Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Volkswagen Passat B5 Kombi 1.9 TDI

Najbardziej udany i najlepiej sprzedający się samochód w licznej rodzinie Passatów. Piąta generacja modelu (B5) debiutowała w Europie w roku 1996 (dwa lata później w Ameryce Pn.). Passata V zbudowano na tej samej platformie podłogowej, co Audi A4. Pod względem stylistycznym, stanowił on prawdziwy przełom w długiej historii modelu. B5 zdobył mnóstwo nagród (Najlepszy Rodzinny Samochód wg m. in.: „Auto Express”, „What Car?” i magazynu „Top Gear”; trzeci w wyścigu o Samochód Roku w 1997 r.). W roku 2000 model został poddany modernizacji. W 2005 roku zakończyła się jego produkcja.

Generacje Volkswagen Passat

Komentarze redakcji

Powagosław: Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi.
Luzacjusz: Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele.

Wersje nadwozia Volkswagen Passat B5

Silniki Volkswagen Passat B5 Kombi

Lista silników:

Publikacje o Volkswagen Passat

TOP 10 Niezwykłe odmiany zwykłych samochodów

Nie od dziś producenci przygotowują niezwykłe wersje swoich popularnych samochodów. My przedstawiamy te najciekawsze.

TOP 10| Kombi z lat dziewięćdziesiątych

Przyglądamy się najciekawszym samochodom kombi z lat dziewięćdziesiątych. Jedne są szybkie, inne piękne, pakowne czy niezawodne, ale każdy z nich zapisał się w historii motoryzacji, albo chociaż w pamięci kierowców.

Volkswagen Passat Alltrack - uniwersalne kombi
 
Nasz test Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI 4Motion

Alltrack został stworzony z myślą o klientach, którzy potrzebują przestronnego samochodu o uniwersalnym charakterze, jednak z różnych względów nie chcą kupić crossovera lub SUV-a. Uterenowione kombi stanowi też ciekawą propozycją dla osób planujących zakup Passata, który będzie wyraźnie różnił się od...

TOP 10| Samochody z odliczeniem VAT-u

Od 2014 roku powróciła ulga w postaci pełnego odliczenia podatku VAT od samochodów osobowych z homologacją ciężarową. Dla przedsiębiorców to idealna okazja na zakup samochodu nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych taniej.

TOP 10 | Samochody za średnią krajową

Aktualnie średnia krajowa wynosi około 3800 zł brutto. My spróbujemy znaleźć za taką kwotę dziesięć samochodów, które powinny dać radę przez dłuższy czas doprowadzić nas do miejsca pracy, na zakupy i być może - nawet na wakacje. Damy radę?

Przeczytaj pozostałe 16 artykułów o Volkswagen Passat

Volkswagen Passat na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Volkswagen PassatautoWcentrum - społeczność Volkswagen Passat

najwyższe oktanyAuta - Volkswagen Passat

Volkswagen Passat SEDAN 1.9 TDI 73,36

Volkswagen Passat passacinka 83,12

Volkswagen Passat 1.9 TDI kombi 73,49

Volkswagen Passat Pasek 78,51

Volkswagen Passat B5 74,76

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Volkswagen Passat

joperson 82,04

Phill4 88,87

Sroqraf 94,54

dawid1989 70,24

qqrydziany 86,92

Majkel 66,35

mielony06 97,18

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Volkswagen Passat

klamot
klamot wlasciwie ten car ma jedna zalete malo pali i to wszystko napalilem sie zeby go ...
Ostatnia sesja
Ostatnia sesja Jeśli chce się sprzedać auto, trzeba je dobrze opisać i dobrze "obcykać". Chyba ...
pęknięty kolektor wydechowy.
pęknięty kolektor wydechowy. witam ostatnio pojawił mi się problem pekl mi kolektor wydechowy i faluja mi obr...
Temperatura cieczy spada poniżej 90°C
Temperatura cieczy spada poniżej 90°C Witam Ostatnio zauważyłem, że podczas jazdy wskazówka temperatury cieczy spada p...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Volkswagen Passat

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Volkswagen Passat
 

Najpopularniejsza wersja Volkswagen Passat

Volkswagen Passat

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Volkswagen Passat
 

Volkswagen Passat najczęściej porównywane z:

Opel Insignia
2.0 CDTI ECOTEC (163 KM)
Audi A4
1.8 TFSI (120 KM)
BMW Seria 3
320d Efficiency Dynamics (163 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Infiniti Q50 3,5 AWD Hybrid Demonstracyjny Infiniti Q50 3,5 AWD Hybrid
Rocznik: 2014. Przebieg: 5 500 km. Silnik: 3.5 364KM, .
Cena: 256 551 zł 229 000 zł
Zyskujesz: 27 551 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Infiniti Q50 3,5 AWD Hybrid Demonstracyjny Infiniti Q50 3,5 AWD Hybrid
Rocznik: 2014. Przebieg: 4 500 km. Silnik: 3.5 364KM, .
Cena: 256 551 zł 229 000 zł
Zyskujesz: 27 551 zł Zobacz szczegóły »

Używane Volkswagen Passat

Volkswagen Passat
1.9 diesel 105 KM
172 000 km, 2007
26 900 PLN
Volkswagen Passat
2.0 diesel 140 KM
165 000 km, 2006
29 900 PLN
Volkswagen Passat
1.9 diesel 101 KM
169 000 km, 2003
15 900 PLN
Volkswagen Passat
2.0 diesel 140 KM
190 000 km, 2009
44 000 PLN

Ocena auta Volkswagen Passat B5 Kombi 1.9 TDI

  • Średnia ocena
    na podstawie 179 opinii
  • 4,16
  • Średnia dla segmentu
    Klasa średnia: 4,21

Wybrane opinie

Volkswagen Passat Kombi 1.9 TDI (130 KM)

Kompeltnie przereklmowana marka. Miałem przed nim Citroena C5 i z roku 2000 i bardzo załuje że go sprzedałem na rzecz passata,miał być szybki i niezawodny a porównując go do C5 to VW niestety nie ma sie czym pochwalić, silnik mimo takiej samej pojemności gorszy, mniej miejsca, gorsze wyposazenie a o komforcie jazdy nawet nie wspominam w porównaniu do C5 jedzie sie nim jak wozem drabiniastym, nie wspomne o ilości usterek które jak na auto z roku 2000 nie powinny mieć miejsca, nigdy w życiu więcej VW...

dodał: Przemysław Politycki
Volkswagen Passat Kombi 1.9 TDI (130 KM)

Passat w moich oczach wypada bardzo słabo (użytkowałem z roku 1999 1.8 benz. - 100 tys. km) i obecnie opisywany - dużo uwag się powtarza) wady: 1. jakość wykonania na miernym poziomie; 2. bardzo słaba niezawodność (patrz szczegóły); 3. jak na klasę złe wyciszenie kabiny; 4. niedopracowane rozwiązania (np. przewietrzanie, tylna szyba i wycieraczka) serwis niby kompetentny, ale w praktyce bezradny zalety: 1. dobre prowadzenie; 2. dobra elastyczność; 3. zestaw audio (gamma + cd)

dodał: niezadowolony użytkownik z białegostoku
Volkswagen Passat Kombi 1.9 TDI (130 KM)

Samochód doskonale się prowadzi. Pod względem eksplatacyjnym wszysko jest ok. Bagażnik w kombi jest duży i pojemny, ale wystajęce boki nadkoli zmniejszają szerokość bagażnika. Przy transporcie długich przedmitów są problemy. Ciężko jest je załadowąć, ponieważ siedzenie fotela pasarzera nie składa się do przodu. Mankamentem tych samochodów jest małe prawe lusterko, w którym praktycznie nic nie widać. Przez to małe lusterko samochód duzo traci na swej funkcjonalności.

dodał: dr pawulon
Volkswagen Passat Kombi 1.9 TDI (130 KM)

Uważam że auto jest świetne. Cena..też nie jest wysoka,jeżeli auto kupimy u zachodnich sąsiadów. U nas ceny windują 10 000 PLN w górę.Komisy cofają liczniki. W niemczech jest zasada, kto ma diesla robi dużo km. Jeżeli ktoś kupi auto z 2001 i ma przejechane mniej jak 160 tyś km, to duże, bardzo duże prawdopodobieństwo że licznik był kręcony.Minusem jest,że auta kradną a firmy ubezpieczeniowe robią z tego tytułu 30% zwyżki przy ubezpieczeniu

dodał: Seweryn B;))
Volkswagen Passat Kombi 1.9 TDI (130 KM)

Do tej pory jestem bardzo zadowolony z tego modelu, jest niezawodny, ma pojemny bagażnik ( wersja variant ), rozsądne zużycie paliwa i jak do tej pory żadnych poważnych usterek. Auto jest serwisowane u Bursiaka w Łodzi, gdzie mechanicy bardzo rzetelnie podchodzą do tematu. Pozdrowienia dla innych użytkowników VW!! MOC Z NAMI!!!

dodał: Darek Miksa

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Volkswagen Passat

Volkswagen Passat B7 sedan (2011) Volkswagen Passat B8 Variant (2015) Volkswagen Passat B8 sedan (2015) Volkswagen Passat B7 Alltrack 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 170KM - galeria redakcyjna Volkswagen Passat B5 Kombi - galeria społeczności Volkswagen Passat R-Line Volkswagen Passat 4-Motion Volkswagen Passat B6 Variant - galeria społeczności Volkswagen Passat V W8 Volkswagen Passat 2005
Zobacz inne galerie Volkswagen

Opinie o instalacji LPG

Volkswagen Passat

  • 1.
  • 2,25 Volkswagen Passat B4 2.0 (107KM) 1996r.
    dodał: passat, 17.03.2010

    montowałem instalację w tej firmie tzn. auto gaz stefanowski, jest fatalnie zrobona, brak profesjonalizmu, po momi dużej reklamy tej firmy. Pracują tam młodzi ludzie,którzy uczą się tam. Ale nie wychodzi im to dobrze.Ceny instalacji w tej firmie są bardzo wygórowane. Odradzam montaż instalacji w tej firmie, a tym bardziej tankowanie się w ich stacji gazowej w ŁODZI przy ul. Srebrzyńskiej, mają bardzo zły gaz a pomimo tego obsługa jest delikatnie mówiąc niegrzeczna. To tak jak oni byli by dla mnie, dla KLIENTA a nie ja dla nich. Jeszcze nie zrozumieli co to praca. Serdecznie pozdrawiam , były klient tej dziwnej firmy.

  • 2.
  • 5,00 Volkswagen Passat B5 1.6 (100KM) 2000r.
    dodał: tomaszek123, 13.06.2011

    coz tu duzo gadac jak jest poprawnie zalozona instalacja jest zawsze wszystko ok.spadku mocy nie ma tylko wystarczy sie po bawic dobrze sterownikiem i ustawic mapy.a co do spalania to sie nie wypowiem bo noge mam ciezka i roznie pali ale moze z pol litra wiecej to maks. polecam tę istalację dlatego iż jest bardzo dobrze wykonana i idealnie pracuje ze sterownikiem silnika nie ma zadnych szarpniec przy przelanczaniu sie czy co kolwiek jest ok a serwisuje sobie sam bo nie ma nic w tym trudnego. podstawa jest dobry gaz im lepszy tym rzadziej trzeba serwisowac:D

  • 3.
  • 4,00 Volkswagen Passat B5 1.8 20V (125KM) 1998r.
    dodał: cameleons, 01.04.2012

    Koledzy, na początku byłem przeciwny założeniu instalacji, jednak po kilku miesiącach posiadania Passata zdecydowałem się założyć instalację BRC sq24 u mechanika w Krakowie, ul. Mysliwska. Spisał się świetnie - przejechałem już ok45tys km zaoszczędzone prawie 6tys, koszt instalacji 2,7 tys zl = przyjemny zysk. Przy przebiegu rocznym powyżej 15tys nie ma się co zastanawiać. POlceam gazownika, ja z autem nie miałem i nie mam problemów. WIęcej jeżdzę i cieszę się z tanich podróży, droższych niż 2 lata temu, ale benzyna podrożała duużo więcej! Polecam!

  • 4.
  • 4,50 Volkswagen Passat B3 1.8 (90KM) 1992r.
    dodał: czart78, 21.04.2012

    Silnik passata B3 1,8 90KM jest idealny do zainstalowania "podtlenku LPG" :) Silnik nie jest juz mlody, ma 20lat z czego prawie polowe swojego zywota jezdzi na instalacji jaka mu zamontowano. Do dzis nie ma z nia zadnych problemow.Niedawno regenerowalem reduktor bo zauwazylem delikatny wyciek plynu chlodzacego, kosztowalo mnie to 50zl + wlasna 2h pracy. Powodem wycieku byly sparciale juz uszczelki, po tylu latach pracy to normalne. Teraz znow smiga jak szalony. Jestem bardzo zadowolony z instalacji w tym aucie.

  • 5.
  • 5,00 Volkswagen Passat B5 1.8 T 20V (150KM) 2001r.
    dodał: pasek, 09.02.2011

    Mam w swoim pasku 1.8T kompletna instalacje BRC Sequent 24 i jestem bardzo zadowolony, mimo tego ze to silnik z turbina to gaz nie jest mu straszny. Pracuje rownie dobrze jak na benzynie. Nie odczulem straty mocy a jedynie to ze zostawiam znacznie mniej pieniedzy na stacjach. Auto nie szarpie, nie przerywa ani wcale nie wybiera sie do serwisu na naprawy:) ta instalacja jest poprostu genialna! Mysle ze za takie pieniadze nie znajdziecie nic lepszego. Wszystko robione w EGP w Warszawie. Polecam

  • 6.
  • 2,00 Volkswagen Passat B5 1.9 TDI (101KM) 2003r.
    dodał: karolina, 31.01.2014

    Od radomszczanina : " Nie polecam, a raczej przestrzegam przed wizytą w (nazwijmy to warsztacie samochodowym) Andrzeja Kotlarka, mieszczącego się w Radomsku przy ul. Wyszyńskiego 173. Ten pan, to naciągacz i partacz. Specjalnie uszkadza auta klientów, aby ich zmusić do powrotu do swojego warsztatu celem wyciągnięcia dodatkowych pieniędzy. Wizyta u tego pana oznacza uszczuplenie zasobów portfela oraz poważne problemy z autem. Omijajcie jego budę szerokim łukiem. "

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Volkswagen Passat

Volkswagen Passat

958 komentarzy

635 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~bawaria~bawaria

Do ~Celica: Japonce z lat 90 to sa cacka, ale akurat montazem gazu to sie nie popisałeś

~bawaria~bawaria

VW parch najwieksze niemieckie gowno do tego passat to niby fajne auto ale dla niższej klasy, lepiej odłożyć więcej kasy i kupić porządne AUDI a tego parcha na szrot

~STAGE~STAGE

Gaz krzywdzi auta.... żal to nie te czasy. Jest wiele rodzaju instalacji gazowej. dobra sekwencja i nic samochodu nie zaszkodzi.
To chyba bardziej już diesel się niszczy gdy zalewamy ropę niewiadomego pochodzenia.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Volkswagen

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
53 274
Przejechany dystans
41 161 868 km
Zatankowanego paliwa
2 100 299 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
9 470
Wydanych pieniędzy
3 197 413 zł
Średnie wydatki na auto
1 248 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
12 853
Wydanych pieniędzy
3 448 833 zł
Średnie wydatki na auto
1 346 zł
Zobacz dzienniki kosztów Volkswagen (2 562)

Testy zderzeniowe Volkswagen Passat

Najnowsze testy zderzeniowe Volkswagen Passat przeprowadzone przez Euro NCAP.

VW Passat 1.9 diesel 'Trendline', LHD
2010

Volkswagen Passat
Volkswagen Passat

Volkswagen Passat
2005

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Volkswagen

Zużycie paliwa Volkswagen Passat B5 Kombi 1.9 TDI

Na podstawie 281 raportów spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Meister, meiste, dodano: 22.06.2009 22:46

Nie wierzylem ze mozna zejsc do 5.0 ale sie udalo przy jezdzie nie przekraczajacej 100 km/h, mysle ze nawet 60% trasy i 40 procent miasta ale nie przekraczalem 2 tys obrotow zarowno w miescie jak i w trasie, pozatym hamowanie silnikiem przed krzyzowkami itp. 4.5 ltr wyszlo na powrocie z austrii bez przekraczania 90 km/h, tez oszczedna jazda, ale w druga strone z laweta spalil juz jakies 6.5 z tym ze laweta byla pusta:P ale staralem sie dyna,icznei jezdzic. Widze podobne auta na internecie, z przebiegiem 170 tys km ale patrzac na pedaly sprzegla i hamulca wygladaja jakby trzy razy tyle przezyly co u mnie, a moj ma juz 308 tys i przebieg jest pewny na 100% bo znam historie tego samochpodu takze mozna sobie tylko pomyslec jakie przebiegi maja tamtejsze auta;) ale pozatym nie narzekam, jest wygodny oszczedny, gdy trzeba zmieszcze moj caly drobek do niego i nawet bardzo tego nie czujw i wiem ze moge jechac bez preszkod gdzie tylko chce za branice nad morze czy w inny rejon i nie robie tego z dusza na ramieniu ze zaraz cos padnie jesli mozecie kupic taki samochod ale nei zaciuchany, nie wyplakowany, i odpicowany to polecam. mysle ze warto niby ma 14 lat ale sie trzyma rdzy na nim nie widac, chociaz jest u nas juz 4 rok takze jesli jest bezwypadkowy to tym bardziej polecam;) wiem ze kazdy chwali to co swoje, ale narazie nie mam na co narzemac i mam nadzieje ze sie to juz nie zmieni:P Pozdrawiam!

pełny raport Volkswagen Kombi 1.9 TDI

autor: nuvolari, dodano: 02.06.2013 23:11

Dane katalogowe (średnie spalanie 7.1) nie pokrywają się z rzeczywistością. Miałem nadzieję, iż spalanie na trasie (w polskich warunkach) wyniesie w granicach 7.5-8 litrów / 100 km. Teoretycznie da się to osiągnąć, ale z wyłączeniem jakiejkolwiek normalnej (dozwolony limit prędkości) jazdy po autostradzie. Moje pomiary: Poznań - Gniezno (z centrum do A2, potem S5). Cały odcinek zgodnie ze znakami, średnia prędkość z komputera 94 km/h. Średnie spalanie 7.9. Gniezno - Toruń. Duży ruch, średnia zmierzona prędkość 61 km/h. Spalanie 6.3. Autostrada A1, spalanie przy danych prędkościach liczone dla odcinków po 40 km: 1) 130 - 8.5 2) 140 - 8.9 3) 150 - 10.3 Miałem okazję jeździć identycznym modelem ale z ręczną skrzynią. W manualu przełożenia są inaczej zestopniowane niż w DSG (inne obroty przy innych prędkościach). Ja mam siedem biegów i spalam więcej niż przy zwykłej skrzyni manualnej 6-cio biegowej. Szczególnie widać to przy wyższych prędkościach. Nie wiem czy to kwestia mojego egzemplarza, czy one wszystkie tak mają. Przy 145 km/h mam 3000 obrotów i spalanie w okolicach 10 litrów.

pełny raport Volkswagen Variant 1.8 TSI

autor: ravavf, dodano: 25.07.2013 17:57

Passata AVF 130KM posiadam pół roku. Na wstępie dodam, że znam się trochę na silnikach i sterowaniu nimi, więc wykluczam że cokolwiek jest uszkodzone, wszystko naprawiam sam. Opisy niektórych ludzi którzy posiadają ten model w stylu że pali około 6-7 po mieście są niestety nie do przyjęcia. Jeżdżę dynamicznie na krótkich odcinakach potrafi wciągnąć około 10l po mieście (40tyś. miasto bez większych korków). Na trasie, aby osiągnąć okolice 6 litrów trzeba przyspieszać bardzo delikatnie i prędkość nie większa niż 100km/h. Przy dynamicznym przyspieszaniu na trasie i jeździe w okolicach 120km/h robi się pod 7l. W bardzo prosty sposób idzie obniżyć spalanie przestawiając "kąt synchronizacji" na "+" co wiąże się od razu ze spadkiem mocy auta, więc jeżeli komuś AVF (i inne tdi pd) palą mało to ma go zamulonego i na pewno nie ma seryjnej mocy. Przestawienie kąta o 0,5-1* daje bardzo wyczuwalny spadek mocy i obniżenie spalania. Niestety TDI PD to nie TDI VP którego też posiadam i nie jestem w stanie przekroczyć 6,5l ;)

pełny raport Volkswagen Kombi 1.9 TDI

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Volkswagen Passat B5 Kombi 1.9 TDI

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Volkswagen Passat B5 Kombi 1.9 TDI

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Volkswagen Passat B5

Passat to flagowy po Golfie model Volkswagena, produkowany od bardzo dawna. Za każdym razem modele są ulepszane.

Zobacz dane techniczne Volkswagen Passat B5 Kombi 1.9 TDI 130KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Volkswagen Passat, oglądali także