Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Volkswagen Polo III Hatchback 1.4 i

Trzecia generacja Polo debiutowała w 1994 roku. Stylistycznie i technologicznie model został całkowicie odmieniony. Opływowy, zgrabny samochód zbudowano na płycie podłogowej Seata Ibiza. W 1995 roku Polo III zajął drugie miejsce w konkursie na Europejski Samochód Roku, zdobył również szereg innych nagród. Pod koniec 1999 roku model poddano face-liftingowi. Dwa lata później gotowy był już jego następca. W RPA Polo III sprzedawano jako Polo Playa (lata 1996-2002).

Generacje Volkswagen Polo

  • Polo III   1994 - 2001
    Volkswagen Polo III
    • Wybierz generację

    • Polo V (2009 - teraz)
    • Polo IV (1999 - 2009)
    • Polo III (1994 - 2001)
    • Polo II (1981 - 1994)
    • Polo I (1975 - 1981)

Komentarze redakcji

Powagosław: Tak kategoryczne sądy zawsze obarczone są ryzykiem przesady, ale tu przesadzanie zostawmy ogrodnikom. Przed nami najładniejsze Polo w historii tego modelu. Pierwsze stworzone bez kompleksów wobec większego Golfa. I pierwsze, które swoją konkurencyjność na rynku nie będzie zawdzięczać wyłącznie solidności.
Luzacjusz: Tak, to Scirocco od początku mi się podobało. Ymh… to Polo? W takim razie właśnie wypowiedziałem najlepszy komplement związany z tym (Polo) autem. Swoją drogą, w końcu jest co komplementować, bo Volkswagenowi udało się zrobić coś lepszego od smętnego pudełka dla właścicielki warzywniaka.

Wersje nadwozia Volkswagen Polo III

Silniki Volkswagen Polo III Hatchback

Lista silników:

Publikacje o Volkswagen Polo

Volkswagen Polo - zmiany na lepsze
 
Nasz test Volkswagen Polo 1.2 TSI BlueMotion Technology

Polo przeszło kurację odmładzającą. Z zewnątrz tylko wprawne oko dostrzeże zmiany. Dużo więcej dzieje się pod karoserią, gdzie pojawiły się nowe silniki oraz duża porcja zaawansowanej elektroniki.

Wersja bazowa. Czy jej zakup ma sens?

Klamka zapadła. Kupujesz nowy samochód. Zdecydowałeś się na segment B - auto wystarczająco przestronne, a jednocześnie na tyle małe, by manewrowanie nim nie nastręczało trudności. Silnik podstawowy. Nawet po ostatnich obniżkach ceny paliw do niskich nie należą, a konie pod maską trzeba przecież wykarmić.

Hot or Not? - Volkswagen Polo GTI
 
Nasz test Volkswagen Polo GTI, 1.4 TSI, 180 KM

Większości skrót "GTI" kojarzy tylko z Golfem, co wydaje się zrozumiałe biorąc pod uwagę kultowy status należny temu modelowi. Tymczasem okazuje się, że niewiele krócej trwa historia sportowych wersji Polo. Pierwsza powstała ponad 25 lat temu.

Mniej awaryjny od Golfa - Volkswagen Polo (1994-2001)

Używane egzemplarze nie kosztują wiele i są tanie w utrzymaniu. Cztery wersje nadwoziowe oraz różnorodność wersji silnikowych ułatwia znalezienie optymalnego egzemplarza. Niezbyt skomplikowane Polo zaskakuje również wysoką trwałością.

Widmo oszczędzania - Volkswagen Polo Bluemotion
 
Nasz test

Lejąc paliwo do baku w cenie za litr, która dawno przegoniła już kwotę jaką należy wydać za kilogram cukru, już nie modą lecz koniecznością stają się wszelkie działania mające ograniczyć apetyty naszych aut.

Przeczytaj pozostałe 5 artykułów o Volkswagen Polo

Volkswagen Polo na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Volkswagen PoloautoWcentrum - społeczność Volkswagen Polo

najwyższe oktanyAuta - Volkswagen Polo

Volkswagen Polo 87,52

Volkswagen Polo Gienio 80,59

Volkswagen Polo 77,34

Volkswagen Polo 1.4 16V Comfortline 75,20

Volkswagen Polo Mała Poli :) 76,63

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Volkswagen Polo

blondyn83_ 78,52

BONOB5 67,20

viktoria-2 71,49

mtpagan81 68,67

Thorne 91,06

w4s1k 67,17

tequilawrc 60,35

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Volkswagen Polo

Zdjęcia z wypadku :/
Zdjęcia z wypadku :/ Sytuacja miała miejsce w październiku (13.10.13).. Wyjechałem z podporządkowanej...
Wymiana oleju
Wymiana oleju Hej Korzystając z wolnej i pięknej soboty wymieniłem po roku olej silnikowy wraz...
Pierwszy przegląd okresowy
Pierwszy przegląd okresowy We wtorek 15/10, odwiedziłem pobliskie ASO w celu wykonania pierwszego przeglądu...
Wymiana Grilla
Wymiana Grilla Witam, Po dłuższej przerwie, czas na kolejny wpis. Tak jak sobie poprzednio zał...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Volkswagen Polo

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Volkswagen Polo
 

Najpopularniejsza wersja Volkswagen Polo

Volkswagen Polo

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Volkswagen Polo
 

Volkswagen Polo najczęściej porównywane z:

Toyota Yaris
1.4 D-4D (90 KM)
Audi A1
1.2 TFSI (86 KM)
Audi A1
1.4 TFSI CoD (140 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus
Rocznik: 2013. Przebieg: 3 500 km. Silnik: 1.1 75KM, diesel.
Cena: 53 900 zł 44 900 zł
Zyskujesz: 9 000 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Suzuki Swift Comfort 1,2 94KM Demonstracyjny Suzuki Swift Comfort 1,2 94KM
Rocznik: 2014. Przebieg: 1 500 km. Silnik: 1.2 94KM, benzynowy.
Cena: 51 690 zł 44 900 zł
Zyskujesz: 6 790 zł Zobacz szczegóły »

Używane Volkswagen Polo

Volkswagen Polo
1.4 benzyna 85 KM
5 km, 2013
50 130 PLN
Volkswagen Polo
1.4 benzyna 85 KM
5 km, 2013
49 080 PLN
Volkswagen Polo
1.4 benzyna 85 KM
5 km, 2013
49 080 PLN
Volkswagen Polo
1.2 benzyna 105 KM
5 km, 2013
57 390 PLN

Ocena auta Volkswagen Polo III Hatchback 1.4 i

  • Średnia ocena
    na podstawie 11 opinii
  • 3,71
  • Średnia dla segmentu
    Auta małe: 3,94

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Volkswagen Polo

Volkswagen Polo V BlueMotion Facelifting (2014) Volkswagen Polo V Volkswagen Polo V Facelifting (2014) Volkswagen Polo GTI Volkswagen Polo 1.4 (75 KM) Trendline - galeria redakcyjna Volkswagen Polo 1.9 TDI (130 KM) Sportline - galeria redakcyjna Volkswagen CrossPolo Facelifting (2014) Volkswagen Polo 2002 Volkswagen Polo GTI 2010 Volkswagen Polo V Hatchback 3d
Zobacz inne galerie Volkswagen

Opinie o instalacji LPG

Volkswagen Polo

  • 1.
  • 5,00 Volkswagen Polo III 1.4 i (60KM) 1996r.
    dodał: Paweł, 11.02.2010

    Instalację użytkuję od ok. 5 lat. Samochód wcześniej miał założoną instalację tzw. pierwszej generacji notabene holenderską ale polski gaz szybko nią wykończył(zresztą butla już miała blisko 10 lat i wymieniłem całą instalację) Obecnie prawdopodobny łączny przebieg na gazie to 260 tyś km. Czy warto gazować... cóż samochód zwrócił się mi i też na pewno poprzedniemu właścicielowi. Nie widać znacznego ubytku mocy, wymiana oleju co 10 tyś w tym ok 0.5 l dolewki. Świece co ok 30-40 tyś km. Filtry gazu co ok. 30-40 tyś (jak już dostaje czkawki albo sam przerzuca na benzynę)Przewody co ok. 80 tś.Instalacja regulowana jeden raz od założenia.Jedną z wad którą muszę wymienić to jest długie rozgrzewanie silnika w spore mrozy zimą a co za tym idzie długi czas przejazdu na benzynie.Ok 3 km przy temperaturach ok 0d 5 stopni na plus do -10. Przy bardzo niskich poniżej 20 to ok.5 km. w lecie praktycznie po 200 metrach bądź wcześniej.Dlatego przy małych silnikach i tego typu instalacjach gaz przy małych przebiegach w mieści zimą to za bardzo się nie sprawdzi...:)

  • 2.
  • 5,00 Volkswagen Polo IV 1.2 i 12V (64KM) 2005r.
    dodał: Magda, 27.12.2010

    Bardzo polecam firmę Auto Mix ze Skrzyszowa k.Wodzisławia.Jak odstawiłam samochód do instalacji,otrzymałam zastępczą Toyotę.Jak się umawiałam z góry zaznaczyłam że chcę to co najlepsze-tak właśnie jest,zrobiłam prawie 80 tyś km.Co 20 tyś km.jeżdzę na obsługę.Raz tylko myślałam że coś się stało z gazem,ale jednak padła jakaś cewka w aucie.Autem nie dało się wtedy jechać.W ciągu godziny byli-zholowali i na poczekaniu tę usterkę usunęli.Byłam wtedy mile kolejny raz zaskoczona.Bardzo polecam.Pełen profesjonalizm.

  • 3.
  • 5,00 Volkswagen Polo III 1.4 i 16V (100KM) 1998r.
    dodał: smarek, 16.04.2009

    Instalacja kosztowala mnie ok 2500zl, koszt niemaly, ale przy przebiegu rocznym ok 35tys km widac roznice w kosztach paliwa, poza tym prawie w ogole nie czuc spadku mocy, najwyzej podczas jazdy z wlaczona klimatyzacja gorzej przyspiesza. W zimie ZERO problemow, pali po nocy na mrozie po kilku obrotach, komputer przerzuca na gaz po osiagnieciu w silniku zaprogramowanej temperatury

  • 4.
  • 4,75 Volkswagen Polo IV 1.4 16V (75KM) 2002r.
    dodał: MAX, 22.10.2013

    Ta firma to fachowcy. Druciarzy omijajcie z daleka. Nie ma z pewnością bardzo "popularnego" problemu wśród posiadaczy aut zasilanych gazem czyli gaśnięcia silnika przy dojeździe do skrzyżowania. Strasznie upierdliwy problem, z którym nie radzi sobie większość gaziarzy, a moje autko nie ma tej dolegliwości.Polecam!

  • 5.
  • 4,25 Volkswagen Polo IV 1.4 16V (75KM) 2003r.
    dodał: Zygmunt, 06.01.2009

    Dobra instalacja do tego samochodu,znacznie obniża koszty eksploatacji.(Niemcy w 2008 zaczeli produkowac seryjne POLO na LPG.) Koszty instalacji wroculi po 14 miesiecy. Oczczedzam okolo 2000-2500 PLN co roku. Nie mialem zadnych problemow przez 88 000 km. Na autostradach zawsze jezdzię na benzynę.

  • 6.
  • 4,00 Volkswagen Polo V 1.2 i (60KM) 2014r.
    dodał: Pośrednictwo Finansowe „KREDYTY-Chwilówki” Sp. z o.o., 03.04.2014

    System BRC SEQUENT 24 (który jest rekomendowany przez Volkwagen Group Polska)w naszych autach instalowała nam firma Auto Gaz Aries. Pracownicy tej firmy to profesjonaliści  serdecznie polecamy. Zainteresowanych zapraszamy tu: http://autogazaries.pl/

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Volkswagen Polo

Volkswagen Polo

445 komentarzy

333 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~MICHAŁ~MICHAŁ

Witam pomownie dzisiaj z kolegą osłuchaliśmy silnik na zimnym wiadomo co dwie głowy to nie jedna przy dodawaniu gazu a najbardziej przy ruszaniu czyli pod obciązeniem słychac to charczenie dzwięk ten wydobywał się z okolicy klawiatury zaworowej wmiare rozgrzewania się silnika lub przejechaniu 500 lub 600 metrów dzwieku nie słychac.Co ten mechanik tam porobił choc przyznam ze raz czy dwa słyszałem ten dzwięk przez chwile jeszcze zanim wypaliło mi uszczelkę pod głowicą prosze o rade. Dobze ze mało jerzdzę nie chcę narobic wiekszych kosztów

~MICHAŁ~MICHAŁ

wita mam polo classic 1.4 8v 97r wypaliła mi sie uszczelka pod głowicą oddałem do mechanika samochód gdy go odbieralem silnik pracował jak w zegarku nastepnego dnia gdy go odpalilem silnik zaczeło cs w nim charczec albo klekotac przy dodawaniu gazu nie moge okreslic dokladnie co to za dzwiek zaczołem ruszac a to charczenie było głosniejsze pod obciążeniem, przejade około 700metrów ten dzwiek staje sie mniej słyszalny a zanika powyżej 2000tyś obrotów jak go zostawie na godzine lub dwie dzwiek powraca dodam ze głowica była planawana uszczelka grubsza uszczelniacze zaworowe wymienione i 4 zawory wydechowe moje polo jest na hydro popychaczech czy to one zaczynaja szwankowac czy cos innego powiem jeszcze ze wymieniłem olej na 10w40 castrol ale przejechalem pare kilometrów na oleju z mołą iloscią plynu okolo 3 setek prosze o pomoc POZDRO

~Ja~Ja

Kupiłem po raz pierwszy diesla 1,6 TDI i na pewno ostatni. Zużycie paliwa, to jakaś porażka. Zanim się rozgrzeje komputer pokazuje średnio 8,5 / 9 l. Ceny części, to kolejny horror. Zawór EGR z chłodnicą (tylko tak występuje) 1500 zł + wymiana 1000 zł. Nie wspomnę o innych elementach elektronicznych. Gwarancja się skończyła, a zaczęły się problemy z autem. Mówią w tv, że ten model jest najmniej awaryjny ze wszystkich, tylko w którym momencie. Nigdy więcej diesla i Volkswagena. Miałem wcześniej Astrę III i nic się nie działo. Wracam do Opla.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Volkswagen

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
54 491
Przejechany dystans
42 626 868 km
Zatankowanego paliwa
2 145 115 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
9 605
Wydanych pieniędzy
3 264 381 zł
Średnie wydatki na auto
1 253 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
13 101
Wydanych pieniędzy
3 491 065 zł
Średnie wydatki na auto
1 340 zł
Zobacz dzienniki kosztów Volkswagen (2 605)

Testy zderzeniowe Volkswagen Polo

Najnowsze testy zderzeniowe Volkswagen Polo przeprowadzone przez Euro NCAP.

VW Polo 1.2 Trendline, LHD
2009

Volkswagen Polo
Volkswagen Polo 2002

Volkswagen Polo
2002

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Volkswagen

Zużycie paliwa Volkswagen Polo III Hatchback 1.4 i

Na podstawie 19 raportów spalania

Pb
LPG
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Kriso, dodano: 29.11.2010 16:16

Polo z 2000r 1.4 z automatem, rewelacyjne auto miejskie, skrzynia tylko 4 biegowa tak zestopniowana, że dość szybko zbiera się spod świateł ale na trasie max 160km/h ale optymalnie jest przy ok 110-120km/h - spalanie, chałas. Jeśli chodzi o spalanie to zależy od stylu jazdy i od tego czy silnik zdąży się nagrzać. Max w mieście na krótkich trasach ok 11,5L - tyle pali mojej żonie podczas dojazdów do pracy ok 2,5km, jeżdzi spokojnie jednak silnik wiecznie niedogrzany. Średnie w mieście ok 8L żona-10L - ja. Trasa 100-110km/h ok 5-6L. Fajne auto ze względu na automat ale nieekonomiczne.

pełny raport Volkswagen Hatchback 1.4 i

autor: Mr. Polo, dodano: 04.05.2009 11:08

Ludzie ja nie wiem czemu w narzekacie tak bardzo na ten samochód? Szczerze nie wiem czy jest inne auto w tym przedziale cenowym i z tą niezawodnością silników które może równać się do polówki pod względem zużycia paliwa. Ja jeżdże tylko na LPG więc nie wiem jakie jest spalanie na benzynie. Ale powiem szczeże, żę nie odczówam znacznej różnicy międzi LPG a beznzyną w mocy tego auta. Może to zasługa dobrze dobranej instalacji LPG. Co ważne auto na LPG się nie wlecze jest bardzo zrywne i dynamiczne-aż trudno uwierzyć. Silniczek 1.3 z przebiegiem 180 tys. spala mi max.9 litrów i to zimą,gdy jeździłęm na trasie 12km. Latem natomiast gdy jechałem tym autem na trasie i deptałem mu i to nawet solidnie to wyszło mi 5.5 litra gazu. Niemiarygodne, a jednak! Codziennie pokonuje trase 12km i spalanie przy zupełnie normalnej jeżdzie( nie wlekąc się) wychodzi mi w granicy 7.5 LPG. Jedynym mankamentem jest blacha, ale puki co odpukać na mojej ani śladu rdzy. Gorąco polecam!

pełny raport Volkswagen Hatchback 1.3

autor: Manior, dodano: 24.07.2007 00:34

Bardzo dobre autko, świetnie sie prowadzi, co prawda czuć najmniejsze nierówności na jezdni ale prawie wogóle sie nie przechyla na zakrętach, jest zaskakująco dynamiczny jak na disela bez turbo, do setki ok 16s . Jest troche ciasny ale dla dwojga szczupłych osób w sam raz. jest w miare tani w eksploatacji. Silnik jest nie do zdarcia z resztą bywa różnie. Mam go 4 lata no i sporo wymieniłem: hamulce, sprzęgło (kupiłem go od kobiety) i kilka razy linke od sprzęgła, całe zawieszenie nawet z tylną belką i dwa razy amorki (bo jeżdże po polsce), oba przeguby, dwa razy komplet świec żarowych, maglownice i alternator i kilka już razy pękał mi pasrk klinowy. Niewydałem na to fortuny jest sporo tanich zamienników, na szrotach nigdy nic niemieli. wbrew pozorom to całkiem niezawodne auto. większość napraw to była profilaktyka. Poldek psuł mi się bez zadnych ostrzeżeń. Troche zaczyna mi rdzewieć ale jak narazie nic poważnego przynajmniej tak twierdzi mój blacharz. Ciężko pali w duże mrozy (to spalanie 3,6 to było w nocy byłem sam i bez bagażu, z kompletem osób i bagażnikiem na dachu w trasie pali ok 4litrów)

pełny raport Volkswagen Hatchback 1.4 D

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Volkswagen Polo III Hatchback 1.4 i

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Volkswagen Polo III Hatchback 1.4 i

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Volkswagen Polo III

VW polo to jeden z mniejszych samochodów koncernu, mniejszy od niego jest tylko model Lupo. Samochód występuje w wersji classic oraz standard. Pierwsza wersja to sedan z wyraźnie zaznaczoną klapą bagażnika, pozostałe to wersja trzy i pięciodrzwiowa.

Zobacz dane techniczne Volkswagen Polo III Hatchback 1.4 i 75KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Volkswagen Polo, oglądali także