VW TRENDS 5/2014 nadjeżdża!

VW TRENDS 5/2014 nadjeżdża!

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Volkswagen Passat B3

Produkcja trzeciego modelu Passata (B3) rozpoczęła się w 1988 roku. Dwa lata później auto debiutowało w Ameryce Północnej, zaś dopiero w 1995 roku w RPA. Model wyróżniał się nowoczesną, opływową sylwetką kontrastującą z pudełkowatymi, kanciastymi kształtami swoich poprzedników. Był to pierwszy Passat sprzedawany pod jedną nazwą na całym świecie. W 1989 roku auto zajęło trzecie miejsce w głosowaniu na Europejski Samochód Roku. Jego sprzedaż w Europie i Ameryce Północnej zakończyła się w roku 1994.

Generacje Volkswagen Passat

Komentarze redakcji

Powagosław: Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi.
Luzacjusz: Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele.

Wersje nadwozia Volkswagen Passat B3

Silniki Volkswagen Passat B3

Lista silników:
1.6 (75KM), 1.6 (72KM), 1.8 16V (137KM), 1.8 (112KM), 1.8 G60 Syncro (160KM), 1.8 (75KM), 1.8 (90KM), 1.8 (107KM), 2.0 (115KM), 2.0 16V GT (136KM), 2.8 VR6 (174KM), 1.6 TD (80KM), 1.9 TD (75KM), 1.9 D (68KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.

Publikacje o Volkswagen Passat

TOP 10 Niezwykłe odmiany zwykłych samochodów

Nie od dziś producenci przygotowują niezwykłe wersje swoich popularnych samochodów. My przedstawiamy te najciekawsze.

TOP 10| Kombi z lat dziewięćdziesiątych

Przyglądamy się najciekawszym samochodom kombi z lat dziewięćdziesiątych. Jedne są szybkie, inne piękne, pakowne czy niezawodne, ale każdy z nich zapisał się w historii motoryzacji, albo chociaż w pamięci kierowców.

Volkswagen Passat Alltrack - uniwersalne kombi
 
Nasz test Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI 4Motion

Alltrack został stworzony z myślą o klientach, którzy potrzebują przestronnego samochodu o uniwersalnym charakterze, jednak z różnych względów nie chcą kupić crossovera lub SUV-a. Uterenowione kombi stanowi też ciekawą propozycją dla osób planujących zakup Passata, który będzie wyraźnie różnił się od...

TOP 10| Samochody z odliczeniem VAT-u

Od 2014 roku powróciła ulga w postaci pełnego odliczenia podatku VAT od samochodów osobowych z homologacją ciężarową. Dla przedsiębiorców to idealna okazja na zakup samochodu nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych taniej.

TOP 10 | Samochody za średnią krajową

Aktualnie średnia krajowa wynosi około 3800 zł brutto. My spróbujemy znaleźć za taką kwotę dziesięć samochodów, które powinny dać radę przez dłuższy czas doprowadzić nas do miejsca pracy, na zakupy i być może - nawet na wakacje. Damy radę?

Przeczytaj pozostałe 16 artykułów o Volkswagen Passat

Volkswagen Passat na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Volkswagen PassatautoWcentrum - społeczność Volkswagen Passat

najwyższe oktanyAuta - Volkswagen Passat

Volkswagen Passat strata czasu. 91,42

Volkswagen Passat Olivka 86,19

Volkswagen Passat 1.9 TDI kombi 73,03

Volkswagen Passat 130 sport edition 80,66

Volkswagen Passat 84,40

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Volkswagen Passat

daropast 87,12

ArizonacarWawa 90,02

kilex 75,30

dawid1989 63,93

djbisonus 87,99

kaytek_rx4 92,34

macieks-c 80,28

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Volkswagen Passat

klamot
klamot wlasciwie ten car ma jedna zalete malo pali i to wszystko napalilem sie zeby go ...
Ostatnia sesja
Ostatnia sesja Jeśli chce się sprzedać auto, trzeba je dobrze opisać i dobrze "obcykać". Chyba ...
Dawno mnie nie było
Dawno mnie nie było Witam tak dawno mnie tu nie było.Co do mojego samochodu to nadal go posiadam i n...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Volkswagen Passat

od 75 890 zł do 194 590

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (122 - 300 KM): 1.4 TSI, 1.4 TSI ACT, 1.4 TSI BlueMotion, 1.8 TSI, 2.0 TSI, 3.6 V6

 

Diesel (105 - 240 KM): 1.6 TDI, 1.6 TDI CR DPF BlueMotion, 2.0 TDI, 2.0 TDI Bi-Turbo, 2.0 TDI CR BlueMotion, 2.0 TDI CR DPF BlueMotion

Skrzynie biegów

manualna: , 6-biegowa

 

automatyczna: 6-stopniowa, 7-stopniowa
Katalog nowych aut Volkswagen Passat
 

Najpopularniejsza wersja Volkswagen Passat

Volkswagen Passat 1.4 TSI 122KM - 4 drzwiowy sedan

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
hak
alufelgi
radio / CD
komputer
ESP
elektryczne szyby
wspomaganie kierownicy
klimatyzacja
niezależne ogrzewanie
system nawigacji
czujnik parkowania
tempomat
centralny zamek

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Lusterka - 750
Czujnik deszczu - 1 430
Nawigacja - 5 950
Zimowy I - 1 320
990 - 990
Pakiet dla palących - 100

Cena katalogowa

87 990

Zobacz ofertę Volkswagen Passat 1.4 TSI 122KM - 4 drzwiowy sedan
 

Volkswagen Passat najczęściej porównywane z:

Opel Insignia
2.0 CDTI ECOFLEX (140 KM)
Mercedes Klasa C
250 (211 KM)
Mazda 6
2.0 SKYACTIV-G (165 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Infiniti Q50 Premium Demonstracyjny Infiniti Q50 Premium
Rocznik: 2013. Przebieg: 11 500 km. Silnik: 2.1 170KM, diesel.
Cena: 217 390 zł 169 900 zł
Zyskujesz: 47 490 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Infiniti Q50 Q50 S Hybrid AWD Demonstracyjny Infiniti Q50 Q50 S Hybrid AWD
Rocznik: 2014. Przebieg: 7 000 km. Silnik: 3.5 364KM, .
Cena: 256 551 zł 229 000 zł
Zyskujesz: 27 551 zł Zobacz szczegóły »

Używane Volkswagen Passat

Volkswagen Passat
1.9 diesel 105 KM
172 000 km, 2007
26 900 PLN
Volkswagen Passat
2.0 diesel 140 KM
165 000 km, 2006
29 900 PLN
Volkswagen Passat
1.9 diesel 101 KM
169 000 km, 2003
15 900 PLN
Volkswagen Passat
2.0 diesel 140 KM
190 000 km, 2009
44 000 PLN

Ocena auta Volkswagen Passat B3

Wybrane opinie

Volkswagen Passat Kombi 1.8 (90 KM)

Auto przyprowadziłem z Niemiec (combi -2004r stan licznika 126 tys. km) i bez problemu przeszło badania techniczne. Przy 128 000 km. przerobiłem na gaz i nie mam żadnych problemów, miesięcznie robię ok. 1200 km, średnie spalanie gazu w okresie wiosenno-jesiennym w cyklu mieszanym (miasto 20% - trasa 80%) 9 - 9.5 litrów, benzyny 7.5 -8 litrów. Trzeba pamiętać o wymianie paska rozrządu po 100 000 km. Silnik jest trochę słaby bo ma 75 KM na benzynie ok. 68 KM na gazie i jak jadę załadowany to jest za słaby, ale nie chodzi o wyścigi. Jako auto rodzinne jest idealny, zamienniki-części tanie i dobrej jakości, mechanicy, którzy naprawiają mi auto dobrze wyrażają się o tym modelu B3 typ 35I, zwłaszcza o zawieszeniu potrafiącym wytrzymać nasze drogi, jeżeli chcemy korzystać z ASO to trzeba się liczyć ze sporymi wydatkami. Są problemy z włączaniem 1 i wstecznego biegu, oraz trzaski plastików z tyłu jak jedziemy po dziurach ale ten typ tak ma. Po przejechaniu 17 tys. km (po naszych dziurach) i listopadowej...

dodał: kaszka1035@vp.pl
Volkswagen Passat Sedan 2.0 (115 KM)

Powoli będę zpełniał okienka swymi uwagami gdyż dopiero za pare dni stanę się właścicielem takiej FURY z rocznika 1993.Powiem tylko, że chodziło za mną kupno takiego egzemlaża, choć mam możliwość kupna "jakiejś nówki" w rozsądnej cenie i o ograniczonym apetycie na paliwo.Pare dni temu przejeżdżałem obok małego salonu wchodze a tu.....stoi 2 litrowa czarna bryka z 1993r ze spojlerem na klape no i "załapałem się" .Przebieg 179tyś.km posiada ABS,automatyczną klime,szyby elektr. blacha,lakier wygląd zewnętrzy i wewnątrz OKI /oby potwierdziło podczas eksploatacji/,central zamek+autoalarm.Jak się okazało wóz dzień wcześniej przyjechał z zachodu.Zaklepałem go odbiór w tym tygodniu.Po odebraniu zrobię test na benzynce montuję gaz no i w drogę.Ciekawe jaki będzie miał apetyt na paliwo,a muszę sie przyznać że preferuję dynamiczna jazdę.Odwiedzę to forum po opróżnieniu pierwszego zbiornika z benzynką lub gazem(podejżewam benzyna by mnie "zjadła"-ponad 30zł na 100km) 17.12.2004-mam go od wczoraj 28.12-zakładam...

dodał: Passat 2.0 z 1993r
Volkswagen Passat Sedan 2.0 (115 KM)

Rozsadny wybor - pod warunkiem ze zadbany egzemplarz, ja na taki trafilem ;)... widzialem mnostwo pasatow... kazdemu czegos brakowalo... ale trafilem na perelke z 94 roku za 16 tysi... wiem, ze cena dosc wysoka ale wiem ze mam po zrobieniu tych drobiazgow niezawodne autko... Przy kupowaniu uzywanego egzemplarza zwroccie uwage na fotel kierowcy... juz po 140tysiacach kilometrow robi sie slad. Tak samo na kierownice jak bardzo jest obtarta... Widzialem Passata kombi ne dieslu z 95 roku... z rzekomym przebiegiem 70 tys... fakt lakier wygladal pieknie, autko zadbane, alepod pokrowcem widac wytarty porwany fotel, a kierownica dla sciemy pod jakims pokrowcem ;) Uwaga tez na rozbitki i potaksowkarskie okazy ;)... Autko idealne na auto rodzinne... dla mlodych kierowcow moze nie dokonca, ale mozna czerpac radosc z jazdy taka krowa :) Slyszalem, ze te silniki 2.0L 8V kreca do 400tys km... Te same bloki silnika stosuja w silnikach 2.0L 16V i 20V... ale to ponoc juz nie to ;)

dodał: AAAAAAA
Volkswagen Passat Kombi 1.8 (90 KM)

Cena wydana na zakup, wydawała mi się wtedy wysoka, dlatego miał to byc samochód, który miałem sprzedać za pół roku i na którym miałem wtedy jeszcze zarobić. Jednak w miarę upływu czasu doszedłem do wniosku, że nie zależy mi na sprzedaży, bo chyba nie przez przypadek go kupiłem. Okazał się strzałem w 10, bo jak dotąd nie mam żadnych poblemów z nim, a ta przestrzeń jak najbardziej mi pasuje. Nie ma takiego wyposażenia i tyle miejsca jak Mercedes (np 124 - taki miałem), ale też nie kosztuje tyle, i nawet w moim przypadku lepiej jest u Passata z bezawaryjnością. Teraz się już zestarzał, więć już niedlugo trzeba bedzie go zmienić, a zatanawiam się teraz tez na czymś z rodziny VW Audi, może własnie Passat B5 wygra z A4. Jak na razie wygrywa!! :)

dodał: Shrek
Volkswagen Passat Sedan 2.0 (115 KM)

Co tu komentować, VW jest bardzo przecietnym samochodem i nie wiem skąd wzięła się taka ich popularność i popyt na nie. Jest to chyba dobry przykład zakrojonego na szeroką skalę, długofalowego działania marketingowego koncernu VW-Audi. Poza tym serwis jest drogi, jak rownież ceny orygilnalnych częśći są bardzo wysokie. Gdyby nie zamienniki, podróbki i używki, samochodów VW byłoby na drogach bardzo mało. Najwyższy czas przełamać dziwną mentalność niemiecko-polską i zacząć promować samochody naprawdę dobre. Byłem użytkownikiem 3 samochodów VW i z żadnego z nich nie byłem naprawdę zadowolony. Wysoko natomist oceniam auta japońskie, angielskie, a nawet koreańskie.

dodał: Niezadowolony

Galerie Volkswagen Passat

Volkswagen Passat B7 - galeria redakcyjna Volkswagen Passat B6 Variant - galeria redakcyjna Volkswagen Passat Variant 2.0 FSI Sportline - galeria redakcyjna Volkswagen Passat Sedan Blue Motion Volkswagen Passat B6 Variant - galeria społeczności Volkswagen Passat V Kombi Volkswagen Passat 4-Motion Volkswagen Passat B8 sedan (2015) Volkswagen Passat B8 Variant (2015) Volkswagen Passat B5 Kombi - galeria społeczności
Zobacz inne galerie Volkswagen

Opinie o instalacji LPG

Volkswagen Passat

  • 1.
  • 2,25 Volkswagen Passat B4 2.0 (107KM) 1996r.
    dodał: passat, 17.03.2010

    montowałem instalację w tej firmie tzn. auto gaz stefanowski, jest fatalnie zrobona, brak profesjonalizmu, po momi dużej reklamy tej firmy. Pracują tam młodzi ludzie,którzy uczą się tam. Ale nie wychodzi im to dobrze.Ceny instalacji w tej firmie są bardzo wygórowane. Odradzam montaż instalacji w tej firmie, a tym bardziej tankowanie się w ich stacji gazowej w ŁODZI przy ul. Srebrzyńskiej, mają bardzo zły gaz a pomimo tego obsługa jest delikatnie mówiąc niegrzeczna. To tak jak oni byli by dla mnie, dla KLIENTA a nie ja dla nich. Jeszcze nie zrozumieli co to praca. Serdecznie pozdrawiam , były klient tej dziwnej firmy.

  • 2.
  • 5,00 Volkswagen Passat B5 1.6 (100KM) 2000r.
    dodał: tomaszek123, 13.06.2011

    coz tu duzo gadac jak jest poprawnie zalozona instalacja jest zawsze wszystko ok.spadku mocy nie ma tylko wystarczy sie po bawic dobrze sterownikiem i ustawic mapy.a co do spalania to sie nie wypowiem bo noge mam ciezka i roznie pali ale moze z pol litra wiecej to maks. polecam tę istalację dlatego iż jest bardzo dobrze wykonana i idealnie pracuje ze sterownikiem silnika nie ma zadnych szarpniec przy przelanczaniu sie czy co kolwiek jest ok a serwisuje sobie sam bo nie ma nic w tym trudnego. podstawa jest dobry gaz im lepszy tym rzadziej trzeba serwisowac:D

  • 3.
  • 4,00 Volkswagen Passat B5 1.8 20V (125KM) 1998r.
    dodał: cameleons, 01.04.2012

    Koledzy, na początku byłem przeciwny założeniu instalacji, jednak po kilku miesiącach posiadania Passata zdecydowałem się założyć instalację BRC sq24 u mechanika w Krakowie, ul. Mysliwska. Spisał się świetnie - przejechałem już ok45tys km zaoszczędzone prawie 6tys, koszt instalacji 2,7 tys zl = przyjemny zysk. Przy przebiegu rocznym powyżej 15tys nie ma się co zastanawiać. POlceam gazownika, ja z autem nie miałem i nie mam problemów. WIęcej jeżdzę i cieszę się z tanich podróży, droższych niż 2 lata temu, ale benzyna podrożała duużo więcej! Polecam!

  • 4.
  • 4,50 Volkswagen Passat B3 1.8 (90KM) 1992r.
    dodał: czart78, 21.04.2012

    Silnik passata B3 1,8 90KM jest idealny do zainstalowania "podtlenku LPG" :) Silnik nie jest juz mlody, ma 20lat z czego prawie polowe swojego zywota jezdzi na instalacji jaka mu zamontowano. Do dzis nie ma z nia zadnych problemow.Niedawno regenerowalem reduktor bo zauwazylem delikatny wyciek plynu chlodzacego, kosztowalo mnie to 50zl + wlasna 2h pracy. Powodem wycieku byly sparciale juz uszczelki, po tylu latach pracy to normalne. Teraz znow smiga jak szalony. Jestem bardzo zadowolony z instalacji w tym aucie.

  • 5.
  • 5,00 Volkswagen Passat B5 1.8 T 20V (150KM) 2001r.
    dodał: pasek, 09.02.2011

    Mam w swoim pasku 1.8T kompletna instalacje BRC Sequent 24 i jestem bardzo zadowolony, mimo tego ze to silnik z turbina to gaz nie jest mu straszny. Pracuje rownie dobrze jak na benzynie. Nie odczulem straty mocy a jedynie to ze zostawiam znacznie mniej pieniedzy na stacjach. Auto nie szarpie, nie przerywa ani wcale nie wybiera sie do serwisu na naprawy:) ta instalacja jest poprostu genialna! Mysle ze za takie pieniadze nie znajdziecie nic lepszego. Wszystko robione w EGP w Warszawie. Polecam

  • 6.
  • 2,00 Volkswagen Passat B5 1.9 TDI (101KM) 2003r.
    dodał: karolina, 31.01.2014

    Od radomszczanina : " Nie polecam, a raczej przestrzegam przed wizytą w (nazwijmy to warsztacie samochodowym) Andrzeja Kotlarka, mieszczącego się w Radomsku przy ul. Wyszyńskiego 173. Ten pan, to naciągacz i partacz. Specjalnie uszkadza auta klientów, aby ich zmusić do powrotu do swojego warsztatu celem wyciągnięcia dodatkowych pieniędzy. Wizyta u tego pana oznacza uszczuplenie zasobów portfela oraz poważne problemy z autem. Omijajcie jego budę szerokim łukiem. "

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Volkswagen Passat

Volkswagen Passat

958 komentarzy

635 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~bawaria~bawaria

Do ~Celica: Japonce z lat 90 to sa cacka, ale akurat montazem gazu to sie nie popisałeś

~bawaria~bawaria

VW parch najwieksze niemieckie gowno do tego passat to niby fajne auto ale dla niższej klasy, lepiej odłożyć więcej kasy i kupić porządne AUDI a tego parcha na szrot

~STAGE~STAGE

Gaz krzywdzi auta.... żal to nie te czasy. Jest wiele rodzaju instalacji gazowej. dobra sekwencja i nic samochodu nie zaszkodzi.
To chyba bardziej już diesel się niszczy gdy zalewamy ropę niewiadomego pochodzenia.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Volkswagen

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
54 894
Przejechany dystans
42 838 006 km
Zatankowanego paliwa
2 159 998 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
9 662
Wydanych pieniędzy
3 280 580 zł
Średnie wydatki na auto
1 252 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
13 142
Wydanych pieniędzy
3 501 827 zł
Średnie wydatki na auto
1 336 zł
Zobacz dzienniki kosztów Volkswagen (2 621)

Testy zderzeniowe Volkswagen Passat

Najnowsze testy zderzeniowe Volkswagen Passat przeprowadzone przez Euro NCAP.

VW Passat 1.9 diesel 'Trendline', LHD
2010

Volkswagen Passat
Volkswagen Passat

Volkswagen Passat
2005

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Volkswagen

Zużycie paliwa Volkswagen Passat B3

Na podstawie 714 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: LordSpooky, dodano: 30.04.2009 11:36

Passat był sprowadzony w 92 roku z Niemiec z rozbitym błotnikiem - zarejestrowany jako składak. Od tamtego czasu jeździła nim tylko jedna osoba - mój dziadek. Autko jak na swój wiek i oryginalny przebieg bardzo zadbane. W środku praktycznie jest nie zniszczone. Przy przebiegu blisko 250.000 silniczek ładnie pracuje. Miałem problemy z pompą paliwa, ciśnieniem i mniejszymi pierdołami, ale już wszystko gra. Spalanie jest naprawdę różne. Zależy jak kto jeździ. Ja Passata nie mam planie zagazować, jeżdze tylko wyłącznie na benzynie. Codziennie robię w jedną stronę do pracy 10 km co razem daje 20 plus może z 5 do sklepu. W weekend robię około 100 kilometrów. Tygodniowo wychodzi mi 200 kilometrów, miesięcznie 800 - średnio. Przy takiej jeździe na średnie spalanie wychodzi mi 7.0/7.5. Podkreślam, że nie jest to jakaś szaleńcza jazda - czasami jazda ekenomiczna, innym razem trzeba wcisnąć. W zimie do w.w. wyniku trzeba dołożyć około 1,5 litra. W trasie do Wrocławia spalanie wychodzi lekko ponad 6 litrów przy 2 osobach w aucie. Jak się chce poszaleć ( a nim się da ;) to spalanie nie przekroczy 12 litrów. Spalamie naprawdę mi odpowiada, auto przy tak dużej masie i gabarytach potrafi palić rozsądnie! Komfort jazdy jest bardzo dobry, nawet jak na tak stare auto. Mój egzemplarz jest bardzo zadbany więc pewnie dlatego moje tak dobre zdanie o tym aucie. Jakieś pytanie - gg - 1680627

pełny raport Volkswagen Sedan 1.8

autor: Seba, dodano: 26.06.2009 19:11

Tutaj wypowiem się w miare obszernie bo ekonomiczność tego samochodu powala mnie każdego dnia na kolana gdy gdzieś wybieram się tym autkiem. Jeżdzę szybko i bardzo dynamicznie może nawet dodam, że nie powinno się tak jeździć dislem. Auto mam od roku zrobiłem nim 45 tyś km i powiem szczerze że spalanie średnie z trasy i miasta nigdy nie przekroczyło mi 6,2 litra. Jak jechałem nim za granicę po autostradach to po przejechaniu 1300 km średnia spalania wynosila 3,2 litra. Gdy przemieszczam się w Polsce miedzy miastami to tym autkiem przejeżdzam 400 km niekiedy za 80 zł. Po prostu rewelacja. Mam bardzo ciężką nogę wielokrotnie przekraczałem tym samochodem 200 km/h a spalanie ciągle mnie zaskakiwało. Żaden silnik z założoną instalacją LPG przy 200 km/h nie będzie tak oszczędny jak ten 1.9 TDI. Powiem tak wyjazd z jednym pasażerem czyli 2 osoby na pokładzie, ostra dynamiczna jazda, ciągłe wyprzedzanie na trasie, przebyty odcinek drogi 200km a średnia spalania 5,2 litra :) Kiedyś na wycieczce zagranicznej pobiłem rekord za 200 zł przejechałem 1700 km tyle, że dużo jazdy po autostradach. Auto do 160 rozpędza się bezproblemowo szybko i w miare wystarczająco jak na polskie warunki. Do 200 też idzie przyjemnie ale już trzeba poczekać w koncu to nie sportowy bolid :) V-max 215 km/h. Dla młodych kierowców ktorzy chcą mieć trochę frajdy z jazdy i cieszyć się swobodnym wyprzedzaniem nawet kolumny tirów na polskich drogach smiało mogę polecić ten samochód jako jeden z najbardziej oszczędnych. Po 45 tyś przejechanych przeze mnie wymieniłem żarówkę w stopie :) oraz to co wymienia się regularnie czyli olej filtr powietrza filtr oleju :) Klocki hamulcowe i to wszystko. Szczerze polecam zwłaszcza jesli ktoś zastanawia się miedzy innymi autami w tym przedziale cenowym to można najwyzej myśleć o AUDI A4 bo jest praktycznie robiona na tych samych częściach. P.S. Po sprowadzeniu samochodu rok temu zawieszenie na stacji diagnostycznej opiewało w 89 % po 45 tyś km po polskich drogach kilka tygodni temu wynik został oszacowany na 81 %. Wydaje mi się że jak na tyle kilometrów zrobionych przeze mnie po Warszawie i w trasie wcale nie można narzekać na awaryjność wahaczy.

pełny raport Volkswagen Sedan 1.9 TDI

autor: Tomek 222, dodano: 17.03.2008 11:10

Witam. Posiadam Passata b4 kombi z 1995 roku, po face liftingu z silnikiem 1.9 TD bez itercoolera o mocy 75KM. Samochód ma przejechane 172 000. Minimalne spalanie przy oszczednej jezdzie wyszlo 6,2 l (lecz jest to jazda bardzo spokojna 70-80km/h dodaje ze w lecie przy obrotach nie przekraczajacych 2000). Średnie spalanie oscyluje w granicach 7 litrów ON. Maksymalne spalanie wyszlo na poziomie 8,5 litra, dodam ze takie spalanie odnotowalem w zimie. A wiec spalanie dosc wysokie jak na ropniaka, ale niema sie co specjalnie dziwic gdyz silnik TD o mocy 75 KM jest zdecydowanie za slaby do tego samochodu, biorąc pod uwagę fakt ze auto waży 1300 kg. Kolega ma takiego samego passata z 1995 z tą róznicą ze ma TDI o mocy 90KM spalanie srednie wynioslo mu w granicach 5,9 litrów ON, a wiec to 15 KM róznicy robi juz swoje, samochód nie męczy sie az tak, co pociąga za sobą kożystniejszy wynik w spalaniu. Dodam też ze intercooler także robi swoje. Jeśli w przyszłosci bede jeszcze kupowal diesla to tylko z silnikami TDI są one oszczedniejsze od zwyklego TD.

pełny raport Volkswagen Kombi 1.9 TDI

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Volkswagen Passat B3

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Volkswagen Passat B3

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Volkswagen Passat B3

Model B3 swoją premierę miał w roku 1987 w dwóch wersjach nadwoziowych sedan i kombi. Podstawowym silnikiem w B3 był bardzo wytrzymały silnik benzynowy o pojemności 1600 ccm. Stosowano też silniki diesla o pojemności również 1600 ccm z turbo sprężarką i intercoleerem. W późniejszym etapie około rok...

Zobacz dane techniczne Volkswagen Passat B3

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Volkswagen Passat, oglądali także