Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Volkswagen Caravelle/Multivan/ Transporter/BUS

Produkowany od 1950.

Generacje Volkswagen Caravelle

Bogactwo wersji nadwoziowych, jakie znajdziemy w ofercie „T-piątki” potrafi przyprawić o zawrót głowy – w sumie naliczymy ich aż piętnaście. Poszczególne odmiany różnią się wielkością kabiny pasażerskiej czy gabarytami luku ładunkowego, wszystkie łączy za to stylistyka – prosta i pozbawiona jakichkolwiek designerskich „smaczków”, za to sprawiająca wrażenie, że mamy do czynienia z solidnym, ponadczasowym pojazdem. Nadwozie przeszło w 2009 roku kurację odmładzającą, która przyniosła mu zmienione światła przednie i tylne, jak też przeprojektowany grill.

Deska rozdzielcza T5 to krajobraz typowy dla Volkswagena. Wystylizowano więc ją bez polotu, ale dopracowano w kwestii ergonomii. W efekcie, tablica nie przyciąga wzroku, jednak okazuje się bajecznie prosta w obsłudze. Podobnie jest z zestawem zegarów – wskaźniki nie zostały zaopatrzone w efektowne obudowy czy awangardowe podświetlenie, co pozytywnie wpłynęło na ich czytelność. Jakość wykończenia wnętrza stoi na dobrym poziomie – zastosowane plastiki są przyjemne dla oka, a spasowanie całości nie pozostawia wiele do życzenia.

Ze względu na mnogość wariantów karoserii, trudno jednoznacznie ocenić przestronność kabiny pasażerskiej oraz pakowność przedziału ładunkowego. Do wykorzystania T5 w roli rodzinnego busa najlepiej nadają się wersje Caravelle oraz Multivan – nie dość, że potrafią przewieźć po siedmiu podróżnych, to jeszcze każdemu z nich gwarantują niespotykane w zwykłych „osobówkach” warunki podróżowania. A wszystko dzięki niewyobrażalnej wręcz ilości miejsca oraz obszernych, udanie wyprofilowanych siedzeń. Przy wykorzystaniu wszystkich miejsc siedzących bagażnik jest raczej niewielki, za to po pozbyciu się dwóch ostatnich rzędów foteli przeistacza się w niewyobrażalnie pojemną przestrzeń, której wygospodarowanie ułatwia niski próg załadunku, regularne kształty wnętrza oraz wysoka ładowność pojazdu. Przeszkadzać może natomiast duża i ciężka, a w efekcie niewygodna w obsłudze pokrywa bagażnika.

Pomimo swojego roboczego charakteru, „t-piątka” – przynajmniej w wersjach osobowych – nie jest samochodem, który podczas pokonywania zakrętów niemal ociera nadwoziem o nawierzchnię, a przy pokonywaniu dziur podskakuje wywołując u podróżnych odruchy wymiotne. Konstruktorom Volkswagena udało się stworzyć układ jezdny, który pozwala stabilnie pokonywać łuki drogi (oczywiście, jeśli nie przesadzimy z prędkością) oraz gwarantuje bardzo skuteczne filtrowanie nierówności nawierzchni. Zarówno na układ kierowniczy, jak i układ hamulcowy nie można specjalnie narzekać.

Volkswageny z rodu Transportera nigdy nie były autami dla dusigroszy i podobnie jest w przypadku generacji numer 5. Typowo dostawcze wersje da się jeszcze kupić po rozsądnych cenach, ale koszty zakupu Multivana w najwyższej specyfikacji wyposażeniowej z kompletem dodatków nawet trudno opisać. Faktem jest jednak, że ten ostatni, zaopatrzony w takie elementy jak trzystrefowa klimatyzacja, ogrzewanie postojowe z układem wodnym czy drugi rząd siedzeń z obracanymi fotelami i stolikiem, można z powodzeniem nazwać „salonem na kołach”.

Publikacje o Volkswagen Caravelle

TOP 10 | Samochody dla studenta

Próba wytypowania dziesiątki samochodów dla studenta jest trudna, gdyż osoby pobierające nauki na wyższych uczelniach mają różne zainteresowania, wymagania, preferencje motoryzacyjne, a koniec końców - również budżety. My jednak podejmujemy się zadania znalezienia 10 fajnych samochodów, które mogą przypaść...

Volkswagen Multivan - pokochasz podróże
 
Nasz test Volkswagen Multivan Edition 25 2.0 BiTDI 4Motion

Idealny samochód na dalekie wyprawy powinien być przestronny, komfortowy, dobrze wyposażony, mocny i oszczędny. Wszystko co niezbędne, znaleźliśmy w Multivanie. Niestety liczne dodatki sprawiły, że jego cena przekroczyła próg... 299 tysięcy złotych!

Nowa twarz biznes klasy - Volkswagen Multivan 4Motion
 
Nasz test

Luksusowe menedżerskie busy na dobre zagościły w naszym kraju. Wraz z rozwojem rynku wzrosło zapotrzebowanie na ekskluzywny transport użytkowy. Widać to gołym okiem na ulicach dużych miast, gdzie "wypasione" vany poruszają się z menadżerami czy Vip-ami na pokładzie. Czy ekskluzywna salonka...

Historia Volkswagena Transportera cz.2 - Od T2 do T5

Kolejne generacje biją rekordy popularności, a część produkcji przeniesiono do Polski.

Historia Volkswagena Transportera cz.1 - T1

Pierwszy Bulik został wymyślony w 1947 roku przez Holendra Bena Pona, a zbudowana w ekspresowym tempie fabryka nie nadążała z jego produkcją.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Volkswagen Caravelle

Volkswagen Caravelle na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Volkswagen CaravelleautoWcentrum - społeczność Volkswagen Caravelle

najwyższe oktanyAuta - Volkswagen Caravelle

Volkswagen Caravelle t4 63,05

Volkswagen Caravelle 58,40

Volkswagen Caravelle Multivan Highline 53,34

Volkswagen Caravelle Multivan 55,32

Volkswagen Caravelle transporter 85,02

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Volkswagen Caravelle

neadil 30,15

marfast24 30,34

d5awd 30,16

kaszlarz 58,41

marta1981 30,11

DziewczynaBonda 30,11

CZARNY-C50 32,98

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Volkswagen Caravelle

Żeby nie było, że o PILOCIE zapomniałem ;)
Żeby nie było, że o PILOCIE zapomniałem ;) Postanowiłem wspomnieć kilka słów o tym autku, a dokładniej o tym co w przeciągu...
Wymiana popychacza w Vacu pompie i zlikwidowanie stukania w silniku
Wymiana popychacza w Vacu pompie i zlikwidowanie stukania w silniku Witam was:) Dzisiaj będzie krótko i na temat;) Otóż od pierwszego przekręcenia ...
rozrusznik
rozrusznik jak dobrze ze niektore czesci pasuja z golfa IV po pompie wpomagania za 28zł ...
Bałtowski zlot ADHD i kilka widoczków z Bałtowa.
Bałtowski zlot ADHD i kilka widoczków z Bałtowa. Witam Dziś w Bałtowie miała miejsce impreza/zlot pt. Rozpoczęcie Wakacji ADHD 2...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Volkswagen Caravelle

od 81 789 zł do 179 335

Dostępne silniki

Benzyna (115 KM): 2.0

 

Diesel (84 - 180 KM): 2.0 BiTDI, 2.0 TDI

Skrzynie biegów

manualna: 5-biegowa, 6-biegowa

 

automatyczna: 7-stopniowa
Katalog nowych aut Volkswagen Caravelle
 

Najpopularniejsza wersja Volkswagen Caravelle

Volkswagen Caravelle 2.0 BiTDI 180KM - 4 drzwiowy minivan

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
hak
alufelgi
radio / CD
komputer
ESP
wspomaganie kierownicy
klimatyzacja
niezależne ogrzewanie
system nawigacji
czujnik parkowania
podgrzewane fotele
tempomat
centralny zamek

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Elektryczny I - 2 317
Elektryczny II - 2 941
Komfortowy - 1 227
Optyczny dla wersji z klapą tylną - 1 641
Wyposażenia kabiny kierowcy - 1 621
Optyczny dla wersji z drzwiami dwuskrzydłowymi - 1 353

Cena katalogowa

139 686

Zobacz ofertę Volkswagen Caravelle 2.0 BiTDI 180KM - 4 drzwiowy minivan
 

Volkswagen Caravelle najczęściej porównywane z:

Toyota Proace
2.0 D (163 KM)
Mercedes Vito
113 CDI (136 KM)
Mercedes Vito
110 CDI (95 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Infiniti FX S Pre Infiniti FX S Pre
Rocznik: 2013. Przebieg: 32 200 km. Silnik: 3.0 176KM .
Cena: 280 850 zł 219 000 zł
Zyskujesz: 61 850 zł Zobacz szczegóły »
Nissan Pathfinder 2,5D SE Nissan Pathfinder 2,5D SE
Rocznik: 2013. Silnik: 2.5 140KM .
Cena: 191 300 zł 134 900 zł
Zyskujesz: 56 400 zł Zobacz szczegóły »

Używane Volkswagen Caravelle

Volkswagen Caravelle
2.0 diesel 140 KM
9 700 km, 2012
134 900 PLN
Volkswagen Caravelle
2.5 diesel 130 KM
225 000 km, 2006
31 200 PLN
Volkswagen Caravelle
2.0 diesel 140 KM
25 466 km, 2012
149 900 PLN
Volkswagen Caravelle
1.9 diesel
2005
28 900 PLN

Ocena auta Volkswagen Caravelle/Multivan/ Transporter/BUS

Wybrane opinie

Volkswagen Caravelle Transporter 1.6 TD (70 KM)

Żaden europejski dostawczak nie dorównuje T3 (i LT) bezpieczeństwem przy czołowym zderzeniu. Ten samochód ma duszę, nie da się go nie lubić. Mniej niż przeciętna dbałość gwarantuje długą i bezawaryjną eksploatację. Przy tej długości auta długość przestrzeni ładunkowej 285 cm (od oparć przednich foteli do tylnej klapy) to chyba rekord. Bardzo łatwy serwis, tanie, powszechnie dostępne części zamienne. Auto kręci jedenastometrowe kółka, taki zwrotny. W standarcie za słabo wyposażony, ale auto powstało ćwierć wieku temu. Wartość modelu określają wciąż wysokie ceny zadbanych egzemplarzy. Do celów turystycznych, rewelacyjny, do transportu, trochę gorzej, przeszkadza garb nad silnikiem. Bardzo trwałe nadwozie, bezwypadkowe prawie nie krodują. Duża ilość wersji, od surowych blaszaków po superkomfortowe vany. Zjeździłem wiele dostawczych, trafiłem w końcu na właściwy. Sprowadziłem z armii z Holandii (1999) i dobajerowałem na ile portfel pozwolił. Używam do turystyki, nie widzę póki co konkurenta....

dodał: Krzysztof (atim22@o2.pl)
Volkswagen Caravelle Transporter 2.5 TDI (102 KM)

Zawsze mu ufam bez względu na to gdzie ajde i naarzie udaje sie wspólna współpraca . jak byłem na badaniu z ciekawości ciśnienia w cylindrach to mechanik powiedzial ze teoretycznie wygląda to na połowe żywotnosc tego silnika . a Jeżdże nim czasami ponad 170km / h na autostradach i chula .I z góry zaznaczam że to nie jest Max tego auta. Juz nie jeden z górnej pólki się zdziwił na stracie . Ostatnio ścigałem sie z sprinterem ( włoch ) 2.9 i na odcinku 380 km (wszystko autostrada) , niestety kolega Makaron odpadł z gry choc naprawde był to godny rywal . a poza tym wiele by jesczze pisać.

dodał: lolo38
Volkswagen Caravelle Transporter 2.5 TDI (102 KM)

CALOKSZTALT DO TEGO CZASU JEZDZILEM AUDI BARDZO DOBRE AUTO ALE TEZ MIALO SWOJE DOLEGLIWOSCI TRZEBA PILNOWAC TEN MAM KROTKO POLECAM KUPNO Z ZAUFANYCH RAK ALBO Z WARKSZTATU WIECIE COFANIE LICZNIKA I SERWIS TEN MUSI BYC SPRAWDZONY JAK KUPISZ KOTA W WORKU TO MOZE BYC DROGO:SAMOCHOD POLECAM DLA RODZIN Z DZIECMI I GOSPODARSTW I MALYCH PRZEDSIEBIORSTW JEST TO SAMOCHOD BEZ KONKURENCYJNY LEPSZY OD WSZYSTKICH MERCOW TE MAJA TEZ SWOJE UJEMNE STRONY ALE ZNAM TAKICH CO PRZESIEDLI SIENA VW Z MERCA I SA ZADOWOLENI TE AUTA LATAJA 500:000 BEZ PROBLEMOW TYLKO SERWIS :SERWIS I JESZCZE RAZ SERWIS

dodał: georg.wojnarowski@t-online.de
Volkswagen Caravelle T5 Transporter 2.5 TDI (131 KM)

Ogólnie jestem zadowolony jako dostawczak do swojej firmy. Autko ma kopa, dobre hamulce, jest ciche, niezbyt ekonomiczne, fajny wygląd. Na gwarancji co trochę sie psuł (pierdoły), trzeba było wstawiać go do serwisu nawet po między przeglądami. Pod koniec Gwarancji strzeliło mi coś w silniku - wymiana półbloku. Na pewno mankamentem są serwisy autoryzowane. Osobiście nie znam godnego polecenia dobrego autoryzowanego serwisu w moim regionie, słyszałem tylko o Bielsku. Zastanawiam się nad nowym podobnym, ale z silnikiem 175KM- dołożyć chipa, no i można wydusić jakieś 220KM :)

dodał: eska11@op.pl
Volkswagen Caravelle Transporter 2.5 TDI (102 KM)

przeglądy co 15.000 km - lekka przesada jak na busa... usunięcie każdej awarii trwa w serwisie w Polsce ok. 10 dni!!! serwisy nie mają części, które ściągaja z Niemiec i trwa to stanowczo zbyt długo! generalnie jednak nie polecam zakupu... może i ładnie wygląda ale jest to zawodny samochód, Panowie inżynierowie z VW - nie popisaliście się... Jeżeli tak samo zaprojektowaliście i wykonaliście Craftera to nie wróżę niczego dobrego... I choć od lat jestem uzytkownikiem VW to jednak poważnie zastanawiam się nad zmianą marki.

dodał: tytus

Galerie Volkswagen Caravelle

Volkswagen T5 Multivan Facelifting 2.0 BiTDI 180KM - galeria redakcyjna Volkswagen Multivan Alltrack Concept (2014) Volkswagen Bus
Zobacz inne galerie Volkswagen

Opinie o instalacji LPG

Volkswagen Caravelle

  • 1.
  • 2,00 Volkswagen Caravelle T4 (KM) 1995r.
    dodał: Marek Woźniak, 04.04.2010

    Szkoda słów auto miało założony gaz w Kościerzynie przyjechałem do Gdyni i gość w "serwisie" w końcu jak go zastałem powiedział że to jest jego dobrą wolą że zrobi mi cokolwiek w ramach gwarancji bo to są jego......zmarnowane godziny.Więc zadzwoniłem do producenta który wprawił mnie w zdumienie tym że mówił że serwisować mogę sobie gaz tam gdzie go zakładałem czyli w Kościerzynie.Pytam więc czy jeżeli założyłbym w Lublinie to musiałbym jechać do Lublina mimo tego że mieszkam w Gdyni a on że....tak.Mam nagraną tę rozmowę także jakby co to śmiało zobaczcie co to za dziadostwo.Ogólnie jednak pojechałem do Kościerzyny i ludzie zrobili mi wszelkie sprawy jakie trzeba było bez żadnego komentarza i opłat.Dostałem również radę (nie od nich)żeby jak najprędzej zmienić instalacje i pożegnać się na zawsze z dziwną firmą dt-gas system.Okazuję się że mnóstwo ludzi korzysta z serwisu "gwarancyjnego"w czasie gdy używają instalacji.Firma panicznie wprowadza nowe wtryski które są tak samo g...warte co te stare.Siłą rzeczy człowiek więcej czasu spędza w serwisie niż na drogach żałosne i żenujące.Okazuje się też że serwis ma obowiązek napraw gwarancyjnych bez względu na to gdzie była zakładana instalacja.Także banda oszustów kłamców uważających i reklamujących się jako "fachowcy"Jeżeli ktoś ma ochotę posłuchać rozmowy to proszę o info marek74-ok@o2.pl

  • 2.
  • 5,00 Volkswagen Caravelle T5 2.4 i (105KM) 2005r.
    dodał: orzeł, 06.09.2012

    Bardzo dobra inwestycja,po konsultacji z montażystami zdecydowałem się na Staga 300 ISA-2,przejechałem 25000km na gazie i nie odczuwam żadnych nieprawidłowości,spalanie ok,jazda niczym nie różni się od jazdy na benzynie.Diagnosta na stacji zwrócił uwagę na ładną estetyczność zamontowanej instalacji.

  • 3.
  • 4,75 Volkswagen Caravelle T4 2.5 TDI (102KM) 1996r.
    dodał: MW, 05.01.2012

    Pochwalam tę Firmę a w szczególności Pana Darka (mechanik) za fachowe,sprawne i niedrogie usunięcie usterki ogrzewania postojowego (webasto) w moim samochodzie..... TAK TRZYMAĆ.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Volkswagen Caravelle

Volkswagen Caravelle

144 komentarze

114 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Zybi~Zybi

Darmowa reklama???

~krzys ptys~krzys ptys

jak kazde auto sie psuje w zaleznosci od km i jazdy ja ostatnimi czasy walcze z zapłonem trzeba podac mase na cewke wtyczka 3 pin i odpala szukam przyczyny ale i tak szczerze polecam vw t4 2,5 benzyna ma kopa

~Warick~Warick

Kupując Volkswagena Transportera /Multivana/Caravelle dostaje się papiery gdzie widnieje wpis ze jest to model T5 , oczywiscie mowa o kupnie auta nowego obecnie dostępnego w sieci dealerskiej. Więc Ci co tu piszą ze mają T6 bitdi to mają, ale chyba tylko w prospekcie na rysunku skoro nie wiedzą co za auto nawet mają.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Volkswagen

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
56 539
Przejechany dystans
46 706 119 km
Zatankowanego paliwa
2 217 431 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
9 889
Wydanych pieniędzy
3 362 618 zł
Średnie wydatki na auto
1 255 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
13 645
Wydanych pieniędzy
3 586 284 zł
Średnie wydatki na auto
1 339 zł
Zobacz dzienniki kosztów Volkswagen (2 679)

Testy zderzeniowe Volkswagen Caravelle

Najnowsze testy zderzeniowe Volkswagen Caravelle przeprowadzone przez Euro NCAP.

Volkswagen T5 Transporter Kombi
2013

Volkswagen Caravelle
Volkswagen Transporter

Volkswagen Caravelle
2008

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Volkswagen

Zużycie paliwa Volkswagen Caravelle/Multivan/ Transporter/BUS

Na podstawie 606 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: zolwikx4@gmail., dodano: 31.01.2012 20:55

2,5 benz-gaz automat. Porażka spalanie szkoda mówić nikt nie potrafi go wyregulować 17 trasa 22 miasto (ekonomiczna jazda) w pędzel 27 l/100km miasto 21 trasa powymieniałem elektronikę filtry,sndę wszystko co możliwe i nic pali ile chce komputer pokazuje niby ok w trasie taka samo a nie reaguje na żadne regulacje.Przy 1 tankowaniu po założeniu elektr.nowej spalił mi 13/5 w trasie każde nastepne tankowanie coraz więcej.Może ktoś wie co zrobić,może ktoś miał podobną sytuację. podam maila. POMOCY !!

pełny raport Volkswagen Caravelle Minivan 2.5

autor: johny, dodano: 29.01.2009 22:21

112KM ma silnik o poj.2100 typ/symbol "DJ" Nowy motor pali o ok. 2L mniej Jezeli chodzi o gaz to przy jezdzie mieszanej nie bierze wiecej niz 14L MAX! MAX! mam zamontowana skrzynie biegow 5-ke symbol JPP- razem z tym silnikiem tworza duet-sila bez rozumu po miescie i przeciag na trasie ;b

pełny raport Volkswagen Transporter 2.0

autor: MuszeK, dodano: 28.11.2011 19:45

Auto jak było nowe paliło średnio 7L na 100km. Obecnie wychodzi troche ponad 8L. Jedyny mankament tego auta to za słabe półosie które po przebiegu powyżej 100tyś km nie wytrzymują już zbyt wiele. Poza tym wydaje mi się że ten silnik ma trochę więcej koni niż jest wpisane w dowodzie!!! Na trasie jeżdżę ok 110km/h więc ani szybko ani wolno

pełny raport Volkswagen T5 Transporter 1.9 TDI

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Volkswagen Caravelle/Multivan/ Transporter/BUS

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Volkswagen Caravelle/Multivan/ Transporter/BUS

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Volkswagen Caravelle

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Volkswagen Caravelle, oglądali także