Dostawczy Opel na sportowo

Mają przewieźć jak najwięcej różnorodnego ładunku, zapewniając przy tym komfortowe warunki pracy kierowcy i wiele innych praktycznych rozwiązań. Takie założenia najczęściej stawiane są przed pojazdami dostawczymi. Opel poszedł jednak trochę w innym kierunku i model Vivaro przyprawił odrobiną sportowego charakteru.

Opel Vivaro Sport, który po raz pierwszy można było zobaczyć na kończącej się w czwartek wystawie pojazdów użytkowych IAA w Hanowerze, wyróżnia się od pozostałych wersji tego lekkiego pojazdu dostawczego zmienionym wzornictwem oraz wyposażeniem.

Na ulicy ten wariant Vivaro rozpoznamy po srebrnych lub czarnych pasach, biegnących wzdłuż pojazdu, maski i dachu. Do tego w ofercie pojawiły się 17-calowe felgi, opcjonalnie także w czarnym kolorze, a pod wspólnymi kloszami znalazły się przednie reflektory oraz diodowe światła do jazdy dziennej. Z boku i z tyłu w odmianie kombi pojawiły się przyciemniane szyby.

Wewnątrz znajdziemy m.in. skórzane obicia tapicerki (opcjonalnie) oraz welurowe dywaniki kontrastującymi przeszyciami. Źródłem pokładowej rozrywki jest system multimedialny IntelliLink Navi 50. Posiada on m.in. funkcję sterowania głosem. Niebawem do oferty dołączy, jako opcja, nowy system IntelliLink Navi 80, który debiutował na IAA. Dzięki bezpłatnej do 2021 r. łączności z Internetem przekazuje on cominutowe komunikaty o sytuacji na drogach, informacje o zatorach ulicznych, podawane z dokładnością do 100 metrów, oraz sugestie alternatywnej trasy. 

Na wyposażeniu znajdziemy ponadto tempomat z ogranicznikiem prędkości, asystenta parkowania z czujnikami ultradźwiękowymi z tyłu pojazdu i układ klimatyzacji.

Opel Vivaro Sport może się pochwalić podobną przestrzenią bagażową jak pozostałe odmiany modelu. Opcjonalny pakiet ładunkowy "Sport" zapewnia ochronę tej części pojazdu. Pakiet obejmuje ciemnoszare panele boczne, dodatkowe schowki i niebieskie oświetlenie.

Pod maską Vivaro Sport będzie można znaleźć jednostkę BiTurbo o mocy 125 lub 145 KM, których średnie spalanie waha się od 5,7 do 6,7 l/100 km.

Dodano: 7 lat temu,
autor: Wojtek Traczyk,
zdjęcia: Opel
Zobacz inne artykuły
Chcesz kupić dobre auto używane? Pokażemy Ci, jak to zrobić bezpiecznie i wygodnie
Jaki rejestrator jazdy najlepszy? Ranking kamer samochodowych
Czy ubezpieczenie auta musi być drogie? Inszury.pl, bo cena jest ważna
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .