Jaguar XF i XJ z napędem na wszystkie koła

Jaguar postanowił dość mocno zmodyfikować swoją ofertę. W zeszłym miesiącu dowiedzieliśmy się, że oferta na rok 2013 będzie obejmowała modele XF i XJ z nowymi silnikami V6 o mocy 340 KM oraz czterocylindrowymi jednostkami 2,0-litra o mocy 240 KM. Teraz dowiadujemy się o kolejnych zmianach.

Jaguar postanowił dość mocno zmodyfikować swoją ofertę. W zeszłym miesiącu dowiedzieliśmy się, że oferta na rok 2013 będzie obejmowała modele XF i XJ z nowymi silnikami V6 o mocy 340 KM oraz czterocylindrowymi jednostkami 2,0-litra o mocy 240 KM. Teraz dowiadujemy się o kolejnych zmianach.

Teraz Jaguar informuje, że modele XF i XJ będą oferowane również z napędem na wszystkie koła. Oczywiście nowy system napędu AWD został stworzony we współpracy z siostrzaną marką Land Rover. Jak informuje serwis Carscoop, napęd na obie osie będzie oferowany w wariancie z doładowanym silnikiem 3,0-litra V6 o mocy 340 KM i 8-biegową automatyczną skrzynią biegów ZF.

Co ciekawe, warianty Jaguara XJ i XF z napędem na wszystkie koła nie będą oferowane na rodzimym rynku w Wielkiej Brytanii, a jedynie na tych rynkach, na których "panują zimowe warunki" - przynajmniej tak twierdzi producent. Trochę dziwne podejście. Wiadomo jednak, że Jaguar XF i XJ z napędem na cztery koła będzie w sprzedaży na niektórych rynkach w Ameryce Północnej, w Rosji, Chinach i Europie.

"Nasz system napędu na wszystkie koła AWD łączy najlepsze cechy tylnonapędowych Jaguarów, czyli wysoka jakość prowadzenia i dynamika z bardzo wysoką zdolnością radzenia sobie w trudnych warunkach." - powiedział Ian Hoban, dyrektor oferty i linii samochodów w Jaguar.

"System AWD dostarcza wszystkie zalety płynące z poprawy trakcji, czyli to, czego się spodziewasz, ale modele XJ i XF z napędem na cztery koła nadal są agresywne i zwinne - to był nasz największy cel." - dodał Ian Hoban.

Podczas normalnej jazdy i przy dobrych warunkach drogowych system AWD kieruje tylko niewielki odsetek momentu obrotowego na przednie koła, zaś reszta przenoszona jest na tylną oś. Gdy to konieczne, system jest w stanie przekazać nawet 50 procent momentu obrotowego na przednią oś.

Oprócz tego kierowca może wybrać tryb jazdy o nazwie Winter Mode, który sprawia, że system rozdziela na stałe moment obrotowy na przednie i tylne koła w stosunku 30:70, zaś w momencie poślizgu moment obrotowy kierowany jest na koła o największej przyczepności. Jaguar twierdzi, że XF i XJ ma odpowiednio dobrane zawieszenie, aby napęd na wszystkie koła pracował jak najlepiej.

Zobacz inne artykuły
Chcesz kupić dobre auto używane? Pokażemy Ci, jak to zrobić bezpiecznie i wygodnie
Jaki rejestrator jazdy najlepszy? Ranking kamer samochodowych
Czy ubezpieczenie auta musi być drogie? Inszury.pl, bo cena jest ważna
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .