Szukaj

Informacje o Toyota Land Cruiser VI MPV 3.0 D-4D 190KM 140kW 2010-2013

Lata produkcji: 2010 – 2013
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

W tym aucie bardziej chodzi o komfort i możliwości terenowe, niż wyczyny na drodze. 3-litrowy diesel jest trochę głośny, do tego wariant 177- lub 190-konny odnajdzie się raczej w rękach spokojnego kierowcy – przy tej masie auta w ogóle nie czuć nadmiaru mocy. Lepsza będzie wersja 225-konna. Z kolei silnik benzynowy to już działo większego kalibru. 4.0l nie jest specjalnie oszczędne i kosztuje najwięcej, ale za to gwarantuje lepsze osiągi niż diesel. No i ten dźwięk…Wchodzenie na obroty to przyjemność, a wyprzedzanie innych aut jest mniej męczące, bo auto z tym silnikiem staje się dość zrywne.

czytaj więcej
Powagosław
Motoryzacyjna ikona. Dziś Land Cruiser to bestia w terenie, na której zbudowano luksusową limuzynę. Definitywne tak dla tego dzieła japońskich rąk. ~Powagosław
Luzacjusz
Jak to się mówi - „klasyka się nie tyka”. Wszyscy Land Cruisera znamy i lubimy, tylko dlaczego nowy model wygląda jak koreańska pseudoterenówka? Gdyby nie to, można by się zakochać. ~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2013 roku
Pojemność skokowa 2982 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 190 KM (140 kW) przy 3400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 420 Nm przy 3000 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 96 x 103 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
3,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Układ jezdny + Widoczność

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki)
Średnie spalanie dla Toyota Land Cruiser VI MPV 3.0 D-4D 190KM 140kW 2010-2013
12,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

13,2
Toyota Land Cruiser VI
MPV 3.0 D-4D 190KM 140kW
Lubię bardzo moją toyotę, ale zużycie paliwa po prostu mnie dobija, w mieście 14-15 litrów i mniej nie spali, na trasie jadąc 100 km/h udaje się zejść do 10, średnio komputer pokazuje 13.8 l/100. Mam jeszcze HDJ 80 z silnikiem 4.2 litra rocznik 1998 średnie spalanie z wyjazdu 9000 km z namiotem dachowym na kołach 285x75x16 - 12 l na 100 km a jest to stary, kwadratowy samochód na dużych kołach i z namiotem :), jakoś nie dostrzegam postępu w technologii. A już dane umieszczane na stronie toyoty chyba robione były jak samochód stoi podczas testów :). Podsumowując lubię obydwie LC ale 150 mogłaby jednak zużywać mniej paliwa (Skrzynia biegów)
12,0
Toyota Land Cruiser VI
MPV 3.0 D-4D 190KM 140kW
Kochane auto ale trochę jednak spala! Co ciekawe komputer w miescie zawyża spalanie. Na postoju liczy maksymalne. Stad przekłamanie około 1 litra w średnich. Niemniej pali dużo. Fakt że wiekszość przebiegu to miasto i to krótkie dystanse. W takiej sytuacji wychodzi 14-15 litrów. Każda trasa obniża spalanie. Można zejść przy spokojnej jeździe do 9-10 litrów. Ale 120 nie przekraczam i jeżdżę bardzo płynnie. (Skrzynia biegów)
12,0
Toyota Land Cruiser VI
MPV 3.0 D-4D 190KM 140kW
Kochane auto ale trochę jednak spala! Co ciekawe komputer w miescie zawyża spalanie. Na postoju liczy maksymalne. Stad przekłamanie około 1 litra w średnich. Niemniej pali dużo. Fakt że wiekszość przebiegu to miasto i to krótkie dystanse. W takiej sytuacji wychodzi 14-15 litrów. Każda trasa obniża spalanie. Można zejść przy spokojnej jeździe do 9-10 litrów. Ale 120 nie przekraczam i jeżdżę bardzo płynnie. (Skrzynia biegów)
Toyota Land Cruiser VI MPV