Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Volkswagen Caravelle

Lata produkcji: 1950 - teraz
Segment: Dostawcze

Komentarze redakcji

Bogactwo wersji nadwoziowych, jakie znajdziemy w ofercie „T-piątki” potrafi przyprawić o zawrót głowy – w sumie naliczymy ich aż piętnaście. Poszczególne odmiany różnią się wielkością kabiny pasażerskiej czy gabarytami luku ładunkowego, wszystkie łączy za to stylistyka – prosta i pozbawiona jakichkolwiek designerskich „smaczków”, za to sprawiająca wrażenie, że mamy do czynienia z solidnym, ponadczasowym pojazdem. Nadwozie przeszło w 2009 roku kurację odmładzającą, która przyniosła mu zmienione światła przednie i tylne, jak też przeprojektowany grill.

Deska rozdzielcza T5 to krajobraz typowy dla Volkswagena. Wystylizowano więc ją bez polotu, ale dopracowano w kwestii ergonomii. W efekcie, tablica nie przyciąga wzroku, jednak okazuje się bajecznie prosta w obsłudze. Podobnie jest z zestawem zegarów – wskaźniki nie zostały zaopatrzone w efektowne obudowy czy awangardowe podświetlenie, co pozytywnie wpłynęło na ich czytelność. Jakość wykończenia wnętrza stoi na dobrym poziomie – zastosowane plastiki są przyjemne dla oka, a spasowanie całości nie pozostawia wiele do życzenia.

Ze względu na mnogość wariantów karoserii, trudno jednoznacznie ocenić przestronność kabiny pasażerskiej oraz pakowność przedziału ładunkowego. Do wykorzystania T5 w roli rodzinnego busa najlepiej nadają się wersje Caravelle oraz Multivan – nie dość, że potrafią przewieźć po siedmiu podróżnych, to jeszcze każdemu z nich gwarantują niespotykane w zwykłych „osobówkach” warunki podróżowania. A wszystko dzięki niewyobrażalnej wręcz ilości miejsca oraz obszernych, udanie wyprofilowanych siedzeń. Przy wykorzystaniu wszystkich miejsc siedzących bagażnik jest raczej niewielki, za to po pozbyciu się dwóch ostatnich rzędów foteli przeistacza się w niewyobrażalnie pojemną przestrzeń, której wygospodarowanie ułatwia niski próg załadunku, regularne kształty wnętrza oraz wysoka ładowność pojazdu. Przeszkadzać może natomiast duża i ciężka, a w efekcie niewygodna w obsłudze pokrywa bagażnika.

Pomimo swojego roboczego charakteru, „t-piątka” – przynajmniej w wersjach osobowych – nie jest samochodem, który podczas pokonywania zakrętów niemal ociera nadwoziem o nawierzchnię, a przy pokonywaniu dziur podskakuje wywołując u podróżnych odruchy wymiotne. Konstruktorom Volkswagena udało się stworzyć układ jezdny, który pozwala stabilnie pokonywać łuki drogi (oczywiście, jeśli nie przesadzimy z prędkością) oraz gwarantuje bardzo skuteczne filtrowanie nierówności nawierzchni. Zarówno na układ kierowniczy, jak i układ hamulcowy nie można specjalnie narzekać.

Volkswageny z rodu Transportera nigdy nie były autami dla dusigroszy i podobnie jest w przypadku generacji numer 5. Typowo dostawcze wersje da się jeszcze kupić po rozsądnych cenach, ale koszty zakupu Multivana w najwyższej specyfikacji wyposażeniowej z kompletem dodatków nawet trudno opisać. Faktem jest jednak, że ten ostatni, zaopatrzony w takie elementy jak trzystrefowa klimatyzacja, ogrzewanie postojowe z układem wodnym czy drugi rząd siedzeń z obracanymi fotelami i stolikiem, można z powodzeniem nazwać „salonem na kołach”.

Dane techniczne Volkswagen Caravelle

Silniki

Moc silników 37-235 KM

Poj. silników 1 600-3 189 cm3

Prędkość maks. 146-188 km/h

Przyspieszenia 0-100 12,1-22,2 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Volkswagen Caravelle

Średnia ocena modelu

na podstawie 627 opinii

4.07

Średnia dla segmentu: Dostawcze 3.83

Zalety

+ Widoczność

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Układ jezdny

Wady

- Koszty utrzymania

- Stosunek jakość/cena

- Wyciszenie

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (85%)
NIE (15%)

Wybrane oceny kierowców Volkswagen Caravelle

Jest to dobre auto,ale jesli stac Cie tylko na zakup nie biorac pod uwage pewnych napraw ktore sa kosztowne niekiedy ... więcejto odradazam,chyba ze nie wkurzają cie stuki,wycieki oleju,rzężące sprzego itp to ok.Jedno jest pewne to auto chyba nigdy nie stanie Ci na drodze bedzie cos stukac pukac ale bedzie jechac bo to jest VW. Jaaprawiam wszysto co mi sie zepsuje,nie zawsze od razu,nigdy mi nie odmowil posłuszenstwa w trasie. ukryj
dodano 03.04.2005 przez
VW T5 około 350 tyś km (dla t4 taki przebieg to rozgrzewka)... temat rzeka, gdy posiadałem T4 to T5 było ... więcejdla mnie obiektem westchnień i marzeń zwłaszcza w wersji multivan... aż w końcu kupiłem upragnione T5 ale w wersji caravelle... i zamienił stryjek siekierkę na kijek... Miałem w życiu kilkanaście aut, to oceniam najgorzej... po prostu masakra... bardzo szybko wyleczyłem się z zachwytu do T5, przebiegi powyżej 300tys nie są przeznaczone dla tego samochodu.... , choć niewątpliwie jest to najładniejszy busik ze wszystkich dostępnych, ale nie dajcie się zwieść , może nowe po lifcie są dopracowane - mam to w tyle ponieważ nigdy już nie skusze się na T5 ukryj
dodano 10.10.2011 przez
VW T5 OCENIAM BARDZO ŹLE. NOWY MODEL POWINIEN BYĆ LEPSZY OD POPRZEDNIEGO. NIESTETY KONSTRUKTORZY COFNĘLI SIĘ O JAKIEŚ DWA MODELE( ... więcejALBO KSIĘGOWI...) NIE POLECAM UŻYTKOWNIKOM POTZREBUJĄCYM NIEZAWODNYCH AUT. PRZEBIEG 580000 JEST AUTENTYCZNY. VW KTÓRYM JEŻDZE POKONUJE DZIENNIE PONAD 1000km, W WIĘKSZOŚCI PO NIEMIECKICH AUTOSTRADACH. POZA MNĄ UŻYWA GO JESZCZE 3 KIEROWCÓW, ALE NIE SĄ TO "MORDERCY" SAMOCHODÓW. KAŻDY Z NAS DBA O SWOJE NARZĘDZIE PRACY, NIESTETY POMIMO TEGO STRACH TYM JEŹDZIĆ. ukryj
dodano 12.10.2006 przez
WITAM WSZYSTKICH, STARAŁEM SIĘ NA WSZYSTKIE PODPUNKTY ODPOWIADAĆ SZCZERZE. AUTO SPEŁNIA WSZYSTKIE MOJE OCZEKIWANIA JEST PRZESTRONNE , BEZPIECZNE , WYGODNE , ... więcejSUPER IDZIE, I JEST W MIARĘ EKONOMICZNE. POLECAM WSZYSTKIM PODAJĘ NR. TEL . 505-555-149 CHETNIĘ UDZIELĘ WIĘCEJ INFORMACJI PO DŁUŻSZYM CZASIE UZYTKOWANIA . NAPEWNO GO NIWE SPRZEDAM TAK WIĘC CZEKAM NA PYTANIA CO DO TEGO AUTA. ukryj
dodano 10.05.2011 przez
Zobacz oceny Volkswagen Caravelle Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Volkswagen Caravelle

Pb
6,67 - 19,47
Na podstawie 100 raportów spalania
ON
5,33 - 13,80
Na podstawie 477 raportów spalania
LPG
6,87 - 18,67
Na podstawie 44 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Volkswagen Caravelle

Świetne auto do pracy- wygodne, pakowne i dość zrywne. Wyprzedzanie tira, czy wlekących się aut to żaden problem. 140 KM ... więcejwystarcza. Przy ataku zimy i zaspach jak jest załadowany to idzie jak czołg, nie ma mocnych, jednak przy pustej pace na oblodzonej i zasypanej śniegiem nawierzchni marzy sie 4x4.. Jednak mimo wszystko dobrze trzyma się drogi. Co do spalania: mierzone jest po każdym całym baku (wersja bez komputera pokładowego) ze wzoru: [lirty/kilometry]*100. Największe zanotowane spalanie to 9,5 litra ale w wyjątkowych warunkach: cała trasa w duże śnieżyce, połowa z przejechanych 800km załadowany grubo ponad tonę, niekiedy 50km przejechane z prędkością 30km/h. Niestety- takie warunki. W lato przy prędkościach 90-120km/h po przeliczeniu spalenia całego baku w cyklu mieszanym wychodzi koło 7.2/7.3 litra. Jak zachce się dużo wyprzedzać i niekiedy wyciskać 150-160 (co dla auta nie jest żadnym problemem) to wtedy spalanie w granicach 8.5litra. Co do filtra cząstek stałych to od nowości, do dzisiejszego przebiegu 30tys km nie było z nim żadnych problemów (jeżdżony częściej w trasie niż w mieście), jednak stosunkowo drogo wychodzą wszelkie naprawy w ASO- np uszkodzony zderzak przez oderwany kołpak z jadącego z przodu auta wraz z kilkoma wewnętrznymi plastikami wyszedł ok 4tys zł. Opłaca się więc wykupić pełen pakiet ubezpieczenia... ukryj
dodano 25.01.2012 przez
wszystko zależy od nogi :) mój busik cały czas jest załadowany ok 1000kg przy takim ładunku spokojnej jeździe po ... więcejdrogach trójmiata spalanie wychodzi ok 6,5l/100km, dynamiczna jazda ( 60 kM za dużo nie pozwala :) ) po mieście trzeba sie liczyć ze spalaniem ok 8 l/100km, a jakby ktoś chciał ciągnąć ciężką przyczepę to musi sie liczyć z 13,5 ,wszystko od ładunku ile było na przyczepie to tylko ja wiem :), jedno wiem że będę moim busikiem jeździł tak długo jak tylko pozwoli, a ma juz ponad 550 000km, nie groźne mrozy czy coś innego, jak jest sprawny akumulator, swiece żarowe, musi zapalić za pierwszym razem, to jest po prostu vw T4, olej ... od wymiany do wymiany nie wiem co to dolewki a cały czas jeżdżę na oleju przeznaczonym do samochodów dostawczych, ciężarowych o wydłużonym okresie wymiany, jak dbasz tak masz :) szkoda że już takich dobrych aut nie produkują, pozdrawiam wszystkich czytających życząc szerokiej drogi, taniego paliwa :) ukryj
dodano 22.01.2013 przez
No jak dla mnie rewelacja. Przy takich gabarytach auta i masie prawie 2300 kg no i mocy silnika. Generalnie najczęściej ... więcejosiągane spalanie średnie to ok. 6,5 - 7 litra. Cała tajemnica tkwi w technice jazdy... Cóż auto jest wyjątkowo wrażliwe na operowanie pedałem gazu. Największe zużycie które przekłada się na wydatkowanie paliwa i w konsekwencji warunkuje jego zużycie jest ruszanie z miejsca. Wtedy na komputerze pojawia się nawet chwilowe zużycie 50, 70, 80 a nawet 99 litrów !!! - po prostu trzeba ogromnie dużo pracy aby taki 2 tonowy, kloc o kwadratowych kształtach ruszyć z miejsce. Więc ruszać nie wolno zbyt gwałtownie. Lepiej też nie kręcić na najniższych biegach (1 i 2) zbyt wysoko. Po rozbujaniu auta spalanie spada bo auto ma juz pewną bezwładność. Przy utrzymywaniu obrotów około 1600/min bez problemu schodzę do 7 litrów. Przy długich przebiegach poniżej 6,5 litra/100 km. Najmniej spaliłem 6,2 litra :) ukryj
dodano 01.01.2013 przez
Moja T4 to prawie multivan ;) mam pełna elektryke , webasto , klima dwustrefowa automatyczna, butla 85l wchodzi ok 70l ... więcejgazu. Jeżdżę głównie trasy w stosunku 85/15 autostrada/miasto. Styl umiarkowany/ płynny ale bez specjalnego żydzenia. Prędkość na autostradzie to 115-120 na tempomacie. przy takiej charakterystyce jazdy na zborniku 70l robię ok 520km z dużą regularnością na różnych trasach. Z racji tego że klima jest automatyczna praktycznie prawie jej nie wyłączam i chodzi non stop. Skrzynia manualna ale nie ta najszybsza, wolniejsza od tych w Caravellach o ok 7%. Ogólne wrażenia bardzo dobre jeżdżę głównie do Niemiec i tam praktycznie zero problemów z tankowaniem a jako ciekawostkę dodam że w Berlinie na Weisensee można zatankować nawet za 62 centy/l dane z lata 2014. ukryj
dodano 22.09.2014 przez
Autko jest dość nietypowe, ponieważ teoretycznie najoszczędniej powinien spalać na 6-tym biegu, ale praktycznie jadąc 90 km/h i mając 1650 ... więcejRPM ciężko w naszych krajowych warunkach na płynną jazdę. Tak naprawdę do jazdy po DK używam 5-ego biegu ponieważ zakres obrotów w granicach 1950 RPM odwdzięcza się przyzwoitym momentem obrotowym i pozwala bez redukcji wyprzedzać. Tak samo jadąc na 5-ce można w trasie uzyskać spalanie w granicy 7 litrów na setkę. Oczywiście komputer pokładowy mojego auta przekłamuje o ok. 0,7 l/100km dlatego wartości spalania podane w tym raporcie uwzględniają prawdziwą i rzeczywistą wartość. Przy agresywnej jeździe w kraju autko zadowoli się spalaniem nawet 14 l/100 km ale to w naprawdę ekstremalnych sytuacjach (autostrada i ok 170 km/h non stop). ukryj
Zobacz raporty spalania Volkswagen Caravelle Dodaj raport spalania

Publikacje o Volkswagen Caravelle

Przeczytaj pozostałe 18 publikacje o Volkswagen Caravelle

Newsy o Volkswagen Caravelle

Przeczytaj pozostałe 3 newsy o Volkswagen Caravelle

Nowe Volkswagen Caravelle

nowe Volkswagen Caravelle
Volkswagen Caravelle
ceny od 81 789 zł do 179 335

Volkswagen Caravelle T5 Caravelle Facelifting krótki rozstaw osi 2.0 BiTDI 180KM od 2009

w pakiecie Trendline

w cenie katalogowej brutto

139 686 zł

Wyposażenie standardowe
Automatyczne włączanie świateł mijania
Kolumna kierownicy z regulacją w dwóch płaszczyznach
ASR - system kontroli momentu obrotowego
Wyposażenie opcjonalne
Komfortowy (1 227 zł)
Optyczny dla wersji z drzwiami dwuskrzydłowymi (1 353 zł)
Wyposażenia kabiny kierowcy (1 621 zł)
Pakiety dealerskie
Komfortowy (1 227 zł)
Optyczny dla wersji z drzwiami dwuskrzydłowymi (1 353 zł)
Wyposażenia kabiny kierowcy (1 621 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 91 oferty Volkswagen Caravelle

Dealerzy Volkswagen

AUTO SPECIAL

AUTO SPECIAL Volkswagen Modlnica

małopolskie, Modlnica, Adama Rożańskiego 28-30

Więcej

WOJTANOWICZ

WOJTANOWICZ Volkswagen Wrocław

dolnośląskie, Wrocław, Strachowskiego 21-25

Więcej

AUTO SPECIAL

AUTO SPECIAL Volkswagen Nowy Sącz

małopolskie, Nowy Sącz, Tarnowska 159

Więcej

AUTO VIVA

AUTO PREMIUM Volkswagen Poznań

wielkopolskie, Poznań, Krańcowa 40/42

Więcej

AUTO VIVA

AUTO PREMIUM Volkswagen Suchy Las

wielkopolskie, Suchy Las, Obornicka 149

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Volkswagen Caravelle

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

1 790

Przejechany dystans

498 009 zł

Zatankowanego paliwa

99 586 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

249

Wydanych pieniędzy

113 953 zł

Średnie wydatki na auto

2 110 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

394

Wydanych pieniędzy

158 074 zł

Średnie wydatki na auto

2 927 zł

ZOBACZ 54 dzienniki kosztów Volkswagen Caravelle Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Volkswagen Caravelle

Liczba wpisów: 12
komentarzy(4)
komentarzy(1)
komentarzy(1)
komentarzy(1)
komentarzy(0)
komentarzy(1)
Zobacz inne typowe słabe punkty Volkswagen Caravelle dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Volkswagen Caravelle

Liczba wpisów: 24
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Volkswagen Caravelle Dodaj wpis do autodiagnozy

Opinie o instalacjach LPG w Volkswagen Caravelle

Liczba wpisów: 1
Pochwalam tę Firmę a w szczególności Pana Darka (mechanik) za fachowe,sprawne i niedrogie usunięcie usterki ogrzewania postojowego (webasto) w moim ... więcejsamochodzie..... TAK TRZYMAĆ. ukryj
dodano 05.01.2012 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Volkswagen Caravelle

Skarbnica wiedzy o Volkswagen Caravelle

Ciekawostki
dodano 26.08.2011 przez
Prototyp o ładowności 750 kg, powstał na początku 1948 roku. Nazywano go Bulli, od pierwszych sylab słów Bus Lieferwagen (w Polsce bardziej znany jako „Bulik”).…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą