Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Volkswagen Passat B3 Sedan

Produkcja trzeciego modelu Passata (B3) rozpoczęła się w 1988 roku. Dwa lata później auto debiutowało w Ameryce Północnej, zaś dopiero w 1995 roku w RPA. Model wyróżniał się nowoczesną, opływową sylwetką kontrastującą z pudełkowatymi, kanciastymi kształtami swoich poprzedników. Był to pierwszy Passat sprzedawany pod jedną nazwą na całym świecie. W 1989 roku auto zajęło trzecie miejsce w głosowaniu na Europejski Samochód Roku. Jego sprzedaż w Europie i Ameryce Północnej zakończyła się w roku 1994.

Generacje Volkswagen Passat

Komentarze redakcji

Powagosław: Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi.
Luzacjusz: Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele.

Wersje nadwozia Volkswagen Passat B3

Silniki Volkswagen Passat B3 Sedan

Lista silników:

Publikacje o Volkswagen Passat

Volkswagen Passat - ewolucja zamiast rewolucji

Jeśli ktoś chciałby połączyć słowo "Rewolucja" ze słowem "Volkswagen" musiałby się nieźle namęczyć. O wiele lepiej do tej marki pasuje "Ewolucja". Ba! To chyba ulubione słowo marketingowców, księgowych, projektantów oraz, co ciekawe, końcowych odbiorców, którzy niemal w...

TOP 10 Niezwykłe odmiany zwykłych samochodów

Nie od dziś producenci przygotowują niezwykłe wersje swoich popularnych samochodów. My przedstawiamy te najciekawsze.

TOP 10| Kombi z lat dziewięćdziesiątych

Przyglądamy się najciekawszym samochodom kombi z lat dziewięćdziesiątych. Jedne są szybkie, inne piękne, pakowne czy niezawodne, ale każdy z nich zapisał się w historii motoryzacji, albo chociaż w pamięci kierowców.

Volkswagen Passat Alltrack - uniwersalne kombi
 
Nasz test Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI 4Motion

Alltrack został stworzony z myślą o klientach, którzy potrzebują przestronnego samochodu o uniwersalnym charakterze, jednak z różnych względów nie chcą kupić crossovera lub SUV-a. Uterenowione kombi stanowi też ciekawą propozycją dla osób planujących zakup Passata, który będzie wyraźnie różnił się od...

TOP 10| Samochody z odliczeniem VAT-u

Od 2014 roku powróciła ulga w postaci pełnego odliczenia podatku VAT od samochodów osobowych z homologacją ciężarową. Dla przedsiębiorców to idealna okazja na zakup samochodu nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych taniej.

Przeczytaj pozostałe 17 artykułów o Volkswagen Passat

Volkswagen Passat na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Volkswagen PassatautoWcentrum - społeczność Volkswagen Passat

najwyższe oktanyAuta - Volkswagen Passat

Volkswagen Passat LoongVwagen 82,16

Volkswagen Passat 2.5 TDI V6 4MOTION 78,04

Volkswagen Passat 72,83

Volkswagen Passat Passek 74,17

Volkswagen Passat 1.9 TDI kombi 72,79

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Volkswagen Passat

joperson 71,92

Gabriks 67,63

markus63 73,34

acieply 62,55

dawid1989 61,03

krzysiek29_2006 89,26

djbisonus 88,65

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Volkswagen Passat

Powrót do oryginału-nowe felgi
Powrót do oryginału-nowe felgi Po zakupie auta za pierwsze zadanie postawiłem sobie zmianę kół,nie podobały m...
Woda w bagażniku cz. 2
Woda w bagażniku cz. 2 Dzisiaj wyciągnąłem całą tapicerkę z bagażnika, bo chciałem zrobić odpływ. Co si...
Wymiana intercoolera
Wymiana intercoolera Intercooler wymieniony, trochę tam mało miejsca ale się udało. Poprzedni chyba ...
Światła do jazdy dziennej
Światła do jazdy dziennej Zakupiłem i zamontowałem światła do jazdy dziennej 507 HP. Załączają się po prze...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Volkswagen Passat

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Volkswagen Passat
 

Najpopularniejsza wersja Volkswagen Passat

Volkswagen Passat

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Volkswagen Passat
 

Volkswagen Passat najczęściej porównywane z:

Mazda 6
2.0 SKYACTIV-G (165 KM)
Opel Insignia
2.0 Turbo ECOTEC (250 KM)
Peugeot 508
1.6 e-THP (165 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Infiniti FX S Pre Infiniti FX S Pre
Rocznik: 2013. Przebieg: 32 200 km. Silnik: 3.0 176KM .
Cena: 280 850 zł 219 000 zł
Zyskujesz: 61 850 zł Zobacz szczegóły »
Nissan Pathfinder 2,5D SE Nissan Pathfinder 2,5D SE
Rocznik: 2013. Silnik: 2.5 140KM .
Cena: 191 300 zł 134 900 zł
Zyskujesz: 56 400 zł Zobacz szczegóły »

Używane Volkswagen Passat

Volkswagen Passat
1.9 diesel 105 KM
172 000 km, 2007
26 900 PLN
Volkswagen Passat
2.0 diesel 140 KM
165 000 km, 2006
29 900 PLN
Volkswagen Passat
1.9 diesel 101 KM
169 000 km, 2003
15 900 PLN
Volkswagen Passat
2.0 diesel 140 KM
190 000 km, 2009
44 000 PLN

Ocena auta Volkswagen Passat B3 Sedan

Wybrane opinie

Volkswagen Passat Sedan 2.0 (115 KM)

Powoli będę zpełniał okienka swymi uwagami gdyż dopiero za pare dni stanę się właścicielem takiej FURY z rocznika 1993.Powiem tylko, że chodziło za mną kupno takiego egzemlaża, choć mam możliwość kupna "jakiejś nówki" w rozsądnej cenie i o ograniczonym apetycie na paliwo.Pare dni temu przejeżdżałem obok małego salonu wchodze a tu.....stoi 2 litrowa czarna bryka z 1993r ze spojlerem na klape no i "załapałem się" .Przebieg 179tyś.km posiada ABS,automatyczną klime,szyby elektr. blacha,lakier wygląd zewnętrzy i wewnątrz OKI /oby potwierdziło podczas eksploatacji/,central zamek+autoalarm.Jak się okazało wóz dzień wcześniej przyjechał z zachodu.Zaklepałem go odbiór w tym tygodniu.Po odebraniu zrobię test na benzynce montuję gaz no i w drogę.Ciekawe jaki będzie miał apetyt na paliwo,a muszę sie przyznać że preferuję dynamiczna jazdę.Odwiedzę to forum po opróżnieniu pierwszego zbiornika z benzynką lub gazem(podejżewam benzyna by mnie "zjadła"-ponad 30zł na 100km) 17.12.2004-mam go od wczoraj 28.12-zakładam...

dodał: Passat 2.0 z 1993r
Volkswagen Passat Sedan 2.0 (115 KM)

Rozsadny wybor - pod warunkiem ze zadbany egzemplarz, ja na taki trafilem ;)... widzialem mnostwo pasatow... kazdemu czegos brakowalo... ale trafilem na perelke z 94 roku za 16 tysi... wiem, ze cena dosc wysoka ale wiem ze mam po zrobieniu tych drobiazgow niezawodne autko... Przy kupowaniu uzywanego egzemplarza zwroccie uwage na fotel kierowcy... juz po 140tysiacach kilometrow robi sie slad. Tak samo na kierownice jak bardzo jest obtarta... Widzialem Passata kombi ne dieslu z 95 roku... z rzekomym przebiegiem 70 tys... fakt lakier wygladal pieknie, autko zadbane, alepod pokrowcem widac wytarty porwany fotel, a kierownica dla sciemy pod jakims pokrowcem ;) Uwaga tez na rozbitki i potaksowkarskie okazy ;)... Autko idealne na auto rodzinne... dla mlodych kierowcow moze nie dokonca, ale mozna czerpac radosc z jazdy taka krowa :) Slyszalem, ze te silniki 2.0L 8V kreca do 400tys km... Te same bloki silnika stosuja w silnikach 2.0L 16V i 20V... ale to ponoc juz nie to ;)

dodał: AAAAAAA
Volkswagen Passat Sedan 2.0 (115 KM)

Co tu komentować, VW jest bardzo przecietnym samochodem i nie wiem skąd wzięła się taka ich popularność i popyt na nie. Jest to chyba dobry przykład zakrojonego na szeroką skalę, długofalowego działania marketingowego koncernu VW-Audi. Poza tym serwis jest drogi, jak rownież ceny orygilnalnych częśći są bardzo wysokie. Gdyby nie zamienniki, podróbki i używki, samochodów VW byłoby na drogach bardzo mało. Najwyższy czas przełamać dziwną mentalność niemiecko-polską i zacząć promować samochody naprawdę dobre. Byłem użytkownikiem 3 samochodów VW i z żadnego z nich nie byłem naprawdę zadowolony. Wysoko natomist oceniam auta japońskie, angielskie, a nawet koreańskie.

dodał: Niezadowolony
Volkswagen Passat Sedan 1.8 (90 KM)

No i teraz najlepsze: powiem tak, mimo że kupiłem go po dzwonie, miałem do naprawy dużo rzeczy to kocham to auto. Jest super wygodne, nie rdzewieje, daje dużą przyjemność z jazdy, jest pakowne (nawet sedan, którego mam) wcale nie jest drogie w utrzymaniu, ja zarabiam przęciętnie a bez problemu stać mnie go utrzymać uwzględniając fakt, że kupiłem je mocno pokiereszowane i trzeba było dokładać. Jak ktoś kupi zadbany model to naprawdę tylko lać i jeździć. Następny też będzie Passat albo Chrysler 300M. Nic mniejszego nie wchodzi w grę. Duże auta dają przyjemność z jazdy nieporównywalną do tego co u nas standardowo sprzedają. Jednym słowem - Passaty są świetne.

dodał: Lvs
Volkswagen Passat Sedan 1.8 (107 KM)

Ciezko w Polsce trafic egzemplarz w dobrym stanie. Wiekszosc paskow to wytluczone trupy majace na koncie po pol miliona kilometrow i kilka ciekawych wypadkow. Sztuki sprzedawane w Polsce w 99,9% nie sa warte nawet zainteresowanie - co tu mowic o zaplaceniu nie malej sumki za ten "niemiecki ideal". Boje sie nawet wspominac o kosztach ewentualnych napraw i wbrew pozorom niskim poziomie awaryjnosci...

dodał: pkosmicki

Galerie Volkswagen Passat

Volkswagen Passat V Sedan Volkswagen Passat Variant 2005 Volkswagen Passat Alltrack Volkswagen Passat B8 GTE Variant (2015) Volkswagen Passat B8 sedan 2.0 TDI 240KM 4MOTION (2015) Volkswagen Passat B8 Variant (2015) Volkswagen Passat B8 sedan (2015) Volkswagen Passat V Kombi Volkswagen Passat B7 sedan (2011) Volkswagen Passat B7 Alltrack 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 177KM - galeria redakcyjna
Zobacz inne galerie Volkswagen

Opinie o instalacji LPG

Volkswagen Passat

  • 1.
  • 2,25 Volkswagen Passat B4 2.0 (107KM) 1996r.
    dodał: passat, 17.03.2010

    montowałem instalację w tej firmie tzn. auto gaz stefanowski, jest fatalnie zrobona, brak profesjonalizmu, po momi dużej reklamy tej firmy. Pracują tam młodzi ludzie,którzy uczą się tam. Ale nie wychodzi im to dobrze.Ceny instalacji w tej firmie są bardzo wygórowane. Odradzam montaż instalacji w tej firmie, a tym bardziej tankowanie się w ich stacji gazowej w ŁODZI przy ul. Srebrzyńskiej, mają bardzo zły gaz a pomimo tego obsługa jest delikatnie mówiąc niegrzeczna. To tak jak oni byli by dla mnie, dla KLIENTA a nie ja dla nich. Jeszcze nie zrozumieli co to praca. Serdecznie pozdrawiam , były klient tej dziwnej firmy.

  • 2.
  • 5,00 Volkswagen Passat B5 1.6 (100KM) 2000r.
    dodał: tomaszek123, 13.06.2011

    coz tu duzo gadac jak jest poprawnie zalozona instalacja jest zawsze wszystko ok.spadku mocy nie ma tylko wystarczy sie po bawic dobrze sterownikiem i ustawic mapy.a co do spalania to sie nie wypowiem bo noge mam ciezka i roznie pali ale moze z pol litra wiecej to maks. polecam tę istalację dlatego iż jest bardzo dobrze wykonana i idealnie pracuje ze sterownikiem silnika nie ma zadnych szarpniec przy przelanczaniu sie czy co kolwiek jest ok a serwisuje sobie sam bo nie ma nic w tym trudnego. podstawa jest dobry gaz im lepszy tym rzadziej trzeba serwisowac:D

  • 3.
  • 4,00 Volkswagen Passat B5 1.8 20V (125KM) 1998r.
    dodał: cameleons, 01.04.2012

    Koledzy, na początku byłem przeciwny założeniu instalacji, jednak po kilku miesiącach posiadania Passata zdecydowałem się założyć instalację BRC sq24 u mechanika w Krakowie, ul. Mysliwska. Spisał się świetnie - przejechałem już ok45tys km zaoszczędzone prawie 6tys, koszt instalacji 2,7 tys zl = przyjemny zysk. Przy przebiegu rocznym powyżej 15tys nie ma się co zastanawiać. POlceam gazownika, ja z autem nie miałem i nie mam problemów. WIęcej jeżdzę i cieszę się z tanich podróży, droższych niż 2 lata temu, ale benzyna podrożała duużo więcej! Polecam!

  • 4.
  • 4,50 Volkswagen Passat B3 1.8 (90KM) 1992r.
    dodał: czart78, 21.04.2012

    Silnik passata B3 1,8 90KM jest idealny do zainstalowania "podtlenku LPG" :) Silnik nie jest juz mlody, ma 20lat z czego prawie polowe swojego zywota jezdzi na instalacji jaka mu zamontowano. Do dzis nie ma z nia zadnych problemow.Niedawno regenerowalem reduktor bo zauwazylem delikatny wyciek plynu chlodzacego, kosztowalo mnie to 50zl + wlasna 2h pracy. Powodem wycieku byly sparciale juz uszczelki, po tylu latach pracy to normalne. Teraz znow smiga jak szalony. Jestem bardzo zadowolony z instalacji w tym aucie.

  • 5.
  • 5,00 Volkswagen Passat B5 1.8 T 20V (150KM) 2001r.
    dodał: pasek, 09.02.2011

    Mam w swoim pasku 1.8T kompletna instalacje BRC Sequent 24 i jestem bardzo zadowolony, mimo tego ze to silnik z turbina to gaz nie jest mu straszny. Pracuje rownie dobrze jak na benzynie. Nie odczulem straty mocy a jedynie to ze zostawiam znacznie mniej pieniedzy na stacjach. Auto nie szarpie, nie przerywa ani wcale nie wybiera sie do serwisu na naprawy:) ta instalacja jest poprostu genialna! Mysle ze za takie pieniadze nie znajdziecie nic lepszego. Wszystko robione w EGP w Warszawie. Polecam

  • 6.
  • 2,00 Volkswagen Passat B5 1.9 TDI (101KM) 2003r.
    dodał: karolina, 31.01.2014

    Od radomszczanina : " Nie polecam, a raczej przestrzegam przed wizytą w (nazwijmy to warsztacie samochodowym) Andrzeja Kotlarka, mieszczącego się w Radomsku przy ul. Wyszyńskiego 173. Ten pan, to naciągacz i partacz. Specjalnie uszkadza auta klientów, aby ich zmusić do powrotu do swojego warsztatu celem wyciągnięcia dodatkowych pieniędzy. Wizyta u tego pana oznacza uszczuplenie zasobów portfela oraz poważne problemy z autem. Omijajcie jego budę szerokim łukiem. "

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Volkswagen Passat

Volkswagen Passat

958 komentarzy

635 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~bawaria~bawaria

Do ~Celica: Japonce z lat 90 to sa cacka, ale akurat montazem gazu to sie nie popisałeś

~bawaria~bawaria

VW parch najwieksze niemieckie gowno do tego passat to niby fajne auto ale dla niższej klasy, lepiej odłożyć więcej kasy i kupić porządne AUDI a tego parcha na szrot

~STAGE~STAGE

Gaz krzywdzi auta.... żal to nie te czasy. Jest wiele rodzaju instalacji gazowej. dobra sekwencja i nic samochodu nie zaszkodzi.
To chyba bardziej już diesel się niszczy gdy zalewamy ropę niewiadomego pochodzenia.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Volkswagen

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
56 351
Przejechany dystans
46 611 304 km
Zatankowanego paliwa
2 210 473 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
9 867
Wydanych pieniędzy
3 354 428 zł
Średnie wydatki na auto
1 255 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
13 591
Wydanych pieniędzy
3 570 565 zł
Średnie wydatki na auto
1 336 zł
Zobacz dzienniki kosztów Volkswagen (2 672)

Testy zderzeniowe Volkswagen Passat

Najnowsze testy zderzeniowe Volkswagen Passat przeprowadzone przez Euro NCAP.

VW Passat 1.9 diesel 'Trendline', LHD
2010

Volkswagen Passat
Volkswagen Passat

Volkswagen Passat
2005

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Volkswagen

Zużycie paliwa Volkswagen Passat B3 Sedan

Na podstawie 268 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Tomasz, dodano: 21.04.2013 17:37

Chyba najoszczędniejsze auto jakim miałem okazję jeździć, a do tego całkiem spore. Silnik znakomity 110KM zapewnia nam doskonałą dynamikę, a zarazem niskie spalanie. Na pełnym baku w trasie robiłem nim nawet 1500km, komputer pokazywał że nawet 1700km, ale w realu wychodziło te 1500km oczywiście przy spokojnej jeździe do 100-110km/h no i w okresie letnim na letnich oponach 205/55/16. zima to max zasiegu ok 1350km co itak jest super wynikem Najlepsze, że do dzisiaj nikt mi nie chce uwierzyć, że to auto miało aż taki zasięg., sam osobiście mam diesla 1.9 115PS i w tymże dieslu zasięg to ok 1000km przy normalnej jeździe, a tu taka niespodzianka jak dla mnie i powiem tak passat nawet przy ostrym wstawianiu nigdy nie zszedł w zasięgu poniżej 1000km Autem jeździłem jako PH, jak go dostałem szefostwo ustaliło mi limit na zbiorniku 1000km, a więc co zostało to było moje do wyjeżdzenia prywatnie dlatego nie pędziłem na wariat tylko spokojnie sobie nim jeździłem, stąd tak doskonałe wyniki spalania. Autem przejechałem 60000km i powiem szczerze że jest zajefajne. wersja podstawowa ma podgrzewane fotele, parktronic. jakie było moje zdziwienie, 1przegląd po 30000km drugi po 60000, jak go dostałem miał 8000km jak oddałem 69000 i nic sie z tym nie działo, a jak wiadomo najlepsze auto terenowe to auto służbowe :D więc jakoś go nie oszczędzałem na prywatnych wyprawach, mogę dodać, że dwie felgi stalowe poszły na złom, a zawiecha nic nie stukała nie pukała. naprawdę solidne auto z doskonałym motorem

pełny raport Volkswagen Variant 2.0 TDI-CR DPF

autor: olomanolo, dodano: 24.08.2014 10:58

dane sa aktulane odkad kupilem to autko...mierzone z baku nie z komputera. LATO---- czyli teraz... wlaczona klima, radio i takie tam---spalanie w miescie ze sredniej na zbiorniku (ok 30L---300km)-- to 10,5L LPG,,,w trasie na dystansie 650km-------mam ciezka noge to 8,5-9 L.. jak ktos umiejetnie to wykorzystuje to moze osiagnac lepszy wynik... PB----miasto srednio 9L... trasa tez troche kilometrow najmniej ile moglem dokonac to 6,8L/100km... ale to tylko w celu weryfikacji... PS---znajomi do mnie mowili: "jakie to ty auto kupiles... ojezu 1.6... ojezu jeszcze w gazie... ojezu ale masakra" szczerze mam to w 4LITERACH... jakbym chial to bym "SE" kupil auto takie jakim sie podoba "pseudo "znajomym"... kupilem wlasmnie takie i takie mi sie podoba... rakieta to to nie jest ale silnik i jego te 102KM. moze nie robia furory ale jak na to autko i mase robia swoje. dla mnie narazie wystarczy...ZIMA---jeszcze nadchodzi wpisze jak po zimie pozdrawaim

pełny raport Volkswagen Sedan 1.6

autor: Majkel, dodano: 13.03.2009 12:30

Witam, spalanie w samochodzie bardzo zależy od stylu jazdy, każde większe wdepnięcie w gaz skutkuje większym spalaniem, a fakt faktem, że ogromny moment i krótkie przełożenia robią z tego auta prawdziwą torpedę, czasem się nie nadąża ze zmianą biegów. W trasie min. jakie osiągnąłem to jadąc przez Finlandię ze stałą prędkością 90-100km´h i było wtedy 5,4 wg komputera. Średnie na trasie przy wyprzedzaniu i jeździe no ze 150 to około 6-7. W mieście da radę mieć spalanie 6,ale jeśli chce się jechać w miarę dynamicznie, często zmieniać pasy wciskać się gdzie się da to trzeba się liczyć ze spalaniem 7l:) Przy ciśnięciu na maksa w mieście każdy bieg do 5tys obr miałem wg komputera spalanie 11l. Dodam jeszcze, że spalanie bardzo zależy od stosowania ecodrivingu dla przykładu mój ojciec jeździ dużo spokojniej w mieście ale co chwila sprzęgło i hamulec i ma 8l, ja przy jeździe dynamicznej, ale z zastosowanie zawsze stylu eco mam 7:) Pozdrawiam

pełny raport Volkswagen Variant 2.0 TDI-CR DPF

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Volkswagen Passat B3 Sedan

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Volkswagen Passat B3 Sedan

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Volkswagen Passat B3

Model B3 swoją premierę miał w roku 1987 w dwóch wersjach nadwoziowych sedan i kombi. Podstawowym silnikiem w B3 był bardzo wytrzymały silnik benzynowy o pojemności 1600 ccm. Stosowano też silniki diesla o pojemności również 1600 ccm z turbo sprężarką i intercoleerem. W późniejszym etapie około rok...

Zobacz dane techniczne Volkswagen Passat B3 Sedan

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Volkswagen Passat, oglądali także