Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Volkswagen Crafter

Lata produkcji: 2006 - teraz
Segment: Dostawcze

Dane techniczne Volkswagen Crafter

Silniki

Moc silników 88-164 KM

Prędkość maks. 136-160 km/h

zobacz dane techniczne

Oceny Volkswagen Crafter

Średnia ocena modelu

na podstawie 33 opinii

3.59

Średnia dla segmentu: Dostawcze 3.83

Zalety

+ Widoczność

+ Wentylacja i ogrzewanie

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Silnik

- Stosunek jakość/cena

- Koszty utrzymania

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (49%)
NIE (51%)

Wybrane oceny kierowców Volkswagen Crafter

Jako, że słowo wstępu pisałem przy okazji pozycji silnik to powiem,że moje oczekiwania co do tego samochodu były większę. Raczej ... więcejliczyłem na wyższą niezawodność samochodu jako, że jest to VW, niemiecka technologia, więcej kosztuje niż porównywalne w tej klasie samochody innych marek i że samochód będzie mniej spalał paliwa. Okazało się, że jeżeli chodzi o zawieszenie, łożyska to model jest dopracowany na tle innych konstrukcji. Również ergonomia i jakość wykończenia na tle Forda, Iveco jest o niebo lepsza. Gorzej niestety było jeżeli chodzi o osprzęt silnika: turbina, kolumna kierownicza, spalanie oleju i paliwa, oczekiwania były większe. WAŻNE, żeby nie wyglądał ten Crafter tak źle to przypomnę, że nowsze modele (także 2,5L TDI - 136KM - skrzynia manualna) nie borą na razie oleju (mają po 110 i 185 tyś km). W modelu 2010 kierowcom udawało się osiągnąć spalanie minimalne na tym samym silniku nawet w okolicach 10L przy trasach z małym udziałem autostrady, przy podobnym obciążeniu. Powiem jednak, że to jest wynik, który sporadycznie występował, przy jeździe nastawionej na oszczędność i przy podobnej jeździe w Transicie z 2003 można było osiągnąć wynik, przynajmniej o 1-1,5L mniejszy. Ale zauważyłem poprawę. Niestety w obu nowszych modelach (2009,2010) wymianie na gwarancji uległy turbiny przy około 60000km) w jednym kolumna kierownicza, w 2010 sygnalizowali że będzie do wymiany zwłaszcza, że zbliża się koniec gwarancji. W modelu z 2009 ostatnio 2 razy przeszedł w tryb awaryjny na "górskiej trasie", ale mam to zdiagnozować w ASO czy to zbliża się koniec turbiny, EGR'u, czy filtra DPF. Ja niestety obawiam się, że powodem będzie turbina. ukryj
dodano 27.08.2012 przez
Jestem zadowolony z zakupu tego modelu (jak narazie) Jest to przestronny i dosyc dobrze wykonany samochód - mogliby tylko lepsze ... więcejblachy robić bo korozja w nich postępuje jak w Oplach ;) Przejechałem nim ponad 200 tyś. km i podobno kłopoty mają dopiero sie zacząć - mam nadzieję, że to nie nadejdzie szybko.... ukryj
dodano 18.01.2010 przez
auto przecietne jesli chodzi o walory uzytkowe, dla kierowcy bardzo dobre jako uzytkownika nie wlasciciela
dodano 27.01.2009 przez
Bardzo zadowolony jestem z autka, na pewno kipię następnego, już nigdy Mercedesa,
dodano 10.10.2008 przez
Zobacz oceny Volkswagen Crafter Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Volkswagen Crafter

Wybrane raporty spalania Volkswagen Crafter

Ten element, poza usterkami do jakich doszło w tym samochodzie myślę że wypada najgorzej. W egzemparzu z 2007 roku czyli ... więcejnaszym pierwszym Crafterze nie udało się zejść z najniższym spalaniem poniżej 12,00L. Testowałem auto osobiście zanim jeszcze je zabudowaliśmy, miałem kilka kursów, zrobiłem może 2-3 tyś kilometrów częściowo na pusto i wtedy nie spaliłm mniej niż chyba 12-12,3L. Wpierw myślałem, że jest to kwestią małego przebiegu i wraz z dotarciem auta spalanie zacznie spadać. W czasie normalnej eksploatacji, po zabudowaniu samochodu i załadowaniu i "nabieraniu przebiegu spalanie nie spadło, a zależało tylko od rodzaju trasy (drogi lokalne czy autostrada). Przy poruszaniu się po lokalnych drogach - trasa po Śląsku, do Zakopanego, Wisły, Ustronia, Żywca czyli przy małym udziale Autostrad spalanie średnie oscylowało między 12,5 a 13,5L. Niestety przy poruszaniu się autostradą spalanie wzrasta (wraz z prędkością) do 14,5 - 15,5L ale wiadomo że tutaj na pewno wykorzystuje się atuty drogi i jedzie szybciej - co tydzień praktycznie jeździmy autostradą na Wrocław. Dlaporównania Fordem Transitem 2,4L z 2003r z silnikiem 125KM i tylnym napędęm i 5 - biegową skrzynią wyniki spalnia były o około 1,5 - 2,5 L mniejsze. Co do przeglądów w autoryzowanych serwisach tutaj jest pewnie drożej niż w serwisach serwisach innych marek.Przegląd co 20000km to było średnio około 1000-1200zł. Teraz sytuacja się zmieniła na korzyść klienta, bez problemu można założyć kartę rabatową czyli na wstępie 10% rabatu, doradcy serwisowi proponuję też przywiezienie swojego oleju co przy Crafterze serwisowanym w ASO obniża koszt tego elementu o jakieś 50% - Olej 5W30 serwis - około 80/L, zakup poza serwisem 35-40zł/L. a do Crafterka 2,5L wchodzi całe 9L oleju. Serwisowanie poza ASO wiadomo jest znacznie tańsze, a markowe, podstawowe elementy eksploatacyjne jak klocki czy tarcze hamulcowe są już naprawdę nie drogie. Dobrej klasy klocki do przodu to koszt około 230-260zł za komplet, poza tym przy umiejętnej eksploatacji, klocki przednie w tym egzemplarzu,tej ekipie i masie rzeczywistej auta wytrzymują naprawdę długi przebieg - 45000-60000km - wszystko zależy od kierowcy, tylne spokojnie 70000-100000km. Dla porównania podam, że w IVECO DAILY 3.0 HPI na bliźniakach (wprawdzie mocniejsze) układ hamulcowy był tak kiepski, że tylne wysiadały przy max 30000-50000 a przednie podobnie. Poza tym wypadały tłoczki, a same klocki porównywalnej klasy były jakieś 1,5-2 razy droższe niż te w Crafterze. Żeby jednak nie było tak różowo to parę słów o usterkach: TURBINA WYMIENIONA NA GWARANCJI przy 60000km, auto przechodziło w tryb awaryjny czyli traciło moc. Później po wymianie było nieco lepiej,auto co jakiś czas przechodziło w tryb awaryjny,głównie przy trasach "górskich" - USTROŃ, ZAKOPANE, aż do jakichś 240000km gdy sytuacja się nasiliła (auto często przechodziło w tryb awaryjny). Diagnoza w serwisie TURBINA DO WYMIANY bądź regeneracji - miała złe parametry. Zatem zregenerowaliśmy turbinę w Jaworznie (2500zł), żeby dostać gwarancję sugerowali nam demontaż DPF- filtra cząstek stałych - zrobiliśmy to (około 2500zł - z emulatorem) - auto chodziło poprawnie przez jakieś 15000 - 20000km, nie było DPF'a a uto i tak przechodziło w tryb awaryjny. Dojeździliśmy (domęczyliśmy) nim w ten sposób do 300000km, można było reklamować w tej firmie tę operację regeneracji, ale żeby nie rzucać złego cienia na tę firmę dodam, że w międzyczasie dowiedziałem się o pewnej rzezczy z serwisu. Powiedziano mi W ASO, nie będę podawał nazwy serwisu, że Craftery, a właściwie ich turbiny z pierwszych lat produkcji mogły mieć wadę konstrukcyjną - zacinające się jakieś cięgno - nie umiem dokładnie wytłumaczyć bo nie znam dokładnej konstrukcji) zatem regeneracja, która zwykle dotyczy łopatek wirnika może nie przynieść pożądanego skutku). Doradca serwisowy, mówił, że mieli takie egzemplarze, w których w ciągu 1 roku potrafili wymienić 7-9 turbin na gwarancji, aż dopiero po tej ostatniej problem się rozwiązywał (utrata mocy). Poszedłem więc tym tropem i odpłatnie zrobiłem w serwisie przy 300000km wymianę turbiny, co po ciężkich negocjacjach (mimo, że kupiliśmy tam też 1 samochód i robimy przeglądy 2 aut) kosztowało mnie około 5200zł - zrobiłem to w serwisie bo zależało mi na 2 latach gwarancji. Przynajmniej na razie odniosło to porządany skutek. Trzeba pamiętać, że pasek rozrządu trzeba wymienić przy 200000km wraz z pompą wody, poza serwisem to około 1800zł w moim przypadku. Niektóre BUSY innych marek, w tym zdaje się Transit ma łańcuch rozrządu, niewymienialny, lub zalecana jest wymiana przy 300000km, na pewno w naszym egzemplarzu z 2003r musieliśmy go wymienić przy jakichć 340000km bo się "naciągnął" i przeskoczył o 1czy 2 ząbki (wiem jednak, że sami mogliśmy to spowodować, ponieważ samochód był uruchamiany na linkę i wiem że tak mogło się wtedy stać) O innych usterkach Crafera napiszę poniżej w usterkach. ukryj
dodano 27.08.2012 przez
Witam, spalanie nie do przyjęcia, auto nowe z salonu pl, dzisiaj najechane 25tys km i spalanie nie zmieniło się od ... więcejdnia zakupu. Ogólnie katastrofa, w upale 30 stopni na włączonej klimie+wentylator silnika i załadunkiem 500kg nie idzie ruszyć ze świateł tak aby nie spalić sprzęgła albo żeby nie zgasł(turbina łapie od 2 tyś obrotów ) do 2 tys muł. Trasa gdynia+opole + laweta droga krajowa, łączny załadunek 1100 kg, prędkość nie przekraczająca 110km/h spalanie przy temperaturze zewnętrznej +30 st, 20,5 l/100km, myślałem że uszkodziłem gdzieś bak i jest wyciek. Poprzednio jeździłem vw lt 2.5 tdi 109km, totalny wół do pracy, czy załadowany czy nie czy trasa czy miasto spalanie od 8-11 litrów. W dzisiejszych czasach gdzie promują oszczędne samochody, oszczędny styl jazdy, oszczędzanie prądu w domu, żeby wypuścić na sprzedaż samochód który pali 15 litrów a jego poprzednik spalał 10 jest to nie do przyjęcia. Zbulwersowany dzwoniłem do aso vw gdzie zakupiłem craftera to pan sprzedawca mi powiedział że jest to normalne i zależy od stylu jazdy. To ja się pytam jak stary lt 2.5 tdi mógł spalić 10 a nowy 15 przez tego samego kierowce ???? Na to pytanie nie potrafił mi już odpowiedzieć. Od 15 lat jeżdźę vw dostawczakami i zawsze ceniłem tą markę za bezawaryjność oraz małe spalanie, ale jest to ostatni volkswagen który kupiłem .!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ukryj
dodano 07.10.2012 przez
Samochód nowy z salonu , rama z zabudową auto lawety. W chwili obecnej ma przejechane 14 000 km. Od ... więcejpierwszej chwili użytkowania zużycie paliwa NIE DO PRZYJĘCIA. Spalał od 13 do 17 litrów oleju napędowego. Ograniczyliśmy elektronicznie prędkość do 100 km /h więc spalanie było łaskawe zatrzymać się na 13 litrach. Ciekawe jest to że czy załadowany czy nie ,pali prawie identycznie. Specjaliści mówią że spalanie zmniejszy się wraz z przebiegiem 2000 , 5000 , 10000 km tym czasem przy 14 000 nic się nie zmieniło. Lada chwila pierwszy przegląd i wymiana oleju , liczę że spalanie się zmniejszy. Jeśli nie ,oddaje auto do reklamacji. I jeszcze jedno Crafter 35 czy 50 może ciągnąć przyczepę z hamulcem max. 2000 kg , przy czym byle Ducato ma 2500 kg na haku. Najchętniej mimo sympatii do VW oddał bym to auto i sprawdził Sprintera. Powód jest jeden ,żadna stacja ASO nie potrafi odpowiedzieć na proste pytanie dlaczego tyle pali i kiedy się to zmniejszy. Wiec wydałeś człowieku 170 000 zł i jeździsz z nadzieją że może za jakiś czas zmniejszy się spalanie. Chyba żeby się nie zmniejszyło. Więcej w przyszłym tygodniu po wymianie oleju. Pozdrawiam ukryj
dodano 20.11.2008 przez
Samochod kupiłem z kierownica po prawej stronie i jezdze w Irlandii bo mieszkam tutaj na stałe.Na poczatku nie zwrociłem uwagi ... więcejna spalanie bo VW to powinno byc super :) !!! ale i tak wyszlo okolo 12 L przy mocnym deptaniu. Jak ostroznie jezdzilem i bez nerwowki i szarpania to kilometry uciekaly a wskaznik stal długo w jednym miejscu. Ktos pisze ze duzo pali, toz to nie jakas renowka o połowe mniejsza w gabarytach tylko kawal kloca , inny pisze ze duzo oleju bierze, nic dziwnego ze bierze jak mu wmowili ze ma przejechane 150 tys a faktycznie ma 600(z niemiec) tys. To nie wyscigowka tylko spory wan ze sporym silnikiem , dbaj o niego nie uzywaj "gowna" zamiast czesci i olej dobrej marki a samochod sam sie odwdzieczy. Ja czasami wole sluchac "muzyki" silnika jak radia . Jak sam zjem byle co to dostaje sraczki wiec crafter tez moze dostac jak mu dasz g.... ! Fajny samochod - i mam nadzieje ze tak zostanie. Ps. uzywam oleju Castrol i tylko oryginał czesci,naprawy znajomy mechanik. ukryj
dodano 16.11.2010 przez
Witam, Wypowiadam się na temat Craftera na "bliźniaku", wersja bluetec z AdBlue, o DMC 5T poruszającego się w ... więcejstosunku 40/60 miasto/trasa - przy załadunku około 2200 kg max. , stan: prawie NOWY - aktualny przebieg około: 8000 km. Mimo, że to auto służbowe jestem jak najbardziej niemile zaskoczony spalaniem - w warunkach zimowych spalanie jest niewiele mniejsze niż 16L, co przy baku 75L powoduje konieczność szukania ORLENU co 400 - 450km . Nawet nie chcę myśleć ile by palił gdyby trzymała go jeszcze dodatkowo plandeka lub izoterma... Podczas wizyty w ASO VW powiedzieli, że "jest nadzieja, że spalanie trochę spadnie gdy auto się ułoży" - co z tego wyniknie zobaczymy :) >pozdrawiam ukryj
dodano 10.12.2010 przez
Zobacz raporty spalania Volkswagen Crafter Dodaj raport spalania

Newsy o Volkswagen Crafter

Dealerzy Volkswagen

AUTO SPECIAL

AUTO SPECIAL Volkswagen Modlnica

małopolskie, Modlnica, Adama Rożańskiego 28-30

Więcej

WOJTANOWICZ

WOJTANOWICZ Volkswagen Wrocław

dolnośląskie, Wrocław, Strachowskiego 21-25

Więcej

AUTO SPECIAL

AUTO SPECIAL Volkswagen Nowy Sącz

małopolskie, Nowy Sącz, Tarnowska 159

Więcej

AUTO VIVA

AUTO PREMIUM Volkswagen Poznań

wielkopolskie, Poznań, Krańcowa 40/42

Więcej

AUTO VIVA

AUTO PREMIUM Volkswagen Suchy Las

wielkopolskie, Suchy Las, Obornicka 149

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Typowe słabe punkty Volkswagen Crafter

Liczba wpisów: 9
komentarzy(3)
komentarzy(3)
komentarzy(2)
komentarzy(1)
komentarzy(1)
komentarzy(0)
Zobacz inne typowe słabe punkty Volkswagen Crafter dodaj typowy słaby punkt