Dacia Duster na nowych zdjęciach - jest postęp?

Można mówić o Dacii różne rzeczy: że jest tania, słabo wykonana, mało atrakcyjna etc. Ale z drugiej strony trzeba przyznać, że postęp od kilku lat jest naprawdę imponujący. Wystarczy zerknąć na najnowszą Dacię Duster, która po kilku modyfikacjach nadwozia naprawdę może się podobać.

Można mówić o Dacii różne rzeczy: że jest tania, słabo wykonana, mało atrakcyjna etc. Ale z drugiej strony trzeba przyznać, że postęp od kilku lat jest naprawdę imponujący. Wystarczy zerknąć na najnowszą Dacię Duster, która po kilku modyfikacjach nadwozia naprawdę może się podobać.

Jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny, odświeżona Dacia Duster dostanie między innymi zmieniony przedni grill, przeprojektowany kształt świateł, zmodyfikowany przedni zderzak oraz kilka akcentów i dodatków. Na dachu wylądowały nowe relingi dachowe z napisem "DUSTER", z tyłu zaś odświeżone lampy i chromowana końcówka układu wydechowego. Zwieńczeniem modyfikacji stylistycznych nadwozia są nakładki na zderzaki oraz nowe wzory felg aluminiowych.

We wnętrzu nie uświadczymy finezji, zaś niektóre elementy i rozwiązania zdradzają przynależność Dustera do niższej półki cenowej. W oczy rzucają się dość duże, płaskie i puste powierzchnie. W porównaniu do poprzednika zmodyfikowano przede wszystkim część centralną, w której wylądował nowy system infomedialny oraz nawigacja MediaNav. Warto również zwrócić uwagę na nowy panel zegarów z prędkościomierzem umieszczonym centralnie oraz sterowanie szybami, które przeniesiono z konsoli centralnej na boczki drzwi.

Ceny powinny wylądować na takim samym poziomie, jak poprzednik - dla przykładu we Francji będzie to kwota 11 900 euro. W wyposażeniu standardowym znajdziemy między innymi system ESC oraz cztery poduszki powietrzne. Na uwagę zasługuje również system infomedialny i nawigacyjny Media Nav, tempomat z limiterem prędkości oraz czujniki parkowania. Największą niespodzianką jest jednak nowa jednostka napędowa.

Chodzi tu o silnik turbodoładowany o pojemności 1,2-litra i mocy 125 KM z momentem obrotowym na poziomie 205 Nm. Przeszło 90 procent momentu obrotowego jest dostępne już przy 1500 obr./min, zaś pełnię możliwości otrzymamy już w przedziale 2000-3000 obr./min. Średnie zużycie paliwa według deklaracji producenta to 6,3 l/100km, zaś emisja CO2 do atmosfery to 145 g. Jak widać producenta nie ponosi fantazja i nie podaje wyssanych z palca wyników spalania.

Napęd przekazywany jest na koła za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje około 9,6 sekundy. Oprócz tego w ofercie Dacii Duster znajdziemy znane już jednostki: 105-konny silnik benzynowy o pojemności 1,6-litra oraz 1,5-litrowy silnik Diesla generujący 90 lub 110 KM.

Dodano: 10 lat temu,
autor: Kamil Rogala
Zobacz inne artykuły
Chcesz kupić dobre auto używane? Pokażemy Ci, jak to zrobić bezpiecznie i wygodnie
Jaki rejestrator jazdy najlepszy? Ranking kamer samochodowych
Czy ubezpieczenie auta musi być drogie? Inszury.pl, bo cena jest ważna
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .