Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Volkswagen Passat B6 Variant 2.0 TDI

Szósta generacja Passata (B6) produkowana w latach 2005-2010. Sylwetka auta była inspirowana wyglądem luksusowego Volkswagena Phaetona. Bardziej luksusowe niż kiedykolwiek wcześniej jest również wnętrze samochodu. W 2006 roku Passat VI był bliski pierwszego zwycięstwa w konkursie na Samochód Roku, przegrał jedynie z Renault Clio i zajął drugą pozycję w plebiscycie. W 2010 roku w ofercie niemieckiej marki ustąpił miejsca Passatowi B7. W Chinach model sprzedawany był jako Volkswagen Magotan.

Volkswagen Passat B6 Variant 2.0 TSI 200KM - galeria redakcyjna - maska otwarta
Volkswagen Passat B6 Variant 2.0 TSI 200KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Volkswagen Passat B6 Variant 2.0 TSI 200KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Volkswagen Passat B6 Variant 2.0 TSI 200KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Volkswagen Passat B6 Variant 2.0 TSI 200KM - galeria redakcyjna - tylna kanapa
Volkswagen Passat B6 Variant 2.0 TSI 200KM - galeria redakcyjna - kokpit
Volkswagen Passat B6 Variant 2.0 TSI 200KM - galeria redakcyjna - widok ogólny wnętrza z przodu

Generacje Volkswagen Passat

Komentarze redakcji

Powagosław: Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi.
Luzacjusz: Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele.

Wersje nadwozia Volkswagen Passat B6

Silniki Volkswagen Passat B6 Variant

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

Passata można kupić tanio, ale z kiepskim silnikiem pod maską. Benzynowe 1.6l o mocy 102KM i tak radzi sobie lepiej, niż mogłoby się wydawać, ale osiągi, jakie generuje bardziej pasują do przeciętnego kompaktu, niż ładnie skrojonej limuzyny. Jedne z lepszych wyborów to dwie jednostki z doładowaniem – 1.4TSI 122KM i 1.8TSI 160KM. Ta słabsza nie jest nadzwyczajna, ale zapewnia to minimum potrzebne do jazdy. Bardziej obrazowo – 122KM wystarczy przeciętnemu kierowcy, a 160KM przeciwnikom fotoradarów. Dzięki doładowaniu w obu silnikach subiektywne odczucia, co do ich mocy są całkiem przyjemne. Dobrym motorem jest również 2.0l liczące 150KM, zresztą można je też dostać w wersji z turbosprężarką. Ma trochę inną charakterystykę pracy, ale zapewnia wystarczające osiągi i pracuje cicho. Dla szaleńców widlaste 3.2l z napędem na wszystkie koła lub 3.6l z batalią 300KM. Diesli jak to w Passacie jest całe mnóstwo. 1.9TDI 105KM zaczyna przechodzić do historii, dlatego znacznie lepszym wyborem jest jego młodszy brat o pojemności 2.0l, najlepiej 140 lub 170-konny. Słabsza wersja to najmniejsza, rozsądna moc w tym aucie, którą warto się zainteresować. Sam silnik oczywiście denerwuje turbodziurą na początku obrotomierza, ale jak już sprężarka zabierze się do pracy, to robi się znacznie ciekawiej.

Publikacje o Volkswagen Passat

Volkswagen Passat - ewolucja zamiast rewolucji

Jeśli ktoś chciałby połączyć słowo "Rewolucja" ze słowem "Volkswagen" musiałby się nieźle namęczyć. O wiele lepiej do tej marki pasuje "Ewolucja". Ba! To chyba ulubione słowo marketingowców, księgowych, projektantów oraz, co ciekawe, końcowych odbiorców, którzy niemal w...

TOP 10 Niezwykłe odmiany zwykłych samochodów

Nie od dziś producenci przygotowują niezwykłe wersje swoich popularnych samochodów. My przedstawiamy te najciekawsze.

TOP 10| Kombi z lat dziewięćdziesiątych

Przyglądamy się najciekawszym samochodom kombi z lat dziewięćdziesiątych. Jedne są szybkie, inne piękne, pakowne czy niezawodne, ale każdy z nich zapisał się w historii motoryzacji, albo chociaż w pamięci kierowców.

Volkswagen Passat Alltrack - uniwersalne kombi
 
Nasz test Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI 4Motion

Alltrack został stworzony z myślą o klientach, którzy potrzebują przestronnego samochodu o uniwersalnym charakterze, jednak z różnych względów nie chcą kupić crossovera lub SUV-a. Uterenowione kombi stanowi też ciekawą propozycją dla osób planujących zakup Passata, który będzie wyraźnie różnił się od...

TOP 10| Samochody z odliczeniem VAT-u

Od 2014 roku powróciła ulga w postaci pełnego odliczenia podatku VAT od samochodów osobowych z homologacją ciężarową. Dla przedsiębiorców to idealna okazja na zakup samochodu nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych taniej.

Przeczytaj pozostałe 17 artykułów o Volkswagen Passat

Volkswagen Passat na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Volkswagen PassatautoWcentrum - społeczność Volkswagen Passat

najwyższe oktanyAuta - Volkswagen Passat

Volkswagen Passat LoongVwagen 82,03

Volkswagen Passat 72,83

Volkswagen Passat 1,9 TDI HIGHLINE 80,00

Volkswagen Passat pasek 73,09

Volkswagen Passat Skarbonka 78,22

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Volkswagen Passat

Adams93 86,63

lukas_auto 91,66

Sroqraf 95,31

pepesik 65,35

emilos 56,30

IBIZAS 67,16

mielony06 96,01

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Volkswagen Passat

Czy Passat to samochód do miasta?
Czy Passat to samochód do miasta? Odpowiedzi udzielę już na samym początku. Passat nie nadaje się do jazdy po mi...
Woda w bagażniku.
Woda w bagażniku. Witam, Mam taki problem, a mianowicie. Zaobserwowałem, że mam wodę w bagażniku, ...
Kibic.
Kibic. Nie wiem co ludzie powiedzą na ten temat, ale nie obchodzi mnie to. Czytałem wie...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Volkswagen Passat

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Volkswagen Passat
 

Najpopularniejsza wersja Volkswagen Passat

Volkswagen Passat

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Volkswagen Passat
 

Volkswagen Passat najczęściej porównywane z:

Opel Insignia
2.0 CDTI ECOFLEX (140 KM)
BMW Seria 3
320i (184 KM)
BMW Seria 2
225d (218 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Volkswagen Passat Comfortline Volkswagen Passat Comfortline
Rocznik: 2011. Przebieg: 126 200 km. Silnik: 2.0 103KM .
Cena: 59 900 zł
Volkswagen Passat 1.6 TDi Trendline Volkswagen Passat 1.6 TDi Trendline
Rocznik: 2012. Przebieg: 137 630 km. Silnik: 1.6 77KM .
Cena: 56 900 zł

Używane Volkswagen Passat

Volkswagen Passat
1.9 diesel 105 KM
172 000 km, 2007
26 900 PLN
Volkswagen Passat
2.0 diesel 140 KM
165 000 km, 2006
29 900 PLN
Volkswagen Passat
1.9 diesel 101 KM
169 000 km, 2003
15 900 PLN
Volkswagen Passat
2.0 diesel 140 KM
190 000 km, 2009
44 000 PLN

Ocena auta Volkswagen Passat B6 Variant 2.0 TDI

  • Średnia ocena
    na podstawie 9 opinii
  • 3,72
  • Średnia dla segmentu
    Klasa średnia: 4,21

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Volkswagen Passat

Volkswagen Passat B5 Kombi - galeria społeczności Volkswagen Passat B8 Alltrack (2015) Volkswagen Passat 4-Motion Volkswagen Passat B8 GTE Variant (2015) Volkswagen Passat B8 - prezentacja w Sardynii - galeria redakcyjna Volkswagen Passat Variant 2005 Volkswagen Passat B7 kombi (2011) Volkswagen Passat V Sedan Volkswagen Passat B5 Sedan - galeria społeczności Volkswagen Passat B7 Variant 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 140KM - galeria redakcyjna
Zobacz inne galerie Volkswagen

Opinie o instalacji LPG

Volkswagen Passat

  • 1.
  • 2,25 Volkswagen Passat B4 2.0 (107KM) 1996r.
    dodał: passat, 17.03.2010

    montowałem instalację w tej firmie tzn. auto gaz stefanowski, jest fatalnie zrobona, brak profesjonalizmu, po momi dużej reklamy tej firmy. Pracują tam młodzi ludzie,którzy uczą się tam. Ale nie wychodzi im to dobrze.Ceny instalacji w tej firmie są bardzo wygórowane. Odradzam montaż instalacji w tej firmie, a tym bardziej tankowanie się w ich stacji gazowej w ŁODZI przy ul. Srebrzyńskiej, mają bardzo zły gaz a pomimo tego obsługa jest delikatnie mówiąc niegrzeczna. To tak jak oni byli by dla mnie, dla KLIENTA a nie ja dla nich. Jeszcze nie zrozumieli co to praca. Serdecznie pozdrawiam , były klient tej dziwnej firmy.

  • 2.
  • 5,00 Volkswagen Passat B5 1.6 (100KM) 2000r.
    dodał: tomaszek123, 13.06.2011

    coz tu duzo gadac jak jest poprawnie zalozona instalacja jest zawsze wszystko ok.spadku mocy nie ma tylko wystarczy sie po bawic dobrze sterownikiem i ustawic mapy.a co do spalania to sie nie wypowiem bo noge mam ciezka i roznie pali ale moze z pol litra wiecej to maks. polecam tę istalację dlatego iż jest bardzo dobrze wykonana i idealnie pracuje ze sterownikiem silnika nie ma zadnych szarpniec przy przelanczaniu sie czy co kolwiek jest ok a serwisuje sobie sam bo nie ma nic w tym trudnego. podstawa jest dobry gaz im lepszy tym rzadziej trzeba serwisowac:D

  • 3.
  • 4,00 Volkswagen Passat B5 1.8 20V (125KM) 1998r.
    dodał: cameleons, 01.04.2012

    Koledzy, na początku byłem przeciwny założeniu instalacji, jednak po kilku miesiącach posiadania Passata zdecydowałem się założyć instalację BRC sq24 u mechanika w Krakowie, ul. Mysliwska. Spisał się świetnie - przejechałem już ok45tys km zaoszczędzone prawie 6tys, koszt instalacji 2,7 tys zl = przyjemny zysk. Przy przebiegu rocznym powyżej 15tys nie ma się co zastanawiać. POlceam gazownika, ja z autem nie miałem i nie mam problemów. WIęcej jeżdzę i cieszę się z tanich podróży, droższych niż 2 lata temu, ale benzyna podrożała duużo więcej! Polecam!

  • 4.
  • 4,50 Volkswagen Passat B3 1.8 (90KM) 1992r.
    dodał: czart78, 21.04.2012

    Silnik passata B3 1,8 90KM jest idealny do zainstalowania "podtlenku LPG" :) Silnik nie jest juz mlody, ma 20lat z czego prawie polowe swojego zywota jezdzi na instalacji jaka mu zamontowano. Do dzis nie ma z nia zadnych problemow.Niedawno regenerowalem reduktor bo zauwazylem delikatny wyciek plynu chlodzacego, kosztowalo mnie to 50zl + wlasna 2h pracy. Powodem wycieku byly sparciale juz uszczelki, po tylu latach pracy to normalne. Teraz znow smiga jak szalony. Jestem bardzo zadowolony z instalacji w tym aucie.

  • 5.
  • 5,00 Volkswagen Passat B5 1.8 T 20V (150KM) 2001r.
    dodał: pasek, 09.02.2011

    Mam w swoim pasku 1.8T kompletna instalacje BRC Sequent 24 i jestem bardzo zadowolony, mimo tego ze to silnik z turbina to gaz nie jest mu straszny. Pracuje rownie dobrze jak na benzynie. Nie odczulem straty mocy a jedynie to ze zostawiam znacznie mniej pieniedzy na stacjach. Auto nie szarpie, nie przerywa ani wcale nie wybiera sie do serwisu na naprawy:) ta instalacja jest poprostu genialna! Mysle ze za takie pieniadze nie znajdziecie nic lepszego. Wszystko robione w EGP w Warszawie. Polecam

  • 6.
  • 2,00 Volkswagen Passat B5 1.9 TDI (101KM) 2003r.
    dodał: karolina, 31.01.2014

    Od radomszczanina : " Nie polecam, a raczej przestrzegam przed wizytą w (nazwijmy to warsztacie samochodowym) Andrzeja Kotlarka, mieszczącego się w Radomsku przy ul. Wyszyńskiego 173. Ten pan, to naciągacz i partacz. Specjalnie uszkadza auta klientów, aby ich zmusić do powrotu do swojego warsztatu celem wyciągnięcia dodatkowych pieniędzy. Wizyta u tego pana oznacza uszczuplenie zasobów portfela oraz poważne problemy z autem. Omijajcie jego budę szerokim łukiem. "

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Volkswagen Passat

Volkswagen Passat

958 komentarzy

635 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~bawaria~bawaria

Do ~Celica: Japonce z lat 90 to sa cacka, ale akurat montazem gazu to sie nie popisałeś

~bawaria~bawaria

VW parch najwieksze niemieckie gowno do tego passat to niby fajne auto ale dla niższej klasy, lepiej odłożyć więcej kasy i kupić porządne AUDI a tego parcha na szrot

~STAGE~STAGE

Gaz krzywdzi auta.... żal to nie te czasy. Jest wiele rodzaju instalacji gazowej. dobra sekwencja i nic samochodu nie zaszkodzi.
To chyba bardziej już diesel się niszczy gdy zalewamy ropę niewiadomego pochodzenia.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Volkswagen

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
59 789
Przejechany dystans
48 284 372 km
Zatankowanego paliwa
2 331 873 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
10 223
Wydanych pieniędzy
3 466 424 zł
Średnie wydatki na auto
1 227 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
14 434
Wydanych pieniędzy
3 784 217 zł
Średnie wydatki na auto
1 340 zł
Zobacz dzienniki kosztów Volkswagen (2 824)

Testy zderzeniowe Volkswagen Passat

Najnowsze testy zderzeniowe Volkswagen Passat przeprowadzone przez Euro NCAP.

VW Passat 2.0 TDI 'Comfortline', LHD
2014

Volkswagen Passat
VW Passat 1.9 diesel 'Trendline', LHD
2010

Volkswagen Passat
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Volkswagen

Zużycie paliwa Volkswagen Passat B6 Variant 2.0 TDI

Na podstawie 9 raportów spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: LordSpooky, dodano: 30.04.2009 11:36

Passat był sprowadzony w 92 roku z Niemiec z rozbitym błotnikiem - zarejestrowany jako składak. Od tamtego czasu jeździła nim tylko jedna osoba - mój dziadek. Autko jak na swój wiek i oryginalny przebieg bardzo zadbane. W środku praktycznie jest nie zniszczone. Przy przebiegu blisko 250.000 silniczek ładnie pracuje. Miałem problemy z pompą paliwa, ciśnieniem i mniejszymi pierdołami, ale już wszystko gra. Spalanie jest naprawdę różne. Zależy jak kto jeździ. Ja Passata nie mam planie zagazować, jeżdze tylko wyłącznie na benzynie. Codziennie robię w jedną stronę do pracy 10 km co razem daje 20 plus może z 5 do sklepu. W weekend robię około 100 kilometrów. Tygodniowo wychodzi mi 200 kilometrów, miesięcznie 800 - średnio. Przy takiej jeździe na średnie spalanie wychodzi mi 7.0/7.5. Podkreślam, że nie jest to jakaś szaleńcza jazda - czasami jazda ekenomiczna, innym razem trzeba wcisnąć. W zimie do w.w. wyniku trzeba dołożyć około 1,5 litra. W trasie do Wrocławia spalanie wychodzi lekko ponad 6 litrów przy 2 osobach w aucie. Jak się chce poszaleć ( a nim się da ;) to spalanie nie przekroczy 12 litrów. Spalamie naprawdę mi odpowiada, auto przy tak dużej masie i gabarytach potrafi palić rozsądnie! Komfort jazdy jest bardzo dobry, nawet jak na tak stare auto. Mój egzemplarz jest bardzo zadbany więc pewnie dlatego moje tak dobre zdanie o tym aucie. Jakieś pytanie - gg - 1680627

pełny raport Volkswagen Sedan 1.8

autor: mefistoergosum@, dodano: 04.12.2010 23:40

Powiem tylko tyle że świadomie wybrałem silnik 1.9 tdi a uświadomił mnie mój brat który tyra w serwisie vw. I tyra głównie przy silnika 2.0 tdi. Silnik 1.9 to dobra sprawdzona konstrukcja i praktycznie bezawaryjna. Oczywiście "właściciele" aut służbowych wybiorą wersję 2.0 tdi 170KM no ale to nie oni wlewają do baku i nie oni płacą za serwis. Moja wersja to sedan jeżdźę normalnie a w trasie najczęściej na tempomacie(nie wiem czy to oszczędnie ale noga odpoczywa). Może nie jest to rekord jazdy na kropelce ale na jednym baku przejechałem w wakacje 1320 km ale średnia wyszła przyzwoita 5,15.Jechałem z żoną i bagażami.Na dziś auto ma 216 000 przebiegu i oleju nie bierze a zima mu nie straszna. Podsumowując - proszę się nie bać tego silnika bo naprawde wystarcza do codziennej jazdy, faktycznie ma gorszy start spod świteł niż 2.0tdi ale czy to o to chodzi.... Acha nie myślcie że zachwalam bo chcę sprzedać - zapewniam że nie chcę. Marzy mi się MERCEDES W123 oczywiście w dieslu i w stanie jak najbardziej fabrycznym, nie interesuje mnie żaden tuning. Klasyka to jest to. Już sobie wyobrażam te weekendowe przejażdżki w piękną pogodę. Pozdrawiam

pełny raport Volkswagen Sedan 1.9 TDI

autor: Wojtek, dodano: 02.02.2012 12:22

Witam. Posiadam Passata combi rocznik 2007. Kupiłem go 2 lata temu z przebiegiem 50tys km, obecnie po 2 latach mam 160 tyś km. Co do spalania bez rewelacji. Bardzo ciężko jest zejść poniżej 7litrów/100km. Może powiem o plusach i minusach tego auta. Największym plusem jest jego zawieszenie, układ jezdny, bardzo fajnie się go prowadzi. A teraz o minusach auto bardzo awaryjne. Problem z wtryskami częsta przyczyna awarii - w czasie podróży zatrzymałem się na światłach i tam już zostałem :) laweta itd. po miesiącu padł mi akumulator - skończyło się na pomocy drogowej. Obecnie auto stoi w warsztacie padło sprzęgło przy 160 tys. Mam kolegę co prowadzi warsztat i powiedział mi że to jest częsta przyczyna awarii trafiają do niego samochody z przebiegiem poniżej 70 tyś z rozwalonym sprzęgłem. (fabryczny bubel) Co do silnika pracuje równo nie dymi, brak śladów zużycia, przyzwoite osiągi. Zmiana oleju, filtrów raz do roku co 50tyś. Co mnie zdziwiło to auto nie bierze w ogóle oleju w ciągu roku może dolałem profilaktycznie 2 litry oleju. Czy warto kupić te auto? Ja raczej bym nie kupił tego auta jeszcze raz, chyba że w starej budzie. Wybrał bym raczej toyotę avensis, troszkę gorszy komfort jazdy ale lepiej się trzyma drogi przy prędkościach powyżej 160km.

pełny raport Volkswagen Variant 2.0 TDI-CR DPF

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Volkswagen Passat B6 Variant 2.0 TDI

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Volkswagen Passat B6 Variant 2.0 TDI

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Volkswagen Passat B6 Variant 2.0 TDI 120KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Volkswagen Passat, oglądali także