Szukaj

Informacje o Volkswagen Tiguan

Lata produkcji: 2007 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od roku 2007 (w Ameryce Północnej oferowany od roku 2008), kompaktowy crossover SUV (segment I). W katalogu niemieckiego producenta Volkswagen Tiguan znalazł się obok większego modelu Touareg, z którym pod względem stylistycznym był od początku powiązany (tak jak również z modelem Golf Plus). Tiguan stał się sporym sukcesem rynkowym Volkswagena i jednym z najchętniej nabywanych SUV-ów na europejskim rynku – do tej pory nabywców znalazło niemal 3 miliony egzemplarzy. Nazwę Tiguan wybrano w głosowaniu przeprowadzonym przez magazyn „Auto Bild”. Jest ona zespoleniem słów: „tiger” i „iguana”. Druga generacja samochodu dostępna jest w sprzedaży od roku 2016.
czytaj więcej
Powagosław

Tiguan przede wszystkim wygląda dojrzalej, dostojniej i poważniej od swojego starszego brata. Volkswagen doskonale wie, czego pragną ich klienci: dokładnie takiego Tiguana jak ten.

~Powagosław
Luzacjusz

Tiguan to Golf wśród SUV-ów. Zawsze będzie się doskonale sprzedawał. Tak, rodzice mogliby pokazywać ten samochód swoim dzieciom, zamiast śpiewać kołysanki. Można usnąć na jego widok, ale zawsze będzie się sprzedawał.

~Luzacjusz

Volkswagen Tiguan – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Oceny Volkswagen Tiguan

Liczba ocen: 163
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia

Wady

- Wyciszenie - Stosunek jakość/cena - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

4,3
~Przemysław K.
SUV 2.0 TDI 150KM 110kW
Volkswagen Tiguan II
Daję tylko trzy, ze względu na stosunek ceny do jakości. Zapłaciłem za samochód 40 tyś, euro (mieszkam w Irlandii) i wymagałbym lepszego spasowania elementów wnętrza, a nie denerwować się ciągłymi trzaskami z kokpitu, głównie z tylnej klapy i kratek nawiewów, najbardziej pasażera. Jest to nie do zniesienia. Najedziemy na lekki dołek, a kratkę słychać tak jakby się łamał jakiś plastik. Dodatkowo też co jakiś czas słychać pstryknięcie obudowy licznika, tak jakby sprężynkę, nawet na gładkiej drodze. Mam też zastrzeżenia do jakości lakieru na karoserii, jest bardzo delikatny na odpryski. Strzeli w maskę czy to zderzak drobny kamyczek i już jest odprysk, mimo nałożonej powłoki ceramicznej 9h. Samochód ma też dużo zalet, prowadzi się praktycznie jak osobówka, jest bardzo stabilny w zakrętach i przy dużych szybkościach. Z minusów co do jazdy samochodem jedynie jest głośne tylne zawieszenie, tzn. bardzo czuć dołki, ale poprzednio miałem passata b8 i miałem podobnie. Dodam do plusów jeszcze bardzo dobre nagłośnienie w standardzie. Mimo wielu plusów jakie ma ten samochód dałem tylko trzy ze względu na okropne spasowanie elementów kokpitu. Jak czasami się zdarzy że nic mi nie trzeszczy to jazda tym samochodem jest obłędna, bardzo komfortowa jako jazda w mieście, jak i na trasie
3,3
~Luk
SUV 2.0 TSI 230KM 169kW
Volkswagen Tiguan II
Jeśli chodzi o wygląd samochodu z zewnątrz to mi się podoba. W środku dużo miejsca, zarówno z przodu i w drugim rzędzie. Niestety jeśli chodzi o bagażnik to jest mizernie. Producent piszę o pojemności 615 l pod warunkiem przesunięcia tylnej kanapy maksymalnie do przodu i nawet po tym wcale nie ma dużo więcej miejsca. Jeśli chodzi o silnik, pali dużo w mieście około 12,5 - 14 l w zależności jak się przyciśnie, ale ma duże opóźnienia w reakcji na gaz. Trzeba mu wcisnąć gaz do podłogi po czym namyśla się 2 sekundy i wtedy przyspiesza. Jest to moim zdaniem wina automatycznej skrzyni biegów DSG, źle dopiera przełożenia i do tego czuć lekkie poszarpywania jak zmienia biegi. Do tego ustawienia profilu kierowcy działają jak chcą. Jak się przełączają fotele na inny profil kierowcy, raz nie, muzyka raz gra radio, raz z płyty. Już były dwie akcje serwisowe. Pierwsza jak samochód ledwo wyjechał z fabryki, z salonu mieli zakaz wydania mi samochodu bo jest potrzebne nowe oprogramowanie silnika i nie wiadomo kiedy będzie. Jak zażądałem auto zastępcze, żeby opłacili mi pierwszą ratę Leasingową i pakiet darmowych przeglądów to nagle po 3 godzinach już był nowy program. Druga akcja serwisowa to wgranie nowego programu do systemu Park Assist. Ogólnie rozczarowany jestem.
4,4
~piernik87
SUV 1.5 TSI EVO 150KM 110kW
Volkswagen Tiguan II
W miarę ciche w mieście, na trasie, od ok. 100-110 robi się głośniej. 120 jest jeszcze w miarę, przy 140 jest już za głośno. Opinia subiektywna, dla kogoś może to być super cicho (jak przesiadł się z Tico). Spalanie chyba normalne, nie wiem. Po 4000 km głównie w dużym zakorkowanym mieście średnio 9,2l. Odcinki w mieście to często 12l nawet latem i 8km czy dłuższe (oczywiście klima non stop, żadnego otwierania okien - nie po to się ma w miarę wyciszony samochód żeby słuchać terkotania starych diesli obok i to wdychać). Na trasach, autostrada bądź krajówki może być poniżej 6l, z reguły 6-7l - chyba okej. Pozycja za kierownicą okej, miejsca dla w miarę wysokich sporo (186cm) z przodu i z tyłu. Klima z tyłu trochę biednie chodzi. Prowadzanie - nie mam pojęcia, bo wieloma nie jeździłem - do spokojnej jazdy okej. Widoczność bardzo dobra w każdą stronę. Systemy wspomagające dobre, nie wyobrażam sobie już jazdy bez blind spot monitora. Lane assist to taka ciekawostka, nieraz się totalnie gubi na rozwidleniach (powierzchnie wyłączone z ruchu) i prowadzi na śmierć. Na autostradzie działa bardzo dobrze. Rozpoznawanie znaków totalnie do dupy. ACC ekstra. Kamera cofania jest okej, jakość w porządku. Kręcenie kierownicą wygina linie prowadzące (niby oczywiste, ale nie w Toyota). System ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu to genialna sprawa. Wyjazd z ciasnego parkingu tyłem na drogę gdzie jedzie się 70 albo szybciej - o niebo bezpieczniejszy. Samochód potrafi się zatrzymać kiedy Ty nawet nie widzisz potencjalnej przeszkody/auta - parę razy się przydało. Klima działa dobrze. Dźwięk standardowego systemu audio bardzo zwyczajny, ani tragiczny, ale na pewno nie dobry. Silnik - ciągnie od dołu, można ruszać bardzo dynamicznie. Powiem inaczej, ciężko nie ruszyć dynamicznie. Pierwsze 20km/h trzeba bardzo delikatnie muskać gaz, inaczej rusza dość wartko. Automat jest dość powolny przy nagłym wyprzedzaniu, depnięciu gazu. Jak DSG jest takie szybkie (tak słyszałem), to aż strach co jest u innych. Nieraz od wdepnięcia gazu do zrzucenia biegów i ruszenia mija 1-2s. Ogólnie dynamika okej, powyżej 100 też w miarę rozsądnie można przyspieszyć (tzn. na autostradzie). Bagażnik wydaje się okej, ale to 600 coś litrów to jakaś bajka. Wygląda raczej na 350-380l. 600 litrów to wartość kiedy przesunie się tylną kanapą maksymalnie do przodu (wtedy pasażerowie muszą być bez nóg). Nawigacja jest dość słaba w porównaniu do Google Maps. Ale to chyba każda. Virtual Cockpit jest okej, ale w zasadzie... trochę bezużyteczny. Cały czas i tak patrzę na to samo. Jedyna przydatna opcja, to strzałki nawigacji (ale nie Google Maps!) na ekranie, ale do tego nie trzeba virtual cockpit. Na 1 rzut oka wydaje się super, po paru miesiącach - uważam że szkoda kasy.

Raporty spalania Volkswagen Tiguan

Liczba raportów: 237
Średnie spalanie dla Volkswagen Tiguan
6,5 – 10,6
l/100 km
5,4 – 8,7
l/100 km
9,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,1
SUV Facelifting 2.0 TSI 180KM 132kW
Volkswagen Tiguan I
Miasto: Wszystko zalezy od stylu jazdy i ogolnej dbalosci o auto. W mega korku w upalny dzien bedzie z wlaczona klima 14.5litra. Przecietnie to okolo 10.5l/100 Trasa: Prawie na pusto na autostradzie 7.9l/100. 300km trasa. A realnie na urlop 9.0l/100km 1400km trasa. Dwie dorosle osoby zapkowany na full. Bez szarpania ale tez bez patrzenia na licznik. Srednio na autoatradzie 130km/h w zaleznosci od warunkow. Miejscami w niemczech 200km/h. Jak umiesz jezdzic to patrzac poprzez gabaryty tego auta, szerokisc opon i ladownosc - ma calkowicie rozsadne spalanie. Malo nie ale SUV z definicji to nie jest auto dla oszczednych.
5,6
SUV 2.0 TDI 150KM 110kW
Volkswagen Tiguan II
Tiguan 2018r. przebirg 7000km, 2.0 tdi 4x4, DSG Witam, spalanie na przyzwoitym poziomie codzienna eksploatacja 12 km do pracy miasto/trasa 50/50 w zależności od natężenia ruchu w mieście 6,2-7,0l/100km ( start na zimnym silniku ), w trasie droga krajowa średnia prędkość 68km/h w trybie normalnym i włączona klimą 4,2 l/100km. Spalanie z ostatnich 4000km 6,7l/100km. Pierwsze moje auto w którym komputer pokładowy nieco zawyża wynik spalania względem rzeczywistego zużycia +0,1-0,3 l/100km. Polecam
5,4
SUV 2.0 TDI 150KM 110kW
Volkswagen Tiguan II
Model VW Tiguan 2.0 TDI 4 MOTION (AWD) - comfortline 2018 r. Rewelacja Po 3 tys km - 85 % trasa 15 % miasto - żrednie spalanie 5.1 l/100 km (komputer) - ok. 5.5 l na podstawie podsumowania tankowań Przy płynnej jeździe bez szaleństwa - na drodze szybkiego ruchu przy prędkości 120 m/h - ok. 5.3 l/100 km Przy płynnej jeździe w mieście - do 6 l/100 km Na drogach zwykłych (przy prędkości 90 - 110 km - do 5 l/100 km Zakup trafiony. Przedtem jeździłem 140 tys. km Oplem Mokka AWD 1.4 turbo 140 KM - benzyna - średnie spalanie latem - 6.8 - 7 l/100 km zimą 7.0 - 7.3 l/100 - ale to znacznie mniejszy i mniej komfortowy pojazd.

Usterki Volkswagen Tiguan

Liczba wpisów: 15
Instalacji elektrycznej i pompy paliwa
  • Volkswagen Tiguan I SUV Facelifting 1.4 TSI BlueMotion 122KM 90kW 2011-2016
  • instalacja elektryczna
Witam...proszę o pomoc...po dłuższym postoju podczas wilgotnej pogody lub po wizycie w myjni samochodowej mam trudności z odpaleniem samochodu...próbuję kilkakrotnie i dopiero po dodaniu gazu auto wskakuje na właściwe obroty...niestety chyba ta sporadyczna usterka wpływa na pompę paliwa (raz wymieniona na gwarancji a następnie wymieniona po 6 miesiącach użytkowania)...wygląda na to, że gdzieś dostaje się wilgoć i powoduje spięcia...może ktoś spotkał się z podobną usterką...w ASO nie wiedzą co jest...na komputerze nie ma żadnych błędów...(samochód już od września 2013 boryka się z usterką, której nikt nie może wyeliminować lub nie wiedzą gdzie szukać)...P.S. ostatnio przy próbie uruchomienia paliła się na dłużej kontrolka błędu systemu sterowania silnikiem...
Oczekuje na rozwiązanie
Układ paliwowy - po przekręceniu kluczyka (bez rozruchu silnika) dochodzi "wycie" z tyłu samochodu
  • Volkswagen Tiguan I SUV Facelifting 1.4 TSI BlueMotion 122KM 90kW 2011-2016
  • układ wtryskowy
Po dłuższym postoju (np. nocnym) i po opadach deszczu po przekręceniu kluczyka w stacyjce (bez rozruchu silnika) dochodzi do wnętrza kabiny "wycie" z tyłu samochodu. Problem pojawił się od dwóch tygodni. Po zapaleniu silnika hałas niknie. Wcześniej w takich przypadkach następował charakterystyczny odgłos szmeru tak jakby "odpowietrzania". W chwili obecnej mija drugi rok eksploatacji samochodu. Po roku problemem był już układ paliwowy. W opisanych przypadkach następował spadek obrotów silnika do jego zgaśnięcia. W ASO po podłączeniu do komputera nie stwierdzono usterek i zmieniono oprogramowanie. Efekt spalanie wzrosło, ale objawy minęły. Do teraz kiedy pojawiły się niepokojące odgłosy. Proszę o pomoc bo w ASO rozkładają ręce i twierdzą, że nie ma obaw - tak ma być (ale po dwóch latach eksploatacji - chyba jednak coś nie tak).
Problem rozwiązany
3 komentarze
Czujniki i elektronika wariuje
  • Volkswagen Tiguan II 2.0 TDI BlueMotion Technology 240KM 177kW 2016-2018
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Czujniki samochodu wariuja. Wyją na czerwono kiedy chcą mimo że nie ma nic w poblizu. Usb dzialaja kiedy chca. Ekran raz dziala raz nie. Czesto przestaje dzialac bezkluczykowe otwieranie auta. Wyswietlaja sie komunikaty np ze czujniki przestaly dzialac po 10min same znikają. Lub zeby sprawdzic żarówkę a jest ok i komunikat znika
Volkswagen Tiguan