Honda NSX po zmianach

Pod koniec tego roku do sprzedaży trafi odświeżona wersja Hondy NSX. Jak zapewniają jej twórcy, zmodyfikowana odmiana tej sportowej hybrydy będzie bardziej dynamiczna.

Honda NSX z rocznika modelowego 2019 będzie miała zmienione (większe) stabilizatory przednie i tylne, dzięki czemu zwiększona będzie sztywność zawieszenia – przedniego o 26%, a tylnego o 19%. Modyfikacjom poddane zostały również piasty tylnych kół oraz tuleje łączników wahaczy poprzecznych, które mają przełożyć się na poprawę reakcji podwozia.

W odświeżonym modelu na rok 2019 Honda dokonała również zmiany oprogramowania sterującego hybrydowym układem napędu na cztery koła (Sport Hybrid SH-AWD), elektrycznym układem wspomagania kierownicy, układem stabilizacji toru jazdy (VSA) i aktywnymi amortyzatorami z płynem MRF. Wg zapewnień japońskiej firmy nowe amortyzatory zapewnią bardziej komfortowe działanie i reakcje w trybie Quiet, przy jednoczesnym utrzymaniu większej sztywności dla wyższych prędkości i jazdy po torze wyścigowym.

Specjalnie dla Hondy NSX 2019 opracowano również opony klasy high performance – Continental SportContact 6, które mają zapewniać lepszą dynamikę i reakcję zwrotną podczas hamowania, pokonywania zakrętów i przyspieszania na nawierzchniach o różnym poziomie przyczepności.

W jednostce napędowej odświeżonego modelu zmodyfikowano wtryskiwacze paliwa, poprawiono działanie turbosprężarki i dodano filtr cząstek stałych, którego zadaniem jest zapewnienie zgodności modelu z normą Euro 6d-TEMP. Osiągi Hondy NSX pozostaną niezmienione.

Wszystkie powyższe zmiany pozwoliły jednak zwiększyć elastyczność, stabilność, a także poprawić reakcję przyspieszenia przy granicznych wartościach. W efekcie Honda NSX po poprawkach zdołała poprawić swój rekordowy czas przejazdu na torze Suzuka o 2 s.

Naturalnie nie obędzie się także bez zmian stylistycznych, choć są one niewielkie. Górna, chromowana osłona atrapy chłodnicy zostało dopasowane kolorystycznie do nadwozia, a nowe siatki w przednich i tylnych zderzakach zyskały czarny połysk. Nadwozie dostępne będzie z nowym lakierem perłowym Thermal Orange i dobranymi do niego pomarańczowymi zaciskami karbonowo-ceramicznych tarcz.

W kabinie do wyboru będzie czerwona tapicerka skórzana lub nowa tapicerka Indigo Blue, która jest połączeniem Alcantary i skóry.

Produkcja odświeżonej Hondy NSX już ruszyła, a pierwsze egzemplarze trafią do klientów pod koniec roku.

Dodano: 5 lat temu,
autor: Wojciech Traczyk,
zdjęcia: Honda
Zobacz inne artykuły
Chcesz kupić dobre auto używane? Pokażemy Ci, jak to zrobić bezpiecznie i wygodnie
Jaki rejestrator jazdy najlepszy? Ranking kamer samochodowych
Czy ubezpieczenie auta musi być drogie? Inszury.pl, bo cena jest ważna
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .