Kompaktowe Mercedesy po raz pierwszy jako hybrydy plug-in

Mercedes coraz mocniej stawia na rozwój napędów hybrydowych oraz elektrycznych. Najnowsza generacja napędu hybrydowego typu plug-in (EQ Power) po raz pierwszy trafi pod maski obu kompaktowych modeli z gwiazdą na masce – Klasy A oraz Klasy B.

Mercedesy A250e oraz B250e posiadają napęd hybrydowy, którego sercem jest czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,33 litra, który generuje 160 KM maksymalnej mocy oraz 250 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Współpracuje z nim silnik elektryczny, który generuje dodatkowe 102 KM i 300 Nm. Cały układ hybrydowy dysponuje mocą 218 KM i maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 450 Nm. Za przeniesienie napędu odpowiada dwusprzęgłowa przekładnia o ośmiu przełożeniach (8F-DCT).

Hybrydowa Klasa A rozpędza się w tej wersji silnikowej do prędkości 100 km/h w 6,6 s, zaś odmiana sedan w 6,7 s. 0,1 s więcej niż w tym drugim wariancie zajmie osiągnięcie trzycyfrowej prędkości za kierownicą B250e. Maksymalna prędkość wynosi 235 km/h, a jedynie w najmniejszym sedanie Mercedesa rozpędzimy się do 240 km/h.

W zależności od warunków drogowych w trybie elektrycznym pokonamy dystans od 56 do 69 km/h (wg standardów WLTP). Bez wykorzystania silnika spalinowego wszystkie kompaktowe hybrydy Mercedesa będą mogły rozpędzić się maksymalnie do 140 km/h.

Energia elektryczna niezbędna do zasilania jednostki elektrycznej gromadzona jest w akumulatorach litowo-jonowych o pojemności 15,6 kWh. Baterie te zostały tak rozmieszczone pod podłogą, że w niewielkim tylko stopniu zmniejszyły ilość miejsca w kabinie oraz bagażniku. Przy wykorzystaniu ładowarki o mocy 7,4 kW pełne naładowanie baterii zajmie niecałe 2 godziny. Korzystając natomiast z wysokonapięciowej ładowarki prądu stałego naładowanie baterii do poziomu 80% zajmie zaledwie 25 minut.

Średnie zużycie paliwa w obu modelach wahać się powinno pomiędzy 1,4 a 1,6 l/100 km, zaś zużycie prądu wyniesie w granicach 14,7-15,4 kWh/100 km.

Kierowca będzie miał do wyboru trzy tryby jazdy: Comfort, ECO oraz Sport, a także pięć poziomów rekuperacji energii podczas hamowania.

Wszystkie trzy hybrydowe odmiany Mercedesa można już zamawiać na rynku niemieckim. Za wersję A250e trzeba będzie zapłacić 36 943,55 euro, zaś za odmianę sedan nieco ponad 37 300 euro. Najdroższa w tym gronie będzie wersja B250e, której cenniki startują od 37 663,50 euro.

Dodano: 4 lata temu,
autor: Wojciech Traczyk,
zdjęcia: Mercedes
Zobacz inne artykuły
Chcesz kupić dobre auto używane? Pokażemy Ci, jak to zrobić bezpiecznie i wygodnie
Jaki rejestrator jazdy najlepszy? Ranking kamer samochodowych
Czy ubezpieczenie auta musi być drogie? Inszury.pl, bo cena jest ważna
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .