Elektryczne początki

Mały i10 pojawił się w elektrycznej wersji. Na razie to 30 testowych aut, ale w 2012 ma ruszyć sprzedaż.

Mały i10 pojawił się w elektrycznej wersji. Na razie to 30 testowych aut, ale w 2012 ma ruszyć sprzedaż.

Samochód nazwano BlueOn. Ma długość 358,5 cm, szerokość 159,5 cm i wysokość 154 cm. Napędza go silnik elektryczny dysponujący mocą 82 KM i maksymalnym momentem obrotowym 210 Nm. Pozwala to przyspieszać do 100 km/h w 13,1 sekundy, a maksymalnie może poruszać się z prędkością 130 km/h. Akumulatory litowo - jonowe o pojemności 16,4 kWh zapewniają zasięg 140 km, poczym trzeba je ładować przez 6 godzin napięciem 220V. W czasie 25 minut można naładować 80 proc. ich pojemności przy pomocy ładowarki o napięciu 380V.

Hyundai oddał 30 aut testowych do dyspozycji organizacji rządowych. Mają pozwolić na sprawdzenie nie tylko samochodów, ale i urządzeń do ładowania akumulatorów. Według planu w końcu 2012 roku ma już powstać 2500 aut przeznaczonych na rynek.

(mysz)

Zobacz inne artykuły
Chcesz kupić dobre auto używane? Pokażemy Ci, jak to zrobić bezpiecznie i wygodnie
Jaki rejestrator jazdy najlepszy? Ranking kamer samochodowych
Czy ubezpieczenie auta musi być drogie? Inszury.pl, bo cena jest ważna
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .