Pięć gwiazdek EuroNCAP dla Lexusa CT 200h

Lexus CT 200h uzyskał prestiżową, najwyższą – pięciogwiazdkową – notę w testach zderzeniowych Euro NCAP, z ogólnym wynikiem punktowym 83/100. Rezultat ten znacznie przekracza minimum wymagane dla pięciu gwiazdek i plasuje nowego Lexusa pośród najbezpieczniejszych modeli w segmencie samochodów kompaktowych klasy premium.

Lexus CT 200h uzyskał prestiżową, najwyższą – pięciogwiazdkową – notę w testach zderzeniowych Euro NCAP, z ogólnym wynikiem punktowym 83/100. Rezultat ten znacznie przekracza minimum wymagane dla pięciu gwiazdek i plasuje nowego Lexusa pośród najbezpieczniejszych modeli w segmencie samochodów kompaktowych klasy premium.

Rangę tego osiągnięcia dodatkowo zwiększa fakt, że od 2009 roku Euro NCAP wprowadziło nowe, bardziej rygorystyczne testy zderzeniowe. Znowelizowany program składa się z czterech pól oceny: ochrona przewożonych dorosłych, ochrona przewożonych dzieci, ochrona pieszych oraz zupełnie nowy element – wspomaganie bezpieczeństwa. Ponadto oceniane są funkcje prewencyjne, takie jak sygnalizacja braku zapięcia pasów bezpieczeństwa, elektroniczna stabilizacja toru jazdy, czy ogranicznik prędkości jazdy, co czyni uzyskanie pięciu gwiazdek z roku na rok zadaniem coraz trudniejszym.

Lexus CT 200h uzyskał 94% za ochronę przewożonych dorosłych, 84% za ochronę przewożonych dzieci, 55% za ochronę pieszych oraz 86% za wspomaganie bezpieczeństwa.

Komentując wynik w kategorii wspomagania bezpieczeństwa, Euro NCAP podkreśla maksymalną liczbę punktów uzyskanych przez CT 200h w teście zderzenia z boczną barierą, skuteczne działanie ochronne poduszek kolanowych przed przednimi fotelami oraz wysoki poziom ochrony przed urazami kręgów szyjnych. Dzięki zastosowaniu foteli z systemem WIL (Whiplash Injury Lessening) drugiej generacji, nowy kompakt klasy premium otrzymał doskonałą ocenę pod względem przeciwdziałania skutkom zderzeń tylnych.

Podczas zwykłej jazdy, wchodzące w skład systemu ochrony przed urazami kręgów szyjnych WIL zagłówki foteli pozostają możliwie blisko głowy jadącego. Natomiast w momencie zderzenia tułów osoby miękko zapada się w fotelu, co powoduje zmniejszenie odległości pomiędzy jego głową a zagłówkiem, a tym samym obniża ryzyko urazu kręgów szyjnych.

W testach weryfikujących poziom bezpieczeństwa przewożonych dzieci, CT 200h uzyskał dobry wynik w zakresie ochrony dzieci 18-miesięcznych i 3-letnich. Zaś w kategorii ochrony pieszych, zderzak wykazał minimalne zagrożenie dla nóg, za co otrzymał maksymalną liczbą punktów Euro NCAP.

Legitymując się bardzo sztywną i jednocześnie pochłaniającą energię zderzenia skorupą nadwozia oraz długą listą elementów bezpieczeństwa biernego i służących ochronie pieszych, CT 200h zapewnia w każdej sytuacji drogowej maksymalny możliwy poziom ochrony.

Nowy model kompaktowy Lexusa jest jedynym samochodem w swojej klasie standardowo wyposażonym w poduszki powietrzne chroniące kolana kierowcy i pasażera na przednim fotelu. Poduszki te rozwijają się spod deski rozdzielczej równocześnie z poduszkami czołowymi, chroniąc przed uderzeniem w kolumnę kierowniczą i dolną powierzchnię deski rozdzielczej. Ponadto, ograniczając przemieszczanie się bioder i tułowia przy silnym zderzeniu, przyczyniają się również do zmniejszenia ryzyka urazów głowy i klatki piersiowej.

Jako pierwszy na świecie kompakt klasy premium, CT 200h może być również wyposażony w opcjonalny układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (Pre-Crash Safety system – PCS). Układ ten zapobiegawczo przygotowuje do optymalnego zadziałania pasy bezpieczeństwa i wspomaga awaryjne hamowanie, pomagając zmniejszyć zakres uszkodzeń i obrażeń powypadkowych, a w razie nieuniknionej kolizji uruchamia hamulce w sposób automatyczny. Nie wymagający dopłaty układ adaptacyjnej kontroli prędkości jazdy (Adaptive Cruise Control – ACC) samoczynnie dostosowuje prędkość jazdy CT 200h do tempa poruszania się pojazdu z przodu.

Standardowo oferowany jest zmodernizowany elektronicznie sterowany układ hamulcowy z funkcją odzysku energii (ECB-R), układem ABS, wspomaganiem hamowania awaryjnego, regulacją siły napędowej (TRC) oraz stabilizacją toru jazdy (VSC).

Zobacz inne artykuły
Chcesz kupić dobre auto używane? Pokażemy Ci, jak to zrobić bezpiecznie i wygodnie
Jaki rejestrator jazdy najlepszy? Ranking kamer samochodowych
Czy ubezpieczenie auta musi być drogie? Inszury.pl, bo cena jest ważna
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .