Szukaj

Informacje o Volkswagen Passat B3 Sedan

Lata produkcji: 1988 – 1993
Segment: Klasa średnia
Produkowana od roku 1988, trzecia generacja modelu (oznaczenie: B3). Volkswagen Passat B3 na rynek północnoamerykański trafił w roku 1990, natomiast np. w RPA debiutował dopiero w roku 1995. Auto charakteryzowało się nowoczesnymi, opływowymi kształtami, które kontrastowały z kanciastymi, pudełkowatymi sylwetkami jego poprzedników. Był pierwszym Passatem oferowanym na całym globie pod jedną nazwą. Model zdobył 3. miejsce w plebiscycie na Europejski Samochód Roku w roku 1989. Sprzedaż Passata B3 na Starym Kontynencie i w Ameryce Północnej została zakończona w 1994 roku.
czytaj więcej
Powagosław
Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 4
Długość 4557 mm
Szerokość 1705 mm
Wysokość 1430 mm
Rozstaw osi 2625 mm
Rozstaw kół - przód 1479 mm
Rozstaw kół - tył 1422 mm
Odległość oparcia przedniego od komory silnika 1064 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 956 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 957 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 936 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1390 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1350 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1330 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1350 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 630 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 390 l
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(87%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Ergonomia

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,2
~Aleksandra
Volkswagen Passat B3
Sedan 1.6 72KM 53kW
Auto bez bajerów, ale dzięki temu nie ma co się w nim psuć. Jednak- NIGDY nie kupujcie 1.6 w passacie ani starszym ani nowszym. Te silniki są za słabe do tak dużych aut. Jednak mimo tej mocowej porażki auto zawiozło mnie już na tyle wycieczek i dzielnie woziło mnie do pracy, że aż żal oddawać w inne ręce. Mogłoby mniej palić (w mieście dobija czasem do 14l lpg), bo 1.8T palą podobnie a mają 150KM. Przyznam, że raz jedyny w życiu spaliło mi 6l lpg (nie wpisałam, bo wydaje mi się, że to jakiś gaz był na wsi dobry a to się nie zdarzyło nigdy później). Auto o klasycznej linii, nie wygląda śmiesznie, mimo swojego rocznika. Całkiem ładne w porównaniu z innymi starymi i nowościami. Duże, przestronne. Nie ma się wrażenia ściśnięcia w plastiku. Robi wrażenie bardzo bezpiecznego i przytulnego. Bardzo dobrze trzyma się drogi i ekstra prowadzi. Na benzynie nie czuję żadnej różnicy. Jeżdżę praktycznie z kropelką benzyny a pompa działa i działa. Jak się już rozbuja to cicho sunie po obwodnicach i autostradach, bez jęknięcia. Na gazie da się tę wersję rozpędzić do 160km/h. Podoba się kolegom i koleżankom, które jeżdżą nowszymi autami. Wiele rzeczy można samej zrobić bez kanału i nawet niespecjalnie znając się na autach. Prosta budowa dla ludu. Łatwy dostęp do poszczególnych części, prosta ich wymiana no i duża dostępność części na rynku. Minus za beznadziejne lampy- w nocy słabo widać, ale to mankament wielu starych aut.
4,2
~Don_Suchy
Volkswagen Passat B3
Sedan 1.9 D 68KM 50kW
Idealne auto do nauki jazdy. Szczególnie jak nie masz wspomagania. Uczysz się parkować na raz a nie na 100000 razy. Na ten przykład - nic nie irytuje mnie tak jak osoby, które zajmują 3 miejsca parkingowe tylko dlatego, że nie potrafią ustawić się równo. Kupcie Passata B3 bez wspomy i powiedzcie sobie \"Od dziś parkuję równo\" i tak róbcie. No... Jak coś się zepsuje w Passacie to leżysz. Chyba, że sam potrafisz naprawić (a dzięki temu uczysz się co i jak). Drobiazgi kosztują nic a poważna rzeczy niewiele. Generalnie, że się powtórzę, na pierwsze auto rewelacja.
4,7
~Luke
Volkswagen Passat B3
Sedan 1.8 75KM 55kW
Silnik: Samochodem chce się wręcz jeździć. Stosunek jakość - cena idealny. Dzięki wielkiej ilości miejsca w środku samochód jest doskonały nawet na długie podróże, których praktycznie można nie odczuć. Silnik mimo wieku w doskonałej kondycji, wręcz się nie zużywa. Karoseria wzorowo się trzyma, posiada niewielkie ogniska korozji łatwe do zlikwidowania, lecz inne samochody w tym wieku wręcz się rozpadają. Łatwo jest dostać taki samochód w dobrym stanie, nawet te po przejściach zaskakują bezawaryjnością. Jedyną wadą jest spalanie, lecz instalacja lpg, którą znakomicie znosi, bądź silnik diesla bez problemu załatwią ten problem. Samochód godny polecenia, bez wachania kupił bym go ponownie.
Średnie spalanie dla Volkswagen Passat B3 Sedan
7,2 – 11,6
l/100 km
5,7 – 6,2
l/100 km
8,7 – 11,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,6
Volkswagen Passat B3
Sedan 1.8 75KM 55kW
Auto posiadam od niedawna, lecz udalo mi sie sprawdzic spalanie w różnych warunkach. Najmniejsze spalanie uzyskalem podczas powrotu po zakupie auta. 8.2l/100km na trasie szybkiego ruchu predkosc 100-120km/h. Gaz tankowany byl na stacji Orlen. Średnie spalanie tzn. 70km w miescie na krótkich odcinkach i 30km trasa do 95km/h. Wyszlo wtedy 9,7l/100km. Najwieksze odnotowalem w samym miescie na krótkich odcinkach, ale to bylo jeszcze z wymiana plynu chlodniczego wiec czekalem az auto sie zagrzeje na postoju. To wyszło jakieś 13l/100km. Odliczajac ten postuj mysle ze byłoby jakies 11l. Dzisiejsze tankowanie z przewaga jazdy po miescie dalo wynik 9.2l/100km. Auto jest z 88roku lecz nie moglem wybrać tego rocznika bo go nie ma na liscie. Gaz firmy BRC. Pozdrawiam!
10,4
Volkswagen Passat B3
Sedan 1.8 90KM 66kW
MIASTO: zależy jak długo jeździmy grzejąc silnik na benzynie. W letnie temp. na lpg przełącza się sam i to max po kilkuset metrach i do 5km pali 10L, jesień i wiosna to samo ale potrafi spalić 14L. Benzyna w obu przypadkach służy tylko do odpalenia. Przy mrozie do -10*C i zimniej musi pojechać na benzynie ze dwa-trzy kilometry (wtedy żłopie pb95), potem lpg i 10-11L. DŁUŻSZA TRASA (lato czy zima): 8-9L lpg a i 7L można zrobić jadąc 70-80km/h. Instalka bezobsługowa, nawet filtrów tam nie ma, tylko jakiś korek w reduktorze aby odkręcić co jakiś czas.
9,8
Volkswagen Passat B3
Sedan 1.8 90KM 66kW
W jeździe "w koło komina" zazwyczaj mieści się w 10 l . Na odcinkach <10 km pali 13 l. Najmniej udało się zejść do 7,2 l na trasie Włocławek -> (DK1)-> Toruń -> (DK80) ->Bydgoszcz (kilkukrotnie przejeżdżana w ten sam sposób),w tym 15 minut na moście w Toruniu, Vmax=90 95 km/h bez zbędnego hamowania i wyprzedzania, przełączanie biegów w okolicy max momentu obrotowego. A jeśli chodzi o benzynę, to tylko udało się sprawdzić kilka razy na trasie Bydgoszcz ->(DK10)-> Obwodnica Torunia (w trakcie budowy autostrady i korek na 20 minut) -> Lubicz -> potem powrót do węzła w Czerniewicach -> DK1 -> Włocławek. Styl jazdy podobny max 90. Suma sumarum 7 l benzynki.
Jak naprawić szyberdach?
  • Volkswagen Passat B3
Kolejność postępowania przy naprawie szyberdachu Treść: 1.Wygospodarować dwa dni wolne od przebiegu samochodu (najlepiej sob. i niedz.(dlaczego aż tyle czasu napiszę w następnych punktach) 2.Przygotować dwa wiadra cierpliwości i zgrzewkę piwa . 3.Demontujemy podsufitkę ( bez tego ani rusz). 4.Ściągamy plastikowe osłony boczne słupków wzdłuż przedniej szyby (jena śrubka za zaślepką reszta na zaczepach....trzeba mocno szarpnąć.....wyskoczą) 5.Następna czynność to usunięcie uchwytów do regulacji wysokości pasów (trzeba energicznie za nie pociągnąć a wyskoczą.......gwarantuję) i odkręcenie przelotki pasa. 6.Ściągamy górną część plastików na słupkach środkowych. 7.Kolejne plastiki znad drzwi przednich (uwaga nad prawymi trzeba odkręcić uchwyt pasażera ,o ile pamiętam to chyba na końcach są przykręcone..... będzie to widoczne po wykonaniu ......patrz pkt.6). 8.Plastiki znad tylnych drzwi podobnie jak w pkt. 7. 9.Połowę roboty z podsufitką mamy za sobą , następne oporne plastiki to te znad szyb bocznych bagażnika (śruby za zaślepkami + uchwyty)........tutaj jest trochę gimnastyki, ale cóż to dla nas amatorów starych samochodów. 10.Pozostała już tylko ta listwa z tylu nad sklepieniem bagażnika......... ciągniemy ją w dół trzymając w części środkowej (wygnie się jak łuk, ale się nie złamie.....gwarantuję, i wyskoczy). 11.Wyciągamy ośw.bagażnika, odkręcamy oświetlenie kabiny (przód) ściągamy uszczelkę (tę wokół tapicerowanej części szyberdachu....nie jest klejona), oraz odkręcamy silniczek szyberdachu (najlepiej w pozycji uchylonego szyberdachu) i osłony przeciwsłoneczne. 12.Delikatnie wyciągamy podsufitkę przez tylne drzwi bagażnika ( uwaga!! podsufitka czasami może byc przyklejona w górnej środkowej części przedniej szyby.......wtedy skalpel, albo inne ostre narzędzie). Jeżeli wszystko poszło ok. to mamy podsufitkę obok samochodu (nie przenosić w pozycji "na płasko" bo się złamie). 13.Chwila przerwy i nowa zgrzewka piwa. 14.Prosimy żonę, albo bliską znajomą , aby zajęła się podsufitką (najlepiej przy pomocy płynu do mycia naczyń i kawałka starej nylonowej firanki, albo innego chemicznego świństwa (Uwaga, żeby po niej nie chodziła.....to nie dywan!!!!). 15.Zabieramy się za sprawce tego całego zamieszania. 16.Ściągamy cztery wężyki odprowadzające wodę ( na rogach prowadnic.... bez obawy - nie są klejone). 17.Odkręcamy wszystkie śruby (dwie tylko popuszczamy....żeby nam ten cały szyber na łeb nie spadł) mocujące cały stelaż i jedną ręką podtrzymując odkręcamy dwie ostatnie śruby (mile widziana pomoc osób trzecich). 18.Wyciągamy całe to ustrojstwo delikatnie przez szeroko otwarte drzwi pasażera, uważając, żeby przy okazji nie wyjąć kawałka elementu tapicerki fotela lub innej części przedziału kierowcy . 19.Jesteśmy gdzieś w 3/5 drogi. 20.Wyciągamy dolną część szyberdachu ( tą z tapicerką) pociągając energicznie w kierunku tyłu prowadnic (wyskoczy z zaczepów). 21.Przekazujemy ten element bliskiej nam osobie w celu wiadomym......patrz pkt.14. 22.Odkręcamy cztery śrubki mocujące właściwą metalową część szyberdachu od mechanizmu podnoszenia (dobrze jest zaznaczyć farbą ich pozycję w otworach fasolkowych.....unikniemy w ten sposób zabawy z pozycjonowaniem szybra podczas zakładania). 23.Wyjmujemy tylne plastikowe zaślepki z prowadnic i wyciągamy linki (ślimaki) razem z przytwierdzonym do nich mechanizmem podnoszenia i przesuwu (idą opornie po 14 latach) ......ale bez obawy nic się nie rozsypie. 24.Zalecam zostawienie tymczasowo tej sprawnej strony mechanizmu na swoim miejscu, żebyśmy wiedzieli jak poukładać to co wisi na ślimaku po jego wyjęciu z prowadnicy podczas składania. 25.Teraz postępujemy zgodnie z instrukcją zamieszczoną na rysunku (jak mi ktoś powie jak go na tym forum zamieścić ). 26.Po wykonaniu zabiegu reanimacji oczyszczamy wszystkie mechanizmy i prowadnice z tego co kiedyś było smarem i smarujemy delikatnie wazeliną techniczną. 27.Następnie składamy wszystko w kolejności odwrotnej ( i właśnie na to potrzebny jest drugi dzień i kolejna zgrzewka piwa). 28.POWODZENIA !!! 29.Od poniedziałku zapowiadają deszcze przez dwa tygodnie. 30.AMEN
Problem rozwiązany
Gaśnie podczas jazdy
  • Volkswagen Passat B3 Sedan 2.0 16V GT 136KM 100kW 1988-1993
  • inne
Zapala z małym trudem ok. 2-3 sekund. Jak zapali obroty trzyma jezdzi normalnie przyspieszenie ma po przejachaniu 5km czasem 40 km a czasem po 20 km gaśnie w trakcie jazdy. Po odczekaniu 5 min zapali jedzie dalej. I znów tak jak wyżej się zachowuje. Jeszcze dodam że jak ma obroty po wyżej 3.000 kicha w wydech. Wydaje mi się że niema takiego przyspieszenia jak powinien mieć przy tylu koniach mechanidznych kody błędów to 1. 281-czujnik prędkości własnej pojazdu G68,Sensor prędkości pojazdu-brak sygnału(G68)2. 520-przepływomierz powietrza-G70/G19, Czujnik przepływu poziomu masy-G19ig70 3. 515-czujnik pozycji wału krzywkowego(czujnik efektu hali)- skrót do B plus (G40): sprawdz CPM,jeśli jest OK. wymień dystrybutor wymieniona cweka zapłonowa, rozdzielacz zapłonu przeczyszczony, świece wymienione,przepływomierz powietrza sprawdzony jest ok. zapłon i dawka paliwa ustawiona na przyżądach, czyjnik temperatury wody wymieniony na nowy przewody ciśnieniowe gumowe sprawdzone i jest ok iskra na świecach jest dosyć mocna
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
niechce odpalic
  • Volkswagen Passat B3 Sedan 1.8 107KM 79kW 1988-1991
  • silnik
witam wszystkich mam taki problem z moim passatem b3 1.8 b/lpg z 1988 r. silnik nie chce zapalić jakiś czas temu gdy jechałem wybuchł mi akumulator popalił bezpieczniki moduł przekaźnik od gazu wstawiłem go do elektryka zrobił wszystko jednak dalej nie odpalał to ko do mechanika zaprowadziłem mechanik go uruchomił po odebraniu go po jakimś miesiącu gdy wracałem z pracy osłabł do tego stopnia że miał problemy z podjechaniem pod górkę na 2 biegu na drugi dzień gdy go chciałem odpalić załapał ale wcale nie wchodził na obroty sprawdziłem wszystkie przewody paliwowe bo myślałem że może któryś sie zapchał ale wszystko było oki z przewodami popatrzyłem po rozrządzie i był przestawiony więc go ustawiłem po znakach i próbowałem go odpalić kręci ale nie chce zapalić prycha kicha strzela ale nie chce nawet na chwile załapać proszę o pomoc co może być przyczyną tego???? że tak sie mu dzieje
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Volkswagen Passat B3 Sedan