Maserati GranCabrio MC Stradale debiutuje w Paryżu

Nieco ponad tydzień temu mogliśmy podziwiać fotografie nowego Maserati GranCabrio MC Stradale, zaś na Salonie Samochodowym w Paryżu byliśmy świadkami odsłonięcia auta. Sprawdźmy więc, co oferuje najnowsze Maserati GranCabrio w wersji MC Stradale.

Nieco ponad tydzień temu mogliśmy podziwiać fotografie nowego Maserati GranCabrio MC Stradale, zaś na Salonie Samochodowym w Paryżu byliśmy świadkami odsłonięcia auta. Sprawdźmy więc, co oferuje najnowsze Maserati GranCabrio w wersji MC Stradale.

Dla niecierpliwych krótka notka - model Maserati GranCabrio MC Stradale to po prostu otwarta wersja GranTurismo MC Stradale. Oprócz oderwanego dachu oba auta nie różnią się praktycznie niczym. Nowość dołączy do istniejącej już grupy czteromiejscowych kabrioletów. Sprawdźmy więc, co skryje się pod maską tej piękności.

Pod maską modelu GranCabrio MC Stradale pojawi się wzmocniona wersja silnika Maserati, czyli 4,7-litrowa jednostka V8 o mocy 460 KM z momentem obrotowym na poziomie 510 Nm. Silnik jest o 10 KM oraz 20 Nm mocniejszy niż w modelu GranCabrio Sport. Maserati bawi się w podobne podchody jak Porsche ze swoim 911 - mnóstwo wersji, które ciężko od siebie odróżnić.

Maserati twierdzi, że przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje w tym modelu 4,9 sekundy, zaś prędkość maksymalna wynosi 289 km/h. Maserati GranCabrio MC Stradale dostaje twardsze zawieszenie oraz najwyższej klasy hamulce Brembo, które zatrzymują auto pędzące 100 km/h na odcinku zaledwie 35 metrów.

Zmiany wizualne widoczne na zdjęciach to przede wszystkim inny zderzak przedni z charakterystycznymi "kłami", tylny zderzak z dyfuzorem oraz podwójnymi końcówkami układu wydechowego. Na deser dostajemy delikatny spojler na bagażniku oraz inny wzór 20-calowych aluminiowych felg.

We wnętrzu wariantu MC znajdziemy nowe fotele ze sportowym zacięciem oraz zmienioną konstrukcją, dzięki czemu na tylnych siedzeniach znajdziemy więcej miejsca. Oprócz tego dostaniemy spłaszczoną kierownicę z dużymi łopatkami do zmiany biegów, aluminiowe pedały oraz wstawki z włókna węglowego.

Dodano: 11 lat temu,
autor: Kamil Rogala
Zobacz inne artykuły
Chcesz kupić dobre auto używane? Pokażemy Ci, jak to zrobić bezpiecznie i wygodnie
Jaki rejestrator jazdy najlepszy? Ranking kamer samochodowych
Czy ubezpieczenie auta musi być drogie? Inszury.pl, bo cena jest ważna
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .