Jak (nie)bezpieczne są auta z Ameryki Południowej?

Latin NCAP, południowoamerykański odpowiednik znanego nam Euro NCAP, ogłosił właśnie wyniki swoich pierwszych testów zderzeniowych. Delikatnie mówiąc, nie są one zachwycające.

Latin NCAP, południowoamerykański odpowiednik znanego nam Euro NCAP, ogłosił właśnie wyniki swoich pierwszych testów zderzeniowych. Delikatnie mówiąc, nie są one zachwycające.

"Najnowsze wyniki Latin NCAP pokazują, że najpopularniejsze auta Ameryki Południowej nadal są pod względem bezpieczeństwa 20 lat za pojazdami z Europy i Ameryki Północnej. Taka sytuacja nie powinna mieć miejsca." - tak rezultaty crash-testów skomentował Max Mosley, prezes Global NCAP.

I rzeczywiście - trudno sobie wyobrazić, żeby wśród popularnych aut sprzedawanych na naszym kontynencie były takie, które uzyskały 1-gwiazdkowy (!!!) wynik testów Euro NCAP. Co prawda są też modele mogące poszczycić się 4 gwiazdkami, ale stanowią one ułamek rezultatów.

Skąd się bierze tak wyraźna różnica pomiędzy bezpieczeństwem aut sprzedawanych w Europie, a tych oferowanych w Ameryce Południowej? Podczas, gdy u nas wprowadzane są coraz to surowsze wymogi dotyczące ochrony samochodów i producenci aut walczą o klienta wynikami w Euro NCAP, w Brazylii czy Argentynie obowiązkowe nie są nawet poduszki powietrzne, a Latin NCAP działa od niedawna.

Wyniki testów zderzeniowych przeprowadzonych przez południowoamerykański NCAP przedstawiają się następująco:

- Chevrolet Celta (bez airbagów): * za ochronę dorosłych ** za ochronę dzieci
- Chevrolet Corsa Classic (bez airbagów): * za ochronę dorosłych * za ochronę dzieci
- Chevrolet Cruze LT (2 airbagi): **** za ochronę dorosłych *** za ochronę dzieci
- Fiat Novo Uno Evo (bez airbagów): * za ochronę dorosłych ** za ochronę dzieci
- Fiat Palio ELX 1.4 (bez airbagów): * za ochronę dorosłych ** za ochronę dzieci
- Fiat Palio ELX 1.4 (1 airbag): *** za ochronę dorosłych ** za ochronę dzieci
- Ford Focus Hatchback (2 airbagi): **** za ochronę dorosłych *** za ochronę dzieci
- Ford Ka Fly Viral (bez airbagów): * za ochronę dorosłych *** za ochronę dzieci
- Geely CK 1 1.3 (bez airbagów): [brak gwiazdek] za ochronę dorosłych ** za ochronę dzieci
- Nissan March (2 airbagi): ** za ochronę dorosłych * za ochronę dzieci
- Nissan Tiida Hatchback (1 airbag): *** za ochronę dorosłych * za ochronę dzieci
- Nissan Tiida Hatchback (2 airbagi): **** za ochronę dorosłych * za ochronę dzieci
- Peugeot 207 Compact 5P 1.4 (bez airbagów): * za ochronę dorosłych ** za ochronę dzieci
- Peugeot 207 Compact 5P 1.4 (1 airbag): ** za ochronę dorosłych ** za ochronę dzieci
- Toyota Corolla XEI (1 airbag): **** za ochronę dorosłych * za ochronę dzieci
- Volkswagen Gol Trend 1.6 (bez airbagów): * za ochronę dorosłych ** za ochronę dzieci
- Volkswagen Gol Trend 1.6 (1 airbag): *** za ochronę dorosłych ** za ochronę dzieci

Zobacz inne artykuły
Chcesz kupić dobre auto używane? Pokażemy Ci, jak to zrobić bezpiecznie i wygodnie
Jaki rejestrator jazdy najlepszy? Ranking kamer samochodowych
Czy ubezpieczenie auta musi być drogie? Inszury.pl, bo cena jest ważna
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .