Willys 2

Podobnie jak koncepcyjny Jeep Willys, zdobywca Złotej Nagrody w Konkursie Wzornictwa Przemysłowego 2001 magazynu

Podobnie jak koncepcyjny Jeep Willys, zdobywca Złotej Nagrody w Konkursie Wzornictwa Przemysłowego 2001 magazynu Business Week oraz Stowarzyszenia Wzornictwa Przemysłowego Ameryki - Willys2 ma w swym charakterze nieograniczone poczucie wyobraźni i przygody. Willys2 pojedzie wszędzie o dowolnej porze, dzięki niespotykanym dotąd kątom natarcia i zejścia oraz znacznemu prześwitowi podwozia. Opierając się na najnowszych rozwiązaniach technologii tworzyw sztucznych i dzięki zastosowaniu lekkiej ramy aluminiowej Willys2 prezentuje ultranowoczesną interpretację akcentów stylistycznych Jeep'a, m.in. siedmiodzielnej kraty chłodnicy oraz trapezoidalnego kształtu wnęk kół jezdnych. Willys MB, "bohater amerykański" - wielokrotnie sprawdzony podczas II wojny światowej protoplasta wykonany był z metalu. Koncepcyjny Willys2 ma nadwozie z włókien węglowych wykonane metodą wtryskową celem zbadania możliwych oszczędności ciężaru i lakierowany jest w kolorze metalizowanym zielonym Action Green. Zdejmowany dach - hardtop - wyposażono w stelaż mocujący koło zapasowe oraz zintegrowany bagażnik dachowy wraz z uchwytami na różne rodzaje sprzętu rekreacyjnego. Dodatkowe, potrójne lampy-szperacze nieomylnie akcentują charakterystyczny styl Jeep'a - "jedź, gdzie chcesz i rób, co chcesz". Przy masie własnej około 1350 kg, Jeep Willys2 napędzany jest czterocylindrowym, rzędowym silnikiem benzynowym o pojemności 1.6-litra z doładowaniem, o mocy 120 kW (160 KM) i momencie obrotowym 210 Nm. Stały napęd 4 x 4 przenoszony jest przez czteroprzekładniową, automatyczną skrzynię biegów i załączaną w biegu skrzynkę rozdzielczą z reduktorem terenowym. Czas przyśpieszania od 0 do 100 km/h wynosi około 10 sekund a prędkość maksymalna - niemal 140 km/h. Precyzyjnie rzeźbiona bryła nadwozia Willysa2 nasuwa skojarzenie wizualnej masy i solidności - o nisko położonym środku ciężkości i znacznym rozstawie osi (2413 mm) oraz kół (przednich 1496 mm i tylnych 1509 mm). Wszystkie koła są zawieszone na sprężynach śrubowych z przodu zastosowano podwójne wahacze nierównej długości, z tyłu zaś oś sztywną o prowadzeniu wielodrążkowym. W obszernym wnętrzu współgrają wyraźne, "techniczne" kolory błękitne i srebrne a przeźroczyste elementy plastikowe nadają nowy wyraz typowemu dla Jeep'a wzornictwu, akcentując jednocześnie legendarną już funkcjonalność pojazdów tej marki. Źródło: <a href="http://www.chrysler.pl/">Chrysler</a>
Zobacz inne artykuły
Chcesz kupić dobre auto używane? Pokażemy Ci, jak to zrobić bezpiecznie i wygodnie
Jaki rejestrator jazdy najlepszy? Ranking kamer samochodowych
Czy ubezpieczenie auta musi być drogie? Inszury.pl, bo cena jest ważna
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .