Nowy Mercedes Klasy C 63 AMG coupe

Klasa C 63 AMG coupé to broń, która obezwładnia wszystkie zmysły. Jej wyraziste linie skrywają wydajny silnik V8 i dynamicznie skrojone podwozie. Model dołącza do obecnej na rynku Klasy C 63 AMG, dostępnej jako klasyczny sedan i praktyczne kombi, oraz do innych coupé spod znaku AMG: CLS 63 AMG oraz CL 63 AMG.

Klasa C 63 AMG coupé to broń, która obezwładnia wszystkie zmysły. Jej wyraziste linie skrywają wydajny silnik V8 i dynamicznie skrojone podwozie. Model dołącza do obecnej na rynku Klasy C 63 AMG, dostępnej jako klasyczny sedan i praktyczne kombi, oraz do innych coupé spod znaku AMG: CLS 63 AMG oraz CL 63 AMG.

Mercedes Klasy C 63 AMG Coupé trafi do sprzedaży w lipcu 2011 roku. Z okazji premiery modelu w salonach pojawi się również specjalna seria Edition 1 z ekskluzywnym wyposażeniem i indywidualnie skomponowaną stylizacją.

Mercedesa Klasy C 63 AMG Coupé wprawia w ruch benzynowy silnik V8 o pojemności 6,2 litra, generujący moc 457 KM i maksymalny moment obrotowy 600 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje mu jedynie 4,5 s, a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h (ograniczona elektronicznie). Tak wyśrubowane osiągi dystansują konkurencję i zapewniają Klasie C 63 AMG Coupé pozycję lidera w segmencie.

Nowe coupé w pełni korzysta z technologii odświeżonej niedawno Klasy C 63 AMG w wersji sedan i kombi. Istotna nowość to montowana seryjnie, zmodernizowana przekładnia AMG SPEEDSHIFT MCT o 7 przełożeniach oraz elektryczna pompa wspomagania kierownicy. Efekt? Klasa C 63 AMG Coupé legitymuje się nie tylko doskonałymi osiągami, ale i niewielkim apetytem. Średnie zużycie paliwa w cyklu NEDC wynosi 12,0 l/100 km.

Pakiet AMG Performance - jeszcze więcej emocji

Tym samym wynikiem może pochwalić się Mercedes Klasy C 63 AMG Coupé uzbrojony w pakiet AMG Performance. Dostępny w opcji, pakiet ten pozwala skrócić czas potrzebny na osiągnięcie prędkości 100 km/h do zaledwie 4,4 s. Rozwiązania zaczerpnięte wprost z modelu SLS AMG - kute tłoki i korbowody oraz lżejszy wał korbowy - pozwoliły wygenerować dodatkowe 30 KM i odchudzić widlaste serce o 3 kilogramy.

Cechy charakterystyczne Klasy C 63 AMG Coupé z pakietem AMG Performance to wzmocniony układ hamulcowy z przednimi tarczami hamulcowymi z kompozytów i polakierowanymi na czerwono zaciskami, wykonany z włókna węglowego spojler tylnej klapy oraz poręczna kierownica, obszyta skórą nappa i alcantarą.

Dane techniczne w skrócie:

Pojemność skokowa: 6208 ccm
Średnica x skok tłoka: 102,2 x 94,6 mm
Stopień sprężania: 11,3:1
Moc maksymalna: 336 kW (457 KM) przy 6800 obr./min / 358 kW (487 KM) przy 6800 obr./min*
Maksymalny moment obrotowy: 600 Nm przy 5000 obr./min
Masa własna silnika (bez płynów): 195 kg / 192 kg*
Średnie zużycie paliwa (NEDC): 12,0 l/100 km
Średnica emisja CO2: 280 g/km
Przyspieszenie 0-100 km/h: 4.5 s / 4.4 s*
Prędkość maksymalna: 250 km/h**

* dotyczy Klasy C 63 AMG Coupé z pakietem AMG Performance

7-stopniowa przekładnia AMG SPEEDSHIFT MCT w standardzie

Zamiast tradycyjnego konwertera, 7-stopniowa przekładnia AMG SPEEDSHIFT MCT używa mokrego sprzęgła, dzięki czemu sprawniej przekazuje moment obrotowy na tylne koła i pozwala obniżyć zużycie paliwa. Zależnie od preferencji, kierowca może wybrać jeden z czterech trybów pracy przekładni. Ich obsłudze służy nowe pokrętło, zaczerpnięte ze "skrzydlatego" brata - modelu SLS AMG.

W trybie C (Controlled Efficiency) kolejne biegi załączane są przy niższych prędkościach obrotowych, a reakcja na wciśnięcie pedału gazu jest najbardziej łagodna. Tryby S, S+ i M wyzwalają z Klasy C 63 AMG Coupé kolejne stopnie agresji. Przekładnia zmienia wtedy przełożenia szybciej i przy wyższych prędkościach obrotowych (w trybach S+ i M zmiana biegu trwa tylko 100 ms). Dodatkowo kierowca dysponuje funkcją RACE START, pozwalającą na ruszenie z miejsca z wykorzystaniem wszystkich rezerw mocy.

Klasa C 63 AMG Coupé to doskonałe prowadzenie bez uszczerbku na komforcie

W parze z możliwościami układ napędowego Klasy C 63 AMG Coupé idzie sportowo zestrojony układ jezdny, układ kierowniczy i wzmocnione hamulce. Sztywniejsze resorowanie, stabilizatory o zwiększonej średnicy i poszerzony w porównaniu z „cywilną” odmianą rozstaw kół sprzyjają dynamicznej jeździe, podobnie jak układ kierowniczy o bezpośrednim przełożeniu (13,5:1). Do agresywnego charakteru Klasy C 63 AMG Coupé dostosowany został system stabilizacji toru jazdy ESP, który może działać w jednym z trzech trybów: ESP ON, ESP SPORT i ESP OFF.

Atletyczna i pewna siebie: sylwetka Klasy C 63 AMG Coupé

Muskularne linie Klasy C 63 AMG Coupé porywają jeszcze na postoju i nawiązują do modelu SL 63 AMG. Proporcje klasycznego coupé łączą się tu z akcentami charakterystycznymi dla modeli sygnowanych przez AMG. Nisko poprowadzona linia dachu, szeroki tylny słupek, długa maska i krótkie zwisy jednoznacznie sygnalizują, że mamy do czynienia z rasowym sportowcem. W oczy rzuca się dodatkowe ospojlerowanie zderzaków, większe wloty powietrza, oświetlenie LED i potężny tylny dyfuzor z dwiema końcówkami układu wydechowego. Całość spoczywa na aluminiowych obręczach AMG o średnicy 18 cali z oponami 235/40 i 255/35 (odpowiednio: z przodu i z tyłu auta).

Połączenie sportowej atmosfery i nieskazitelnej jakości

Przejrzysta deska rozdzielcza Klasy C 63 AMG Coupé ze zintegrowanym, umieszczonym centralnie ekranem nawiązuje do Mercedesa CLS 63 AMG. Z tego modelu pochodzi sportowa, obszyta skórą kierownica, za którą kryją się wykonane z aluminium manetki do ręcznej zmiany przełożeń. Oczy kierowcy trafiają na trzy odseparowane, zatopione w tubach zegary. Centralnie umieszczony prędkościomierz dysponuje dodatkowo wyświetlaczem, który przekazuje najważniejsze informacje o pojeździe. Po uruchomieniu zapłonu pojawia się na nim komunikat powitalny z logiem AMG.

Nowe, sportowe fotele AMG zapewniają doskonałe podparcie podczas pokonywania krętych dróg i mogą być na życzenie obszyte skórzaną tapicerką designo, dostępną w czterech jednolitych kolorach lub trzech dwutonowych kombinacjach. Lista ekskluzywnych opcji obejmuje również m.in.

- skórzane wykończenie deski rozdzielczej;- wstawki kokpitu wykonane z włókna węglowego;- listwy progowe z podświetlanym logo AMG;- aluminiowe obręcze kół o średnicy 18 lub 19 cali;- pakiet dodatków aerodynamicznych karoserii z włókna węglowego;- mechanizm różnicowy tylnej osi o ograniczonym poślizgu.

Wysoki poziom bezpieczeństwa

Mercedes Klasy C 63 AMG Coupé seryjnie wyposażony został w siedem poduszek powietrznych oraz napinacze i ograniczniki siły napięcia pasów bezpieczeństwa. Kompleksowy poziom bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów zapewniają innowacyjne systemy bezpieczeństwa aktywnego, takie jak układ ATTENTION ASSIST, czuwający nad zmęczeniem kierowcy, układ monitorowania martwego pola i kontroli pasa ruchu czy aktywny tempomat DISTRONIC PLUS.

Nowa generacja telematyki to jeszcze łatwiejsza obsługa

Nowa generacja telematyki z większym ekranem oferuje większą wygodę i pozwala m.in. na transfer książki telefonicznej z telefonu komórkowego, odczytywanie krótkich wiadomości tekstowych SMS czy na bezprzewodowe odsłuchiwanie muzyki z zewnętrznego odtwarzacza przez Bluetooth. Ponadto dysponuje interfejsem USB, zintegrowanym teraz z centralnym podłokietnikiem.

Po raz pierwszy system COMAND oferuje połączenie z internetem. Gdy samochód nie jest w ruchu, pasażerowie mają dostęp do serwisu Mercedes-Benz Online z aktualną prognozą pogody i aplikacją GoogleMaps. Fabryczna nawigacja dysponuje widokiem 3D i wyświetla nawet cztery alternatywne trasy, a ulubione destynacje mogą być zapisane na karcie pamięci SD. Alternatywą dla rozwiązań niefabrycznych jest system nawgiacji BECKER MAP PILOT, dostępny z podstawowym systemem nagłośnienia Audio 20 CD.

Specjalna seria Edition 1

Śladem modelu CLS 63 AMG, Klasa C 63 AMG Coupé debiutuje w wyjątkowej wersji Edition 1. Jej indywidualny charakter podkreśla ekskluzywne wyposażenie: dwutonowa, skórzana tapicerka designo, obszyta skórą i alcantarą kierownica AMG oraz wykończona fortepianową czernią konsola środkowa. Z zewnątrz wyjątkową osobowość Klasy C 63 AMG Coupé Edition 1 nadają stosowne emblematy, pięcioramienne alufelgi AMG w kolorze matowej czerni i opcjonalny, matowy lakier - do wyboru smolista czerń Designo Magno Night Black lub niewinna biel Diamond White Metallic Bright.

Zobacz inne artykuły
Chcesz kupić dobre auto używane? Pokażemy Ci, jak to zrobić bezpiecznie i wygodnie
Jaki rejestrator jazdy najlepszy? Ranking kamer samochodowych
Czy ubezpieczenie auta musi być drogie? Inszury.pl, bo cena jest ważna
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .