Audi A3 Sportback e-tron już na polskim rynku

Na polskim rynku zadebiutował wreszcie model Audi A3 Sportback e-tron, czyli auto o napędzie hybrydowym typu plug-in. Producent obiecuje przyzwoity zasięg oraz osiągi, ale ile trzeba będzie za to wszystko zapłacić?

Na polskim rynku zadebiutował wreszcie model Audi A3 Sportback e-tron, czyli auto o napędzie hybrydowym typu plug-in. Producent obiecuje przyzwoity zasięg oraz osiągi, ale ile trzeba będzie za to wszystko zapłacić?

Audi A3 Sportback e-tron posiada napęd hybrydowy oparty na silniku spalinowym 1.4 TFSI o mocy 150 KM z momentem obrotowym rzędu 250 Nm. Jednostka ta współpracuje z silnikiem elektrycznym o mocy 75 kW i momencie obrotowym 330 Nm. W tym przypadku jednostka elektryczna połączona jest ze skrzynią biegów e-S tronic. Cały układ generuje około 204 KM, choć nie to jest najważniejsze, o czym przypomina sam producent.

Oba źródła napędu uzupełniają się. Silnik elektryczny dostarcza maksymalny moment obrotowy od startu do ok. 2000 obr./min, a jednostka TFSI w przedziale od 1750 do 4000 obr./min. Dzięki takiemu hybrydowemu napędowi, średnie spalanie A3 Sportback e-tron to zaledwie 1,5 l benzyny na 100 km. Audi A3 e-tron może poruszać się tylko przy pomocy silnika spalinowego, wyłącznie z napędem elektrycznym lub też w trybie hybrydowym.

Dynamicznie przyśpiesza korzystając jedynie z napędu elektrycznego, bez konieczności załączania napędu spalinowego. Wyłącznie na napędzie elektrycznym Audi A3 Sportback e-tron rozpędza się do prędkości 130 km/h, a jego maksymalny zasięg w tym trybie jazdy wynosi 50 km. Kolejnych 890 km może przejechać napędzane silnikiem spalinowym. Stąd łączny zasięg samochodu to aż 940 km.

Producent wspomina także, że magazynem energii dla nowego Audi A3 Sportback e-tron jest system akumulatorów litowo-jonowych umieszczony w podłodze, pod tylnymi siedzeniami. Akumulator wysokiego napięcia ma pojemność 8,8 kWh i składa się z ośmiu modułów o łącznej liczbie 96 ogniw. Audi zaznacza również, że model jest bardzo dobrze wyposażony, co w pewnym sensie wynagradza sporą cenę.

W standardzie znajdziemy m.in. funkcję start-stop z systemem rekuperacji, felgi 17” ze stopu lekkich metali, wielofunkcyjną, sportową kierownicę obszytą skórą, system Audi driver select, automatyczną klimatyzację, czujnik zmierzchowy świateł z czujnikiem deszczu, przednie i tylne światła diodowe czy spoiler dachowy w kolorze nadwozia. A jak kształtuje się cena?

Audi A3 Sportback e-tron w wersji wyposażeniowej Attraction kosztuje 172 870 złotych.

Dodano: 9 lat temu,
autor: Kamil Rogala,
zdjęcia: Materia³y prasowe Audi
Zobacz inne artykuły
Chcesz kupić dobre auto używane? Pokażemy Ci, jak to zrobić bezpiecznie i wygodnie
Jaki rejestrator jazdy najlepszy? Ranking kamer samochodowych
Czy ubezpieczenie auta musi być drogie? Inszury.pl, bo cena jest ważna
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .