i skuteczność filtrowania nierówności można jednak zaakceptować, gorzej jest z działaniem układu kierowniczego – jego nieprecyzyjna praca sprawia, że kierowca nie do końca wie, co dzieje się aktualnie z przednimi kołami. Jeżeli chodzi o skuteczność hamulców, ta okazuje się – dla odmiany – absolutnie perfekcyjna.

Kosztami zakupu japońska limuzyna plasuje się pośrodku stawki w segmencie D. Podobnie jest zresztą ze standardem wyposażenia – co prawda nie musimy dopłacać za pakiet airbagów (włącznie z kolanową poduszką dla kierowcy), elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne czy klimatyzację, jednak w serii nie dostaniemy aluminiowych felg, a nawet elektrycznej regulacji szyb tylnych. Jak przystało na Toyotę, Avensis kusi atrakcyjnymi warunkami gwarancji oraz powszechnie znaną bezawaryjnością.

Avensis II

Wzornictwo Avensisa zasługuje na pochwałę - próżno w nim szukać finezji, ale elegancji i ponadczasowego charakteru oferuje on ponad miarę. Dotyczy to zarówno nadwozia, jak i wnętrza, w którym zresztą próżno szukać większych wad. Kokpit przekonuje do siebie czytelnymi zegarami, logicznie rozplanowanymi elementami obsługi, dobrymi materiałami wykończeniowymi i porządnym montażem. Cała kabina pasażerska może poszczycić się natomiast dużą ilością miejsca oraz wygodnymi siedzeniami. Wreszcie, bagażnik ma do zaoferowania okazałą pojemność i doskonały dostęp (choć mógłby być bardziej foremny).

Toyotę Avensis II. generacji najłatwiej spotkać z dieslem pod maską. Niestety, podobnie jak w przypadku innych współczesnych "ropniaków", są to konstrukcje narażające właściciela na poważne wydatki - kosztowna jest zwłaszcza wymiana filtra cząstek stałych w 2.2 D-CAT. Najmniej problematyczny wydaje się oszczędny silnik 2.0 D-4D/126 KM. Z jednostek benzynowych polecamy natomiast wersje 1.8 VVT-i oraz 2.0 D-4. Podwozie japońskiego auta zostało zestrojone pod kątem skutecznego pochłaniania dziur, ale zapewnia ono bezpieczne prowadzenie.

Decydującym się na zakup limuzyny klasy średniej spod znaku Toyoty radzimy omijać egzemplarze z początkowego okresu produkcji - miały one szereg tzw. "chorób wieku dziecięcego". Większość udało się na szczęście wyeliminować, dzięki czemu Avensis znów zaczął brylować w rankingach niezawodności. Koszty serwisowania kształtują się na średnim poziomie - z racji popularności modelu, podstawowe naprawy są tanie, ale już wymiana np. 2-masowego koła w dieslu okazuje się droga. Ceny auta na rynku wtórnym są wysokie, a tzw. "okazje" to zwykle pofirmowe "trupy".

Dane techniczne Toyota Avensis

Silniki

Moc silników 90-177 KM

Poj. silników 1 587-2 362 cm3

Prędkość maks. 180-220 km/h

Przyspieszenia 0-100 8,6-12,1 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Toyota Avensis

Średnia ocena modelu

na podstawie 1469 opinii

4.18

Średnia dla segmentu: Klasa średnia 4.18

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Ergonomia

+ Silnik

Wady

- Widoczność

- Koszty utrzymania

- Stosunek jakość/cena

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (81%)
NIE (19%)

Wybrane oceny kierowców Toyota Avensis

Moim zdaniem najlepiej pasuje do tego auta określenie: "zwykły cukierek w pięknym papierku". Przesiadłem się do tego Avensisa w wersji ... więcejPremium ze Skody Octavii Ambiente - w powszechnej opinii przeciętnej i do tego nie specjalnie wyposażonej. Na dodatek z diesla 1,9 - silnika raczej krytykowanego za głośność i kiepską elastyczność. I to jest mój główny punkt odniesienia. Auto kupiłem w wyprzedaży rocznika, po szybkiej decyzji, bez jazdy próbnej, zachęcony głównie opiniami z tego forum. Moje pierwsze pozytywne wrażenia po przesiadce były takie: świetnie się prowadzi, biksenony rewelacyjnie oświetlają drogę i zakręty w każdych warunkach, system bezkluczykowy, mimo wcześniejszych obaw sprawdza się świetnie, na tylnym siedzeniu dużo miejsca - wystarczy również dla 3 osób dorosłych, bardzo uprzejma, UCZCIWA i zaangażowana obsługa w ASO (nie to co w Skodzie, która myśli że jest "wielka" i że już nie musi się starać o klientów), brak wstawek z "plastikowego aluminium" we wnętrzu auta. I to koniec plusów - teraz negatywy: nie najlepsza ergonomia wnętrza (rozkład przycisków ok., ale brak miejsca na drobiazgi i większe butelki), brak oparcia pod łokieć z regulowaną wysokością, a to które jest wykonano z wstrętnego plastiku do którego klei się ręka, gdy jest ciepło, plastiki kokpitu i drzwi rzeczywiście wyglądają trochę tandetnie (nie licząc wykończeń imitujących grafit, które są bardzo eleganckie), kiepska jakość spasowania elementów, silnik bez dynamiki (to częściowo wina "anemicznej" skrzyni biegów, jak i również przesiadki z diesla - ci co mówią, że "diesle do traktorów" powinni trochę pojeździć dobrym dieslem, a potem się wypowiadać), często zamarzające spryskiwacze szyby przedniej (nie z winy płynu - tylny spryskiwacz działał dobrze, w aucie żony przy tym samym płynie wszystko ok.), często przymarzające przednie szyby (w mojej ocenie z winy uszczelek przy dolnej krawędzi - jest minimalna szczelina, pod którą dostaje się woda ze śniegu roztopionego na ciepłej szybie i zamarza), specyficzne przełożenia skrzyni biegów (bardzo długie przełożenia, kolejne biegi "nachodzą" na siebie chyba w ponad 80%-tach, pierwsze wrażenie takie, że wystarczyłoby max. 5 biegów), przednie siedzenia niezbyt wygodne, a regulacja odcinka lędźwiowego tylko pogarsza sytuację, bagażnik niby duży, ale nieustawny. Szkoda, że zrezygnowano z relingów dachowych (w ASO te plastikowe listwy na dachu nazywają relingiem, ale to ściema) - montaż bagażnika dachowego jest przez to dość upierdliwy i czasochłonny. I pewnie jeszcze by się coś znalazło. Wkurzające jest to, że niektóre ustawienia (oświetlenie wnętrza, zamek centralny) można zmieniać - ale tylko w ASO, po podpięciu do komputera, za bardzo konkretną opłatą. Skoro producent tak to zaprojektował to wypadałoby zapytać przy sprzedaży, co klient preferuje i ustawiać pod niego - a nie dodatkowo "kasować" za i tak już drogie auto. Kiepskie są również niektóre elementy dodatkowego wyposażenia oferowane w ASO - w szczególności czujniki cofania oraz wykładziny bagażnika. Spalanie oczywiście nieco wyższe niż podaje producent i (co zastanawiające) ZDECYDOWANIE wyższe od tego, co wypisują niektórzy na tym forum. Opinie treści "Ostatnia wakacyjna trasa PL-CRO, w sumie 3700km przeważnie autostrady, prędkość 130-140km/h spalanie 6,5l (3osoby w samochodzie, bagażnik w pełni zapakowany), przy prędkości 160-180 spalanie ok. 7,6 - 7,9" kwalifikują się do usunięcia z tego forum. ŻADEN samochód (nawet diesel) nie spali 7,9 l przy prędkości 180 km/h - chyba, że z górki. Auto ze względu na specyficzną skrzynię biegów i dość mocny silnik zniechęca do jazdy dynamicznej i daje możliwość ekonomicznej jazdy na bardzo niskich obrotach. Ale oszczędne jest tak jak każde - przy niezbyt szybkiej (do 90 km/h), i mało dynamicznej jeździe (bez wyprzedzania, częstego hamowania, przyspieszania) i to w płaskim terenie. Żeby pokonać wzniesienia przy niskiej ekonomicznej prędkości i tej masie samochodu trzeba mocno zwiększać obroty, a wtedy w baku pojawia się wir. Jak się "depnie" przy wyprzedzaniu, to chwilowe spalanie przekracza 30 l i nawet godzina oszczędnej jazdy "bierze w łeb" - średnie spalanie skacze w górę. W momencie kupna auto wypadało cenowo korzystnie na tle konkurencji, ale widać, gdzie Toyota zaoszczędziła: kiepski lakier (bardzo miękki - wrażliwy na zarysowania np. przy odśnieżaniu, podatny na odpryski - np. od uderzeń drobnymi kamykami), cienka i miękka blacha (zostały ślady po gradobiciu - na autach które stały obok, "o dziwo" wszystko OK) do tego fatalnie zabezpieczona przed korozją w mniej narażonych na uderzenia kamykami miejscach, kiepskie plastiki (te których najwięcej gorsze niż w mojej starej Skodzie - brzydkie i bardzo podatne na zarysowania, np. plastik przy słupku od strony kierowcy po roku jeżdżenia jest cały obtłuczony od uderzeń klamry pasów bezpieczeństwa), kiepska jakość montażu, brak indywidualnego nawiewu na tylne siedzenia (jest tylko spod siedzeń przednich), brak gniazda elektrycznego w bagażniku, brak czujników i kontrolki zużycia przednich klocków hamulcowych, brak czujnika przepalenia żarówek, jeden przycisk włączający dwie funkcje: podgrzewanie lusterek i tylnej szyby. I żeby była jasność: nie czepiam się, tylko wymieniam te elementy wyposażenia, które miałem w poprzednim tańszym aucie, a których brak w tej "prestiżowej" Toyocie!!! Na (moje) pocieszenie mogę tylko napisać: kolega ma wersję Luna (najtańsza) i tam to dopiero jest kiepsko: w części bagażowej wykończenie jak w dostawczaku - krawędzie plastików odstają podobnie jak u mnie, ale wyglądają, jak by je ktoś ręcznie nożem wycinał. Do auta za prawie 80 tys. zł to nie pasuje. Reasumując: jest to bardzo duże (nie licząc bagażnika - ten tylko duży), dość wygodne "wozidło" dla 4-osobowej rodziny. Dobre do spokojnego i w miarę ekonomicznego przemieszczania się. Ma się świadomość, że zawsze jest jakaś rezerwa, żeby po redukcji kilku biegów w miarę dynamicznie przyspieszyć. Pewne rzeczy można by poprawić, a pewne już poprawiono po ostatnim "face-liftingu" (np. brak świateł do jazdy dziennej). Generalnie dość przyzwoite auto, ale nazywanie go prestiżowym (tak mówią w ASO), czy super oszczędnym to przesada. Liczę na niezawodność - choć nie obyło się już bez usterki. Po tej przesiadce na Toyotę nie dam jednak złego słowa powiedzieć na Skodę - może według niektórych "obciachowe" (bo spod znaku "zielonej kury"), ale dopracowane w drobiazgach auto - dużo bardziej niż ta Toyota. Bo moim zdaniem ta Toyota w tej wersji wyposażenia to połączenie bardzo ładnego wyglądu zewnętrznego oraz najnowocześniejszych rozwiązań ułatwiających jazdę i zwiększających bezpieczeństwo z niedoróbkami i kiepskimi rozwiązaniami bardziej pasującymi do tanich produktów samochodpodobnych np. firmy TATA. Jednak czytając opinie z tego forum myślę, że "Toyociarze" będą z niego bardzo zadowoleni - wygląda na to, że ten samochód jest znacznie lepszy od swojego poprzednika. Na szczęście to moja pierwsza (i raczej ostatnia) Toyota. Inaczej żyłbym w błogim przeświadczeniu, że (cytat z tego forum): "są auta i jest Toyota" :). ukryj
dodano 27.06.2012 przez
Na wstępie podam, iż jestem wymagający i marudny. Na doskonale trzeba zasłużyć. Wobec posiadania bezpośrednio poprzednio poważnej konkurencji dla Toyoty ... więcej(oba pojazdy bogato wyposażone), poczułem się uprawniony do kilku ocen, które mogą okazać się przydatne dla planujących zakup. Dodam, iż nie mam przywiązania do żadnej marki i żadnej nie wspieram. Jedyny sentyment czuję do mojej pierwszej miłości Fiata 126p. ukryj
dodano 03.03.2014 przez
To wprawdzie wersja podstawowa "SOL " ale jakie było moje zdziwienie gdy chciałem podgrzać lusterka. Sądziłem że zepsute. Co jak ... więcejco ale żeby w aucie tej klasy nie było lusterek podgrzewanych ? Przyznam że kupując nie sprawdzałem czy ta opcja jest w standardzie bo .... to już standard w autach niższej klasy !! Podobna sytuacja dotyczy podgrzewanej przedniej szyby. Druga sprawa to silnik. Moment obrotowy niższy niż być powinien aż o 11%. Auto dynamicznie przyspiesza ale po założeniu boxa osiągnąłem niewiele ponad to co deklaruje fabryka! Tylko że za dopłatą. Uchwyt na napoje umieszczony nad panelem radia to już rewelacja. Wychlapałem trochę coli i już przyciski od radia kleją się z obudową. Ogólne wrażenie psuje też sprzedawca niszcząc barbarzyńsko pod pretekstem przebudowy na wersję ciężarową trzeci pas bezpieczeństwa na tylnych siedzeniach. Dlaczego mają odkręcać skoro prościej jest przeciąć? Można dokupić za 650 + montaż :))). Tylko dlaczego mam płacić dwa razy? Tłumaczenia sprzedawcy: "robimy zgodnie z przepisami" nie przemawiają do mnie. Na ten przykład we wcześniejszych (VW i Mitsubishi) odkręcony z nowego auta pas leżał w bagażniku. Ogólnie oceniam nową Avensis pozytywnie. Potencjalnym nabywcom polecam jednak przemyśleć decyzję. Może konkurencja oferuje za podobną cenę trochę więcej niż to co Toyota z Avensisem w wersji SOL. ukryj
dodano 15.12.2003 przez
Tylko dobrze a miałem nadzieje na bardzo dobrze kupując to auto. Branie oleju, zaparowane lampy tak, że woda ścieka po ... więcejwewnętrznym szkle, no i podejście do tych problemów powala na kolana. Byłem w dwóch ASO i usłyszałem to samo. Silnik już po gwarancji więc branie oleju w ilościach 0,6l/1000km jest normą. Może poprzedni właściciel tez to usłyszał? Na wadę konstrukcyjna lampy nie ma żadnej reakcji...proponują wymianę na nową. Szkoda że muszę narzekać a nie cieszyć się nowym nabytkiem. Już tu opiniowałem na temat poprzedniej Primery i po zakupie muszę powiedzieć że do niej tęsknię! Na plus zaliczam małe zużycie paliwa, dobrego automata, cichy silnik. Obraz ładnego i przestronnego wnętrza psuje wyglądająca delikatnie tapicerka siedzeń. No i auto tej klasy nie może mieć zgniataczy jaj w bagażniku (tylko sedan)! Zresztą co napisałem możecie poniżej przeczytać w odpowiednich rubrykach. Zapraszam do lektury!!! ukryj
dodano 30.04.2008 przez
Zobacz oceny Toyota Avensis Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Toyota Avensis

Pb
5,33 - 13,33
Na podstawie 685 raportów spalania
ON
4,17 - 11,03
Na podstawie 687 raportów spalania
LPG
6,57 - 13,33
Na podstawie 94 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Toyota Avensis

Moja opinia: 3 lata jazdy, 55 tys. km (samochód użytkowany rodzinnie). Sprawdzanie spalania komputerem i zawsze na podstawie przeliczania ilości ... więcejspalonego paliwa do przejechanych km. - zawsze tankuję do pełna co pozwala mi porównywać obliczone spalanie kompa - a tu czasem są drobne różnice średnio od 0.1 nawet do 0.4 l/km. Spalanie miasto: wielkość miasta 300 tys.; do pracy 12 km; garażowany (zimą to ma znaczenie na dogrzewanie silnika); zimą przy normalnej jeździe średnio 8.4 l/km; można zejść do 7.6 ale to już trzeba naprawdę eko i delikatnie przyśpieszać; latem jest dużo lepiej - średnio 7.2 - 7.4 ale i do 6.8 można zejść, a jak zawsze chcesz być pierwszy na światłach (jeżeli nie trafisz na lepszego przeciwnika :)) to 8.5 do 8.8 średnio pali. Natomiast nigdy na zbiorniku paliwa nie wyszło mi w okolicach 9 l. Jak czytam że w mieście pali 10 to chyba samochodem się nie jeździ a cały dzień w korkach stoi (może i tak jest). Jeżeli w mieście są lekko dłuższe proste to jak da się jechać spokojnie na 5 lub 6 biegu i do tego na tempomacie - bajka aż miło popatrzeć jak średnie spalanie spada - na zbiorniku paliwa o 1 l/km. Spalanie trasa: tutaj znaczenie ma jakość drogi. Autostrada tempomat 140 km/h, klima, pełne obciążenie (bagażnik załadowany po dach - Ci co mają rodzinę daleko i jadą z dziećmi wiedzą o co chodzi) to wychodzi 6.7 - 7.0 l/km (różnie od pory roku). Ale jak się wyłączy klimę, radio to spalanie spada o ok. 0.4 do poziomu 6.6 l/km. Natomiast jak się jeździ w trasie np. (400 - 500 km) trochę po drodze nr 7 i po mazurskich drogach :( utrzymując średnią prędkość na całej trasie na poziomie 80-90 km/h co przyczynia się że lepsze proste jeździ się po 120 - 130 km/h, ograniczenia do 60-70 km/h (nie opowiadajmy bajek na trasie prawie nikt nie zwalnia do 50) to 6.2-6.3 l/km, natomiast jak się jeździ wolniej średnio 70-80 km/h to spada do 5.6 l/km. UWAGA - jak mówię że średnio 70-80 km/h to i tak dłuższymi prostymi trzeba gnać 110-120 km/h. Natomiast rekord eko-jazdy na trasie pustym autem to 5.1 km/h (450 km trasy - i tylko raz - frustracja). Krótkimi odcinkami udawało się zejść poniżej 5 l/km ale przeliczając na całą trasę nigdy. ukryj
dodano 24.02.2013 przez
Jak na tak duże i ciężkie auto jest przyzwoicie. W cyklu mieszanym bez szczególnego oszczędzania wychodzi 8-8,5 l. W trybie ... więcejmiejskim (światła, korki) to już od 9 w górę. Podobnie na autostradzie - przy 140 km/h spalanie wynosi 8,5-9 l i z dalszym wzrostem prędkości ostro rośnie. Przy 180 km/h bierze już ok. 13-15 l/100km. Jak ktoś lubi jeździć spokojnie (do 90 km/h) i ma czas to jest w stanie osiągnąć spalanie nieco poniżej 7 l. Lecz tylko w płaskim terenie i jak jest ciepło, ale nie gorąco. Zimą auto pali ok. 0,5 l więcej, a i klima zużywa co najmniej 0,5 l do 1 l przy b. dużych upałach i przejazdach na krótkich odcinkach. Podawane na tym forum wyniki poniżej 6 l to wartości chwilowe w b. korzystnych warunkach, nie do utrzymania przy dłuższej jeździe. Bo przy spokojnej jeździe "pod górkę" chwilowe zużycie wynosi 10-15 l/100 km, a przy przyspieszaniu to już 15-30 l/100 km. Czyli jak w jednej z wcześniejszych ocen: przy ostrej, dynamicznej jeździe "pali jak dobre V6". Szkoda tylko, że osiągi nie takie. A ile km da się przejechać ze stałą prędkością do 90 km/h w płaskim terenie, w odpowiedniej temperaturze, bez hamowania i przyspieszania (światła, skrzyżowania itp.) niech każdy sobie sam odpowie. Generalnie - jest dobrze, ale bez cudów wypisywanych na tym forum. Podam również ciekawostkę - po ostatnim "face-liftingu" Avensisy zaczęły wg danych producenta mniej palić!!! Ten benzyniak średnio o 0,1 l/100, a diesel 126 KM prawie o 1 l! I to wszystko przy takiej samej masie auta i tych samych parametrach silnika (moc, pojemność, stopień sprężania)! Naprawdę ciekawe :) (albo: "papier jest cierpliwy" i przyjmie każdą bzdurę podawaną przez producenta :). ukryj
dodano 27.06.2012 przez
Avensisa T 25 (2.0 VVT) użytkuje od kilku lat. Samochód ten służy mi głownie do przemieszczania się po mieście podczas ... więcejdojeżdżania do pracy. Niestety jest to krótki odcinek prawie 3 kilometrowy i wtedy spalanie jest wysokie ok. (12 l/100 km. Wystarczy jednak, że dłużej pojeżdżę po mieście na rozgrzanym silniku to spalanie średnie schodziło poniżej (10 l/100 km). Natomiast w cyklu mieszanym w moim przypadku przejazd na zakupy do większego miasta na odcinku 50 km gdzie 3/4 to trasa, a reszta to jazda od świateł do świateł i szukanie miejsca na zaparkowanie to wtedy średnia ze spalania wynosi około (8,3 l/100km). Minimalne spalanie można osiągnąć oczywiście w trasie na dużych dystansach w moim przypadku w naszych warunkach drogowych z zachowaniem rozsądnej i bezpiecznej jazdy udało mi się uzyskać średnie spalanie (6,7 l/100km). Podsumowując to wszystko i biorąc pod uwagę moje doświadczenie z tym samochodem mogę stwierdzić, iż silnik 2.0 VVT może być oszczędny w długiej trasie i cyklu mieszanym ale jest mało oszczędny na odcinkach do 3 km gdzie pracuje na zimnym silniku. Jest to zresztą przypadłość wszystkich samochodów. Jednak silniki benzynowe maja duże rozbieżności pomiędzy trasą a "zimnym" miastem. Diesel będzie i tak oszczędniejszy ale w tym silniku odpadają wydatki na utrzymanie diesla w dobrej kondycji (wtryski, turbo, sprzęgło, paski, itp. . Użytkuje też jednocześnie ( służbowe i znajomych) inne samochody i są to przeważnie diesle i wiem ile kosztuje ich utrzymanie, czasem koszt jednorazowej naprawy 8 letniego diesla wynosił 1/4 jego wartości. ukryj
dodano 26.01.2013 przez
Jak na tę klasę samochodu jestem bardzo zadowolony. Od ponad 37kkm tankuję od rezerwy pod korek i wszystko sobie zliczam. ... więcej Najniższe spalanie miałem na dość wolnej trasie (600km drogami między wioskami, max 130km/h, ale z reguły około 100-120km/h) i wyszło mi 6,25l. Na szybszych trasach (120-160km/h np. Warszawa - Wyszków) mam spalanie na poziomie 7l. Najwyższe miałem po mieście jak tylko kupiłem samochód i się jeszcze bawiłem - 8,75l. Jednak na 54 tankowania do tej pory tylko 5 razy przekroczyłem 8,00l. Średnia z całego przebiegu (na tę chwilę od zakupu zrobiłem trochę ponad 37kkm) to 7,40l/100km. Zaznaczę, że jak patrzę na tym portalu na średnie spalanie poprzednich swoich samochodów to zawsze wychodzi mi średnia na poziomie trochę niższym (z reguły 0,5l/100km) niż "średnie maksymalne spalanie". Pewnie spowodowane jest to tym, że zawsze wyprzedzam (chociaż nie redukuję co chwilę do 3 biegu, robię to z rozpędu na 5ce) i raczej ruszam ze świateł w pierwszej trójce - zatem jazda dynamiczna, ale już nie młodzieżowa, że siedzę gościowi na zderzaku i piłuję auto na 3ce czekając na lukę:) Daję sobie odstęp i jak widzę zbliżającą się przerwę, rozpędzam się jeszcze na swoim pasie, a wyprzedzanie trawa wtedy 1,5-2 sekundy. ukryj
dodano 17.06.2011 przez
Piszę właśnie ten raport siedząc w takiej Avence, samochód ogólnie bardzo fajny. Co do mojej jazdy, jestem młodym kierowcą lat ... więcej2x+ , benzyna za darmo, więc i noga nie lekka. Spalanie jest jedyną rzeczą, która przeraża mnie w tym silniku. Przyspieszenie, powiedziałbym mierne, ale w zupełności wystarczające. Samochód testowałem na słynnej A2 z Warszawy do Zielonej Góry. Średnia prędkość z komputera pokładowego 117km/h. Tempomat ustawiony na na około 150km/h, momentami troszkę szybciej, ale ogólnie starałem się trzymać tej prędkości. Spalanie wyszło 10.0l/100km. Rekordzista w silnikach diesla na trasie to na pewno nie jest. Co do jazdy w miescie. To jest dopiero udręka, zrobiłem z nim w mieście około 200km, spalanie aktualnie wskazuje 12.5l/100km, nie oszczędzam go, ale też nie pałuje, przekroczenia prędkości na prawdę niewielkie, gdyż jeżdzę przepisowo. Zdecydowanie jak na samochód tej klasy, powinien palić ciut mniej. Te 2-3litry i byłoby na prawdę super. Od razu dodam, że może się okazać, że rzeczywiście spalanie spadnie, gdyż aktualnie na blacie mam 1000km przebiegu, a jak dobrze wiemy, testy najlepiej wykonywac po przejechaniu około 10tyś km. ukryj
dodano 22.06.2014 przez
Zobacz raporty spalania Toyota Avensis Dodaj raport spalania

Publikacje o Toyota Avensis

Przeczytaj pozostałe 15 publikacje o Toyota Avensis

Newsy o Toyota Avensis

Przeczytaj pozostałe 11 newsów o Toyota Avensis

Generacje Toyota Avensis

Nowe Toyota Avensis

nowe Toyota Avensis
Toyota Avensis
ceny od 86 900 zł do 139 900

Toyota Avensis III Sedan Facelifting 2015 1.6 Valvematic 132KM od 2015

w pakiecie ACTIVE

w cenie katalogowej brutto

86 900 zł

Wyposażenie standardowe
Relingi dachowe (tylko Touring Sports)
Kierunkowskazy w lusterkach zewnętrznych
Pre-Collision System(układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 29 oferty Toyota Avensis

Dealerzy Toyota

ANWA

ANWA SP. Z O.O. Toyota Kraków

małopolskie, Kraków, Al. Pokoju 57

Więcej

BOŃKOWSCY

BOŃKOWSCY Toyota Poznań

wielkopolskie, Poznań, Polska 112

Więcej

KOZŁOWSKI

KOZŁOWSKI Toyota Szczecin

zachodniopomorskie, Szczecin, Struga 17

Więcej

W & J WIŚNIEWSKI

W & J WIŚNIEWSKI Toyota Izabelin

mazowieckie, Izabelin, 3-go Maja 40

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Toyota Avensis

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

5 493

Przejechany dystans

1 477 969 zł

Zatankowanego paliwa

204 679 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

717

Wydanych pieniędzy

270 300 zł

Średnie wydatki na auto

1 372 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

1 260

Wydanych pieniędzy

346 628 zł

Średnie wydatki na auto

1 760 zł

ZOBACZ 197 dzienników kosztów Toyota Avensis Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Toyota Avensis

Liczba wpisów: 70
komentarzy(23)
komentarzy(8)
komentarzy(18)
komentarzy(17)
komentarzy(2)
komentarzy(11)
Zobacz inne typowe słabe punkty Toyota Avensis dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Toyota Avensis

Liczba wpisów: 41
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Toyota Avensis Dodaj wpis do autodiagnozy

Opinie o instalacjach LPG w Toyota Avensis

Liczba wpisów: 24
Instalacja założona w Toyocie Radość to pierwsza instalacja w moich dotychczasowych autach założona profesjonalnie, aż chce się oglądać jakość montażu. ... więcejNie była tania i szczerze mówiąc, to gdybym ja miałbym tyle wydać, to głęboko bym się zastanawiał. Auto przejechało na gazie już 180kkm i za około 20kkm będzie miało do zrobienia głowicę (siada jedno gniazdo na zaworze wydechowym), więc jak na Toyotę, to chyba niezły wynik, a zaoszczędzone pieniądze z jazdy na gazie spokojnie wystarczą na remont (koszt ok. 1,5kkm). Instalacja Vialle wymaga przeglądów co 50-60kkm - w praktyce jest to przegląd/renowacja pompy i czyszczenie zbiornika - koszt 400-600zł. Zalecane jest tankowanie gazu na porządnych stacjach sieciowych. Ja kiedyś w drodze na Chorwację zatankowałem jakiś syf i po powrocie musiałem czyścić całą instalację: pompę, zbiornik, przewody i wtryskiwacze. Z serwisów zdecydowanie polecam SCS (czyli autoryzowanego przedstawiciela), pozostałym tylko się wydaje, że znają instalacje tego typu. Silnik faktycznie chodzi lepiej na gazie, ale wynika to chyba z faktu, że instalacja sterowana jest oryginalnym sterownikiem silnika (nie ma swojego sterownika), więc z chwilą przełączenia na benzynę silnik musi się dostroić do pracy na benzynie. Potrzeba na to kilkudziesięciu kilometrów. Dużą zaletą jest brak paronika, nawet w największe mrozy wystarcza przejechanie 1-2km i silnik przerzuca się na gaz. Podsumowując... jeśli masz okazję kupić auto z instalacją Vialle, to warto się zastanowić. Instalować nową... raczej nie warto. ukryj
dodano 07.06.2010 przez
auto na II generacji jeździ super nic się nie dzieje,świec nie wymieniałem od kupna pojazdu,przewody orginalne tez nie wymieniałem.Oleju spala ... więcejna 15.000tys ok.0,5-1l.Spalanie gazu w Warszawie 11l a w trasie ok.9 jadąc 120-130(140-150 ok.10-10,5).Uważam ze mówienie że sekwencja jest lepsza nie potwierdza się bynalmniej w mojej starej toyocie.Spadek mocy na II gen.ok.5%.Najważniejsze jest to nie jaka instalacja ale jej prawidłowy montaż(wiem co mówie miałem kilka pojazdów na lpg i bywało róznie)Teraz mam gazownika w Rembertowie na ul.Fiszera i gość ma bardzo duze pojęcie.Był to 32 gazownik który usunął mi problem w silniku 2,0 8zaworowym.Chociaż 31 partaczy w Warszawie i na lubelszczyznie mówili ze ten silnik tak ma.Tych 31 to byli fachowcy od wymiany swiec i przewodów.32 gazownik nie wymieniał swiec i przewodow tylko poprawił po innych partaczach montaz.Zrobiłem 60tys na tych samych swiecach i przewodach i sprzedałem pojazd.Człowiek zadzwonił po 8miesiącach ze dobry zrobił zakup.W tych ciężkich czasach tylko lpg.Disel tez ale tylko nowy,uzywka oznacza trzymanie ok.10.000 w zapasie na podzespoly.Dziekuje ukryj
dodano 15.11.2008 przez
Rewelacja, toyotą przejechałem po zainstalowaniu gazu 100 tyś (obecnie na liczniku mam 250 tyś km) i żadnych problemów. Nie odczuwam ... więcejteż obniżenia mocy. Przy dynamicznej jeździe pali średnio 8 - 8,5 l/100 km. Wcześniej miałem instalację gazową zwykłą w Fiacie Uno poj. 1.1 i powiedziałem nigdy więcej gazu. Teraz mogę powiedzieć, że montaż instalacji z sekwencyjnym wtryskiem w toyocie z silnikiem 7A-FE był strzałem w dziesiątkę. Polecam każdemu,kto rocznie pokonuje autem duże odległości i chce obniżyć koszty na zakup paliwa. Jedyną wadą jest konieczność przejechania około 3 km w okresie zimowym aby załączył się gaz. Poza okresem zimowym gaz załącza się po 1km. ukryj
dodano 13.01.2015 przez
Kilka lat zastanawiałem się nad LPG w Toyocie, wcześniej Carinie E teraz Ave I. W końcu po totalnym zamieszaniu po ... więcejczytaniu wpisów na forum. Żona postanowiła - zakładamy. I ... jest super, autko spisuje się doskonale, powiem, że mam wrażenie iż na niskich obrotach lepiej się zbiera. Spalanie po mieście do 10l, choć kilka dni temu na trasie nad morze na jednym baku 38l przejechałem dokładnie 500km, ale max prędkość 120 i generalnie spokojna jazda. Sam byłem w szoku. U gazownika byłem 2x przy zakładaniu i po roku na wymianę filtrów. ukryj
dodano 15.07.2011 przez
W moim Avensisie została zamontowana faza ciekła przez Toyote.Wszystko było OK do przebiegu 107000.Wtedy trzeba było robić gniazda zaworowe i ... więcejgłowice.Po następnych 25000 na gazie do zrobienia są tłoki i pierścienie.Polecam to auto na gazie jeśli chce zrobić 100000 potem zaczynają się wydatki.Teraz zostało mi już wymienić silnik. Nie bierzcie pod uwagę komentarzy w stylu zrobiłem 20000 i jest super.Wszystko wychodzi później. ZDECYDOWANIE NIE POLECAM I PRZESTRZEGAM ukryj
dodano 25.01.2012 przez
Właśnie założyłem gaz do mojej Ave. Koszt 2,5 tys. Silnik pracuje równo bez żadnych problemów. Uruchamianie jest na benzynie a ... więcejpo przejechaniu około 300m przeskakuje na LPG praktycznie jest to nie wyczuwalne. Nie odczuwam żadnych strat mocy silnika czy kłopotów z wkręcaniem go na wyższe obroty. Testuję zużycie gazu i podzielę się tą informacją już niedługo. ukryj
dodano 01.05.2011 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Toyota Avensis