Szukaj

Informacje o Volkswagen up!

Lata produkcji: 2011 – teraz
Segment: Auta najmniejsze

Mały samochód (segment A) produkowany od 2011 roku. Najmniejszy z miejskich pojazdów Volkswagena, następca modeli Lupo i Fox. Pierwszy prototyp, który poprzedził produkcję malucha VW to up! concept zaprezentowany w 2007 roku. W kolejnych latach niemiecka marka rozwijała swoją koncepcję o kolejne modele studyjne (m.in. Space up! z 2007 r., e-Up! i up! Lite z 2009 r.) Finalnie up! został zbudowany na płycie podłogowej VW Group MQB Platform w ramach volkswagenowskiego projektu NSF (New Small Family), a jego bliźniaczymi modelami są Skoda Citigo i Seat Mii.

czytaj więcej
Powagosław

Najbardziej spójny stylistycznie z trójki maluchów Volkswagena, znacznie ciekawszy od Skody Citigo (nie było to trudne) i dość przyjazny w odbiorze. W tej klasie jest co najmniej pięć lepiej wyglądających samochodów, ale to samo można powiedzieć o każdym innym segmencie, a to właśnie auta VW się sprzedają.

~Powagosław
Luzacjusz

Według mnie przyzwoity, a volkswagenowska prostota jakoś wyszła mu na dobre. Up! to alternatywa wobec krzykliwych maluchów i nudnych-jak-flaki-w-oleju maluchów. Jest w tym jakaś koncepcja.

~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Volkswagen up!

Liczba ocen: 42
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 3,8
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

5,0
~romeg
Hatchback 5d Facelifting 1.0 60KM 44kW
Volkswagen up!
Tak naprawdę to VW UP! tylko udaje mały samochód ;-) brzmi jak żart? Jest dość krótki ale wysoki, szyby boczne nie schodzą się do środka jak w większości aut, co daje wrażenie przestronności. Jestem dość postawny - ok ok, no dobra, jestem gruby ;-) i mam trochę ponad 1,8m wzrostu, jednak w środku nie czuję się klaustrofobicznie, a nawet jak na samochód miejski jest bardzo dobrze. Co więcej, gdy wygodnie ustawię sobie fotel, osoba o moich gabarytach zmieści się bez problemu na tylnym siedzeniu. Jest to spowodowane wnęką na kolana w przednich fotelach. Wiadomo, na tylnych siedzeniach nie siedzi się jak w limuzynie ale jest to miejskie auto. Zaletą jest wysokie siedzisko - bardzo łatwo można zająć miejsce, nawet dla osób starszych.
3,9
~baki126
Hatchback 5d 1.0 MPI 75KM 55kW
Volkswagen up!
Szukaliśmy małego autka do miasta i zdecydowaliśmy się na Up!-a, bo akurat Volkswagen oferował rabaty na większość swoich modeli. Wzięliśmy takiego jaki akurat był na placu, czyli 75-konnego 1.0 w najbogatszej specyfikacji high-up!. Przez trzy lata autko zrobiło u nas ponad 50 tysięcy kilometrów i można już nieco o nim powiedzieć. W tej wstępnej części określę Up!-a jako autko "z potencjałem na idealny samochód miejski". No właśnie, z potencjałem. Ma wiele zalet, ale i kilka przykrych (wręcz absurdalnych) elementów, które skutecznie psują pozytywny obraz tego autka. Ale o tym w następnych podpunktach.
4,4
~AUTORYTETmORALNY
Hatchback 5d 1.0 MPI 60KM 44kW
Volkswagen up!
UP! to genialne auto na...autostrady! Tak, tak. Zaskakujące ale prawdziwe. Gdy komuś mówię, że kupiłem UP!-a, to na ogół słyszę, że fajne do miasta, ale wcale nie. Po mieście UP! jest sympatycznym autkiem, które wszędzie da radę zaparkować, ma dość twarde zawieszenie i perkocący (aczkolwiek niezbyt uciążliwie) silnik. Jakość jazdy po drogach zamiejscowych daje podobne wrażenia, ale w nagrodę trasę z Łodzi do Rzeszowa i z powrotem pokonałem ze średnim spalaniem 3,8l/100km- zachowując przepisowe prędkości. Natomiast gdy wyjedziemy na autostradę w UP!-ie budzi się limuzyna. Po przekroczeniu 110km/h silnik cichnie, a auto bardzo pewnie trzyma się drogi. Do 140 można rozmawiać szeptem, a szybciej nie jechałem. Najlepsze moje auto autostradowe, a miałem kilkanaście (Astra,Almera, Linea,Grande Punto...). Wygodny twardy fotel kierowcy dobrze się sprawdza w trasie. 1000 km wyjazd autostradowy zniesiecie bez szczególnego zmęczenia. Autko kryje w sobie jeszcze jedno zaskoczenie. Mimo skromnych wymiarów zewnętrznych, po zajęciu miejsca w fotelu kierowcy, poczujecie się jak w dużym kompakcie. A z zdrugiej strony, czy te wymiary są takie małe? Szerokość jak kiedyś POLONEZ, a wysokość większa o 10 cm- nie może być ciasno. Ponadto auto ma dobry crash test i świetne wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa - ESP, boczne poduszki z ochroną głowy, świetne hamulce - wg testów hamuje jak Golf GTI. Czy dziwicie się, że kupiłem już 2?:D Jeżeli macie wątpliwości, to koniecznie wybierzcie się do salonu VW aby zweryfikować to co napisałem. Spalanie na autostradzie około 5l, tylko po Łodzi - równo 6l.
Średnie spalanie dla Volkswagen up!
4,5 – 6,8
l/100 km
5,9 – 6,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,6
Hatchback 3d 1.0 60KM 44kW
Volkswagen up!
Idealne auto na miasto oraz dojazdy do pracy max do 50 km , jeśli ktoś jeżdzi dalej to Up się nie nada - jest za głośny i mało komfortowy , na autostrade raczej odpada fajnie sie nim jezdzi do 110 km/h choć potrafi rozpędzić sie do prawie 170! Ja dojeżdząm nim do pracy 40km , z tego 35 km trasa krajówką i 5 km spokojnymi dolotami z małą ilością świateł. Normalna jazda z predkościami 80-110 km/h to jest 4,5 l /100 , jeśli komuś zależy na oszczędzaniu paliwa to należy utrzymywac obroty 2000 -2500tys. wtedy pali najmniej (przy 2500 obr. daje na 5biegu licznikowe 95km/h).Takie ekstremalnie niskie spalanie można uzyskać przy jeżdzie tylko z jednym kierowcą , przewidywaniem warunkow drogowych i max do 90km/h co daje wynik bez klimy 3,6 l . Jazda z pedkościami 120km/h to już 5,2-5-5 l/100 . Klima podnosi spalanie niewiele o jakieś 5% , ale oslabia moc autka o 20% !!! Ekstremalnie wysokie spalanie uzyskuje się po mieście z klimą na krótkich 2-3 kilometrowych odcinkach 8-9 l . Ogólnie autko male ale dość przestrzenne w środku , zwinne ,sprytne , wszędzie zaparkuje. Auto ma dosyć długie biegi - sprint spod światel do 80-tki SUPER ,inni mogą się zdziwić. Koszty utrzymania wręcz śmieszne wymiana oleju max 3 litry - , kpl fitrów wlącznie z klimą (zależy od producenta) 70 - 100zł . oleju póki co nie bierze. Autko szczerze POLECAM , zarowno na miasto , jak i na niezbyt za odległy dojazd do pracy.
4,5
Hatchback 5d 1.0 BlueMotion Technology 75KM 55kW
Volkswagen up!
Tutaj rewelacja. Nie miałem do tej pory aż tak oszczędnego auta. Diesle nie mają szans :) Up! nie ma konkurencji. Może to wpływ wersji bluemotion, czyli system start-stop, opony o niskim oporze toczenia i rekuperacja. Nie wiem. Przy spokojnej jeździe 85 kmh - średnie spalanie na odcinku 25 km wynosi 3,5 L- 3,7L. Przy 100 kmh na trasie spala 4,1 L. Przy 120 kmh 4,7 L. W mieście nieznacznie powyżej 5 L. Najniższy wynik jaki udało się zrobić to zaledwie 3,4 L/100 km w trasie. Spala tyle co komar :)
4,8
Hatchback 5d 1.0 MPI 60KM 44kW
Volkswagen up!
Spalanie niskie. Do pracy mam 17 km. Połowa w mieście Poznań, połowa trasa. Na tej trasie udało mi się uzyskać spalanie na poziomie 3,6l/100km, ale to trzeba się trochę postarać :) generalnie spalanie można określić na poziomie 4,2 w powyższych warunkach jesienią, zimą będzie 4,7. Jak gaz jest do dechy to w Poznaniu potrafi spalić ponad 7, ale trzeba się starać i stać w korku, 1, 2 bieg. Nie wiem jak komuś może spalić 10 to chyba coś nie tak z samochodem, albo to wynik po przejechaniu 500m. na trasie poznań-kraków przez wrocław, 4 dorosłe osoby + połowa trasy z klimą 4,2l/100km.
Volkswagen up!