Ford Focus C-MAX we Frankfurcie

Ford Focus C-MAX jest zupełnie nowym kompaktowym minivanem i najnowszym przedstawicielem popularnej rodziny Focus, który znajdzie się w sprzedaży w Europie jeszcze tej jesieni.

<p class="maintext"><strong>Ford Focus C-MAX jest zupełnie nowym kompaktowym minivanem i najnowszym przedstawicielem popularnej rodziny Focus, który znajdzie się w sprzedaży w Europie jeszcze tej jesieni.</strong> Litera <strong>&#8222;C&#8221;</strong> w nazwie modelu wskazuje na podstawowe atuty nowego modelu: komfort (Comfort), pewność w prowadzeniu (Confidence) i kontrolę czy raczej panowanie nad pojazdem (Control). Z kolei człon <strong>&#8222;MAX&#8221;</strong> wskazuje, iż każdy z tych elementów doprowadzono do maksimum, świadcząc zarazem o tym, że w tych elementach Ford zajmuje zdecydowanie pozycję wiodącą. Podczas Salonu we Frankfurcie Ford prezentuje 1,6-litrową wersję benzynowego silnika Duratec 16V, który pod koniec 2003 roku będzie dostępny jako jedna z opcji silnikowych w Fordzie Focus C-MAX. Jeszcze w tym roku Ford Focus C-MAX będzie więc oferowany z dwiema jednostkami benzynowymi Duratec: w wersji 1,6 litra o mocy 100 KM i 1,8 litra o mocy 120 KM oraz z dwoma nowymi silnikami wysokoprężnymi Duratorq TDCi z wtryskiem common rail &#8211; będą to wersje o pojemności 1,6 litra i mocy 110 KM oraz 2,0 litra rozwijająca moc 136 KM. Wkrótce wersje Forda Focus C-MAX napędzane silnikami wysokoprężnymi TDCi będą dostępne z filtrem cząsteczek stałych w spalinach DPF. Natomiast nabywcy decydujący się na wersję z 1,6-litrowym silnikiem TDCi będą mogli na życzenie jako opcję dodatkowo zamówić bezstopniową przekładnię automatyczną Durashift CVT (Continuously Variable Transmission). <strong>Dynamiczny i uniwersalny</strong> Ford Focus C-MAX w niezwykle atrakcyjny sposób łączy pojemne i uniwersalne wnętrze z wysokim komfortem i bardzo dobrymi własnościami jezdnymi. Wszystkie wersje tego modelu są napędzane dynamicznymi i oszczędnymi silnikami najnowszej generacji, które stały się znakiem rozpoznawczym kompaktowych modeli Forda. Dzięki zmiennemu układowi tylnych siedzeń (tzw. Comfort Seat System, dostępny jako opcja) Ford Focus C-MAX może w komfortowych warunkach przewozić pięć osób z bagażem, bądź też zapewnić luksusowe warunki podróżowania na poziomie &#8222;lotniczej klasy biznes&#8221; dla czterech osób &#8211; przy złożonym środkowym tylnym siedzeniu dwie osoby podróżujące z tyłu mają znacznie więcej miejsca na nogi i więcej przestrzeni na wysokości ramion. Ford Focus C-MAX został zaprojektowany w taki sposób, aby zapewnić kierowcy maksimum komfortu. Wyższa i wygodniejsza pozycja za kierownicą oraz dobrze wyposażone miejsce kierowcy idą w parze z komfortem jazdy, precyzją sterowania, pewnym trzymaniem się drogi i wysoką skutecznością hamulców, jakich przyzwyczailiśmy się oczekiwać od samochodów marki Ford. W przypadku modelu Focus C-MAX Ford świadomie wybrał inną koncepcję niż niektóre modele konkurencyjnych marek i zdecydował się na wnętrze z 5 miejscami. <i>Jesteśmy przekonani, że rozwiązanie z pięcioma miejscami &#8211;przy dostępności układu zmiennej konfiguracji tylnych siedzeń, dające znacznie więcej miejsca pasażerom z tyłu w przypadku, gdy na tylnych siedzeniach podróżują tylko dwie osoby &#8211; lepiej odpowiada potrzebom potencjalnych nabywców, którzy rzadko stają przed potrzebą przewożenia aż siedmiu osób. Przede wszystkim jednak nie chcieliśmy zatracać najważniejszych cech, które specjalnie cenią sobie nabywcy samochodów kompaktowych, a więc własności jezdnych typowych dla klasycznego samochodu osobowego oraz ergonomicznego i bezpiecznego nadwozia zaprojektowanego w sposób stylowy i elegancki</i> &#8211; wyjaśnił D. Kuzak. Ford Focus C-MAX stanowi kolejne niesłychanie ważne ogniwo w bardzo szerokiej palecie samochodów rodzinnych Forda, które teraz spełniają wymagania praktycznie każdego nabywcy w tej kategorii pojazdów: począwszy od mniejszego Forda Fusion, poprzez 7-miejscowego Forda Galaxy, aż po Forda Tourneo Connect mogącego spełniać funkcję samochodu osobowego lub użytkowego, czy wreszcie po większy i znacznie solidniejszy mikrobus Ford Tourneo, mogący przewozić do 9 osób. <strong>Ford Focus dla każdego</strong> Rodzina Forda Focus staje się coraz szersza, coraz bardziej zróżnicowana i coraz bardziej zyskuje na znaczeniu. Po wprowadzeniu modelu C-MAX, rodzina Forda Focus obejmuje teraz 3- i 5-drzwiowe wersje hatchback, 4-drzwiową wersję sedan, 5-drzwiowe kombi, dwa modele o wyraźnie sportowym charakterze (ST170 i RS), a także &#8211; od teraz &#8211; nowoczesny kompaktowy rodzinny minivan. W zależności od rynku do napędu modeli z rodziny Forda Focus służą jednostki benzynowe Duratec o pojemności 1,4 do 2.0 litrów. Wersja podstawowa Forda Focus ma silnik o pojemności 1,4 litra i mocy 75 KM, dysponujący momentem obrotowym 123 Nm. Na drugim biegunie jest superszybki sportowy Ford Focus RS z silnikiem rozwijającym moc 215 KM i dysponujący maksymalnym momentem 310 Nm. Natomiast gama jednostek wysokoprężnych Duratorq w Fordzie Focus obejmuje silniki o pojemności 1,8 litra i mocy 90 KM (znana jednostka TDdi), aż po nowy 2,0-litrowy silnik TDCi o mocy 136 KM dostępny wyłącznie w modelu Ford Focus C-MAX. <strong>Źródło: Ford Polska Sp. z o.o.</strong>
Zobacz inne artykuły
Chcesz kupić dobre auto używane? Pokażemy Ci, jak to zrobić bezpiecznie i wygodnie
Jaki rejestrator jazdy najlepszy? Ranking kamer samochodowych
Czy ubezpieczenie auta musi być drogie? Inszury.pl, bo cena jest ważna
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .