Kolejny elektryczny model "załapie się" na dopłaty

Tak jak myśleliśmy, kwota 125 tys. zł coraz częściej będzie tą granicą, poniżej której ustalane będą ceny elektrycznych modeli. Kolejnym modelem z elektrycznym napędem, przy kupnie którego będzie można starać się o rządowe dopłaty, będzie Nissan Leaf.

W najnowszym cenniku Nissana znajdziemy elektrycznego Leafa w promocyjnej cenie 118 tys. zł. To sporo niżej od pierwotnej ceny, która wynosi dla tego modelu 155,5 tys. zł. Dla "przeciętnego Kowalskiego" finalny koszt nabycia tego modelu będzie jednak jeszcze niższy. Przypomnijmy, że przyjęte właśnie przepisy wprowadzają system rządowych dopłat do zakupu samochodów elektrycznych (a także z napędem wodorowym), który ma ruszyć już w grudniu. Zgodnie z rozporządzeniem Ministerstwa Energii dopłata wyniesie 30% ceny zakupu, jednak nie więcej niż 37,5 tys. zł. Dodatkowym warunkiem jest cena kupowanego auta, która nie może przekroczyć granicy 125 tys. zł.

I stąd właśnie powyższa obniżka. Nissan, chcąc liczyć się w walce o miano lidera segmentu pojazdów elektrycznych, musi też liczyć na tych klientów, dla których liczy się każda wydana złotówka. Reasumując, rzeczywisty koszt nabycia Nissana Leafa, po uwzględnieniu rabatu, może się więc zamknąć w kwocie 82 600 zł.

Dodajmy jednak, że rabatem objęta zostanie wyłącznie podstawowa wersja Leafa (40 kWh) w wariancie Acenta. W standardzie dostaniemy m.in. inteligentny tempomat z ogranicznikiem prędkości, nawigację z 8-calowym ekranem dotykowym, 16-calowe felgi, automatyczną klimatyzację, adaptacyjne światła drogowe, system aktywnej kontroli zawieszenia, szereg systemów wspomagających kierowców podczas jazdy oraz multifunkcyjną kierownicę.

Kwota 118 tys. zł oznacza, że do rządowego limitu trochę zostało. Nabywca więc będzie mógł dołożyć do standardu, nie tracąc szansy na uzyskanie dofinansowania, także m.in. metalizowany lakier (1200 zł) bądź pakiet zimowy (podgrzewane kierownica i przednie oraz tylne siedzenia – 1000 zł) i/lub pakiet Nissan AVM (system kamer 360° oraz przednie i tylne czujniki parkowania – 2600 zł).

Przypomnijmy także, że Nissan Leaf 40 kWh ma zasięg ok. 270 km i maksymalną moc 150 KM.

Poza systemem dopłat znajdą się dwie bogatsze wersje wyposażeniowe Nissana Leaf 40 kWh (N-Connecta i Tekna), których promocyjna cena wynosi obecnie 138 500 zł i 148 150 zł odpowiednio. Również Nissan Leaf e+ z pojemniejszymi bateriami 62 kWh, które pozwolą na przejechanie nawet 364 km, oraz mocniejszym silnikiem (214 KM) nie załapie się na dofinansowanie. Po wprowadzonej obniżce jego cena wynosi obecnie 184 900 zł.

 

Dodano: 4 lata temu,
autor: Wojciech Traczyk,
zdjęcia: Nissan
Zobacz inne artykuły
Volvo EX90: eleganckie, bezpieczne i wydajne
Petrolhead czy eko – kim jesteś?
Większy zasięg na jednym ładowaniu, lepsze osiągi – nowy układ hybrydowy Volvo Recharge
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .