Mercedes-Benz E63 AMG oficjalnie zaprezentowany

Wreszcie karuzela modelowa Klasy E dostała ostatni element - model E63 AMG. Mercedes zaprezentował oficjalnie najmocniejszą wersję odświeżonej Klasy w wersji sedan oraz kombi. Sprawdźmy co oferuje najnowsza wersja mocnego Mercedesa Klasy E.

Wreszcie karuzela modelowa Klasy E dostała ostatni element - model E63 AMG. Mercedes zaprezentował oficjalnie najmocniejszą wersję odświeżonej Klasy w wersji sedan oraz kombi. Sprawdźmy co oferuje najnowsza wersja mocnego Mercedesa Klasy E.

Oczywiście światowa premiera wszystkich modeli nowej Klasy E, łącznie z modelem Mercedes E63 AMG odbędzie się na Salonie Samochodowym w Detroit już za kilka dni. Na szczęście jak to zwykle bywa, możemy wcześniej ocenić kompletny model na zdjęciach, a tych Mercedes udostępnił dość dużo. Sprawdźmy, co się zmieniło w porównaniu do "zwykłej" wersji.

Z przodu mamy przede wszystkim nowy, przeprojektowany, dość agresywny zderzak. Nie wspominamy już o nowych lampach, bo te nie uległy zmianie w porównaniu do wersji konwencjonalnych. Nieco inny jest grill, zaś pod zderzakiem mamy splitter, który poprawia przepływ powietrza pod samochodem. Z tyłu mamy dyfuzor oraz cztery trapezoidalne końcówki układu wydechowego.

Pod maską wylądował sprawdzony, 5,5-litrowy silnik V8 bi-turbo podkręcony do 557 KM osiąganych przy 5500 obr./min z momentem obrotowym sięgającym poziomu 720 Nm w zakresie między 1750 a 5250 obr./min. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w modelu z nadwoziem sedan zajmuje 4,2 sekundy. W wariancie z napędem na cztery koła 4MATIC przyspieszenie zajmuje zaledwie 3,7 sekundy w wersji sedan i 3,8 w wariancie kombi.

Mercedes pokazał również model E63 AMG 4Matic S-Model w dwóch wersjach nadwoziowych - kombi i sedan. Auta w tej wersji posiadają zmieniony tylny dyferencjał oraz mocniejszą wersję tego samego silnika - 585 KM przy 5500 obr./min oraz 800 Nm w zakresie 1750-5000 obr./min. Taka wersja osiąga 100 km/h w czasie 3,6 sekundy w wersji sedan oraz 3,7 w wariancie kombi. Bez względu na wersję, wszystkie modele mają elektroniczny ogranicznik prędkości do 250 km/h.

Moc przekazywana jest na koła za pośrednictwem 7-biegowej skrzyni AMG SPEEDSHIFT MCT z kilkoma trybami pracy do wyboru: C (Controlled Efficiency), S (Sport), S+ (Sport Plus) oraz M (Manual). W opcji dostępne są ceramiczne hamulce z wentylowanymi i nawiercanymi tarczami o średnicy 360 mm. W normalnej wersji AMG hamulce mają srebrne zaciski, zaś w wariancie S-Model czerwone.

Mercedes E63 AMG S-Model wyposażono w 19-calowe felgi aluminiowe z oponami w rozmiarze 255/35 R19 z przodu oraz 285/30 R 19 z tyłu. Wersja z napędem na tylną oś wejdzie do sprzedaży już w kwietniu, natomiast model 4MATIC oraz wersja S-Model pojawi się w czerwcu.

Dodano: 11 lat temu,
autor: Kamil Rogala
Zobacz inne artykuły
Chcesz kupić dobre auto używane? Pokażemy Ci, jak to zrobić bezpiecznie i wygodnie
Jaki rejestrator jazdy najlepszy? Ranking kamer samochodowych
Czy ubezpieczenie auta musi być drogie? Inszury.pl, bo cena jest ważna
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .