Szukaj

Informacje o Toyota Land Cruiser

Lata produkcji: 1981 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowana od roku 1954 Toyota Land Cruiser to przedstawiciel segmentu pojazdów terenowych (segment ). Jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych aut japońskiej marki i zarazem jej dużym sukcesem rynkowym. Był też pierwszym modelem Toyoty w segmencie I. Produkowane niedługo po wojnie, pierwsze samochody bazowały na amerykańskim Jeepie. Land Cruiser był pierwszym produkowanym masowo modelem Toyoty, eksportowanym z Japonii. Do dnia dzisiejszego stworzono w sumie osiem generacji Toyoty Land Cruiser, z których większość zaprojektował Sadayoshi Koyari.
czytaj więcej
Powagosław
Motoryzacyjna ikona. Dziś Land Cruiser to bestia w terenie, na której zbudowano luksusową limuzynę. Definitywne tak dla tego dzieła japońskich rąk. ~Powagosław
Luzacjusz
Jak to się mówi - „klasyka się nie tyka”. Wszyscy Land Cruisera znamy i lubimy, tylko dlaczego nowy model wygląda jak koreańska pseudoterenówka? Gdyby nie to, można by się zakochać. ~Luzacjusz

Oceny Toyota Land Cruiser

Liczba ocen: 168
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Brak poważnych usterek

Wady

- Stosunek jakość/cena - Wyciszenie - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

4,2
~rMar
MPV 3.0 D-4D 201KM 148kW
Toyota Land Cruiser VI
W terennie - warunki jakie by nie były nie robią na nim wrażenia, bardzo dobrze się sprawdza, przy największych śnieżycach - wiesz że dojedziesz, Napewno, co powoduje błogi spokój u kierowcy i pasażerów. Na asfalcie nie jest źle, 160 pojedzie nie zaprotestuje tylko po co się tak śpieszyć? Z pewnością nie dla tych co chcą ciąć bo autobahnah ile się da. Kompromis między terenówką a osobówką wygląda właśnie tak. Jest trochę taki wołek roboczy. gdyby był bardziej komfortowy w środku byłby ideał. Czujesz się bezpiecznie, inni zachowują respekt jakbyś jechał tirem, ustępują drogi, wpuszczają do ruchu. wady: - beznadziejne wyciszenie wnętrza i przenieśienie drgań na drążek zmiany biegów7 -ciężko wciskalne sprzęgło - boli noga -fotele mogły by być wygodniejsze - jak dla mnie mała przednia szyba - we wszystkich nowych toyotach tak jest -wykończenie wnętrza - to nie range rover zalety: - relatywnie mało pali nawet w mieście ~11l - jak narazie bezawaryjny - to terenówka z krwi i kości, z ramą reduktorem, stałym napędem na obie osie, i bajecznym przeniesieniem napędu na każde koło Brać tylko i wyłącznie z automatem. Kamera cofania też się bardzo przyda. Fotele może w skórze są wydodniejsze, bo przynajmniej te w welurze są takie jak z corrolli. Koła tylko 18'', do 17'' jest tylko 2 producentów opon. Ja wziąłem z chipem do 200KM, ale chyba i tak nie ma sensu tego robić, mocy jest wystarczająco i tak w podstawie. Zawsze jak stwierdzimy że nam za mało dodadzą nam KM w serwisie od ręki za odpowiednią opłatą rzecz jasna. Za całokształt technicznie nie można się przyczepić, ale nie wywołuje uśmiechu rano wsiadając do niego. Nie ma tego czegoś, niestety. Jest jak bardzo dobre narzędzie ale tylko narzędzie - nic więcej. Utrata na wartości mała, jedna z mniejszych, za 200 kawałków dostajemy kawał porządnie złożonej blachy. Może to nie to samo co stary hilux młotkiem naprawialny, ale jest nieźle. W sumie od poprzednich mogeli różni się bardzo niewiele, w zasadzie detale, także może warto rozejrzeć się za ciut starszym a tańszym? Jeżeli w teren się nie wybieracie, a ja w sumie bardzo żadko gdzieś jeżdżę - i to raczej nie z konieczności, to lepszym wyborem będzie kombi. Czuć w nim że niestety to nie lexus i tego mu chyba najbardziej brakuje. Kupić kupił bym jeszcze raz, ale chyba używane, bo w sumie to jedno i to samo, a trochę $ zostaje w portwelu. Wiadomo różnie z używkami bywa...
4,5
~Marek
MPV 3.0 D-4D 201KM 148kW
Toyota Land Cruiser VI
Mam LC 150 od roku. Kupiłem 3latka. To moje pierwsze tego typu auto i jestem w nim zakochany. Ten samochód jest fenomenalny! Jak na swoje wymiary i wagę jest dynamiczny. Jak jeszcze pan Toyota ;) poprawi w nim automatyczną skrzynię biegow, która w mojej opinii jest najsłabszym ogniwem w tym aucie, to LC będzie perfekcyjny. Rozmiarów małego czołgu a w mieście jazda nim to bajka :), na autostradzie też daje radę. Jazda z prędkością rzędu 180 km/h stabilnie, w miarę cicho i ogólnie bezproblemowo. Wiadomo, to nie S class, ale jest komfortowo. Dodatkowo, w terenie wjedzie wszedzie i co ważne zawsze wyjedzie o własnych siłach. Wystarczy nie przeszarżować. W długich trasach sprawdza się bardzo dobrze, pozycja za kierownicą dobra, nie męczę się nawet po całodziennej jeździe. Dobra widoczność, wielki PLUS za kamery i duże lusterka! Przestrzeni we wnętrzu nie brakuje, duży bagażnik to też wielki atut. Generalnie polecam bardzo to auto osobom, które się wahają. To na prawdę doskonały wybór! Kolejnym moim pojazdem będzie także LC, jednak kupię wersję podstawową i dozbroję. Nie jestem fanem skóry w środku, nie spisuje się podczas wyjazdów w ciepłe zakątki naszego globu :). System nawigacji nie jest idealny, w dodatku denerwuje dziwne podejście Toyoty do swoich użytkowników i kasowanie ponad 1200 pln za aktualizację map (na twardym dysku) ... To jest ŻENUJĄCE! Poza tymi drobiazgami, auto zasługuje na ogólna ocenę 'doskonałe'.
3,6
~Tadeusz
MPV 3.0 D-4D 201KM 148kW
Toyota Land Cruiser VI
Za całkiem spore pieniądze dostajemy auto które pojedzie zawsze i wszędzie, wszystko się do niego zmieści, bezpieczne. Nie jest królem autostrad itp. ale napewno jest królem off-roadu. Do dynamicznego wyprzedzania na trasie i jechania 160 po autostradzie wystarczy. W mieście jest raczej utrapieniem, jest szeroki, długi i wysoki. Na parkingach na wysokość się mieści, aczykolwiek na styk. Miłe jest to że się siedzi wysoko i na trasie wszystko widać. Pomimo nowoczesnej etykiety fotele są niewygodne, napakowanie elektroniką odbiera mu charakteru, i wkur... zwłasza dźwięk zapinania pasów itp. . Jest to zaktualizowana starsza wersja o pare nowoczesnych drobiazgów. Gdybym teraz kupował, kupił bym raczej starą wersję, która poza wyglądem niewiele odbiega od tego. Na wyprawy i podróże nie ma lepszego auta, ale do miasta czy na trasy, lepiej wziąść jakiegoś kombiaka. Niczym nie zaskakuje ale jeździ zawsze i wszędzie. Jak już się ktoś zdecyduje na land cruisera to najlepiej z automatem, i nie bierzcie kół 17 weźcie 18, bo do 17 jest tylko 2 producentów, kamera cofania się przyda i skórzana tapicerka.

Raporty spalania Toyota Land Cruiser

Liczba raportów: 161
Średnie spalanie dla Toyota Land Cruiser
11,7 – 19,3
l/100 km
9,0 – 16,2
l/100 km
15,2 – 16,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

15,0
Terenowy 4.5D V8 235KM 173kW
Toyota Land Cruiser V
W mojej Toyocie mam silnik 4,5D V8 o mocy 286 KM, ciężko ze spalaniem zejść poniżej 13 litrów ON, chyba przy jeździe max 60-80 km/h, rozpędzając się do tych prędkości chyba z minutę, do tego z wiatrem i najlepiej z górki :-))). Przy takiej pojemności, mocy i momencie obrotowym 650m Nm, to grzech nie wykorzystywać jego pełnych możliwości i liczyć każdą "kroplę' paliwa... Skoro zdecydowałem się na taki samochód, który jak to powiedział mój znajomy po przejażdżce nim - "za****ia" po wszystkim i w każdym terenie oraz po każdej nawierzchni, pod najbardziej dużym, stromym kątem podjazdu, zjazdu i/lub przechyłu bocznego to nie będę sobie psuł przyjemności jazdy tym wygodnym i komfortowym samochodem, z powodu dużego jego apetytu na paliwo. Nawet nie liczę ile km przejeżdżam na pełnym "baku", gdy wskazówka zbliża się do zera, lub zapala się rezerwa, to po prostu jadę na stację paliw i tankuję do pełna :-)). Miałem wiele mnij lub bardziej luksusowych samochodów, ale Land Cruiserem V8 jedzie się jak wielką, prze wygodną i miękką kołyską na wielkich, baloniastych kołach :-). Błyskawiczne przyspieszenie i jazda z prędkością powyżej 200 km/h jest dla tego silnika i tak wielkiego samochodu niesłychanie łatwe i bez wysiłku. Mam również Audi A6 z silnikiem V6 3.0 TDI i nie widzę różnicy w osiągach na autostradzie, tym że Toyotą z autostrady zjadę w najgorsze wertepy i bezdroża, a "Audicę" musiałbym zostawić na poboczu i pomaszerować pieszo :-))). Komfort jazdy po autostradzie, cisza w kabinie jest o wiele lepsza w Toyocie niż w Audi, i to nie o jakiś niuans...Dodatkowo jadą po naszych drogach i ulicach nie muszę już uważać na dziurska i wyrwy w nawierzchni, wysokie krawężniki, wielkie, rozległe i głębokie kałuże (do 70 cm głębokości)Przestałem lubić jazdę Audi i pewnie niedługo pójdzie do sprzedaży. Toyotą LC chciałbym już jeździć do końca życia i jest to realne, bo silnik z powodzeniem, bez napraw wytrzyma milion kilometrów, co przy moich dystansach 20-25 tys. rocznie, daje 40-50 lat jazdy, oby tylko karoseria się nie rozpadła, choć wygląda na solidnie wykonaną i zabezpieczoną. Mimo wielkich rozmiarów, wagi powyżej 3 tony, dużej mocy, to Toyota prowadzi się bardzo leciutko, bez wysiłku i z wielką zwrotnością i precyzją o jaką bym jej nie posądzał z wyglądu, a kamera cofania i czujniki pozwalają wepchnąć się w każdą prawie przestrzeń i to prawie z milimetrową dokładnością. Przesiadłem się z osobówki i nie mam żadnych z tym problemów, aż ciągnie mnie z wielką przyjemnością do jazdy tym wielkim i bezpiecznym "smokiem".
15,3
Terenowy 3.4 V6 24V 178KM 131kW
Toyota Land Cruiser III
Witam! Jestem właścicielem Landa więc postanowiłem się podzielić przeżyciami, informacjami związanymi z tym autem ponieważ na pewno się komuś przydadzą, a niemal nie ma informacji o tym aucie. Mam Landa od 4 lat, gaz założyłem zaraz po zakupie. Obecnie mam założone opony z lekką kostką (całoroczne) w rezultacie czego auto pali ok 16,5 l (gazu oczywiście). Na zwykłych szosówkach pali 14-15,5 l. Auto jest wielkie jak i bezpieczne (ponad 2t). To jest naprawdę małe spalanie jak na takie auto. Proszę nie wierzyć ludziom wypisującym, że pali im średnio 17-22 bo jeśli się nie dba o auto, instalacje to tak to się kończy. Wystarczy po przejechaniu 50-60tys km zrobić przegląd, wymianę podzespołów instalacji gazowej (koszt ok 500zł) i jeździć (ja posiadam instalację BRC- 5,5tys). Jest to bardzo rzadko spotykany silnik, a zapewniam, że lepszy od 3.0d (125-168KM). Diesel pali ok 12. Pozdrawiam!
16,0
Terenowy 4.0 V6 250KM 184kW
Toyota Land Cruiser IV
Silnik sporych gabarytów jak i całe auto co niewątpliwie wpływa na spalanie , osobiście uważam że dużo zasługę na tak niskie spalanie ma instalacja Lovato Easy Fast , spalanie w zależności o trybu jazdy i sposobu prowadzenia bardzo rozbieżne .

Usterki Toyota Land Cruiser

Liczba wpisów: 16
W zasadzie wszystko może się popsuć w tak wyeksploatowanym aucie
  • Toyota Land Cruiser IV 3.0 D-4D 163KM 120kW 2002-2006
  • inne
  • 400 tys. km
Występowanie usterki:
Ogólnie jest to dobry i poczciwy samochód niemniej przy przebiegach blisko 400 tys km. Będziesz mieć wydatki ! Najczęściej występujące usterki wynikają ze zużycia elementów, które bądź co bądź mają już dobrze ponad 10 lat. Przed zakupem autko koniecznie należy sprawdzić w stacji ASO gdyż spora część usterek może wystąpić nagle i nawet uczciwy sprzedający może nie być świadomy ich występowania. - Wtryskiwacze - tylko diagnostyka komputerowa! - Zawieszenie pneumatyczne - najczęściej zużywają się miechy i w zasadzie podlegają wymianie co 150 - 200 tys. km, usterka często występuje nagle w najmniej odpowiednim momencie nie dając wcześniejszych objawów. - Skrzynia biegów - nawet bardzo zadbane egzemplarze czeka remont przed 400 tys km. - EGR - koniecznie sprawdzić przed zakupem stan zaworu recyrkulacji spalin, - Zaciski hamulcowe - bolączką tych modeli, bardzo często dochodzi do zapieczenia tłoczka, szczególnie przy zmianie stylu eksploatacji samochodu. Ponadto reklamy Toyoty "Milion kilometrów po bezdrożach !" z okresu wprowadzenia modelu do sprzedaży to ściema. Według mnie modele z przebiegiem blisko 400 tys. km to złom i przestrzegam przed zakupem !
Brak reakcji silnika na wciskanie pedału gazu
  • Toyota Land Cruiser IV 3.0 D-4D 173KM 127kW 2005-2010
  • układ napędowy
Mam Toyotę z automatyczną skrzynią biegów.Najczęściej zdarza mi się to przy ruszaniu - wciskam pedał gazu , a tu żadnej reakcji ze strony silnika (silnik nie zwiększa obrotów,samochód rusza powolutku) ... i po chwili (2-3sek.) raptowny zryw jakby dostał dopalacza.Szczególnie jest to uciążliwe gdy trzeba szybko zjechać ze skrzyżowania lub uciec przed nadjeżdżającym samochodem. Nie znam przyczyny - może ktoś z Kolegów spotkał się z taką dolegliwością i zna przyczyny ?
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
opadanie tylnego pneumatycznego zawieszenia
  • Toyota Land Cruiser IV 3.0 D-4D 163KM 120kW 2002-2006
  • zawieszenie
jest to już trzeci raz.Dwa razy usterkę usunięto w serwisie toyota,podłączając auto pod komputer.Obecnie auto opadło na dół podczas wolnej jazdy pod górę(jazda w korku z częstymi postojami,1 km w czasie 1 godziny z ciężarem 4 osoby dorosłe+ok.150kg bagażu).
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Toyota Land Cruiser