Toyota liderem branży motoryzacyjnej w rankingu wartości marek BrandZ po raz 6. z rzędu

Toyota potwierdziła swoją dominację w branży motoryzacyjnej pod względem wartości marki. W 13. edycji raportu „BrandZ™ 100 Most Valuable Global Brands” firmy badawczej Kantar Millward Brown Toyota zajęła pierwsze miejsce po raz 6. z rzędu i 11. w historii rankingu.

Wartość marki Toyota została wyceniona przez Kantar Millward Brown na 29,99 miliardów dolarów, o 5% więcej niż rok wcześniej. W zestawieniu wszystkich globalnych marek Toyota zajmuje 36. miejsce.

W raporcie BrandZ Kantar Millward Brown podkreśla, że pierwsze miejsce Toyoty wśród marek motoryzacyjnych wynika z jej renomy lidera jakości i niezawodności, co przyczynia się do znacznej lojalności klientów marki. Autorzy raportu zwracają także uwagę, że Prius kolejny rok dominuje na rynku hybryd, zaś Toyota prowadzi znaczne inwestycje w rozwój technologii autonomicznej jazdy – powołała do tego celu nową firmę badawczą Toyota Research Institute-Advanced Development.

Wartość wszystkich marek branży motoryzacyjnej wzrosła w ostatnim roku o 7%, do czego w znacznej mierze przyczyniła się rosnąca popularność SUV-ów oraz samochodów klasy premium. Kantar Millward Brown ocenia, że samochody są teraz bezpieczniejsze i bardziej zaawansowane technicznie niż kiedykolwiek, dlatego rzadziej są wymieniane przez swoich właścicieli. Mimo to sprzedaż aut wzrosła w większości uprzemysłowionych regionów świata. W Europie sprzedaż samochodów zwiększyła się czwarty rok z rzędu do liczby 15,6 milionów aut.

Dodano: 5 lat temu,
autor: Toyota PR,
zdjęcia: Toyota PR
Zobacz inne artykuły
Chcesz kupić dobre auto używane? Pokażemy Ci, jak to zrobić bezpiecznie i wygodnie
Jaki rejestrator jazdy najlepszy? Ranking kamer samochodowych
Czy ubezpieczenie auta musi być drogie? Inszury.pl, bo cena jest ważna
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .