Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.

Informacje o Volkswagen Passat B6 Variant 2.0 TDI 120KM 88kW 2005-2006

Lata produkcji: 2005 - 2006
Segment: Klasa średnia
Passata można kupić tanio, ale z kiepskim silnikiem pod maską. Benzynowe 1.6l o mocy 102KM i tak radzi sobie lepiej, niż mogłoby się wydawać, ale osiągi, jakie generuje bardziej pasują do przeciętnego kompaktu, niż ładnie skrojonej limuzyny. Jedne z lepszych wyborów to dwie jednostki z doładowaniem – 1.4TSI 122KM i 1.8TSI 160KM. Ta słabsza nie jest nadzwyczajna, ale zapewnia to minimum potrzebne do jazdy. Bardziej obrazowo – 122KM wystarczy przeciętnemu kierowcy, a 160KM przeciwnikom fotoradarów. Dzięki doładowaniu w obu silnikach subiektywne odczucia, co do ich mocy są całkiem przyjemne. Dobrym motorem jest również 2.0l liczące 150KM, zresztą można je też dostać w wersji z turbosprężarką. Ma trochę inną charakterystykę pracy, ale zapewnia wystarczające osiągi i pracuje cicho. Dla szaleńców widlaste 3.2l z napędem na wszystkie koła lub 3.6l z batalią 300KM. Diesli jak to w Passacie jest całe mnóstwo. 1.9TDI 105KM zaczyna przechodzić do historii, dlatego znacznie lepszym wyborem jest jego młodszy brat o pojemności 2.0l, najlepiej 140 lub 170-konny. Słabsza wersja to najmniejsza, rozsądna moc w tym aucie, którą warto się zainteresować. Sam silnik oczywiście denerwuje turbodziurą na początku obrotomierza, ale jak już sprężarka zabierze się do pracy, to robi się znacznie ciekawiej.
Powagosław
Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele. ~Luzacjusz

Oceny Volkswagen Passat B6 Variant 2.0 TDI 120 KM 88 kW

Ogólna ocena
3,56
Średnia dla segmentu 4,19
Czy kupiłbyś ponownie to auto?
TAK(40%) NIE(60%)
ZALETY + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Skrzynia biegów + Wentylacja i ogrzewanie
WADY - Drobne usterki - Poważne usterki - Karoseria

Dziennik kosztów

Statystyki dzienników dla aut Volkswagen Passat B6 Variant 2.0 TDI 120KM 88kW
Średni koszt na 100 km Liczba wpisów: 210
Koszt ogólny 36,08 PLN
ON32.74 PLN
Wydatki serwisowe 22,74 PLN Pozostałe wydatki 17,90 PLN

Dane techniczne Volkswagen Passat B6 Variant 2.0 TDI 120KM 88kW 2005-2006

Podstawowe parametry Volkswagen Passat B6 Variant 2.0 TDI 120KM 88kW
Produkowany od 2005 do 2006 roku
Pojemność skokowa 1968 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 120 KM (88 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 300 Nm przy 1800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Stopień sprężania 0,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 95,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Przeniesienie napędu Volkswagen Passat B6 Variant 2.0 TDI 120KM 88kW
Manualna skrzynia biegów
Napęd na przednią oś Dostępny

Publikacje o Volkswagen Passat

Newsy o Volkswagen Passat

Volkswagen Passat B6 Variant