Ford Focus III Coupe - pierwsze szczegóły

Klasa kompakt to niewątpliwie jeden z najpopularniejszych segmentów rynku. Walka o klienta jest w tej grupie aut szalenie zacięta, nie powinna dziwić więc różnorodność modelowa oferowana przez kompakty. Bo to oprócz rodzinnych kombi i eleganckich sedanów, klasa kompakt obejmuje też samochody typu coupe przeznaczone dla klientów o sportowym zacięciu.

Klasa kompakt to niewątpliwie jeden z najpopularniejszych segmentów rynku. Walka o klienta jest w tej grupie aut szalenie zacięta, nie powinna dziwić więc różnorodność modelowa oferowana przez kompakty. Bo to oprócz rodzinnych kombi i eleganckich sedanów, klasa kompakt obejmuje też samochody typu coupe przeznaczone dla klientów o sportowym zacięciu.

Wśród niemieckich przedstawicieli kompaktowych coupe górą jest zdecydowanie Volkswagen Scirocco. Jednak już niedługo sportowy „brat” Golfa może stracić pozycję lidera, bowiem bezpośrednich rywali Scirocco szykują marki Opel oraz Ford. Na temat przygotowywanej Astry Coupe wiemy już bardzo dużo, na pierwsze informacje dotyczące Focusa Coupe musieliśmy poczekać do teraz.

Wszelkie dane na temat nowej wersji nadwoziowej Focusa III są niestety jedynie spekulacjami. Jak sugerują internetowe pogłoski, prototyp zapowiadający odmianę coupe zobaczymy już niedługo, bo na styczniowych targach NAIAS organizowanych w USA.

Nieoficjalne szczegóły na temat sportowego Focusa wskazują, że coupe wyróżniać się będzie niskim, szerokim i wybitnie agresywnie narysowanym nadwoziem. Pas przedni zdobić mają zmienione reflektory z diodami LED oraz potężny grill w kształcie trapezu. W linii bocznej znaleźć mamy ogromne felgi i słupki C nawiązujące do Forda Capri, natomiast w części tylnej – dwie centralnie zamontowane końcówki wydechu.

Jeżeli chodzi o wersje silnikowe, w ofercie powinniśmy znaleźć szeroką paletę jednostek, zarówno benzynowych, jak i wysokoprężnych. Na szczycie gamy znajdziemy najprawdopodobniej 2-litrowy, turbodoładowany motor EcoBoost, który oprócz kilku technologii „eco” oferować będzie nieprzeciętne osiągi. 250 KM i 360 Nm powinny zagwarantować przyspieszenie do „setki” w 6 sekund i prędkość maksymalną ograniczoną do 250 km/h.

kaytek_rx4

Zobacz inne artykuły
Chcesz kupić dobre auto używane? Pokażemy Ci, jak to zrobić bezpiecznie i wygodnie
Jaki rejestrator jazdy najlepszy? Ranking kamer samochodowych
Czy ubezpieczenie auta musi być drogie? Inszury.pl, bo cena jest ważna
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .