Niecodzienna moc na co dzień

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Volkswagen Crafter

Produkowany od 2006.

Volkswagen Crafter Kombi - widok z przodu
Volkswagen Crafter Kombi - tył - bagażnik otwarty
Volkswagen Crafter Kombi - lewy bok
Volkswagen Crafter Kombi - widok z tyłu
Volkswagen Crafter 2011 - radio/cd
Volkswagen Crafter Kombi - pełny panel przedni
Volkswagen Crafter 2011 - tylna kanapa

Wersje nadwozia Volkswagen Crafter

Silniki Volkswagen Crafter

Lista silników:
2.5 TDI (136KM), 2.5 TDI (164KM), 2.5 TDI (88KM), 2.5 TDI (109KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.

Społeczność kierowców Volkswagen CrafterautoWcentrum - społeczność Volkswagen Crafter

najwyższe oktanyAuta - Volkswagen Crafter

Volkswagen Crafter Crafter 77,44

Volkswagen Crafter Crafti 50,28

Volkswagen Crafter schmelzvagen :D 39,83

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Volkswagen Crafter

paw810 30,08

jozin_z_bazin 30,00

grzesio70 97,92

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Volkswagen Crafter

Kosmetyka
Kosmetyka Witam[up] Po zakupie Craftera widoczne były na całym aucie refleksy jakby po ...
Moja opinia o Crafterze
Moja opinia o Crafterze Witam Kilka dni temu znalazłem w internecie Craftera chłodnię w okolicach Kra...
Montaż chlapaczy i zmiana lampki Stop
Montaż chlapaczy  i zmiana lampki Stop Witam[up] W poniedziałek dostałem przesyłkę z czterema oryginalnymi chlapacza...
Wymiana klocków tył.
Wymiana klocków tył. Witam[up] Od około miesiąca zaczęła świecić kontrolka odpowiedzialna za stan ...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Volkswagen Crafter

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Volkswagen Crafter
 

Najpopularniejsza wersja Volkswagen Crafter

Volkswagen Crafter

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Volkswagen Crafter
 

Volkswagen Crafter najczęściej porównywane z:

 

Pewne oferty od dealerów

Ford Transit 2,2 TDCi 300 LS Ford Transit 2,2 TDCi 300 LS
Rocznik: 2011. Przebieg: 122 050 km. Silnik: 2.2 85KM .
Cena: 45 900 zł 45 900 zł
Zyskujesz: 0 zł Zobacz szczegóły »
Ford Transit 280 S Ford Transit 280 S
Rocznik: 2011. Przebieg: 96 000 km. Silnik: 2.2 62KM .
Cena: 39 900 zł 39 900 zł
Zyskujesz: 0 zł Zobacz szczegóły »

Ocena auta Volkswagen Crafter

Wybrane opinie

Volkswagen Crafter Kombi 2.5 TDI (164 KM)

Za auto z 2007r. Nowe 4,3m , 164KM , 3 os., climatic, fotel pneumatic który polecam w trasy - kosztował 103 tys netto . wiec do przeżycia - przeglady co 40 tys km ! Ogólnie auto zalecam do pracy, do wozenia towarów, a nie do wyścigów - chociaż jak ktoś ciebie zdenerwuje możesz zaszaleć, kręcenie po obrotach daje zaskakujące efekty np.na 3 można na mokrym spalić laczka.

dodał: Zygi007@poczta.onet.pl
Volkswagen Crafter Kombi 2.5 TDI (136 KM)

Bardzo zadowolony jestem z autka, na pewno kipię następnego, już nigdy Mercedesa,

dodał: Mazi

Galerie Volkswagen Crafter

Volkswagen Crafter 2011 Volkswagen Crafter DoKa Pritsche Volkswagen Crafter Volkswagen Crafter Kombi
Zobacz inne galerie Volkswagen

Volkswagen Crafter

6 komentarzy

6 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Sylwek~Sylwek

Posiadam Craftera z 2010 roku po lifcie. 2.0 tdi 140 km. 7 osobowy. W trasie 4 osoby, bagaże plus paka zaladowana maksymalnie az chlapacze tarły o asfalt momentami, nie przekroczyl 12 litrów, przy spokojnej jezdzie(inaczej sie nie dalo). Wiec spalanie 20 litrow to bzdura. Narazie 20 tys i oprocz olei i filtrow nic sie nie dzieje. Kierowcy busów sie smieja z pojemości gdy pytali co ma pod maska, jednak jego moc zupelnie wystarcza, a do 1 tony to i osobowki musza się meczyć aby wyprzedzić mnie. Wiec gorąco polecam.

~luki~luki

Jak ktoś pisze ze crafter pali 10L/100km to niech idzie ze sobą do lekarza strasznie nie udane auto i bardzo paliworzerne nawet potrafi z przyczepą zjarać do 25L/100km szmelc auto

~gumisz~gumisz

niestety nie kupie juz auta z grupy VW ponieważ mój crafter ma 13 000 km i jest z 2009 roku poza naprawami gwarancyjnymi (turbina most, panel przedni climatronicu i wiele drobnostek . to sam po 3 latach RDZEWIEJE nie udeżony na zgrzewach w ASO oznajmili mi ze auto ma gwarancje na perforacje 3lata kpina za tak duże piniądze ma prawo rdzewieć!!!! .

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Volkswagen

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
57 183
Przejechany dystans
47 354 270 km
Zatankowanego paliwa
2 239 193 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
9 937
Wydanych pieniędzy
3 377 940 zł
Średnie wydatki na auto
1 245 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
13 811
Wydanych pieniędzy
3 653 394 zł
Średnie wydatki na auto
1 346 zł
Zobacz dzienniki kosztów Volkswagen (2 714)

Zużycie paliwa Volkswagen Crafter

Na podstawie 54 raportów spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Krzysztof, dodano: 27.08.2012 01:21

Ten element, poza usterkami do jakich doszło w tym samochodzie myślę że wypada najgorzej. W egzemparzu z 2007 roku czyli naszym pierwszym Crafterze nie udało się zejść z najniższym spalaniem poniżej 12,00L. Testowałem auto osobiście zanim jeszcze je zabudowaliśmy, miałem kilka kursów, zrobiłem może 2-3 tyś kilometrów częściowo na pusto i wtedy nie spaliłm mniej niż chyba 12-12,3L. Wpierw myślałem, że jest to kwestią małego przebiegu i wraz z dotarciem auta spalanie zacznie spadać. W czasie normalnej eksploatacji, po zabudowaniu samochodu i załadowaniu i "nabieraniu przebiegu spalanie nie spadło, a zależało tylko od rodzaju trasy (drogi lokalne czy autostrada). Przy poruszaniu się po lokalnych drogach - trasa po Śląsku, do Zakopanego, Wisły, Ustronia, Żywca czyli przy małym udziale Autostrad spalanie średnie oscylowało między 12,5 a 13,5L. Niestety przy poruszaniu się autostradą spalanie wzrasta (wraz z prędkością) do 14,5 - 15,5L ale wiadomo że tutaj na pewno wykorzystuje się atuty drogi i jedzie szybciej - co tydzień praktycznie jeździmy autostradą na Wrocław. Dlaporównania Fordem Transitem 2,4L z 2003r z silnikiem 125KM i tylnym napędęm i 5 - biegową skrzynią wyniki spalnia były o około 1,5 - 2,5 L mniejsze. Co do przeglądów w autoryzowanych serwisach tutaj jest pewnie drożej niż w serwisach serwisach innych marek.Przegląd co 20000km to było średnio około 1000-1200zł. Teraz sytuacja się zmieniła na korzyść klienta, bez problemu można założyć kartę rabatową czyli na wstępie 10% rabatu, doradcy serwisowi proponuję też przywiezienie swojego oleju co przy Crafterze serwisowanym w ASO obniża koszt tego elementu o jakieś 50% - Olej 5W30 serwis - około 80/L, zakup poza serwisem 35-40zł/L. a do Crafterka 2,5L wchodzi całe 9L oleju. Serwisowanie poza ASO wiadomo jest znacznie tańsze, a markowe, podstawowe elementy eksploatacyjne jak klocki czy tarcze hamulcowe są już naprawdę nie drogie. Dobrej klasy klocki do przodu to koszt około 230-260zł za komplet, poza tym przy umiejętnej eksploatacji, klocki przednie w tym egzemplarzu,tej ekipie i masie rzeczywistej auta wytrzymują naprawdę długi przebieg - 45000-60000km - wszystko zależy od kierowcy, tylne spokojnie 70000-100000km. Dla porównania podam, że w IVECO DAILY 3.0 HPI na bliźniakach (wprawdzie mocniejsze) układ hamulcowy był tak kiepski, że tylne wysiadały przy max 30000-50000 a przednie podobnie. Poza tym wypadały tłoczki, a same klocki porównywalnej klasy były jakieś 1,5-2 razy droższe niż te w Crafterze. Żeby jednak nie było tak różowo to parę słów o usterkach: TURBINA WYMIENIONA NA GWARANCJI przy 60000km, auto przechodziło w tryb awaryjny czyli traciło moc. Później po wymianie było nieco lepiej,auto co jakiś czas przechodziło w tryb awaryjny,głównie przy trasach "górskich" - USTROŃ, ZAKOPANE, aż do jakichś 240000km gdy sytuacja się nasiliła (auto często przechodziło w tryb awaryjny). Diagnoza w serwisie TURBINA DO WYMIANY bądź regeneracji - miała złe parametry. Zatem zregenerowaliśmy turbinę w Jaworznie (2500zł), żeby dostać gwarancję sugerowali nam demontaż DPF- filtra cząstek stałych - zrobiliśmy to (około 2500zł - z emulatorem) - auto chodziło poprawnie przez jakieś 15000 - 20000km, nie było DPF'a a uto i tak przechodziło w tryb awaryjny. Dojeździliśmy (domęczyliśmy) nim w ten sposób do 300000km, można było reklamować w tej firmie tę operację regeneracji, ale żeby nie rzucać złego cienia na tę firmę dodam, że w międzyczasie dowiedziałem się o pewnej rzezczy z serwisu. Powiedziano mi W ASO, nie będę podawał nazwy serwisu, że Craftery, a właściwie ich turbiny z pierwszych lat produkcji mogły mieć wadę konstrukcyjną - zacinające się jakieś cięgno - nie umiem dokładnie wytłumaczyć bo nie znam dokładnej konstrukcji) zatem regeneracja, która zwykle dotyczy łopatek wirnika może nie przynieść pożądanego skutku). Doradca serwisowy, mówił, że mieli takie egzemplarze, w których w ciągu 1 roku potrafili wymienić 7-9 turbin na gwarancji, aż dopiero po tej ostatniej problem się rozwiązywał (utrata mocy). Poszedłem więc tym tropem i odpłatnie zrobiłem w serwisie przy 300000km wymianę turbiny, co po ciężkich negocjacjach (mimo, że kupiliśmy tam też 1 samochód i robimy przeglądy 2 aut) kosztowało mnie około 5200zł - zrobiłem to w serwisie bo zależało mi na 2 latach gwarancji. Przynajmniej na razie odniosło to porządany skutek. Trzeba pamiętać, że pasek rozrządu trzeba wymienić przy 200000km wraz z pompą wody, poza serwisem to około 1800zł w moim przypadku. Niektóre BUSY innych marek, w tym zdaje się Transit ma łańcuch rozrządu, niewymienialny, lub zalecana jest wymiana przy 300000km, na pewno w naszym egzemplarzu z 2003r musieliśmy go wymienić przy jakichć 340000km bo się "naciągnął" i przeskoczył o 1czy 2 ząbki (wiem jednak, że sami mogliśmy to spowodować, ponieważ samochód był uruchamiany na linkę i wiem że tak mogło się wtedy stać) O innych usterkach Crafera napiszę poniżej w usterkach.

pełny raport Volkswagen Furgon długi rozstaw osi 2.5 TDI

autor: Mikun, dodano: 16.11.2010 00:27

Samochod kupiłem z kierownica po prawej stronie i jezdze w Irlandii bo mieszkam tutaj na stałe.Na poczatku nie zwrociłem uwagi na spalanie bo VW to powinno byc super :) !!! ale i tak wyszlo okolo 12 L przy mocnym deptaniu. Jak ostroznie jezdzilem i bez nerwowki i szarpania to kilometry uciekaly a wskaznik stal długo w jednym miejscu. Ktos pisze ze duzo pali, toz to nie jakas renowka o połowe mniejsza w gabarytach tylko kawal kloca , inny pisze ze duzo oleju bierze, nic dziwnego ze bierze jak mu wmowili ze ma przejechane 150 tys a faktycznie ma 600(z niemiec) tys. To nie wyscigowka tylko spory wan ze sporym silnikiem , dbaj o niego nie uzywaj "gowna" zamiast czesci i olej dobrej marki a samochod sam sie odwdzieczy. Ja czasami wole sluchac "muzyki" silnika jak radia . Jak sam zjem byle co to dostaje sraczki wiec crafter tez moze dostac jak mu dasz g.... ! Fajny samochod - i mam nadzieje ze tak zostanie. Ps. uzywam oleju Castrol i tylko oryginał czesci,naprawy znajomy mechanik.

pełny raport Volkswagen Furgon średni rozstaw osi 2.5 TDI

autor: szymon, dodano: 23.07.2014 23:12

części tanie więc jak kto chce sie bawić w ciągłe usterki to polecam

pełny raport Volkswagen Furgon długi rozstaw osi 2.5 TDI

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Volkswagen Crafter

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Volkswagen Crafter

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Volkswagen Crafter

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Volkswagen Crafter, oglądali także