15-lecie Kia Motors Polska - historia sukcesu

Kia Motors Polska (KMP) obchodzi w tym roku 15-lecie swojej działalności. Od momentu powstania w 1997 roku, firma stała się jednym z najbardziej perspektywicznych wschodnio-europejskich oddziałów Kia Motors Corporation, wnosząc znaczący wkład w osiągane przez markę wyniki na Starym Kontynencie. Intensywny rozwój sieci sprzedaży, a także dywersyfikacja gamy oferowanych samochodów zapewniły KMP nie tylko ogromną popularność wśród klientów, ale również rosnący z roku na rok udział w krajowym rynku motoryzacyjnym.

Kia Motors Polska (KMP) obchodzi w tym roku 15-lecie swojej działalności. Od momentu powstania w 1997 roku, firma stała się jednym z najbardziej perspektywicznych wschodnio-europejskich oddziałów Kia Motors Corporation, wnosząc znaczący wkład w osiągane przez markę wyniki na Starym Kontynencie. Intensywny rozwój sieci sprzedaży, a także dywersyfikacja gamy oferowanych samochodów zapewniły KMP nie tylko ogromną popularność wśród klientów, ale również rosnący z roku na rok udział w krajowym rynku motoryzacyjnym.

Gdyby kilkanaście lat temu ktoś powiedział, że samochody Kia będą cieszyły się wysokim uzna¬niem wśród klientów, większość spojrzałaby z niedowie¬rzaniem. Jednak już od jakiegoś czasu koreański producent pokazuje, że nie można go lekceważyć. Niebywała konse¬kwencja w udoskonalaniu swoich samo¬chodów, praca nad jakością i nowoczes¬nym designem przynosi wymierne skutki.

Wchodząc oficjalnie na rynek w 1997 roku Kia Motors Polska miała przed sobą ogromne wyzwanie. Koreańskie samochody – traktowane przez Europejczyków jak pojazdy gorszej kategorii – również w Polsce nie cieszyły się zaufaniem. Po pierwszych 12 miesiącach działalności firmy sprzedaż osiągnęła niewiele ponad 1 900 samochodów. Wynik ten nie powinien nikogo dziwić, biorąc pod uwagę, iż w ofercie KMP znajdowały się wówczas głównie pojazdy dostawcze oraz modele takie jak Shuma, Sephia czy Clarus. W ciągu kilku kolejnych lat nastąpiła dynamiczna dywersyfikacja gamy dostępnych w Polsce samochodów osobowych, co znalazło odzwierciedlenie w wynikach sprzedaży firmy, która w 2000 roku sięgnęła 5 090 pojazdów, dając tym samym KMP ponad 1% udziału w rynku.

Przełomem w historii Kia Motors w Polsce, jak i w wielu krajach Starego Kontynentu – była premiera modelu cee’d w roku 2006. Zaprojektowany specjalnie dla klienta europejskiego i wyprodukowany – jako pierwszy samochód Kia w Europie – w fabryce w Żylinie 5-cio drzwiowy hatchback wstrząsnął rynkiem nadając marce zupełnie nowy wizerunek i kierunek rozwoju. Wkrótce do rodziny cee’d dołączyły wersja kombi oraz sportowy pro_ceed. Za sprawą Petera Schreyer’a – jednego z trzech światowej klasy projektantów, uhonorowanych tytułem doktora honoris causa prestiżowej Royal College of Art w Londynie za osiągnięcia w dziedzinie stylistyki pojazdów – samochody Kia zyskały zupełnie nową, świeżą, dynamiczną stylistykę i wyraźny charakter. Na efekty prowadzonej przez Kia ofensywy nie trzeba było długo czekać. W 2007 roku sprzedaż KMP względem roku poprzedniego zwiększyła się ponad dwukrotnie do 8 367 pojazdów, a udział w rynku wzrósł do 2,8%.

Kontynuując od 2008 roku radykalną odmianę gamy modelowej KMP wprowadziła do oferty szereg nowych i zmodernizowanych pojazdów, takich jak Kia Soul, Venga, nowe Picanto, Rio, Optima czy Sportage, który w ciągu zaledwie miesiąca przekroczył roczny wynik sprzedaży swojego poprzednika. Szeroka oferta nowoczesnych, funkcjonalnych modeli o atrakcyjnym wyglądzie umożliwiła firmie utrzymanie stabilnego poziomu sprzedaży przy stale rosnącym udziale w rynku, który w roku 2011 wyniósł 5,9% (16 318 pojazdów). Ponadto, w roku 2011 Kia Motors Polska w ocenie dokonanej przez Kia Motors Corporation została uznana za najlepszego importera wśród spółek należących do KMC.

Ofensywa KMP trwa. Według danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR Kia Motors Polska od stycznia do września 2012 zarejestrowała 11 553 nowe samochody osobowe, co oznacza 20% wzrost rok do roku i daje firmie 6 pozycję w ujęciu krajowym. We wrześniu 2012 z wynikiem 1 234 zarejestrowanych pojazdów KMP uplasowała się na 4 miejscu, ustępując jedynie takim markom jak Skoda, Volkswagen i Ford.

„Nasze sukcesy sprzedażowe są wyraźnym dowodem, iż samochody z logo Kia odpowiadają potrzebom polskiego rynku i cieszą się wysokim popytem wśród rzeszy konsumentów. To właśnie rewolucja w dziedzinie produktu, designu oraz prowadzenie rozsądnej polityki cenowej plasuje KMP wśród głównych graczy na rynku motoryzacyjnym. Od kilku lat konsekwentnie realizujemy strategię umocnienia marki Kia za pośrednictwem różnych kanałów sprzedaży. Intensywny rozwój naszej sieci dealerskiej, która obecnie liczy już 70 salonów i serwisów, współpraca w zakresie dostawy floty Kia dla polskiej policji czy firm prywatnych, a także oferta dedykowana klientom indywidualnym, dostosowana do krajowych realiów – to tylko niektóre z działań, które zapewniają nam stały wzrost, mimo wyraźnego spadku sprzedaży na rynku motoryzacyjnym w Polsce. Mając w zanadrzu nowe generacje samochodów oraz odświeżone wersje znanych i cenionych modeli absolutnie nie zamierzamy zwalniać tempa przynajmniej przez kolejne 15 lat.” – powiedział Wojciech Szyszko, dyrektor zarządzający KMP.

Coraz śmielsza ekspansja Koreańczyków na polskim rynku mocno dała się we znaki konkurencji. Na szczęście nie była to ofensywa jedynie cenowa. Kia mocno postawia na jakość, nowoczesność i indywidualizm swoich produktów. W ciągu 15 lat Kia Motors Polska wprowadziła nikomu nieznaną markę z koreańskim rodowodem do krajowej czołówki motoryzacyjnych rankingów i jako jedna z niewielu firm od kilku lat utrzymuje w Polsce wzrost sprzedaży. Koncentrując się na umocnieniu swojej pozycji, zgodnie z wpisaną w filozofię Kia Motors Corporation zasadą „The Power to surprise”, KMP aktywnie angażuje się w różnorodne inicjatywy sportowe, takie jak Kia Lotos Race, Soul Surfing Cup czy Amatorski Turniej Tenisowy w ramach sponsoringu Australian Open. W 2012 roku Kia była również jednym z głównych sponsorów organizowanych Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej, co przyniosło marce doskonałe efekty promocyjne.

Dotychczasowe sukcesy, rosnące wyniki sprzedaży, liczne nagrody oraz wyróż¬nienia czy wygrane w mediach porównania nie pozostawiają wątpliwo¬ści, że Kia jest na dobrej drodze do dalszego wzmac¬niania swojej pozycji w Polsce. Dzięki nowoczesnym modelom, atrakcyjnej polityce cenowej, 7-letniej gwarancji i rozwijającej się ofercie posprzedażowej, auta koreańskiego producenta już na stałe zagościły w świadomości polskich klientów. Wszelkie znaki na ziemi i niebie wskazują, że pozycja marki z bie-giem czasu będzie jeszcze silniejsza.

Dodano: 11 lat temu,
autor: Kia Motors Polska Sp. z o.o.
Zobacz inne artykuły
Chcesz kupić dobre auto używane? Pokażemy Ci, jak to zrobić bezpiecznie i wygodnie
Jaki rejestrator jazdy najlepszy? Ranking kamer samochodowych
Czy ubezpieczenie auta musi być drogie? Inszury.pl, bo cena jest ważna
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .