Szukaj

Informacje o Volvo XC90 II SUV

Lata produkcji: 2014 – 2019
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Druga, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2014 roku. Debiut XC 90 II poprzedziÅ‚a prezentacja prototypu, na którym zostaÅ‚ oparty – XC Coupe, przedstawionego w styczniu 2014 roku. Projektantem wersji koncepcyjnej i produkcyjnej jest Thomas Ingenlath. XC 90 II zostaÅ‚ odmieniony stylistycznie, jest zupeÅ‚nie nowÄ… konstrukcjÄ…, pierwszym autem marki zbudowanym na nowej platformie podÅ‚ogowej: Volvo Scalable Product Platform. Model dostÄ™pny również w wersji hybrydowej.

czytaj więcej
Powagosław
Znakomicie wyglądająca alternatywa wobec krzykliwych, często udziwnionych stylistycznie SUV-ów. Volvo nie musiało wymyślać niczego nowego, wystarczyło sięgnąć do tradycji wzornictwa skandynawskiego minimalizmu. To zawsze dobry sposób na ponadczasową elegancję. ~Powagosław
Luzacjusz
Nie mów, co Ty możesz zrobić dla Szwecji, pomyśl, co Szwecja może zrobić dla Ciebie. A przepraszam, właśnie dała nam czystą formę nowego Volvo. To lepsze niż nowy katalog Ikei, Zlatan Ibrahimović, a nawet wąsy chłopaków z Abby. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Åšrednica zawracania 11,9 m
Promień skrętu 5,95 m
Długość 4950 mm
Szerokość 2008 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2140 mm
Wysokość 1776 mm
Rozstaw osi 2984 mm
Rozstaw kół - przód 1669 mm
Rozstaw kół - tył 1671 mm
Prześwit 240 mm
Prześwit 4x4 280 mm
Odległość oparcia fotela przedniego od kierownicy 1038 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1051 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 997 mm
Odległość od podłogi do siedziska tylnego 940 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1465 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1435 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1422 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1435 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1947 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 705 l
Ogólna ocena
4,0 /5 Åšrednia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(69%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Karoseria

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

3,5
~Przemysław
Volvo XC90 II
SUV 2.0 T6 320KM 235kW
Uważam, że Volvo XC90 jest jednym z najpiękniejszych SUV-ów na rynku, stanowił odpowiedź na potrzebę pojazdu 7-osobowego, który zapewni przestronność, komfort i bezpieczeństwo mojej rodzinie, a przy tym uwiedzie lekkością linii. Spełnił rolę auta rodzinnego, klasycznego "dzieciakowozu", na pochwałę zasługują potężna ilość miejsca także w drugim i trzecim rzędzie oraz szeroki kąt rozwarcia tylnych drzwi, dzięki czemu można komfortowo zajmować miejsce z tyłu. Niestety uwiódł mnie urodą, lecz globalnie rozczarował elektroniką, elektryką, silnikiem oraz wyjątkowo wysokim spalaniem. Jest to pierwsze Volvo, które mnie rozczarowało, bowiem byłem wierny marce od lat, zaczynając od S70, następnie S80, dwie generacje XC70 CC, którymi byłem usatysfakcjonowany. Mój egzemplarz XC90 wymagał zbyt wielu kompromisów w stosunku do ceny zakupu...
2,7
~maas221122
Volvo XC90 II
SUV 2.0 D5 225KM 165kW
Kupiłem auto ze względu na 3 podstawowe oczekiwania: bezpieczeństwo dla powiększającej się rodziny, design i audio. 1) Co do bezpieczeństwa: auto spaliło się doszczętnie, samozapłon - po 30 km od wyjazdu z autoryzowanego serwisu; po kilku naprawach gwarancyjnych. Dwie pierwsze naprawy dokonane w serwisie głównym Volvo; trzecia naprawa - w innym autoryzowanym serwisie Volvo. Volvo w imieniu swoim i serwisu odmówiło odpowiedzialności za zdarzenie, pomimo, że dysponowali ekspertyzą zewnętrzną wskazującą ich winę. Minęły 3 miesiące od zdarzenia. Nikt z Volvo nawet do mnie nie zadzwonił, by przeprosić za doświadczenia. A mało nie spłonąłem w aucie. Poprawka - mogłem spłonąć dwa razy (za pierwszym razem - bagatela - pękł przewód paliwowy...w rocznym samochodzie...3 tygodnie po naprawach gwarancyjnych silnika...). Za drugim - po naprawie powyższego - ogień spod maski; doszczętnie spalone auto. Dobrze, że dwójka małych dzieci została w domu... 2) Ocena design'u nie zmieniła się z procesem użytkowania. Po prostu bardzo mi się spodobał. 3) System Audio - oczarował mnie na początku. Szkoda, że uciążliwe trzaski (przy niskich i wysokich tonach) całkowicie burzą z czasem pierwsze wrażenie.
4,4
~alex
Volvo XC90 II
SUV 2.0 T6 320KM 235kW
mając do wyboru budżet na suva za ok 400 wybrałem volvo. a dlaczego? q7 jest lepsze technicznie i silnik tfsi jest extra lexus rx ma najlepiej spasowane wnętrze zwłaszcza w f sport rr sport kosmicznie wygląda ale awaryjna pneumatyka x5 świetnie się prowadzi ale jest małe i nakierowane na kierowcę a cayenne mimo że technicznie jest top to po prostu mi się nie podoba natomiast volvo ma to coś co powoduje, że nie angażuje kierowcy do tego stopnia, że musi coś udowadniać sunie spokojnie do przodu taka stonowana nowoczesna elegancja, na osobny akapit zasługuje system hifi naprawdę gra rewelacyjnie tylko mark levinson z lexusa gra porównywalnie warto dopłacić z kilkanaście tysięcy do pakietu z navi, która oparta jest na google maps i można ją bezproblemowo aktualizować i jest dokładna z szerokim wachlarzem restauracji , hoteli itp. dla tych którzy wahają się czy aby volvo jest marką premium ? odpowiem tak przesiadając się z mercedesa nie zauważam, aby volvo było gorsze a śmiem twierdzić, że w wielu aspektach jest lepsze choćby nawet od obecnego ml
Åšrednie spalanie dla Volvo XC90 II SUV
6,8 – 13,3
l/100 km
7,6 – 8,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,1
Volvo XC90 II
SUV 2.0 D5 225KM 165kW
6,4 l/100km Gdańsk-Częstochowa w trybie Eko, na obniżonym pneumatyczny zawieszeniu, włączoną klimatyzacją na 20 st C z przodu i 17 st C z tyłu, przy temperaturze zewnętrznej między 26 a 30 st. C. 1/3 trasy za autokarem przy 102 km/h i adaptacyjny tempomatem ustawionym na minimalną odległość od poprzedzającego pojazdu, reszta trasy równą stówką. Mało wyprzedzania, jeśli już to bardzo delikatne. Obciążenie samochodu około 300kg plus 2100kg masy własnej pojazdu. Przebieg 140 tys. Sądzę, że jadąc równo z tymi wolniejszym Tirami około 80km/h, bez obciążenia i z wyłączoną klimą da się zbić jeszcze z pół litra na setkę by zobaczyć 5 z przodu do deklarowanej przez producenta wartości. Autostrada 120km/h to już 8 litrów na setkę. Przy 140km/h jakieś 9. W mieście przy dynamicznej jeździe na krótkich odcinkach żre jak smok, nawet i 15litrów ale masa swoje robi.
9,7
Volvo XC90 II
SUV 2.0 T8 Twin Engine 390KM 287kW
Realny zasięg na samym prądzie (tryb PURE) to max 30-35 km. W zimie 20-25 km. Przy spokojnej jedzie na pełnej baterii w trybie miejskim / podmiejskim na dystansie koło 80 km do osiągnięcia 4-5 litra / 100 km. Generalnie po mieście przy częstym ładowaniu w lecie jeżdżę wyłącznie na prądzie. Na autostradzie przy prędkości 150 km/h trzeba liczyć 12-13 litrów na 100 km. Warunki pogodowe potrafią zrobić 1-1,5 litra różnicy na 100 km. Generalnie na 27 tys. km przejechane (w tym 1/3 na prądzie i ponad 1/3 na autostradzie) długoterminowe spalanie 8,1. Ja na taka moc silnika bardzo przyzwoicie
13,3
Volvo XC90 II
SUV 2.0 T6 310KM 228kW
Mam Volvo od lutego 2020. Wybrałem najmocniejszy silnik benzynowy (nie zdecydowałem się na hybrydę). Auto ma przejechane w tym momencie niecałe 8 tys. km i średnie spalanie to poziom 11,8 l/100. Jak jeździ koleżanka małżonka to poziom 10-10,5. Jazda autostradowa to 13-14 l/100 ale cóż z prędkościami troszkę większymi od dozwolonych. W mieście i korkach i energicznej jeździe dochodziło do 20l/100. Wg mnie jak na takie auto (waga, wymiary) to całkiem porządny wynik i jestem zadowolony. Fakt że jak decydujesz się na auto za takie pieniądze na spalanie patrzy się troszkę inaczej... Polecam!

Usterki Volvo XC90 II

Liczba wpisów: 22
uszczelka pod głowicą
  • Volvo XC90 II SUV 2.0 D5 235KM 173kW 2016-2018
  • silnik
  • 256 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 0
Komunikat z komputera pokładowego zatrzymaj pojazd i dolej płynu chłodniczego. Po dolaniu płynu problem zniknął. Serwis ustalił że padła uszczelka pod głowicą i zaproponował wymianę silnika(sic!). Z racji tego udałem się do niezależnych serwisów (3 różnych) naprawiających silniki i usłyszałem ze to typowa wada tego silnika, przy uszkodzeniu uszczelki ulega deformacji z powodu przegrzania cylinder a w skrajnym przypadku cały blok silnika i wymiana uszczelki niczego nie da albo naprawi na bardzo krótko. Usłyszałem ponadto że zwykle usterka ta występuje przy przebiegu około 200tys. Świetne auto ale przy dużej usterce drogie w naprawie. Na pocieszenie Volvo daje gwarancje na dożywotnią na nowy silnik do czasu zmiany właściciela
Błąd krytyczny ładowania akumulatora 12V, błąd hybrydy.
  • Volvo XC90 II SUV Facelifting 2.0 B5 Diesel Mild Hybrid 249KM 183kW od 2019
  • instalacja elektryczna
  • 33 tys. km
Błąd wyskoczył podczas jazdy. Najpierw pokazało błąd ładowania akumulatora 12V, po czym po 3-4 minutach pokazało błąd układu hybrydowego, auto przeszło w tryb awaryjny, ograniczenie do 50km/h i nakazało zatrzymanie. Laweta - serwis. Czekam na info z serwisu. Chyba pechowe to Volvo lub jakieś chińskie :) bo to już kolejna usterka. Do tego Volvo assistance w ramach auta zastępczego podstawia notorycznie segment D choć oddając auto serii 90 przysługuje auto z segmentu E - 4 raz wiozłem na lawecie do serwisu i zawsze ta sama gadka, że akurat wypożyczalnia nie ma. I z każdym kolejnym razem coraz gorsze fury. Boję się że przy następnej dostanę matiza.
Problem rozwiÄ…zany
6 komentarzy
Zawieszenie pneumatyczne nie podnosi się czy to jest związane z wielkim mrozem wczoraj działało wszystko
  • Volvo XC90 II
  • zawieszenie
  • 103 tys. km
Zawieszenie pneumatyczne nie działa słychać trzaski a niechce się podnieść czy to normalne podczas mrozu -16 wczoraj działało bez zarzutów co zrobić jaka może być przyczyna muszę coś wyczyścić czy postawić w ciepłym pomieszczeniu
Problem rozwiÄ…zany
6 komentarzy
Volvo XC90 II SUV