Flagowy Lexus w nowej odsłonie

Na wystawie w Detroit zadebiutowała piąta generacja Lexusa LS, która dość radykalnie zmienia wizerunek tego flagowego modelu. Wśród nowości warto wspomnieć o nowej płycie podłogowej, całkowicie nowej jednostce V6 oraz 10-stopniowej przekładni automatycznej.

Nowy Lexus LS, który jest dłuższy, szerszy i jednocześnie niższy od swojego poprzednika, powinien przykuwać wzrok swoją dość śmiałą stylistyką na wzór modeli coupe, które są bardziej atrakcyjne dla młodszych nabywców. Auto zbudowane zostało na nowej globalnej platformie GA-L, przeznaczonej dla luksusowych modeli japońskiej marki. Po raz pierwszy znalazła ona zastosowanie w coupe LC 500, a w nowym LS ta tylnonapędowa płyta podłogowa występuje w wydłużonej wersji z większym rozstawem osi (3125 mm, o 35 mm większy niż w poprzednim modelu). W celu zachowania nisko położonego środka ciężkości i odpowiedniego rozkładu mas, nowy LS oferowany będzie jedynie w wersji wydłużonej, o szerokim profilu poprzecznym i niskiej sylwetce.

Do budowy nowego LS zastosowane zostały między innymi blachy ze stali o podwyższonej wytrzymałości i stopy aluminium, co pozwoliło zmniejszyć jego masę o ponad 90 kg. Oszczędności na masie w połączeniu z wysoką sztywnością nadwozia i zastosowaniem nowego silnika V6 powinny przełożyć się na poprawę dynamiki auta.

W nowej limuzynie Lexusa debiutuje całkowicie nowa 3,5-litrowa jednostka benzynowa V6 o podwójnym doładowaniu. Dysponuje ona mocą 415 KM i maksymalnym momentem obrotowym 600 Nm. Parametry te pozwalają rozpędzić się autu w wersji z napędem 4x4 do 100 km/h w 4,5 s. Kierowca dodatkowo będzie mógł dopasować reakcje jednostki napędowej do swoich upodobań poprzez wybór jednego z trzech trybów - Normal, Sport i Sport+, które również mają przełożenie na odgłos pracy silnika.

W nowym Lexusie zadebiutowała również nowa 10-stopniowa skrzynia automatyczna. Jest to tradycyjne rozwiązanie z przekładnią hydrokinetyczną, ale, według inżynierów Lexusa, ma ona zapewniać zmianę przełożeń porównywalną do układów dwusprzęgłowych.

Wnętrze zapewniać ma niespotykany dotąd poziom komfortu. Przykładem może być 28-punktowa elektryczna regulacja ustawień przednich foteli, z funkcją podgrzewania, wentylacji oraz masażu. Ukształtowanie deski rozdzielczej z wyświetlaczami na jednakowej wysokości ma ułatwiać operowanie wszelkimi funkcjami bez zmiany pozycji, zapewniając pełną ergonomię miejsca kierowcy.

Również w tylnej części siedzenia zapewnią optymalny poziom komfortu. Na życzenie można zamówić dla nich funkcje podgrzewania, chłodzenia oraz masażu, elektrycznie podnoszone podnóżki, a także możliwość odchylania ich nawet o 48 stopni i podnoszenia o 24 stopnie w celu ułatwienia wysiadania z samochodu. W wersji z zawieszeniem pneumatycznym po raz pierwszy wprowadzono funkcję ułatwienia dostępu do samochodu. Po odblokowaniu drzwi przy użyciu elektronicznego kluczyka samochód się nieco podnosi i odchylają się boczne wyprofilowania fotela, ułatwiając kierowcy zajęcie miejsca za kierownicą.

Wysoki poziom luksusu przejawia się w dbaniu o najdrobniejsze szczegóły. W nowym LS znajdziemy chociażby inspirowane wzorami Shimamoku drewniane elementy wykończeniowe, łączące japońską sztukę formowania z cienkich płatów drewna z technologią laserowego wycinania. Nowe metody wyciszenia zapewniają błogi spokój w kabinie, pozwalając delektować się dźwiękami muzyki, pochodzącymi od wysokiej klasy zestawu Mark Levinson z funkcją dźwięku przestrzennego i zespołem głośników w podsufitce.

Naturalnie nowy Lexus LS będzie obfitował w rozwiązania, mające zapewnić bezpieczeństwo podczas jazdy. Już sama konstrukcja nadwozia chroni pasażerów przed skutkami kolizji, ale zaawansowane rozwiązania mają pozwolić uniknąć jakichkolwiek zdarzeń na drodze. W pakiecie Lexus Safety System+ znalazły się liczne układy bezpieczeństwa z systemem, pozwalającym wykryć pieszego, który nie tylko zacznie hamować, ale również wykona manewr wymijający pieszego w obrębie danego pasa ruchu. Nowością jest również system Lexus CoDrive. Pozwala on na kontrolę sterowania pojazdem zależną i w zgodzie z intencjami kierowcy oraz stałe wsparcie podczas jazdy po autostradzie. 

Dodano: 7 lat temu,
autor: Wojciech Traczyk,
zdjęcia: Lexus
Zobacz inne artykuły
Chcesz kupić dobre auto używane? Pokażemy Ci, jak to zrobić bezpiecznie i wygodnie
Jaki rejestrator jazdy najlepszy? Ranking kamer samochodowych
Czy ubezpieczenie auta musi być drogie? Inszury.pl, bo cena jest ważna
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .