Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Toyota Verso

Lata produkcji: 2009 - teraz
Segment: Minivany
Kompaktowy minivan (segment K) produkowany od 2009 roku jako następca Corolli Verso. Verso stał się niezależnym modelem, zastępując również wersje Avensis Verso i Yaris Verso. Model został zbudowany na płycie podłogowej Toyoty Avensis, zaś stylistyką pierwotnie nawiązywał do Corolli Verso. W 2013 roku samochód został poddany faceliftingowi – modyfikacje objęły nie zarówno wygląd nadwozia, jak i wnętrza. Model upodobnił się do Aurisa drugiej generacji. Verso dostępny jest w wersji 5- i 7-osobowej.

Komentarze redakcji

Powagosław: Verso nie był wielkim dziełem stylistów Toyoty – wyróżniał się funkcjonalnością, 7 miejscami i dość przyzwoitą ceną. Teraz w końcu wygląda nieco lepiej, choć trzeba jasno zaznaczyć, że na tle konkurencji nie wyróżnia się niczym szczególnym. No i te zegary pośrodku kokpitu…
Luzacjusz: Toyota próbuje zatrzymać czas, fundując Verso kurację odmładzającą. Ale wychodzi to trochę tak, jakby Demi Moore (też się trochę… hm… poprawiała) dostała rolę studentki w „American Pie”.

Choć wygląd to sprawa gustu, design zewnętrzny należy uznać za atut rodzinnej Toyoty. Co prawda nadwozie ustępuje elegancją Citroenowi C4 Picasso, a dynamizmem Oplowi Zafirze, jednak nie wieje nudą, tak jak na przykład Volkswagen Touran. Do elementów, które uatrakcyjniają prostą, jednobryłową sylwetkę zaliczymy oryginalne lampy przednie i tylne, mocno wyprofilowane zderzaki, dynamiczną linię okien bocznych czy wyraźne przetłoczenia drzwi. Całość może się podobać.

Verso musiało zastąpić w ofercie Toyoty jednocześnie dwa modele – kompaktową Corollę Verso oraz opartego na limuzynie klasy średniej Avensisa Verso. Dlatego wielkością nadwozia autu znacznie bliżej do drugiego z wymienionych aut. Mimo to, swoimi rozmiarami Verso ustępuje wielu konkurentom, co da się odczuć oceniając obszerność wnętrza. Bo podczas, gdy dwa pierwsze rzędy siedzeń gwarantują pokaźną ilość miejsca dla pasażerów, w trzecim rzędzie przestrzeń okazuje się towarem bardzo, bardzo deficytowym. Niezbyt obszerny jest także luk bagażowy, ale przynajmniej da się go w pełni wykorzystać dzięki dużej ładowności oraz płaskiej podłodze powstającej po złożeniu miejsc 2. i 3. rzędu.

Przyjrzyjmy się teraz temu, jak we wnętrzu japońskiego minivana czuje się sam kierowca. Pracę za „kółkiem” uprzyjemnia mu wygodna pozycja do jazdy, znajdujący się tuż pod ręką lewarek skrzyni biegów oraz wzorowo rozplanowane i dokładnie opisane przyciski pokładowe. Tym, co przeszkadza w prowadzeniu są z kolei umieszczone centralnie wskaźniki oraz ograniczona widoczność do tyłu (efekt zastosowania wąskich szyb bocznych i potężnych słupków tylnych). Rozczarowuje niestety wykończenie kokpitu – jak na auto tej klasy, materiały są zdecydowanie zbyt słabej jakości.

Zawieszenie to jedna z największych zalet rodzinnej Toyoty. Jego dopracowane zestrojenie sprawia, że samochód znakomicie filtruje wszelkie niedoskonałości drogi, a na zakrętach zachowuje się przewidywalnie, mimo sporych przechyłów karoserii. Konstruktorów auta trzeba zresztą pochwalić nie tylko za zawieszenie – również układ kierowniczy i układ hamulcowy zostały udanie zaprojektowane. Ten pierwszy dobrze informuje o tym, co dzieje się z kołami, zaś ten drugi bardzo skutecznie zatrzymuje niemały i nielekki pojazd.

Verso nie jest najtańszą propozycją w swojej klasie, jednak kwoty widniejące w jego cenniku kształtują się na rozsądnym poziomie. Wyposażenie standardowe modelu prezentuje się przyzwoicie, choć brakuje w nim kilku elementów – m.in. elektrycznie sterowanych szyb tylnych. Cieszą atrakcyjne warunki gwarancji.

Dane techniczne Toyota Verso

Silniki

Moc silników 112-177 KM

Poj. silników 1 598-2 231 cm3

Prędkość maks. 185-210 km/h

Przyspieszenia 0-100 8,7-12,7 s

zobacz dane techniczne

Oceny Toyota Verso

Średnia ocena modelu

na podstawie 54 opinii

4.22

Średnia dla segmentu: Minivany 4.15

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Układ jezdny

+ Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Drobne usterki

- Koszty utrzymania

- Stosunek jakość/cena

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (80%)
NIE (20%)

Wybrane oceny kierowców Toyota Verso

Generalnie bardzo fajne auto i po liftingu na prawde ładne. Brakuje jednak czegoś co mogłoby nazwać je przełomowym lub oszaleć ... więcejna jego punkcie. Porównywałem z C-Maxem (konsola jak ze star-treka i tańsze plastiki), Mazdą 5 (wąska tylna kanapa), Scenicem (żona odrzuciła ze względu na zegary) i wybrałem Toyote. ukryj
dodano 09.08.2013 przez
przed zakupem należy sobie odpowiedzieć czy i do czego potrzebny mi jest taki przestronny i rodzinny samochód. Jeżeli masz dzieci, ... więcejuprawiasz sporty zimowe, pływasz na desce, łowisz ryby czy wozisz duże przedmioty to jest to dobre rozwiązanie. Poza tym to TOYOTA ukryj
dodano 27.01.2011 przez
Bezawaryjnie,żwawo,komfortowo i przestrzennie, przy rozsądnych kosztach i niewielkich wpadkach - jak na razie. Poniżej wszystko w szczegółach ... więcej ukryj
dodano 23.03.2014 przez
Zobacz oceny Toyota Verso Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Toyota Verso

Pb
5,60 - 10,50
Na podstawie 51 raportów spalania
ON
5,43 - 10,93
Na podstawie 28 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Toyota Verso

Corolla VERSO 2,2 140 km (poprzednik VERSO) palił mi średnio 5.7 - 5.8. Jazda głównie w trasie. W mieście nigdy ... więcejpowyżej 6.7. Obecny model to szok - 7,8 - 8,0 l w trasie! Wiem, że to automat i samochód jest cięższy ale i tak różnica 2 l/100km jest ogromna. To największe rozczarowanie. Jeszcze nie byłem na przeglądzie ale czekam na wezwanie do serwisu w sprawie zacinającego się pedału gazu (u mnie się nie zacina). Może to ten silnik D-CAT (robiony zresztą w Polsce, w fabryce w Jelczu) ukryj
dodano 13.02.2010 przez
W jeździe miejskiej 8 - 9 l/100. Spalanie na autostradzie przy jezdzie 160 - 170 nie mniej niz 9l/100km, przy ... więcejok 140 km/h w przedziale 7-8. Jadac oszczednie na trasie mozna zejsc ponizej 6l/100. Bardzo przyjazne auto dla uzytkownika. Przy przebiegu 12 000 km nie znalazlem ewidentnie slabych punktow. W sumie po przejechaniu tego dystansu srednia spalania z calosci niewiele przekracza 7 l/100km (srednia nie obejmuje zimy bo auto kupilem w marcu). Do tej pory bez awarii. ukryj
dodano 23.09.2012 przez
aktualny stan licznika 52000 km mam verso od nowości i nigdy nie spalił więcej jak 8,5 litra na trasie przy ... więcejprędkości 150-160 km na autostradzie,Faktem jest że bardzo mało jeździ po mieście ok. 15-20 % ogólnego przebiegu . Wszystko zależy od techniki jazdy i ciężkiej nogi kierowcy ,przy prędkościach 100-120 km na trasie spali 6,8-7,00 litra ,a przy 80-90 km 5,8-6,5 l oczywiście też w trasie kto chce niech wierzy a kto ni to jego sprawa ukryj
dodano 20.07.2012 przez
Zważając,że jest to auto duże i ciężkie,nie ma co liczyć na osiągi takie jak Honda Insight.Te 7.9 litra średniego zużycia ... więcejtrzeba liczyć,w mieście prawie 9.Przeglądy w Toyocie nigdy nie należały do tanich,ale marka pociąga za sobą koszty.Podobnie jest z częściami,mówimy o oryginalnych.Ale trzeba zaznaczyć, że wg mnie są to auta,w których nader rzadko słyszy się aby coś poważnego się popsuło. ukryj
dodano 30.09.2009 przez
Autko SUPER przejechałem 5000 km. Polecam 1,8 147 km automat do miasta rewelacja. Komfort jazdy bez zastrzeżeń, wykończenie b. dobre, ... więcejdoskonale trzyma się na zakrętach zobaczymy w zimie. Spalanie i dynamika w normie proporcjonalne do wielkości auta. Wersja 7 osobowa ostatnie fotele dla dzieciaków, dorosła osoba może jechać ale na krótkim dystansie, oczywiście kosztem bagażnika. POLECAM ukryj
dodano 26.05.2010 przez
Zobacz raporty spalania Toyota Verso Dodaj raport spalania

Publikacje o Toyota Verso

Przeczytaj pozostałe 9 publikacje o Toyota Verso

Nowe Toyota Verso

nowe Toyota Verso
Toyota Verso
ceny od 75 990 zł do 109 990

Toyota Verso Minivan Facelifting 1.6 Valvematic 132KM od 2013

w pakiecie ACTIVE

w cenie katalogowej brutto

75 990 zł

Wyposażenie standardowe
Chromowane listwy górnego grilla i na klapie bagażnika
VSC+ (system stabilizacji toru jazdy) i TRC (kontrola trakcji)
Kierownica wielofunkcyjna z regulacją w poziomie i w pionie
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 9 oferty Toyota Verso

Dealerzy Toyota

ANWA

ANWA SP. Z O.O. Toyota Kraków

małopolskie, Kraków, Al. Pokoju 57

Więcej

BOŃKOWSCY

BOŃKOWSCY Toyota Poznań

wielkopolskie, Poznań, Polska 112

Więcej

KOZŁOWSKI

KOZŁOWSKI Toyota Szczecin

zachodniopomorskie, Szczecin, Struga 17

Więcej

W & J WIŚNIEWSKI

W & J WIŚNIEWSKI Toyota Izabelin

mazowieckie, Izabelin, 3-go Maja 40

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Toyota Verso

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

522

Przejechany dystans

65 986 zł

Zatankowanego paliwa

15 563 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

4

Wydanych pieniędzy

1 313 zł

Średnie wydatki na auto

88 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

78

Wydanych pieniędzy

43 761 zł

Średnie wydatki na auto

2 917 zł

ZOBACZ 15 dzienników kosztów Toyota Verso Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Toyota Verso

Liczba wpisów: 11
komentarzy(4)
komentarzy(0)
komentarzy(1)
komentarzy(3)
komentarzy(2)
komentarzy(0)
Zobacz inne typowe słabe punkty Toyota Verso dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Toyota Verso

Ciekawostki
dodano 24.08.2011 przez
Model został oparty na płycie podłogowej najnowszej Toyoty Avensis. Verso produkowane jest w tureckich zakładach Toyoty w Bursie.
Zobacz więcej Podziel się wiedzą

Modele z tego samego segmentu