Szukaj

Informacje o Volkswagen Passat B6 Variant 2.0 TDI 120KM 88kW 2005-2006

Lata produkcji: 2005 – 2006
Segment: Klasa średnia
Passata można kupić tanio, ale z kiepskim silnikiem pod maską. Benzynowe 1.6l o mocy 102KM i tak radzi sobie lepiej, niż mogłoby się wydawać, ale osiągi, jakie generuje bardziej pasują do przeciętnego kompaktu, niż ładnie skrojonej limuzyny. Jedne z lepszych wyborów to dwie jednostki z doładowaniem – 1.4TSI 122KM i 1.8TSI 160KM. Ta słabsza nie jest nadzwyczajna, ale zapewnia to minimum potrzebne do jazdy. Bardziej obrazowo – 122KM wystarczy przeciętnemu kierowcy, a 160KM przeciwnikom fotoradarów. Dzięki doładowaniu w obu silnikach subiektywne odczucia, co do ich mocy są całkiem przyjemne. Dobrym motorem jest również 2.0l liczące 150KM, zresztą można je też dostać w wersji z turbosprężarką. Ma trochę inną charakterystykę pracy, ale zapewnia wystarczające osiągi i pracuje cicho. Dla szaleńców widlaste 3.2l z napędem na wszystkie koła lub 3.6l z batalią 300KM. Diesli jak to w Passacie jest całe mnóstwo. 1.9TDI 105KM zaczyna przechodzić do historii, dlatego znacznie lepszym wyborem jest jego młodszy brat o pojemności 2.0l, najlepiej 140 lub 170-konny. Słabsza wersja to najmniejsza, rozsądna moc w tym aucie, którą warto się zainteresować. Sam silnik oczywiście denerwuje turbodziurą na początku obrotomierza, ale jak już sprężarka zabierze się do pracy, to robi się znacznie ciekawiej.
czytaj więcej
Powagosław
Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2006 roku
Pojemność skokowa 1968 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 120 KM (88 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 300 Nm przy 1800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 81 x 95,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
3,6 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 40% / przeciw: 60%

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Skrzynia biegów + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

3,0
~robert
Volkswagen Passat B6
Variant 2.0 TDI 120KM 88kW
Odusterki do usterki.Niestety przesiadłem sie na "niemiecką jakosć" ito był fatalny ruch.Dałem sie bezpotrzebnie zauroczyć a okazało się ze to auto potwornie awaryjne.To że bez polotu i zwyczajnie zwyczajne (może nawet niezaładne zwłaszczawnętzre,choc to rzecz gustu) to widziałem.Tłumaczenie że kupuje sie auta po kims z przekrconym silnikiem i stad złe opinie o tym aucie w tym przyypadku nie działają.Auto z polskiego salonu po sąsiedzie który zmarł.Przebieg 18tys km.Pan miał literalnie po 60tce i raczej an to auto patrzył niz nim jeździł...No po prostu zły wybór.Jeździłem cytryną C5 i mnie znudziło...Bezawaryjne o komforcie nie wspomnę-bajka.No niestety człowiek ma takie cos że dobre nie wystarcza i sie chce więcej...ech...Dla mnie pomyłka i chyba nie tylko dla mnie-o tym wiecej...
4,5
~WW
Volkswagen Passat B6
Variant 2.0 TDI 120KM 88kW
Uważam, że Pasek zasługuje na dobre noty. Jest to duże auto o sporym bagażniku, świetnych jak na tą klasę aut osiągach, niskim spalaniu i atrakcyjnym wciąż wyglądzie. Kupując highline masz szansę na bixenony z doświetlaniem zakrętów, podrzewaną przednią szybę, klimatronic dwustrefowy, podgrzewane i elektrycznie sterowane siedzenia (podgrzewane także są te z tyłu), solar dach, wspaniałą skrzynię DSG, dobre nagłośnienie, tempomat itd itd. Naprawdę imponujące, bowiem w Audi A6 miałem krótszą listę wyposażenia. Rysę na moim aucie pozostawia awaria pompy oleju, która to wedle słów mechanika jest typową bolączką tych silników. Gdybym ją wymienił profilaktycznie, to pewnie nic by się nie stało, ale kto wymienia profilaktycznie takie podzespoły?
3,2
~Bartas
Volkswagen Passat B6
Variant 2.0 TDI 120KM 88kW
Moją zmorą był silnik 2,0 TDI PD 140 KM. Trafiało mnie prawie wszystko co znajdziecie na stronach, forach, itd. Opisałem w części silnik - zdecydowanie odradzam. Zastanawiałem się nad inną wersją silnika, bo auto poza tym ładne i wygodne, ale niestety miałem też kilka usterek niezależnych od silnika,ale od modelu auta - opisałem w dziale drobne usterki... Auto ładne i wygodne. I tylko tyle.
Åšrednie spalanie dla Volkswagen Passat B6 Variant 2.0 TDI 120KM 88kW 2005-2006
6,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,5
Volkswagen Passat B6
Variant 2.0 TDI 120KM 88kW
Pasek to auto ekonomiczne, bowiem na trasie potrafi spalać nawet 5,5l ON/100km. Średnie zużycie paliwa waha się w okolicach 7l. Niestety auto podatne jest na awarie i to dosyć kosztowne. Wielu można by uniknąć mając pojęcie o słabych stronach auta i szybkiej interwencji a raczej profilaktyce. Wspomniana pompa oleju pada z powodu wadliwego wałka, który się wyrabia z winy badziewnego materiału z którego jest zrobiony. Pompowtryski były nawet objęte akcją serwisową i wymieniano je na koszt VW. DSG bez wymiany oleju też długo nie pociągnie. Niestey naprawy tych rzeczy idą w tysiące i to obniża moją ocenę. Uważam że VW mógł lepiej się przyłożyć i dopracować niektóre rzeczy, uwzględniając przeciętną eksploatację. Z drugiej strony tą tendencję widzę w większości nowych aut. Mają się psuć i to drogo, by klienci wymieniali je na nowe.
5,8
Volkswagen Passat B6
Variant 2.0 TDI 120KM 88kW
Ceny napraw wysokie, bo napraw wiele, na szczęście tyle tego jeździ, że większość warsztatów błyskawicznie rozpoznaje typowe usterki. Na autoryzowane serwisy vw nie licz, bo np u plichty w gdańsku zaproponowano mi wymianę dwumasa wraz ze sprzegłem za ponad 8.000,pln - w jdp centrum wymieniłem za połowę na częściach LUK.
7,5
Volkswagen Passat B6
Variant 2.0 TDI 120KM 88kW
Wyleczyłem się z Diesla (za drogie naprawy pompo-wtrysków, ropa droga) teraz tylko LPG...

Usterki Volkswagen Passat B6

Liczba wpisów: 100
Problem z odpalaniem
  • Volkswagen Passat B6 Variant 1.9 TDI PDE 105KM 77kW 2005-2010
  • silnik
  • 330 tys. km
Witam. Mam coraz częstszy problem z odpaleniem passata. Najpierw średnio raz w miesiącu, a teraz co kilka dni mam rano taką sytuację, że rozrusznik kręci prawidłowo, ale silnik nie odpala. Można powtarzać próby w nieskończoność aż do rozładowania akumulatora. Odpalić mogę go wtedy tylko na plaka. Po kilku dniach problem powraca. Komputer nie pokazuje żadnych błędów. Pompowtryski działają bez zarzutów. Filtr paliwa wymieniony. Pompa paliwa była wymieniana na nową ze 30 tys. temu. Co charakterystyczne, przy każdym udanym odpaleniu słychać tak jakby uderzenie silnika. Czy ktoś z Was ma pomysł na rozwiązanie problemu?
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
Uszkodzona turbina i pęknięta głowica.
  • Volkswagen Passat B6 Variant 2.0 TDI-CR DPF 170KM 125kW 2005-2010
  • silnik
  • 170 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 11
Kupiłem swego czasu pięknego passata b6 z końca 2008r. Radość z jazdy wielka, fajne osiągi samochodu, dosyć fajna opcja w niewielkich pieniądzach, ale po około 4 msc. Radość zmieniła się w piekło, najpierw padła zmienna geometria turbiny. Oczywiście wymiana, po kolejnym miesiącu padł, i w końcu w następnym miesiącu niespodzianka, passacik zaczal wyrzucać płyn zbiornikiem. No fajnie głowica do góry i super pęknięta głowica. Werdykt, trzeba było wymienić całe serce bo Dwumas wtryski też rewelacji nie ma. Po roku od wymiany sprzedaż, jako uszkodzony, kolejna głowica padła.
Szarpanie na postoju,metaliczny dzwiek z lewej strony od paska rozrzÄ…du
  • Volkswagen Passat B6 Sedan 2.0 FSI 150KM 110kW 2005-2010
  • silnik
  • 210 tys. km
Witam passat b6 2.0 fsi końcówka 2006 oznaczenie silnika BVY mam problem,a mianowicie: szarpie budą na biegu jałowym oraz dochodzi metaliczny dzwiek od strony paska rozrządu,wszystko zaczęło sie po wymianie EGR,(pasek rozrządu zmieniany około 10 tyś km temu) gdy auto stoi na biegu jałowym to trzęsie budą i słychać takie cykanie jak by jakieś koło się obracało i w jednym punkcie cyk cyk cyck i cały cykl sie potwarza,byłem u mechanika to powiedział że coś z zapłonem i jak by jeden gar nie chodził,wrzucił na komputer zero błędów,wymienił mi poduszke od silnika chwile działało kilka dni i znowu to samo,co to może być? Pod komputerem nie wywala żadnych błedów.
Problem rozwiÄ…zany
2 komentarze
Volkswagen Passat B6 Variant