Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Volkswagen Passat B3 Sedan

Produkcja trzeciego modelu Passata (B3) rozpoczęła się w 1988 roku. Dwa lata później auto debiutowało w Ameryce Północnej, zaś dopiero w 1995 roku w RPA. Model wyróżniał się nowoczesną, opływową sylwetką kontrastującą z pudełkowatymi, kanciastymi kształtami swoich poprzedników. Był to pierwszy Passat sprzedawany pod jedną nazwą na całym świecie. W 1989 roku auto zajęło trzecie miejsce w głosowaniu na Europejski Samochód Roku. Jego sprzedaż w Europie i Ameryce Północnej zakończyła się w roku 1994.

Generacje Volkswagen Passat

Komentarze redakcji

Powagosław: Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi.
Luzacjusz: Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele.

Wersje nadwozia Volkswagen Passat B3

Silniki Volkswagen Passat B3 Sedan

Lista silników:

Publikacje o Volkswagen Passat

Volkswagen Passat - ewolucja zamiast rewolucji

Jeśli ktoś chciałby połączyć słowo "Rewolucja" ze słowem "Volkswagen" musiałby się nieźle namęczyć. O wiele lepiej do tej marki pasuje "Ewolucja". Ba! To chyba ulubione słowo marketingowców, księgowych, projektantów oraz, co ciekawe, końcowych odbiorców, którzy niemal w...

TOP 10 Niezwykłe odmiany zwykłych samochodów

Nie od dziś producenci przygotowują niezwykłe wersje swoich popularnych samochodów. My przedstawiamy te najciekawsze.

TOP 10| Kombi z lat dziewięćdziesiątych

Przyglądamy się najciekawszym samochodom kombi z lat dziewięćdziesiątych. Jedne są szybkie, inne piękne, pakowne czy niezawodne, ale każdy z nich zapisał się w historii motoryzacji, albo chociaż w pamięci kierowców.

Volkswagen Passat Alltrack - uniwersalne kombi
 
Nasz test Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI 4Motion

Alltrack został stworzony z myślą o klientach, którzy potrzebują przestronnego samochodu o uniwersalnym charakterze, jednak z różnych względów nie chcą kupić crossovera lub SUV-a. Uterenowione kombi stanowi też ciekawą propozycją dla osób planujących zakup Passata, który będzie wyraźnie różnił się od...

TOP 10| Samochody z odliczeniem VAT-u

Od 2014 roku powróciła ulga w postaci pełnego odliczenia podatku VAT od samochodów osobowych z homologacją ciężarową. Dla przedsiębiorców to idealna okazja na zakup samochodu nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych taniej.

Przeczytaj pozostałe 17 artykułów o Volkswagen Passat

Volkswagen Passat na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Volkswagen PassatautoWcentrum - społeczność Volkswagen Passat

najwyższe oktanyAuta - Volkswagen Passat

Volkswagen Passat B3 GT VR6 81,20

Volkswagen Passat Black Cat 76,29

Volkswagen Passat SEDAN 1.9 TDI 73,36

Volkswagen Passat Szary Potwór 76,52

Volkswagen Passat Strzała wybrzeża 72,14

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Volkswagen Passat

brzozzhems 97,18

djbisonus 88,25

kajos 81,28

rekord5 98,34

MichalSWD 86,43

kilex 76,85

Javelin 57,70

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Volkswagen Passat

Światła do jazdy dziennej
Światła do jazdy dziennej Zakupiłem i zamontowałem światła do jazdy dziennej 507 HP. Załączają się po prze...
Robimy Rosta z B3! Proszę o pomoc
Robimy Rosta z B3!  Proszę o pomoc Witam! Postanowiłem zrobić coś ze swoim nudnym samochodem więc dowaliłem Rosta! ...
"Adolf" znaleziony na giełdzie online po siedmiu latach od sprzedaży.
Witam wszystkich. Czas na pierwszy i ostatni dziennik pokładowy "Adolfa". Star...
Woda w bagażniku cz. 2
Woda w bagażniku cz. 2 Dzisiaj wyciągnąłem całą tapicerkę z bagażnika, bo chciałem zrobić odpływ. Co si...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Volkswagen Passat

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Volkswagen Passat
 

Najpopularniejsza wersja Volkswagen Passat

Volkswagen Passat

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Volkswagen Passat
 

Volkswagen Passat najczęściej porównywane z:

Honda Accord
2.0 VTEC (156 KM)
BMW Seria 2
218i (136 KM)
Opel Insignia
2.0 CDTI ECOTEC (130 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Nissan Pulsar Acenta 1,2 115km Nissan Pulsar Acenta 1,2 115km
Rocznik: 2014. Silnik: 1.2 85KM .
Cena: 72 900 zł 65 900 zł
Zyskujesz: 7 000 zł Zobacz szczegóły »
Nissan Note Acenta + Pakiet Rodzinny Nissan Note Acenta + Pakiet Rodzinny
Rocznik: 2014. Silnik: 1.2 59KM .
Cena: 55 190 zł 49 690 zł
Zyskujesz: 5 500 zł Zobacz szczegóły »

Używane Volkswagen Passat

Volkswagen Passat
1.9 diesel 105 KM
172 000 km, 2007
26 900 PLN
Volkswagen Passat
2.0 diesel 140 KM
165 000 km, 2006
29 900 PLN
Volkswagen Passat
1.9 diesel 101 KM
169 000 km, 2003
15 900 PLN
Volkswagen Passat
2.0 diesel 140 KM
190 000 km, 2009
44 000 PLN

Ocena auta Volkswagen Passat B3 Sedan

Wybrane opinie

Volkswagen Passat Sedan 2.0 (115 KM)

Powoli będę zpełniał okienka swymi uwagami gdyż dopiero za pare dni stanę się właścicielem takiej FURY z rocznika 1993.Powiem tylko, że chodziło za mną kupno takiego egzemlaża, choć mam możliwość kupna "jakiejś nówki" w rozsądnej cenie i o ograniczonym apetycie na paliwo.Pare dni temu przejeżdżałem obok małego salonu wchodze a tu.....stoi 2 litrowa czarna bryka z 1993r ze spojlerem na klape no i "załapałem się" .Przebieg 179tyś.km posiada ABS,automatyczną klime,szyby elektr. blacha,lakier wygląd zewnętrzy i wewnątrz OKI /oby potwierdziło podczas eksploatacji/,central zamek+autoalarm.Jak się okazało wóz dzień wcześniej przyjechał z zachodu.Zaklepałem go odbiór w tym tygodniu.Po odebraniu zrobię test na benzynce montuję gaz no i w drogę.Ciekawe jaki będzie miał apetyt na paliwo,a muszę sie przyznać że preferuję dynamiczna jazdę.Odwiedzę to forum po opróżnieniu pierwszego zbiornika z benzynką lub gazem(podejżewam benzyna by mnie "zjadła"-ponad 30zł na 100km) 17.12.2004-mam go od wczoraj 28.12-zakładam...

dodał: Passat 2.0 z 1993r
Volkswagen Passat Sedan 2.0 (115 KM)

Rozsadny wybor - pod warunkiem ze zadbany egzemplarz, ja na taki trafilem ;)... widzialem mnostwo pasatow... kazdemu czegos brakowalo... ale trafilem na perelke z 94 roku za 16 tysi... wiem, ze cena dosc wysoka ale wiem ze mam po zrobieniu tych drobiazgow niezawodne autko... Przy kupowaniu uzywanego egzemplarza zwroccie uwage na fotel kierowcy... juz po 140tysiacach kilometrow robi sie slad. Tak samo na kierownice jak bardzo jest obtarta... Widzialem Passata kombi ne dieslu z 95 roku... z rzekomym przebiegiem 70 tys... fakt lakier wygladal pieknie, autko zadbane, alepod pokrowcem widac wytarty porwany fotel, a kierownica dla sciemy pod jakims pokrowcem ;) Uwaga tez na rozbitki i potaksowkarskie okazy ;)... Autko idealne na auto rodzinne... dla mlodych kierowcow moze nie dokonca, ale mozna czerpac radosc z jazdy taka krowa :) Slyszalem, ze te silniki 2.0L 8V kreca do 400tys km... Te same bloki silnika stosuja w silnikach 2.0L 16V i 20V... ale to ponoc juz nie to ;)

dodał: AAAAAAA
Volkswagen Passat Sedan 2.0 (115 KM)

Co tu komentować, VW jest bardzo przecietnym samochodem i nie wiem skąd wzięła się taka ich popularność i popyt na nie. Jest to chyba dobry przykład zakrojonego na szeroką skalę, długofalowego działania marketingowego koncernu VW-Audi. Poza tym serwis jest drogi, jak rownież ceny orygilnalnych częśći są bardzo wysokie. Gdyby nie zamienniki, podróbki i używki, samochodów VW byłoby na drogach bardzo mało. Najwyższy czas przełamać dziwną mentalność niemiecko-polską i zacząć promować samochody naprawdę dobre. Byłem użytkownikiem 3 samochodów VW i z żadnego z nich nie byłem naprawdę zadowolony. Wysoko natomist oceniam auta japońskie, angielskie, a nawet koreańskie.

dodał: Niezadowolony
Volkswagen Passat Sedan 1.8 (90 KM)

No i teraz najlepsze: powiem tak, mimo że kupiłem go po dzwonie, miałem do naprawy dużo rzeczy to kocham to auto. Jest super wygodne, nie rdzewieje, daje dużą przyjemność z jazdy, jest pakowne (nawet sedan, którego mam) wcale nie jest drogie w utrzymaniu, ja zarabiam przęciętnie a bez problemu stać mnie go utrzymać uwzględniając fakt, że kupiłem je mocno pokiereszowane i trzeba było dokładać. Jak ktoś kupi zadbany model to naprawdę tylko lać i jeździć. Następny też będzie Passat albo Chrysler 300M. Nic mniejszego nie wchodzi w grę. Duże auta dają przyjemność z jazdy nieporównywalną do tego co u nas standardowo sprzedają. Jednym słowem - Passaty są świetne.

dodał: Lvs
Volkswagen Passat Sedan 1.8 (107 KM)

Ciezko w Polsce trafic egzemplarz w dobrym stanie. Wiekszosc paskow to wytluczone trupy majace na koncie po pol miliona kilometrow i kilka ciekawych wypadkow. Sztuki sprzedawane w Polsce w 99,9% nie sa warte nawet zainteresowanie - co tu mowic o zaplaceniu nie malej sumki za ten "niemiecki ideal". Boje sie nawet wspominac o kosztach ewentualnych napraw i wbrew pozorom niskim poziomie awaryjnosci...

dodał: pkosmicki

Galerie Volkswagen Passat

Volkswagen Passat B8 - prezentacja w Sardynii - galeria redakcyjna Volkswagen Passat B7 Alltrack 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 177KM - galeria redakcyjna Volkswagen Passat V Kombi Volkswagen Passat B5 Sedan - galeria społeczności Volkswagen Passat Sedan Blue Motion Volkswagen Passat B8 GTE Variant (2015) Volkswagen Passat 2005 Volkswagen Passat V W8 Volkswagen Passat B6 Sedan - galeria społeczności Volkswagen Passat B6 Variant - galeria społeczności
Zobacz inne galerie Volkswagen

Opinie o instalacji LPG

Volkswagen Passat

  • 1.
  • 2,25 Volkswagen Passat B4 2.0 (107KM) 1996r.
    dodał: passat, 17.03.2010

    montowałem instalację w tej firmie tzn. auto gaz stefanowski, jest fatalnie zrobona, brak profesjonalizmu, po momi dużej reklamy tej firmy. Pracują tam młodzi ludzie,którzy uczą się tam. Ale nie wychodzi im to dobrze.Ceny instalacji w tej firmie są bardzo wygórowane. Odradzam montaż instalacji w tej firmie, a tym bardziej tankowanie się w ich stacji gazowej w ŁODZI przy ul. Srebrzyńskiej, mają bardzo zły gaz a pomimo tego obsługa jest delikatnie mówiąc niegrzeczna. To tak jak oni byli by dla mnie, dla KLIENTA a nie ja dla nich. Jeszcze nie zrozumieli co to praca. Serdecznie pozdrawiam , były klient tej dziwnej firmy.

  • 2.
  • 5,00 Volkswagen Passat B5 1.6 (100KM) 2000r.
    dodał: tomaszek123, 13.06.2011

    coz tu duzo gadac jak jest poprawnie zalozona instalacja jest zawsze wszystko ok.spadku mocy nie ma tylko wystarczy sie po bawic dobrze sterownikiem i ustawic mapy.a co do spalania to sie nie wypowiem bo noge mam ciezka i roznie pali ale moze z pol litra wiecej to maks. polecam tę istalację dlatego iż jest bardzo dobrze wykonana i idealnie pracuje ze sterownikiem silnika nie ma zadnych szarpniec przy przelanczaniu sie czy co kolwiek jest ok a serwisuje sobie sam bo nie ma nic w tym trudnego. podstawa jest dobry gaz im lepszy tym rzadziej trzeba serwisowac:D

  • 3.
  • 4,00 Volkswagen Passat B5 1.8 20V (125KM) 1998r.
    dodał: cameleons, 01.04.2012

    Koledzy, na początku byłem przeciwny założeniu instalacji, jednak po kilku miesiącach posiadania Passata zdecydowałem się założyć instalację BRC sq24 u mechanika w Krakowie, ul. Mysliwska. Spisał się świetnie - przejechałem już ok45tys km zaoszczędzone prawie 6tys, koszt instalacji 2,7 tys zl = przyjemny zysk. Przy przebiegu rocznym powyżej 15tys nie ma się co zastanawiać. POlceam gazownika, ja z autem nie miałem i nie mam problemów. WIęcej jeżdzę i cieszę się z tanich podróży, droższych niż 2 lata temu, ale benzyna podrożała duużo więcej! Polecam!

