Szukaj

Falowanie i zawieszanie obrotów
Renault Megane I Kombi 1.6 i 16V 110KM 81kW 1999-2003

  • Autor: Megane
  • Kategoria: inne
  • usterka wystąpiła przy przebiegu 240 tys. km
Auto po odpaleniu na wciśniętym sprzęgle wskakuje na 1500 obrotów i zawiesza się na nich ( tak jakby ciągle był na ssaniu). Po rozgrzaniu silnika, obroty zaczynają powoli spadać, po przełączeniu na LPG spadają poniżej 700. Na postoju na skrzyżowaniu podobnie- na wciśniętym sprzęgle najpierw na poziomie 1200-1000, szybko opadają, tyle że za nisko na granicy gaśnięcia silnika. Po dodaniu gazu z kolei auto rusza z lekkim opóźnieniem i zbyt gwałtownie, a po wrzuceniu 2 zdusza się i nie chce przez chwilę przyspieszać. Na 3 i 4 jedzie już normalnie. Silniczek krokowy czyszczony, wężyki sprawdzone, brak lewego powietrza od przepustnicy i kolektora ssącego.

Komentarze

Problem znam przerabiałam go w swojej Megi za powierzę odpowiadają 3 czujniki Map sensor (czujnik ciśnienia dolotowego), silniczek krokowy i potencjometr przepustnicy jeśli dwa z nich są sprawne walnięty jest potencjometr koszt to +- 60 zł i wszystko wróci do normy. Jeździłam przez chwilę bez potencjometru (odłączyłam ją całkowicie) na zimnym gasł spadały obroty do 500. Myślę więc że to wina potencjometru
Odpowiedz
Dziennik kosztów dla Renault Megane I Kombi 1.6 i 16V 110KM 81kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,00 zł
8,7
l/100km
9,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Megane I Kombi