  • 4.
  • 4,50 Volkswagen Passat B3 1.8 (90KM) 1992r.
    dodał: czart78, 21.04.2012

    Silnik passata B3 1,8 90KM jest idealny do zainstalowania "podtlenku LPG" :) Silnik nie jest juz mlody, ma 20lat z czego prawie polowe swojego zywota jezdzi na instalacji jaka mu zamontowano. Do dzis nie ma z nia zadnych problemow.Niedawno regenerowalem reduktor bo zauwazylem delikatny wyciek plynu chlodzacego, kosztowalo mnie to 50zl + wlasna 2h pracy. Powodem wycieku byly sparciale juz uszczelki, po tylu latach pracy to normalne. Teraz znow smiga jak szalony. Jestem bardzo zadowolony z instalacji w tym aucie.

  • 5.
  • 5,00 Volkswagen Passat B5 1.8 T 20V (150KM) 2001r.
    dodał: pasek, 09.02.2011

    Mam w swoim pasku 1.8T kompletna instalacje BRC Sequent 24 i jestem bardzo zadowolony, mimo tego ze to silnik z turbina to gaz nie jest mu straszny. Pracuje rownie dobrze jak na benzynie. Nie odczulem straty mocy a jedynie to ze zostawiam znacznie mniej pieniedzy na stacjach. Auto nie szarpie, nie przerywa ani wcale nie wybiera sie do serwisu na naprawy:) ta instalacja jest poprostu genialna! Mysle ze za takie pieniadze nie znajdziecie nic lepszego. Wszystko robione w EGP w Warszawie. Polecam

  • 6.
  • 2,00 Volkswagen Passat B5 1.9 TDI (101KM) 2003r.
    dodał: karolina, 31.01.2014

    Od radomszczanina : " Nie polecam, a raczej przestrzegam przed wizytą w (nazwijmy to warsztacie samochodowym) Andrzeja Kotlarka, mieszczącego się w Radomsku przy ul. Wyszyńskiego 173. Ten pan, to naciągacz i partacz. Specjalnie uszkadza auta klientów, aby ich zmusić do powrotu do swojego warsztatu celem wyciągnięcia dodatkowych pieniędzy. Wizyta u tego pana oznacza uszczuplenie zasobów portfela oraz poważne problemy z autem. Omijajcie jego budę szerokim łukiem. "

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Volkswagen Passat

Volkswagen Passat

958 komentarzy

635 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~bawaria~bawaria

Do ~Celica: Japonce z lat 90 to sa cacka, ale akurat montazem gazu to sie nie popisałeś

~bawaria~bawaria

VW parch najwieksze niemieckie gowno do tego passat to niby fajne auto ale dla niższej klasy, lepiej odłożyć więcej kasy i kupić porządne AUDI a tego parcha na szrot

~STAGE~STAGE

Gaz krzywdzi auta.... żal to nie te czasy. Jest wiele rodzaju instalacji gazowej. dobra sekwencja i nic samochodu nie zaszkodzi.
To chyba bardziej już diesel się niszczy gdy zalewamy ropę niewiadomego pochodzenia.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Volkswagen

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
58 744
Przejechany dystans
48 231 491 km
Zatankowanego paliwa
2 293 278 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
10 111
Wydanych pieniędzy
3 433 763 zł
Średnie wydatki na auto
1 246 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
14 123
Wydanych pieniędzy
3 675 786 zł
Średnie wydatki na auto
1 334 zł
Zobacz dzienniki kosztów Volkswagen (2 756)

Testy zderzeniowe Volkswagen Passat

Najnowsze testy zderzeniowe Volkswagen Passat przeprowadzone przez Euro NCAP.

VW Passat 2.0 TDI 'Comfortline', LHD
2014

Volkswagen Passat
VW Passat 1.9 diesel 'Trendline', LHD
2010

Volkswagen Passat
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Volkswagen

Zużycie paliwa Volkswagen Passat B3 Sedan

Na podstawie 268 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: paweł, dodano: 29.06.2014 22:31

Nie czytajcie durnych komentarzy ze pali 5 srednio.Komputer pokladowy oszukuje na 0.5l czyli jesli jade w trasie 90 pokazuje 3.8 co w rzeczywistosci daje 4.3-4.5l i to jest najnizsze spalanie przy normalnej jezdzie 100-120 pali 4.3 czyli 4,8 -5 czyli niewiele mniej niz sredniej klasy benzyniak. Miasto 100% to ok 7-7.5 tak jak podaje producent .Srednio 50/50 6-6.5 l. Nie wierzcie w bajki o srednim 5l w trasie spokojnie jadac owszem. Ogolnie auto dobre choc niezbyt tanie w utrzymaniu po kilku latach eksploatacji wracam jednak do benzyniaka o pojemnosci 1.4 100KM moze pali wiecej troszke ale mniej rzeczy do wymiany. Ogolnie smieszy mnie jak ktos kupuje passata lub audi tylko dlatego ze malo pali to co zaoszczedzi sie na paliwie odda sie w serwisie z nawiazka to nie sa auta dla przecietniaka.Moim zdaniem kompakt z silnikiem benzynowym jest tanszy w eksploatacji niz TDI pomijajac to ze wiekszosc diesli jest wymeczona i to mocno benzyniaka natomiast latwiej kupic. po 5 latach eksploatacji powiem tak wole wiecej placic na stacji benzynowej niz stac i tupac w serwisie przy naprawach diesla.

pełny raport Volkswagen Sedan 1.9 TDI

autor: Piotr 2004pas1., dodano: 04.02.2009 16:02

Mam go od roku i jest to Tiptronic 4,2 na setke przy 70km/h 5,5l/100km trasa przy 90 km/h, 7,9l/100km trasa przy 140km/h, 9-1l/100km codzienna jazda w zalezności ile poruszałem się tzw. obwobnicami po Wawie. Przy 220km/h maksymalnej prędkości 18 litrów . Na zbiorniku przecietnie560-680km po Wawie. Ten silnik pod wzgledem zużycia paliwa słabo wypada wiem że tiptronic to plus 10% climatronic następne10% ale bez ja.ec . Styl jazdy przeciętny. Latem jak climatronic daje to 11 litrów to raczej norma. Więc jak ktoś pisze że pali 6,2 przy 160-180 to bzdura albo niech mi to udowodni. Chyba że całą trase 500 kilometrów zrobił przy prędkości do 110km/h i raz rozpędził sie do 180km/h. Wstawiając dobrze passacikowi mozna spokojnie zobaczyć 17litrów po mieście na 100km dodam ze wczesniej palił więcej tylko dostał chipa który podwyszszył jego moc na ok.170KM i się teraz tak nie męczy(moc nie sprawdzona bo jest to Tiptronic). A może to ten 6-ty bieg sprawia że tak mało pali :)))

pełny raport Volkswagen Kombi 1.9 TDI

autor: VWmaniakWroc, dodano: 23.06.2009 13:25

Ogolnie autko bardzo fajne. wygodnie sie tym jezdzi( wygodnie nie ozancza szybko;P) do normalnej ekspolatacji jak sie nie jezdiz czesto po gorach w zupelnosci wystarczy. pali roznie zalezy od butów;P po Wrocławiu jezdzac w duzych korkach wychdzi kolo 11.5 w weekendy sprawdzalem ok 1litr mniej. jezdzac dynamicznie(jak na 1.6) ok 12,5 -13. trzeba pamietac ze auto tej wielkosci nie ma nic wspolnego z autem sportowym i jak ktos je kupuje zeby sie sciagc spod swiatel to gatuluje fantazji musi miec gruby portfel bo wtedy auto palic bedzie duzo i sie nastwaic na porazki;P ale powaznie mowiac naprawde polecam lepiej jezdiz niz 1,9 tdi 90, tylko jak to benzyna, musie miec swoje obroty bo z 40km/h na IV biegu nie pociagnie jak sie chce. ponadto tanie czesci si silnik nie awayjny oraz jego osprzet ( nie to co tdi oszednosc na benzynie idzie na serwis - rozrzad, turbina. wtyrskiwacze...)pozdrawiam w razie pytan chetnie pomoge pa1987@op.pl

pełny raport Volkswagen Kombi 1.6

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Volkswagen Passat B3 Sedan

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Volkswagen Passat B3 Sedan

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Volkswagen Passat B3

Model B3 swoją premierę miał w roku 1987 w dwóch wersjach nadwoziowych sedan i kombi. Podstawowym silnikiem w B3 był bardzo wytrzymały silnik benzynowy o pojemności 1600 ccm. Stosowano też silniki diesla o pojemności również 1600 ccm z turbo sprężarką i intercoleerem. W późniejszym etapie około rok...

Zobacz dane techniczne Volkswagen Passat B3 Sedan

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Volkswagen Passat, oglądali także